Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Каква е логиката ДХ11 да вади повече кадри от ДХ9?

feed Всякакви програми и проблемите свързани с тях.
Нова тема Отговори
rado84
VIP
VIP
Мнения: 14566
Регистриран: съб дек 11, 2010 23:39
Репутация: 2490
пол: Мъж

Каква е логиката ДХ11 да вади повече кадри от ДХ9?

Мнение от rado84 »

Днеска реших да пусна Сейнтс Роу 3 с екзето за ДХ11 и с недоумение установих, че под ДХ11 вади 3 пъти повече кадри, което ми убягва като логика, при положение, че ДХ11 би трябвало да товари повече видеокартата.
Под ДХ9 СР 3 заковава на 17 кадъра и повече не ще, като всичко е на лоу с 1280х720 резолюция на 60 херца, без в-синк.
Под ДХ11 СР 3 върви с между 30 и 54 кадъра със споменатите настройки на графиката, в зависимост от това какво се случва в момента.
Инсталирал съм и ДХ9, и ДХ11 последни версии, които успях да намеря и въпреки това СР 3 е единствената игра, която под ДХ11 върви по-добре, отколкото под ДХ9. :-k :shock:
Прочетено: 158 пъти
Потребителски аватар
Inferlin
Почетен член
Почетен член
Мнения: 2392
Регистриран: ср май 07, 2014 17:27
Репутация: 9139
пол: Мъж

Re: Каква е логиката ДХ11 да вади повече кадри от ДХ9?

Мнение от Inferlin »

Всички зависи от конкретната реализация и за кой (DX :)) са оптимизирали и драскали нещата. Даже оптимизирали... е прекалено силна дума за този бранш за който вече е характерно нещата да са надраскани някак "на крак". :)
Затова реално разлика (и логика :)) няма. При 11 трябва да има теселация и допълнителна обработка на сенките, водата, партикълите и там такива глезотии, които може да натоварят в повече картата. Ако не се използват активно, няма как да се хване разликата т.е. много (в десетки пъти) зависи повече от това как са реализирали нещата (в играта), отколкото от версията на DirectX.

Примерно много грубо и... метафорично :) казано - ако са драскали всичко за 11, а за 9 само само скърпили нещата някак да работят, за повечето неща в този случай ще го отнася процесора като резултат, откъдето и ще падат кадрите... :)
Потребителски аватар
MalamiR
Металист
Металист
Мнения: 21081
Регистриран: нед мар 15, 2009 17:28
Репутация: 11019
пол: Мъж
Местоположение: София

Re: Каква е логиката ДХ11 да вади повече кадри от ДХ9?

Мнение от MalamiR »

Inferlin написа:Затова реално разлика (и логика :)) няма. При 11 трябва да има теселация и допълнителна обработка на сенките, водата, партикълите и там такива глезотии, които може да натоварят в повече картата. Ако не се използват активно, няма как да се хване разликата т.е. много (в десетки пъти) зависи повече от това как са реализирали нещата (в играта), отколкото от версията на DirectX.
Точно! :thumbright:

Throw me to the wolves and I will return leading the pack!

rado84
VIP
VIP
Мнения: 14566
Регистриран: съб дек 11, 2010 23:39
Репутация: 2490
пол: Мъж

Re: Каква е логиката ДХ11 да вади повече кадри от ДХ9?

Мнение от rado84 »

Мерси, инфи. :)
Винаги съм мислел, че като правят игра, ще имат по-малко работа, ако я пишат за ДХ9 и затова повечето игри, които поддържат 9, 10 и 11 вървят по-добре с 9.
Офтопик:
Е, поне са се постарали хората, що се отнася до геймплея. GTA-серията трябваше да бъде такава, каквато е SR 3 - да можеш бързо и лесно да си чийтваш на воля и да играеш така, както ти харесва. :усмивка1: Че има даже и тунинг на колите - нещо, с което GTA не може да се похвали. Тъкмо сътворих две версии на колата на Йохио. :mrgreen:

v1 (DX9):
Изображение

v2 (DX11):
Изображение
Потребителски аватар
MalamiR
Металист
Металист
Мнения: 21081
Регистриран: нед мар 15, 2009 17:28
Репутация: 11019
пол: Мъж
Местоположение: София

Re: Каква е логиката ДХ11 да вади повече кадри от ДХ9?

Мнение от MalamiR »

Офтопик:
Ти си ебаси фена на тоя YOHIO. Чак почва да ми става лошо като гледам навсякъде розово...

Throw me to the wolves and I will return leading the pack!

rado84
VIP
VIP
Мнения: 14566
Регистриран: съб дек 11, 2010 23:39
Репутация: 2490
пол: Мъж

Re: Каква е логиката ДХ11 да вади повече кадри от ДХ9?

