Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Как да познаете признаците на дифицит на тези 10 важни витамини и минерали?

Нова тема Отговори
Потребителски аватар
шони
Модератор
Модератор
Мнения: 18381
Регистриран: пон окт 12, 2009 01:16
Репутация: 53247
пол: Мъж

Как да познаете признаците на дифицит на тези 10 важни витамини и минерали?

Мнение от шони » съб апр 07, 2018 22:55

Изображение

Липсата на важни хранителни вещества може да окаже голямо влияние върху здравословното състоянието на човек - високо кръвно налягане, остеопороза, забавен метаболизъм, анемия, косопад, хронична умора, диабет, намалена имунна функция и много повече.

Една от основните причини за появата на дефицит на витамини и минерали е храненето с високо преработени храни, които не съдържат витамини и минерали. Другата не по-малко важна причина отново се крие в храните, с които се храним - някои от тях активно пречат на усвояването на хранителните вещества. Храносмилателен тракт, задръстен поради лоши хранителни навици, води до така наречения "пропусклив стомах" (leaky gut) и / или невъзможност за правилна абсорбация на хранителните вещества от храната. Дори да се храните с храни, отгледани в собствения ви двор, не е гаранция, че те ще са с виско съдържание на нутриенти. Съществува проблема с изчерпването на минералите в почвата, причинено както от използването на изкуствени химически торове, които бързо влошават качеството на почвата, така и от неправилното редуване на култури и нейното изтощаване.
Ето списък на десетте най-често срещани дефицита и как да разпознаете проблема:
ЙОД
Роля: Основен компонент на различни щитовидни хормони. Играе важна роля за регулирането на метаболизма.
Симптоми на недостиг: хиптироидизъм, гуша, фиброзна тъкан в гърдите, спонтанни аборти, мъртви раждания.
Хранителни източници: водорасли като келп, червени боровинки, ягоди, картофи.
МАГНЕЗИЙ
Роля: Участва в над 300 биохимични процеса в организма, във функцията на нервите и мускулите, в имунната функция, сърдечния ритъм, здравината на костите.
Симптоми на недостиг: мускулни спазми, лицеви тикове, тревожност, раздразнителност, студени ръце, меки или чупливи нокти, умора, безсъние, нарушен сърдечен ритъм, изменения на личността.
Хранителни източници: тъмно зелени салати, тиквено семе, смокини, какао, бобови култури, авокадо, банани.
ВИТАМИН Е
Роля: Важен антиоксидант, стабилизира мембраната на клетките, предпазва от сърдечносъдови заболявания, играе роля при функционирането на имунната система.
Симптоми на недостиг: хемолитна анемия, лесно насиняване, екзема, псоразис, стерилитет, слаби мускули, лошо заздравяване на раните.
Хранителни източници: спанак, бадеми, слънчоглед, авокадо, маслини, броколи, аспержи, пшеничен зародиш.
КАЛЦИЙ
Роля: Поддържа скелетната структура и функция, важна роля при предаване на сигнали между клетките, съсирването на кръвта, контракцията на мускулите, нервната функция.
Симптоми на недостиг: остеопороза, мускулни крампи, раздразнителност, изтръпване на пръстите на ръцете.
Хранителни източници: кейл, броколи, зеле, тъмно зелени салати, лешници, бразилски орех, бамя, бадеми.
ЦИНК
Роля: Необходим за правилното функциониране на имунната система, подпомага делението на клетките, заздравяването на раните и разграждането на въглехидратите.
Симптоми на недостиг: бели точки или грапавини по ноктите, загуба на вкусови рецептори, стрии, косопад, загуба на тегло, диария, лезии по очите и кожата.
Хранителни източници: тиквено семе, тъмно зелени салати, гъби.
СЕЛЕН
Роля: важен антиоксидант, работи с витамин Е за нормална имунна функция и синтез на простагландин.
Симптоми на недостиг: хипотироидизъм, изтощение и хронична умора, косопад, замъгляване на мисълта, нисък имунитет.
Хранителни източници: чесън, слънчоглед, бразилски орехи, гъби, чия семена, кафяв ориз, броколи, зеле.
ВИТАМИН К2
Роля: предотвратява натрупването на калциеви отлагания в артериите, жизненоважен за здрави кости, играе роля при превенцията от ракови заболявания и затлъстяване.
Симптоми на недостиг: бързо натрупване на зъбен камък и проблемни зъби, остеопороза, сърдечносъдови заболявания, натрупване на калциеви артериални плаки.
Хранителни източници: ферментирали храни като кисело зеле и кефир.
ВИТАМИН В12
Роля: важен за оптимален метаболизъм, помага за формирането на червените кръвни телца и поддържа здравето на централната нервна система.
Симптоми на недостиг: напукани устни, ранно побеляване на косата, изтощение и хронична умора, задъхване, звънене в ушите, язви в устната кухина.
Хранителни източници: спирулина, гъби, ферментирали храни.
ЖЕЛЯЗО
Роля: важен за производството на червени кръвни телца, които складират и доставят кислород в организма.
Симптоми на недостиг: хронична умора и летаргия, задъхване, прескачане на сърцето, жълтеникав тен на кожата, чупливи нокти, косопад.
Хранителни източници: спанак, черен дроб, кафяв ориз, червено месо, ядки.
ВИТАМИН D
Роля: за здрава имунна система, мускулна и сърдечна функция, дихателна система, развите на мозъка, противораков ефект.
Симптоми на дефицит: болки в костите и слаби мускули, проблеми с когнитивната функция на мозъка, астма, потене в областта на главата.
Хранителни източници: излагане на слънчева светлина, плажуване./bulvit.com
Прочетено: 168 пъти

Нова тема Отговори

Върни се в “Архив Всичко за здравето”