Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят. |
Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите. |
Ако не знаете как, кликнете тук |
Излезе първата официална версия на D9VK 0.10 за игра на DirectX 9 игри с Vulkan при Linux
Правила на форума
Поради реконструкция на сайта, за известно време няма да бъдат добавяни IT новини в раздела.
Поради реконструкция на сайта, за известно време няма да бъдат добавяни IT новини в раздела.
- Mozo
- Skynet Cyber Unit
- Мнения: 284003
- Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
- Репутация: 334807
- Местоположение: Somewhere In Time
Излезе първата официална версия на D9VK 0.10 за игра на DirectX 9 игри с Vulkan при Linux
Излезе първото официално издание на D9VK за игра на DirectX 9 игри посредством Vulkan при Linux на разработчика Джошуа Аштън. Това е много интересен проект, който използва DXVK като основа и предоставя много по-високо представяне в игрите от имплементираното към момента решение за преминаване от DirectX 9 към OpenGL в Wine. DXVK позволява играене на DirectX 11 игри при Linux посредством преминаване към Vulkan и Wine. Проектът постигна невероятни резултати и впоследствие започна да се използва и от Valve в Steam при техния проект Proton/Steam Play.
Въпреки своята начална фаза D9VK 0.10 вече позволява безпроблемно играене на голям брой DirectX 9 игри и това е благодарение на вече доста напредналия стадий на разработка на DXVK. Поддържат се множество заглавия, използващи Shader Model 2 и Shader Model 3, а работата по поддръжката на Shader Model 1 продължава и ще бъде налична в близко бъдеще.
За да използвате D9VK ви е необходим Wine с версия 3.10 или по-висока. Също както при DXVK е наличен HUD, който показва базова информация като кадри, модел видео карта и пр. D9VK следва архитектурата на DXVK, както и неговите променливи за по-лесен дебъг. Аштън предупреждава потребителите да не използват D9VK с библиотеките на Wine d3d9x или d3dcompiler, защото това води до невалидни API измиквания, което се изразява в лоши шейдъри в игрите.
Както вече споменахме D9VK дори и в този ранен стадий предлага много по-високо бързодействие от досега съществуващата имплементация за преминаване от DirectX 9 към OpenGL в Wine. Представянето дори е по-високо от известния със своето високо бързодействие Gallium Nine, при който често се наблюдаваше по-високо бързодействие от това в Windows. Към момента увеличението в скоростта с използването на D9VK при DirectX 9 игри е двойно, като процесорът се използва с 50% по-малко.
Вече има направена заявка в GitHub за добавянето на D9VK в winetricks и нищо чудно след наличността на първото официално издание това да се случи скоро. По този начин потребителите ще могат по един изключително лесен начин да инсталират D9VK с няколко клика на мишката.
Официалният анонс на D9VK 0.10 може да бъде видян тук.
- Валсо
- Дарител
- Мнения: 11072
- Регистриран: нед мар 03, 2019 20:29
- Репутация: 40021
- пол: Мъж
- Местоположение: /home/$USER
- Контакти:
Re: Излезе първата официална версия на D9VK 0.10 за игра на DirectX 9 игри с Vulkan при Linux
Аз като имам 4.0 инсталиран в системата, това значи ли, че вече имам D9VK или трябва да го свалям допълнително?
- Mozo
- Skynet Cyber Unit
- Мнения: 284003
- Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
- Репутация: 334807
- Местоположение: Somewhere In Time
Re: Излезе първата официална версия на D9VK 0.10 за игра на DirectX 9 игри с Vulkan при Linux
Това вече го говорихме - това, че дадена версия на Wine поддържа някаква функция, не означава, че тя идва вградена в него. И някоя кола може да върви с бензин 100 октана, ама той не идва от въздуха, някой трябва да го сипе
D9VK се използва точно както DXVK, с един dll оувъррайт в повече за DirectX 9, а именно d3d9
Когато го вкарат в winetricks, ще се инсталира само с:
Дотогава ръчно, което също не е никак трудно - вземат се библиотеките, слагат се в директорията на екзето на играта и се правят оувъррайти за тези библиотеки в winecfg. Работа за една минута
D9VK се използва точно както DXVK, с един dll оувъррайт в повече за DirectX 9, а именно d3d9
Когато го вкарат в winetricks, ще се инсталира само с:
Код: Избери всички
winetricks d9vk
- Валсо
- Дарител
- Мнения: 11072
- Регистриран: нед мар 03, 2019 20:29
- Репутация: 40021
- пол: Мъж
- Местоположение: /home/$USER
- Контакти:
Re: Излезе първата официална версия на D9VK 0.10 за игра на DirectX 9 игри с Vulkan при Linux
Знам, че го говорихме, ама понеже споменават стара версия на виното и затова се учудих.