Мнение от rado84 »

Бе то и аз и черна можех да я направя, но незнайно защо при розово, жълто и синьо най-добре се вижда разликата при различните ДХ. Виж с ДХ9 колко убит изглежда цветът, а с ДХ11 колко е ярко всичко.
Да, фен съм му, а и не само. Изображение
Колкото до самия цвят, когато превъзмогнеш предразсъдъците на обществото, насаждани с години, това, че цветът е розов престава да бъде от значение и започваш да го виждаш като просто поредния цвят. ;)
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 283958
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334677
Местоположение: Somewhere In Time

Re: Каква е логиката ДХ11 да вади повече кадри от ДХ9?

Мнение от Mozo »

На мен DX9 винаги ми е харесвал повече...
Изображение
Потребителски аватар
MalamiR
Металист
Металист
Мнения: 21081
Регистриран: нед мар 15, 2009 17:28
Репутация: 11019
пол: Мъж
Местоположение: София

Re: Каква е логиката ДХ11 да вади повече кадри от ДХ9?

Мнение от MalamiR »

Щото не си в средите за програмиране на игри. DX11 дава много повече възможности за това играта да изглежда много по-реалистично.

Throw me to the wolves and I will return leading the pack!

Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 283958
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334677
Местоположение: Somewhere In Time

Re: Каква е логиката ДХ11 да вади повече кадри от ДХ9?

Мнение от Mozo »

Говорех чисто визуално :)
Изображение
Потребителски аватар
MalamiR
Металист
Металист
Мнения: 21081
Регистриран: нед мар 15, 2009 17:28
Репутация: 11019
пол: Мъж
Местоположение: София

Re: Каква е логиката ДХ11 да вади повече кадри от ДХ9?

Мнение от MalamiR »

А, добре. Не съм те разбрал. :thumbright:

Throw me to the wolves and I will return leading the pack!

Потребителски аватар
Inferlin
Почетен член
Почетен член
Мнения: 2392
Регистриран: ср май 07, 2014 17:27
Репутация: 9139
пол: Мъж

Re: Каква е логиката ДХ11 да вади повече кадри от ДХ9?

Мнение от Inferlin »

Хе... :) визуално. И как се открива визуална разлика, след като такава... няма? ;) :evil4: Има набор ефекти, които съвсем не е задължително да се използват и реално не винаги се използват (и може да се изклчват от опциите на играта в повечето случаи). Това е все едно да кажеш, че "визуално" графичните режими с 256 цвята са по-хубави от тези със 65000 цвята. :toothy10:
Номера не е в цветовете (възможностите на DirectX), а как се използват. :)
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 283958
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334677
Местоположение: Somewhere In Time

Re: Каква е логиката ДХ11 да вади повече кадри от ДХ9?

Мнение от Mozo »

Тц, пробвал съм какви ли не игри на максимални настройки и съм правил сравнения. Най-яркият пример е водата - на DX9 ми харесва повече.
Изображение
Потребителски аватар
MalamiR
Металист
Металист
Мнения: 21081
Регистриран: нед мар 15, 2009 17:28
Репутация: 11019
пол: Мъж
Местоположение: София

Re: Каква е логиката ДХ11 да вади повече кадри от ДХ9?

Мнение от MalamiR »

Оооо, не, не... На DX11 е по-яко! :)

Throw me to the wolves and I will return leading the pack!

Потребителски аватар
Inferlin
Почетен член
Почетен член
Мнения: 2392
Регистриран: ср май 07, 2014 17:27
Репутация: 9139
пол: Мъж

Re: Каква е логиката ДХ11 да вади повече кадри от ДХ9?

Мнение от Inferlin »

Водата не я прави DirectX. Някои ефекти се използват за водата при 10, но дали се използват те или примерно OpenGL или пък е софтуерно е все едно. Аналогията с боите и/или цветовете която я писах е доста точна. :evil4:
Накратко - не е проблема в боите... а в художника. :)
rado84
VIP
VIP
Мнения: 14566
Регистриран: съб дек 11, 2010 23:39
Репутация: 2490
пол: Мъж

Re: Каква е логиката ДХ11 да вади повече кадри от ДХ9?

Мнение от rado84 »

MalamiR написа:Оооо, не, не... На DX11 е по-яко! :)
Зависи от цялостното качество на текстурите, според мен. "Flatout: Ultimate Carnage" поддържа и 3-те вида ДХ, но с ДХ9 изглежда по-красиво, отколкото с 10 и 11.
"Spin Tires" също поддържа 3-те вида, но докато беше в бета етап, графиката беше по-красива, отколкото в официалния релийз. Калта наистина си приличаше на кал, докато с ДХ11 в официалния релийз прилича на кафяв желиран сопол и няма нищо общо с реалността.
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Софтуер”