Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Противодействие на разузнавателно-информационната дейност

Безплатни доклади, анализи, реферати, есета и всякакви теми свързани с полиция, отбрана и национална сигурност.
Полицейско разпореждане, обиск, проверка на МПС, използване на физическа сила, използване на оръжие, тайна полиция, армия, морски военни сили, военна авиация, държава, гражданска отбрана, въоръжени сили, разузнавателни служби, поверителна информация.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 295371
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 365124
Местоположение: Somewhere In Time

Противодействие на разузнавателно-информационната дейност

Мнение от Mozo »

Тема №10 Система от мерки за противодействие .Видове подсистеми от мерки .

Понятието система ние го принасяме от теорията на системите, която е възникнала още от древността от Аристотел , Демокрит Блатон . След това е доразвито от индустриалното общество и от съвременните условия. Основните последователи на тази теория на системите това е австрийският професор Карл Лудвиг Форт Берталафи руският професор Здравомислов Норт, който разглежда системите от гледна точка на кибернетиката Според Берталафи за да съществува система е необходимо наличието на следните неща .1-во да съществува съвкупност от повече от два елемента . 2-ро м/у тях да има взаимна връзка . 3-то да съществува определена функция на всеки един от елементите за тяхното съществуване и развитие , която функция е подчинена на общата – цялата. 4-ти елемент това е да може тази съвкупност да поема информационни импулси от др системи и да препраща информация също към др системи със, които се намира във някаква корпорация т.е това изискване се нарича енержментност . Последователното изискване е типично за социалните системи . Мярката във процес на противодействие се разглежда , като най-предпочитан вариант за прилагане на даден приоритет във дейността по защита на националната сигурност . Мярката означава извършване на операции , които имат управленски характер за вземане на решения . Във хода на процеса на решаването субекта на противодействие трябва да избере най-предпочитания вариант за действие. Така мерките намират отражение в документи ,които имат програмен характер – Програма за противодействие на тероризма –Програма за борба срещу нелегален трафик на наркотици –Програма за борба със корупцията . Те съдържат различни видове мерки , и от тази гледна точка мярката може да бъде вид правна норма ,гражданско правна , наказателно правна ,етична административно правна ,етични. Мярката може да бъде предписание ,което ограничава правата на гражданите ,държавни служители –отделно действие операции ,съвкупност от действие, операции ,полицейски. Могат да бъдат дисциплинарни и административни проверки свързани със различен вид контрол. Всяка една програма ,която включва мерки за да се изпълни тя се декомпозира в планове. По всяка една от тази мярка ,ноито са описани в програмите се изготвя план със съответните мероприятия за изпълнението на тази мярка .Системата от мерки за противодействие представлява съвкупност от взаимно свързани и обединени от един замисъл за постигане на конкретни цели. Наказателно правни ,административно правни ,мерки на органи организационни ,технически ,инженерни, дейности ,подходи и мероприятия ,които се прилагат от различни държавни органи ,общински организации ,юридически лица и граждани за разкриване ,за отвратяване и пресичане опитите за провеждане на разузнавателни посегателства срещу национална сигурност на защитаваната държава .
Системата от мерки се инициира ,организира от службите за сигурност а се прилагат и реализират от държавни общински органи ,организации и структури на гражданското общество ,по-този начин се скрива отношението за служби по-сигурност Нейното място е в нагласното ,организиране,планиране и направляване прилагането на мерки .Основните фактори ,които оказват влияние в/у изграждането и прилагането на системите от мерки. На 1-во място това е състоянието на противника ,обекта на противодействие в зависимост от разузнавателната насоченост на чуждо разузнаване ,състоянието на неговите сили и средства форми и методи ,които подготвя и реализира .2-ри фактор това е състоянието на възможности служби на сигурност за реагиране. В това число и състоянието на държавните органи и институции. Всяка една система от мерки в конттекста на общата система от мерки се разглежда като подсистема и съобразно различните критерии можем да направим следната класификация .1-во по-критерия форми на разузнавателна дейност ,различават подсистема от мерки за борба със шпионство .2-ро място подсистема от мерки противодействия на посегателства –духовна ,икономическа сфера на комуникации и др. 3-то подсистема от мерки за противодействие на посегателство против непрекосвенността на държавни граници ,териториалната цялост .4-то подсистема от мерки за защита на финансова система борба със корупция .Съобразно обектите на контраразузнавателното обезпечаване .Различаваме подсистема от мерки за оперативно наблюдение на чужденци ,които пребивават в Б-я за различни срокове на престой . Подсистема от мерки за оперативно наблюдение за официалните представителства ,за защита на класифицирана информация ,за защита на стратегически обекти и дейности .Стратегически обекти и дейности са обекти от енергетиката-АЕЦ Козлодуй ,ядрен център към Бан .Всички транспортни възли .Речни пристанища .Аеропортове –летища .Миннодобивна –проучвателна дейност .Дейности свързани със отбраната. Мерки за разкриване на разузнавателно посегателство ,извършвано от чужди сили .Подсистема от мерки за предотвратяване на чужда разузнавателна дейност, подсистема от мерки за пресичане на отделни разузнавателни посегателства .От гледна точка на обсега на въздействие различаваме – подсистема от общи мерки ,които са насочени към цялото общество .Подсистема от юридически мерки те биват два типа международни и правни норми .Подсистема от административни мерки –това са различни видове разписани.Подсистема от инженерно технически –те се използват от технически съоръжения.







