Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Въздушен транспорт

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи, и всякакви теми свързани с транспорта.
Пътен транспорт, воден транспорт, железопътен транспорт, въздушен траспорт, минен транспорт, въжен транспорт, космически транспорт, контейнерни превози, куриерски услуги, транспортна система, инфраструктура, транспортни средства, релсови пътища, превозни средства, стоки, пътища.
Нова тема Отговори
Kotkata68
Глобална котка-идиотка
Глобална котка-идиотка
Мнения: 29946
Регистриран: пет ное 30, 2007 12:06
Репутация: 58101
пол: Жена

Въздушен транспорт

Мнение от Kotkata68 »

Реферат
ПО
СТОПАНСКА ГЕОГРАФИЯ
Тема: Въздушен транспорт

Изготвил: Владислав Димчев Димов
Факултетен номер:4161
Специалност: Икономика на строителството


Началото на новият век … 12000 рективни авиолайнера браздят въздушния океан, превозвайки около 1,7 милиарда пятници годишно!

В ерата на тоталната глобализация значението на въздушният транспорт все повече нараства. Световните тенденции показват стремеж към увеличаване броя на летателните апарати, тяхната вместимост (така наречените “Супер Джъмбо”), броя на дестинациите по които летят отделните авиокомпании и т.н.
Поради специфичните си качества (в сравнение с другите видове транспорт) въздушният транспорт е предимно пътнически – в световен мащаб товарните (карго) полети достигат 25-30% от общият брой полети. Причините за това са комплексни. На първо място това е себестойността на транспорта. Поради различни причини въздушният транспорт е по-скъп от всеки друг вид транспорт. На второ място, причина за слабото използване на самолети при транспортирането на товари са относително малките размери и малката товароносимост на съвременните средства за въздушен транспорт (например най-големият самолет в света – руско-украинският АН-225 “Мрия” има максимално излетно тегло малко над 600 тона и максимално тегло на полезния товар 250-300 тона, а най-големите кораби например имат товароносимост (бруто-регистър тонаж) 300-400 хиляди тона!). Това обаче ни най-малко не намалява значението на въздушния транспорт в световен мащаб. Основният пътникопоток на големи разстояния се поема от авиацията (както вече написах 1,7 млрд. пътника годишно при ежегоден растеж на броя на превозените пътници над 5%). Основни причини за това са:
1. Високата скорост на превоза-днешните авиолайнери летят с крейсерска скорост 900-1000 км/ч.
2. Изключително високата надеждност и сигурност на въздушния транспорт.
3. Високият комфорт и удобствата предлагани от световните лидери във въздушния транспорт.
При превозването на товари, авиотранспорта се предпочита при транспортирането на опасни товари (например доставките на ядрено гориво за атомната електроцентрала в Козлудуй), при транспортиране на скъпоструващи товари, стоки и продукти с малка трайност, изискващи най-краткото възможно време за извършване на превоза (например преди няколко години, ежегодно от летище Варна, преди започването на байряма, за арабските държави и по-точно Саудитска арабия, Йордания и ОАЕ ежедневно излитаха по десетина самолета със средно 20 тона агнешко месо на борда), но превозването на товари по въздуха получи най-голямо разпространение във въоръжените сили на отделните държави. Причините за това са същите като описаните по-горе, но има и някои съществени разлики. На първо място при транспортирането на товари по въздуха съществуват ограничения по размери и тегло на товара. Поради спецификата на принципа на движение на летателните апарати размерите и характеристиките на летателните апарати са ограничени в доста малък диапазон. Увеличаването на полезното натоварване на даден самолет води до нарастването на размерите му, от там се появява нуждата от по-мощни двигатели, това пък води до по-висок разход на гориво, общото увеличаване на размерите и теглото от своя страна повишава изискванията към летищата от които оперира даденият самолет и т.н. Получава се един порочен кръг от който няма излизане. Това е основната причина за използването на авиацията за превоз на специфични товари. Във военно-транспортната авиация нещата стоят по малко по-различен начин. При нея изискванията към самите самолети са разнородни (например един самолет като ИЛ-76 трябва да може да превозва оръдия, танкове, ранени, парашутисти и т.н.), като обикновено те довеждат до създаването на доста по-сполучливи, от гражданските, самолети.
Въздушният транспорт определено има своето място в световната икономика. С бума на пътническата авиация в края на 50-те и началото на 60-те години “отпадат” границите. За да стигнеш от Европа до Северна Америка вече стигат 10-12 часа. С появата на новото поколение авилайнери с вместимост от 350-450 пътника авиацията прави вторият си бум (доказателство за това са следните данни: през 60-те години основните американски авиокомпании превозват 58 млн. пътници в 3,8 млн. полета. 35 години по-късно същите тези превозвачи превозват 550 млн. души в 8,2 млн. полета. Т.е.през 60-те средният брой пътници на един полет е 15,26 докато 35 години по-късно този показател вече е 67,07!).
За запазване на мястото на авиотранспорта голямо значение има изключително високата безопасност на полетите. По данни на Боинг например, в периода 1985-1995г. в целия свят (с изключение на самолетите регистрирани в СССР) средногодишният брой на загиналите е 530. За сравнение – при пътнотранспортни произшествия само в САЩ са загинали около 41000 души!
.............................
Въздушен транспорт.rar
(22.81 KиБ) Свален 47 пъти
Прочетено: 1195 пъти

Не ми казвай какво да правя... За да не ти кажа къде да идеш...!

Опознават ме само тези, на които позволя... за останалите съм просто това, което виждат!

Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Транспорт”