Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят. |
Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите. |
Ако не знаете как, кликнете тук |
Защо е важно да караме колата през зимата: 6 причини
- Mozo
- Skynet Cyber Unit
- Мнения: 295155
- Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
- Репутация: 364593
- Местоположение: Somewhere In Time
Защо е важно да караме колата през зимата: 6 причини
Повечето и собственици на автомобили са спокойни за зимната експлоатация на своите коли. По-добре е да се предвижите в студа с кола, отколкото да харчите много пари за такси или да стоите по спирки и да се бутате в препълнени превозни средства. Но сред шофьорите има и такива, които заключват колата за зимата в гаража, за да я предпазят от негативни последици в суровото време.
Но в действителност автомобилът не обича да стои на едно място - той трябва постоянно да се използва, така че всички негови системи да работят правилно.
Ето шест основни причини, поради които движението през зимата е полезно за състоянието и дълголетието на автомобила ви.
https://money.bg/auto/zashto-e-vazhno-d ... chini.html
Прочетено: 587 пъти
Но в действителност автомобилът не обича да стои на едно място - той трябва постоянно да се използва, така че всички негови системи да работят правилно.
Ето шест основни причини, поради които движението през зимата е полезно за състоянието и дълголетието на автомобила ви.
https://money.bg/auto/zashto-e-vazhno-d ... chini.html

Re: Защо е важно да караме колата през зимата: 6 причини
Въх
Аз моята я карам веднъж на седмица или две. Стои на вън под навеса. Гуми не купувам. Карам с едни "зимни" вече 6-та година. Това за климатика и акумулатора не го знаех. Понякога се сещам да я препалвам когато е студено и не съм излизала десетина дена. Това ме подсети да изляза да я припаля
То хубаво да се карат колите, но: 1. Мрънкат, че замърсяват въздуха в София; 2. Няма къде да паркираш в центъра. И не иде реч за зоната и плащането, а за място да се намери; 3. Колите в града станаха повече от възможностите му за пропускливост. Не е строена за такова автомобилно нашествие. А в новите квартали не само че няма читаво направени улици, някъде дори макадам липсва.

Аз моята я карам веднъж на седмица или две. Стои на вън под навеса. Гуми не купувам. Карам с едни "зимни" вече 6-та година. Това за климатика и акумулатора не го знаех. Понякога се сещам да я препалвам когато е студено и не съм излизала десетина дена. Това ме подсети да изляза да я припаля

То хубаво да се карат колите, но: 1. Мрънкат, че замърсяват въздуха в София; 2. Няма къде да паркираш в центъра. И не иде реч за зоната и плащането, а за място да се намери; 3. Колите в града станаха повече от възможностите му за пропускливост. Не е строена за такова автомобилно нашествие. А в новите квартали не само че няма читаво направени улици, някъде дори макадам липсва.
Плъхолюбител

Колкото повече опознавам хората,
толкова повече обиквам животните!

Колкото повече опознавам хората,
толкова повече обиквам животните!
- Mozo
- Skynet Cyber Unit
- Мнения: 295155
- Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
- Репутация: 364593
- Местоположение: Somewhere In Time
Re: Защо е важно да караме колата през зимата: 6 причини
Само с припалване не става. Само от паленето са необходими поне 7-8 километра, за да се възвърне зарядът. Отделно двигателят трябва да загрее, иначе нищо не правиш. Та я дръж около час





Re: Защо е важно да караме колата през зимата: 6 причини
Какъв час


Плъхолюбител

Колкото повече опознавам хората,
толкова повече обиквам животните!