Тема № 11 Подсистема от оперативни мерки за ПРИД .Особености във прилагането им

Важно място във системата мерки ,заема подсистема от оперативни мерки .Тази подсистема има няколко характеристики .1-во те се организират ,планират и осъществявят преди всичко от службите за сигурност .2-ро подсистема от оперативни мерки се разделя на две групи .Първата е подсистема от организационни мерки ,към тази група пречисляваме оперативно технически информационно аналетични и др. Действия мероприятия, които са предназначени да създадат необходимите базисни предпоставки като благоприятна основа посредством възоснова на които контраразузнаването успешно може да решава конкретни задачи с оглед недопускане нанасянето на вреди на националната сигурност. Подсистема от организационни мерки включва в себе си следните елементи 1-во постоянно и всестранно изучаване на оперативната обстановка и цялостната система за сигурност . Във тази връзка службите за сигурност извършват постоянен мониторинг наблюдение и контрол на оперативна обстановка по-различни линии ,територии и конкретни предизвикателства .Стремят се да фиксират и своевременно да установяват подготвяне или престояща за извършване разузнавателна дейност. 2-ри елемент –идеята е да се създава рационална и гъвкава организация ,правилен структурен строеж и функционални ангажименти ,които да бъдат адекватни на предизвикателствата пред национална сигурност . 3-ти елемент системно изследване и анализиране на разузнавателни интереси ,планове и намерения на чужди разузнавания и най-вече на тези разузнавания чийто държави ,които имат разузнавателни интереси спрямо Б-я . 4-ти елемент създаване на подходящ апарат от секретни сътрудници и информационна мрежа на онези места най-вече на които службите на сигурност са обект на противодействие считащи ,че са уязвими за националната сигурност и където чуждото разузнаване се стреми да прониква със разузнавачи.Най-голям интерес представляват секретно носители в онези места където има държавни тайни –фирми ,индустрии и др, Постоянно подобряване на методите и формите на противодействие от страни службите за сигурност , 2-ра подсистема от оперативни мерки е така наречената подсистема от непосредствени мерки тя се характеризира със това ,че тя се отнася и се прилага по-отношение на конкретни обекти в процеса на взаимодействие и лица разузнавачи ,секретни сътрудници ,които са подозирани в съпричастност към извършвано разузнавателно посегателство.Към тази подсистема пречисляваме следните елементи . 1-во мерки които са свързани със получаване на непрекъснат поток от информация свързани със изучаване на обекти .2-ро създаване на подходящ апарат от секретни сътрудници на които да възложат конкретни задачи за работа по-обекти ,на оперативен отчет. 3-то правилна разстановка на апарат от сътрудници ,което предполага маневриране със секретни сътрудници,командване или преместване на секретен сътрудник от едно място на друго с цел приближаване до обекта и неговото обкръжение . Целта е сближаване на секретен сътрудник с обекта и завоюване на неговото доверие за да може обекта на противодействие в един момент да се довери на секретния сътрудник.






Тема №12 Използване на дипломатическите и консулските представителства като легални канали за проникване на разузнавачи и секретни сътрудници

Разузнавателна теория и практика на служби за сигурност за противодействия на чужди разузнавания се счита ,че е един от най-старите и традиционни легални канали за република проникване на територията на разузнаваната страна и част от Б-я ,това е дипломатически канал .Аргументи на подкрепа на това мнение са в няколко направления: Н а 1-во място това е създалата се правна възможност във международни отношения и международни връзки . Разузнавателните служби на чужди държави да изпращат за заемане на подходящи длъжности в официални представителства на свои секретни сътрудници на територията на разузнаваната държава. 2-ро място официални представителства са едни от най-стари институти на международни отношения .Тяхното начало се събира още от 7-ми 8-ми век в древен Египет ,когато за първи път службите за сигурност на Египет ги определят като твърде важни .Официалните представителства в правния мир представляват официалното представителство на държавния глава на своята собствена държава ,който ги изпраща на мисия пред държавното ръководство на приемащата страна . Официалните представителства биват два вида –дипломатически и консулски. Съществува разлика м/у двете . Дипломатическите представителства обикновено са дисфлуцирани разположени в столицата на приемащата държава и те представляват своя държавен глава официално цялата територия на приемащата държава .Те могат да бъдат временни представителства или друг вид представителства. Организацията,функция,дейности характеристиките на персонала ,забраните за някои видове дейности ,са описани във виенската конвенция на дипломатически отношения подписана през 1961год. Консулските представителства имат по-ограничен периметър от дипломатическите.

Целият материал:
Прикачени файлове
Противодействие на разузнавателно-информационната дейност.rar
(24.13 KиБ) Свален 96 пъти
Прочетено: 1086 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

Върни се в “Полиция, отбрана, национална сигурност”