Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Съвременни технологии в обучението по околен свят

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с педагогиката.
Дидактика, образование, специална педагогика, социална педагогика, военна педагогика, възпитание, формиране на личността, предучилищна педагогика, училищна педагогика, педагогика за възрастни.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 295606
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 365596
Местоположение: Somewhere In Time

Съвременни технологии в обучението по околен свят

Мнение от Mozo »

Ш.У. ,,Епископ Константин Преславски”


Реферат
на
Тема:


Съвременни технологии в обучението по ,,Околен свят’’, ,,Човек и природа ‘’и ,,Човек и общество’’


2 курс Специалност: ПУНУП

Съдържание:

1.Увод
2.Съвременните технологии в обучението при запознаване с природната и обществена среда
3.Игрова технология
4.Мисловна карта-визуално представяне на концепция.
5.Лапбукът-като метод на обучение
6.Проблемно обучение-създаване на проблемни ситуации
7. Информационни технологии- презентация
8.Работа по проект
9.Портфолио
10.Заключение
11.Библиография










1.Увод:
Технологията е съвкупност от техники,които се осъществяват в определена зависимост и последователност. Те позволяват практическата реализация на даден метод. Технологията представя техники, които ще се прилагат стъпка по стъпка. Всяка конкретна технология се разработва във връзка с конкретна педагогическа цел. При съвременните технологии е необходимо да се спазват принципите на диференциране и индивидуализация в обучението. Извършва се поетапно планиране и последователно изпълнение на елементите на избраната технология. Всяка технология съдържа диагностични процедури.Технологиите за обучение се отличават с няколко черти:
-съвременност
-научност
-интегралност
Образователните технологии включват не само техническите средства, които подпомагат процеса на преподаване и учене,но и решенията на педагога за избор и прилагане на последователността от методи,форми и средства за обучение.Основните дейностти на учениците са наблюдение,проучване,експериментиране като средство за развитие на познавателните и личностните им характеристики. При изграждането на социална компетенност у учениците, в това число и компетенции за използване на съвременни технологии, трябва да се открои влиянието на учителя, като основен фактор,също така и на училището като институция, която осигурява подкрепяща среда. Важен компонент на това обучение е формирането на базисни умения за използване на съвременни информационни и комуникационни технологии. Образованието и технологиите се развиват с все по – бързи темпове. Но е факт, че те са неразривно свързани по между си и по благоприятен начин се допълват. Съвременните технологии помагат на образователния процес да бъде по-актуален и интересен.Те дават възможност на учителите да ангажират учениците с полезни дейностти,дават им възможност да обогатяват знанията си, провокират любопитството и интересите, защото всички знаем, че днешното поколение подрастващи пряко се интересува от новите и развиващи се технологии. Това поколение се развива изключително динамично, а мисията на учителите е да насочат развитието развитието на учениците в положителна насока с ефективен краен резултат. Затова много е важно и учителите да са готови и достатъчно добре подготвени за всички иновативни промени в образованието.

2.Съвременни технологии в обучението при запознаване с природната и обществена среда
Учебният предмет ,,Човекът и обществото’’ има подчертан интегрален характер. С него се осъществява задължителна подготовка в началния етап на основната степен. Той изгражда началните познания на учениците за човешките взаимоотношения, за устройството на обществото и за организацията на съвременната българска държавност.
В учебната програма по предмета ,,Околен свят’’са заложени цели,свързани със стандартите от областта на обществените науки. Стремежът е да се изгради у ученика единна картина на обкръжаващата го природна и обществена среда. Учебната програма включва широко разнообразие от теми и дейностти,които доразвиват и надграждат придобитите знания ,умения,отношения, свързани с опознаването на най-близката заобикаляща детето природна и обществена среда. Учениците се подготвят за по-системното изучаване на природата и обществото в следващите класове. Учебното съдържание включва знания, отговарящи на принципа за достъпност и е пряко свързано със сетивно-познавателния опит на децата.Информационното съдържание е с интегрален характер и представя многообразието на средата, съобразено с възрастовите възможностти на учениците.

3.Игрова технология.
Играта като метод предлага много предимства. Те се дължат на факта, че играта ясно изтъква онези фази и особености на развитието, които свидетелстват за развитие на познавателните способности. В начална училищна възраст малките ученици се влючват в разнообразни дейности-учебна,възпитателна,практическа, игрова, трудова, изобразителна и други. Всички те се ситуират в една педагогическа система със сложни взаимодействия, в която не се противопоставят, а взаимно се допълват. Водеща в този училищен период е учебната дейност, а тя се свърза с овладяване, систематезиране и обогатяване знанията и уменията. Игровата дейност продължава да оказва влиянието си върху малките ученици. От водеща в предучилищна възраст сега тя се превръща в съпътстваща като подпомага, укрепва и подсилва учебната дейност в живота на децата в началния учебен период. Тя е несравним по своята мощ посредник за приобщаване на детето към ученето, за обогатяване на неговата готовност за включване в различни по характер познавателни дейности,стимулиране на познавателните интереси, както и за изграждане на когнитивни стратегии за учене. Играейки, малкият ученик усвоява спонтанно и мотивирано различни алгоритми за извършване на по-общи познавателни и по-конкретни практически действия.
В играта водещи са емоциите и удовлетворението. Детето само решава кога да започне и кога да завърши играта. В ученето постановките са съществено различни – водещи са познавателните актове, образуват се нов вид действия с неповторима сложност и характеристика- съсредоточеност, внимание, мислене, памет, възприемане. В конструкцията на играта, прилагана в учебната дейност, се включват нови системно обусловени структурни компоненти, които притежават принципна целенасоченост. Интересът и увлеченията към игровата дейност се запазват като емоционалност и преживяване, но личния дял на играещите става по специфичен и разнообразен. Прякото включване на играта в учебно-възпитателния процес значително подпомага и личностните изяви на детето.Формират се редица умения, обогатява се начинът на мислене, придобива се личностния опит и оценъчно отношение, изгражда се благочестивост в поведението. Тъй като началната училищна възраст е все още детство, играта заема значително място и има голямо значение за поддържане активността в сферата на познавателната дейност на учениците. Оттук произтича и голямата отговорност пред учителите за правилна организация и ръководство на играта както през свободните моменти, така и в системата на учебната дейност за осигуряване активност у децата в процеса на усвояване на знания, умения и навици.Децата изпитват истинско познавателно удоволствие от игрите.
Класификацията на игрите в начална училищна възраст е с по-разширена и задълбочена характеристика. Според дидактичния материал, който се използва за постигане на набелязаните цели те биват:

Целият материал:
Прикачени файлове
Съвременни технологии в обучението по околен свят.rar
(16.62 KиБ) Свален 214 пъти
Прочетено: 1725 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Педагогика”