Колкото повече опознавам хората,
толкова повече обиквам животните!
Re: Защо е важно да караме колата през зимата: 6 причини
Трябва да се карат, вчера смених пълен комплект спирачки на ситроен който минал за една година 2 хил км, дисковете се надули от ръжда, спукал се един спирачен апарат и един маркуч от стоенето и накладките не опират в диска, всичко беше блокирало. От продължително стоене на място спирачките страдат най много. Акумулаторът, като не се караше пасата докато синът ми беше в Германия, после и в Бургас, откачвах го и го прибирах в мазето на топло, но и само откачване на едната клема върши работа.
Относно климатикът, единственото което знам със сигурност е, че е възможно магнитния съединител да ръждяса, но повечето модерни коли вече не са със съединител отвън на ремъка, а е вътре в компресора. На повечето коли системата няма да тръгне при температури под 5 градуса. Аз затова карам на автоматичен режим, защото сигурно като тръгна на дълъг път и колата загрее, компресорът се включва от време на време. Всъщност при мен си работи безпроблемно на автоматичен режим откакто имам колата и не го мисля изобщо
Относно климатикът, единственото което знам със сигурност е, че е възможно магнитния съединител да ръждяса, но повечето модерни коли вече не са със съединител отвън на ремъка, а е вътре в компресора. На повечето коли системата няма да тръгне при температури под 5 градуса. Аз затова карам на автоматичен режим, защото сигурно като тръгна на дълъг път и колата загрее, компресорът се включва от време на време. Всъщност при мен си работи безпроблемно на автоматичен режим откакто имам колата и не го мисля изобщо
AsusVivoBook17
CPU 11th Gen Intel(R) Core(TM) i3-1115G4 [/color]RAM 16000MB DDR4; VC-Intel UHD Graphics G4
CPU 11th Gen Intel(R) Core(TM) i3-1115G4 [/color]RAM 16000MB DDR4; VC-Intel UHD Graphics G4
Re: Защо е важно да караме колата през зимата: 6 причини
Много сложно Монти
Да откачам акумулатор, па да мисля и за накладките. Климатик нямам, по-точно имам ама с изгорял компресор или там както се казва. Аз така и така не ползвам климатик, та не ми и хрумна едно време да дам 500 лева да го оправят.
Два пъти годишно си ходя при моя монтьор, от 30 години вече е един и същ. Той прави преглед и ако има нещо - казва ми. Знае, че не минавам повече от 2500 км. на година. Ако е нещо малко вика: "карай има време", ако е спешно го оправя. Имам му доверие след толкова години. Веднъж не е рекъл да смени нещо защото тръгнало, пък за всеки случай. Да ми вземе само парите.
Оня преглед (КАТ), дето ни карат да минаваме и да даваме по 45 лева май беше, изобщо не го броя за преглед.
ПП. Трябва ми някой за козметичнет ремонт по ламарината. Не да сменя и боядисва, а само да позамаже нещата. Да не бият толкова на очи. Ама до сега не съм намерила. А моят с ламарини не се занимава, само двигатели и ходова част. Та ако някой има - да свирка
74

Да откачам акумулатор, па да мисля и за накладките. Климатик нямам, по-точно имам ама с изгорял компресор или там както се казва. Аз така и така не ползвам климатик, та не ми и хрумна едно време да дам 500 лева да го оправят.
Два пъти годишно си ходя при моя монтьор, от 30 години вече е един и същ. Той прави преглед и ако има нещо - казва ми. Знае, че не минавам повече от 2500 км. на година. Ако е нещо малко вика: "карай има време", ако е спешно го оправя. Имам му доверие след толкова години. Веднъж не е рекъл да смени нещо защото тръгнало, пък за всеки случай. Да ми вземе само парите.
Оня преглед (КАТ), дето ни карат да минаваме и да даваме по 45 лева май беше, изобщо не го броя за преглед.
ПП. Трябва ми някой за козметичнет ремонт по ламарината. Не да сменя и боядисва, а само да позамаже нещата. Да не бият толкова на очи. Ама до сега не съм намерила. А моят с ламарини не се занимава, само двигатели и ходова част. Та ако някой има - да свирка

Плъхолюбител

Колкото повече опознавам хората,
толкова повече обиквам животните!

Колкото повече опознавам хората,
толкова повече обиквам животните!
- Mozo
- Skynet Cyber Unit
- Мнения: 295155
- Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
- Репутация: 364593
- Местоположение: Somewhere In Time
Re: Защо е важно да караме колата през зимата: 6 причини
Абсолютна смешка, какви неща съм виждал с очите си... Идва един, да се чуди човек как върви тая барака. Идва му редът, онзи вика - дай спирачка - отзад коледна елха, ВСИЧКО мига и свети. Дай задна - същата работа, не можеш да разбереш мигач ли е, задна ли е, спирачки ли са, какво е. Оня вика - добре и продължиха. Добре, а??? Трагедия...

Re: Защо е важно да караме колата през зимата: 6 причини
Те за това минавам при тях само заради глобата ако не го направя.
За истински преглед си ходя при моя техник.
За истински преглед си ходя при моя техник.
Плъхолюбител

Колкото повече опознавам хората,
толкова повече обиквам животните!