- Mozo
- Skynet Cyber Unit
- Мнения: 284003
- Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
- Репутация: 334807
- Местоположение: Somewhere In Time
Re: Излезе първата официална версия на D9VK 0.10 за игра на DirectX 9 игри с Vulkan при Linux
Че то там проблемът не беше ли със звука или се лъжа
Re: Излезе първата официална версия на D9VK 0.10 за игра на DirectX 9 игри с Vulkan при Linux
Аа и с картината има Около десет минути след пускане започва да сече яко. В Windows се оправя с форсиране на DX8, в Линукс няма оправяне.. Сега ще видя как е с DXVK
- Mozo
- Skynet Cyber Unit
- Мнения: 284003
- Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
- Репутация: 334807
- Местоположение: Somewhere In Time
Re: Излезе първата официална версия на D9VK 0.10 за игра на DirectX 9 игри с Vulkan при Linux
Като влязох да видя проекта ми стана жал за човечеца - засипан е със заявени проблеми. То в началото и с DXVK така беше
Ако не ти тръгне, може да пуснеш и ти
Иначе е вариант да я пробваш и с dgVoodoo 2 и DXVK - подкарвал съм игри с него, бачкат без ядове. Значи слагаш нужните файлове в директорията на екзето, правиш native оувъррайт за d3dcompiler_43 и d3dcompiler_43, d3d9, d3d11, dxgi, d3drm, d3d10core, d3d10_1 и d3d10 и тръгва. Аз така архаичния Sims подкарах с DXVK, ако помниш Дори NFS Shift 2 тръгна и до меню работи идеално, но при зареждане на писта - краш Все пак на онзи пич DX11 имплементацията му е отскоро и явно има още бая работа. Все пак вече имаме два варианта, които скоро ще узреят достатъчно
Ако не ти тръгне, може да пуснеш и ти
Иначе е вариант да я пробваш и с dgVoodoo 2 и DXVK - подкарвал съм игри с него, бачкат без ядове. Значи слагаш нужните файлове в директорията на екзето, правиш native оувъррайт за d3dcompiler_43 и d3dcompiler_43, d3d9, d3d11, dxgi, d3drm, d3d10core, d3d10_1 и d3d10 и тръгва. Аз така архаичния Sims подкарах с DXVK, ако помниш Дори NFS Shift 2 тръгна и до меню работи идеално, но при зареждане на писта - краш Все пак на онзи пич DX11 имплементацията му е отскоро и явно има още бая работа. Все пак вече имаме два варианта, които скоро ще узреят достатъчно
Re: Излезе първата официална версия на D9VK 0.10 за игра на DirectX 9 игри с Vulkan при Linux
Нищо не става с тоя PES Нито d9vk работи, нито каквото друго пробвам.
TDU обаче е красива работа
TDU обаче е красива работа
- Валсо
- Дарител
- Мнения: 11072
- Регистриран: нед мар 03, 2019 20:29
- Репутация: 40021
- пол: Мъж
- Местоположение: /home/$USER
- Контакти:
Re: Излезе първата официална версия на D9VK 0.10 за игра на DirectX 9 игри с Vulkan при Linux
Какво да говорим повече? Особено тоя с розовата фланелка на 1:06 направо ме напика от смях!
-
- Подобни теми
- Отговори
- Преглеждания
- Последно мнение
-
- 12 Отговори
- 248 Преглеждания
-
Последно мнение от kim75
съб окт 14, 2023 14:52
-
-
Европейските петролни гиганти победиха търговците на енергия в собствената им игра
от Mozo » чет май 04, 2023 11:46 » в Любопитни новини - 0 Отговори
- 35 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
чет май 04, 2023 11:46
-
-
- 0 Отговори
- 64 Преглеждания
-
Последно мнение от Валсо
пон май 29, 2023 03:10
-
-
Инсталиране на XanMod Kernel при Linux Mint 20 и Linux Mint 21
от Mozo » чет яну 04, 2024 14:45 » в Линукс - инсталация, настройки, проблеми - 0 Отговори
- 81 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
чет яну 04, 2024 14:45
-
-
-
Николай Денков: Политическите игри с бюджета са опасни за здравето
от Mozo » ср ное 29, 2023 16:08 » в Любопитни новини - 0 Отговори
- 27 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
ср ное 29, 2023 16:08
-