Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Транспортна политика

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи, и всякакви теми свързани с транспорта.
Пътен транспорт, воден транспорт, железопътен транспорт, въздушен траспорт, минен транспорт, въжен транспорт, космически транспорт, контейнерни превози, куриерски услуги, транспортна система, инфраструктура, транспортни средства, релсови пътища, превозни средства, стоки, пътища.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 296702
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 368092
Местоположение: Somewhere In Time

Транспортна политика

Мнение от Mozo »

С развитието на скоростните видовете транспорт в транспортните възли е
необходимо да се изгражда разгърната мрежа от комплексни пунктове за престояване,
които да осигуряват удобства при прехвърлянето на пътниците от един вид транспорт
на друг, както и да създават условия за най-ефективно взаимодействие между
различните видове пътнически транспорт.
Важен елемент на националната транспортна система е контейнерната
транспортна система. Последната се изгражда върху основата на технологични и
правни норми за организация на превозите и взаимнообвързани стандартни параметри
на контейнерите, товарно-разтоварните и транспортните средства. Основната цел на
контейнерната транспортна система е да осигурява доставката на товари с използване
на различни видове транспорт по високоефективна неперкъсната схема от мястото на
производство до мястото на потребление.
Характерна особеност на контейнерната транспортна система е, че вместо
създаването на контейнери, приспособени към съществуващите транспортни и
механични средства, се изгражда пълен комплекс от всички средства на превозния
процес (контейнери, подемно-транспортно обзавеждане, контейнерни терминали,
подвижен състав на всички видове транспорт) въз основа на взаимнообвързани
параметри, осигуряващи ускорено придвижване на контейнери по оптимални превозни
схеми.
Важна особеност на контейнерната транспортна система е и разширяване
приложението на голямотонажни контейнери заедно със създаването на комплекс от
специализирани автомобили, вагони и кораби, както и на подходяща товарно-
разтоварна техника, специализирани кейове, гари и товарни пунктове за работа с тези
контейнери.
2. 4. Регионални транспортни системи
При съвременното състояние на икономиката, когато в стопанския оборот на
страната се въвличат всички териториални единици - области и икономически райони,
респ. райони за планиране, а териториалното разделение на труда придобива най-
целесъобразна насоченост, на преден план изпъква необходимостта от развитие и
усъвършенстване на регионалните транспортни системи. Тясната връзка на транспорта с определена територия, на която той функционира, обуславя необходимостта националната транспортна система да не се разглежда

откъснато и изолирано от транспортните системи на отделните териториални единици. На територията на всеки регион или град функционират във взаимодействиедва или повече вида транспорт.
Най-характерното за регионалните транспортни системи е това, че те
функционират на територията на определен регион. От своя страна те могат да бъдат
районни и областни.
Районните транспортни системи се обособяват на територията на
икономическите райони, респ. районите за планиране - северозападен, северен
централен, североизточен, югоизточен, южен централен и югозападен. Транспортната
система на всеки икономически район включва транспортните системи на областите,
функциониращи на територията на района.
На територията на всеки един от посочените шест икономически района
функционират по 3 - 4 вида транспорт. Например в югозападния район се осъществява
Значително по-стеснен обхват имат транспортните системи на областите. По-
голямата част от тях разполагат само с два вида транспорт (железопътен и
автомобилен), а на територията на Смолянска област функционира само автомобилен
транспорт.
Териториалното развитие на железопътната и пътно-шосейната мрежа е от
решаващо значение за формирането и развитието на регионалните транспортни
системи. От регионална гледна точка конфигурацията на железопътната мрежа се
състои от пет железопътни географски оси (линии), с множество разклонения. Първите
три оси имат почти паралелно разположение. По-конкретно това са следните
железопътни направления:
Регионалното развитие на автомобилния транспорт може да се характеризира
преди всичко със състоянието и териториалното разположение на пътно-шосейната
мрежа.
Осигуряването на оптимална снабденост на икономическите райони , респ. на
областите на страната, с железопътен транспорт и пътно-шосейна мрежа е важна задача
в комплексното развитие на регионалните транспортни системи. Във всички области на страната функционира автомобилен транспорт, което се
определя от наличието на пътно-шосейната мрежа в тях. С изключение само на една
област (Смолян) във всички останали функционира и железопътен транспорт. Въпреки
че в приморските и крайдунавските области съществува и воден транспорт, по
същество той не участва при функционирането- на техните транспортни системи, доколкото осъществява превози изключително в международно съобщение. Същото
може да се каже и за въздушния транспорт.

Целият материал:
Прикачени файлове
Транспортна политика.rar
(23.84 KиБ) Свален 29 пъти
Прочетено: 414 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Транспорт”