Колкото повече опознавам хората,
толкова повече обиквам животните!
Re: Защо е важно да караме колата през зимата: 6 причини
При нас какви идват, миналата година един Сценик идва за смяна на съединител, предният мост се крепеше на само един болт от 6 защото бяха изгнили роговете на купето. Колата беше опасна за каране, опитахме се да го убедим този да я изхвърли, три дни я държахме на подемника щото не можем да я свалим. В крайна сметка за да не ни губи повече пари братчеда е добър заварчик и усили местата за захващане на моста за да изкараме тоя курник от сервиза. Колата беше минала ГТП преди няма месец. Без спирачки, съединител, изгнила с гуми за мъглаMozo написа: ↑вт яну 31, 2023 20:35Абсолютна смешка, какви неща съм виждал с очите си... Идва един, да се чуди човек как върви тая барака. Идва му редът, онзи вика - дай спирачка - отзад коледна елха, ВСИЧКО мига и свети. Дай задна - същата работа, не можеш да разбереш мигач ли е, задна ли е, спирачки ли са, какво е. Оня вика - добре и продължиха. Добре, а??? Трагедия...
AsusVivoBook17
CPU 11th Gen Intel(R) Core(TM) i3-1115G4 [/color]RAM 16000MB DDR4; VC-Intel UHD Graphics G4
CPU 11th Gen Intel(R) Core(TM) i3-1115G4 [/color]RAM 16000MB DDR4; VC-Intel UHD Graphics G4
Re: Защо е важно да караме колата през зимата: 6 причини
Горките собственици на BMW, няма как да карат през зимата 
Колкото до темата, да тази статия ми харесва. Единствено не знаех за ръждите.
Аз вече от 3 години ходя на ГТП в СБА, защото всичко гледат обстойно и те режат за какво ли не. Трябва да се затегне контрола на останалите ГТП-та. Иначе и аз съм забелязал, че на наш Ганьо не му пука в какво състояние му е спирачната система, окачването и гумите. Не му дреме, че ако нещо от тези неща не е както трябва, то ще убие някой на пътя и себе си. Рядко се среща колегиалност на пътя, ама поне ако иска да се самоубие с технически проблем, то поне да не убие другите.
Да, всичко опира до пари, ама ако някой няма възможност да си поддържа колата, то по-добре да няма такава. Тотална липса на чувство за отговорност и такива безотговорници все си казват - "На мен няма да ми се случи".
Това е машина все пак. Масово караме трета-четвърта употреба автомобили и трябва да се поддържат.

Колкото до темата, да тази статия ми харесва. Единствено не знаех за ръждите.
Аз вече от 3 години ходя на ГТП в СБА, защото всичко гледат обстойно и те режат за какво ли не. Трябва да се затегне контрола на останалите ГТП-та. Иначе и аз съм забелязал, че на наш Ганьо не му пука в какво състояние му е спирачната система, окачването и гумите. Не му дреме, че ако нещо от тези неща не е както трябва, то ще убие някой на пътя и себе си. Рядко се среща колегиалност на пътя, ама поне ако иска да се самоубие с технически проблем, то поне да не убие другите.
Да, всичко опира до пари, ама ако някой няма възможност да си поддържа колата, то по-добре да няма такава. Тотална липса на чувство за отговорност и такива безотговорници все си казват - "На мен няма да ми се случи".
Това е машина все пак. Масово караме трета-четвърта употреба автомобили и трябва да се поддържат.
Последна промяна от Shaker на ср фев 01, 2023 10:24, променено общо 2 пъти.
- Mozo
- Skynet Cyber Unit
- Мнения: 295155
- Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
- Репутация: 364593
- Местоположение: Somewhere In Time
Re: Защо е важно да караме колата през зимата: 6 причини
Re: Защо е важно да караме колата през зимата: 6 причини
Те не са ли плаващи тия болтове?
Re: Защо е важно да караме колата през зимата: 6 причини
Не знам какво имаш предвид под плаващи болтове, обикновено магарето е фиксирано твърдо към купето. Някои имат щифтове за фиксация, други се фиксират с инструмент, но всичко е стегнато до безобразие
AsusVivoBook17
CPU 11th Gen Intel(R) Core(TM) i3-1115G4 [/color]RAM 16000MB DDR4; VC-Intel UHD Graphics G4
CPU 11th Gen Intel(R) Core(TM) i3-1115G4 [/color]RAM 16000MB DDR4; VC-Intel UHD Graphics G4
-
- Подобни теми
- Отговори
- Преглеждания
- Последно мнение
-
- 0 Отговори
- 49 Преглеждания
-
Последно мнение от шони
вт май 14, 2024 19:10
-
-
Нови данни: Замърсяването с азотен диоксид в София се увеличава, не е само през зимата
от Mozo » пон ное 25, 2024 14:19 » в Любопитни новини - 1 Отговори
- 114 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
пон ное 25, 2024 14:20
-
-
-
Ще оцелее ли Европа през зимата без газ от Русия и кои две страни я изместиха като най-големи доставчици
от Mozo » пон авг 19, 2024 13:02 » в Любопитни новини - 0 Отговори
- 85 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
пон авг 19, 2024 13:02
-
-
-
Ето защо съдът не отне колата на Ивайло Цветков-Нойзи, шофирал с 2,5 промила алкохол
от Mozo » пон сеп 02, 2024 12:28 » в Любопитни новини - 0 Отговори
- 36 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
пон сеп 02, 2024 12:28
-
-
- 0 Отговори
- 54 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
вт окт 22, 2024 12:35