Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Колата ви харчи повече? Не бързайте към сервиза, може да решите проблема сами!

Разни там колички, камиончета, багерчета и други на колелета :p .
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
шони
Модератор
Модератор
Мнения: 25489
Регистриран: пон окт 12, 2009 01:16
Репутация: 121566
пол: Мъж

Колата ви харчи повече? Не бързайте към сервиза, може да решите проблема сами!

Мнение от шони »

Проблемът с повишен разход на гориво при добре поддържан автомобил и внимателно шофиране понякога може да се дължи на кислородния датчик, известен като ламбда сонда. За да го проверите, не е необходимо да отидете в сервиз, категорични са експерти, които посочиха три прости метода за тази процедура.Ламбда сондата следи състава на гориво-въздушната смес и функционалността на двигателя при празен ход. След известно време сензорът може да излезе от строя, но проблемът да не бъде открит веднага. Затова, при подобна ситуация, може да се подходи по няколко начина, които не налагат посещение при специалисти.

Първият от тях е визуална проверка - ако няма разтапяне, механични повреди или замърсяване на сензора, причината за увеличения разход на гориво може да бъде различна. Вторият метод е деактивиране на датчика на празен ход – ако след това двигателят започне да работи по-плавно, значи проблемът е в ламбда сондата.
https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... blema-sami
Прочетено: 73 пъти
"Просветеният народ се подчинява, защото така иска; заслепеният от предразсъдъци народ - защото така трябва".
Потребителски аватар
Montoya
Модератор
Модератор
Мнения: 21142
Регистриран: съб фев 15, 2014 11:32
Репутация: 117821
пол: Мъж

Re: Колата ви харчи повече? Не бързайте към сервиза, може да решите проблема сами!

Мнение от Montoya »

Успех с диагностиката на модерните последните двадесетина години т.нар широколентови ламбда сонди. Като цяло, тестването на каквато и да е ламбда сонда става с доста дълга диагностична процедура. Може да се мери на празен ход, но по лесно е с диагностиката да се гледат волтажите и тримовете, графиките на работа на сондата. Това важи за обикновените сонди. Първо чека на мотора ще светне веднага при проблем със сондата, дори и да и е изгоряла само подгревната верига защото на студен двигател сондата се подгрява иначе не показва вярно. Обикновените може да се измерят с уред, обаче широколентовите само с диагностика и то специализирана за целта. Има и титаниеви, които работят на подобен на обикновените принцип, но също само с диагностика се гледат и то волтажите които излизат само като сигнал.
В общи линии сондите са цяла наука и не става с изключване от буксата, а са най важното нещо за правилната работа на двигателя и нормалния разход на гориво.
Искам автора на статията по тези начини да провери някой 6 или 8 цилиндров двигател, те са с по 4 сонди повечето, а на 2,5 и 3.0 бензиновите мотори на БМВ Е39 примерно са така оплетени с катализаторите, че е жива мъка да смениш изобщо сонда. Да не говорим, че тия 6 цилиндрови редови се управляват като два 3 цилиндрови мотора, съвсем по отделно
AsusVivoBook17
CPU 11th Gen Intel(R) Core(TM) i3-1115G4 [/color]RAM 16000MB DDR4; VC-Intel UHD Graphics G4
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Авто-мото”