Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Cloud Gaming - опит за анализ струва ли си?

Светът на хардкор геймърите!
Потребителски аватар
tmp_ZMx2fK6aL4
Ветеран
Ветеран
Мнения: 1013
Регистриран: пон фев 21, 2022 15:29
Репутация: 10440
пол: Мъж

Re: Cloud Gaming - опит за анализ струва ли си?

Мнение от tmp_ZMx2fK6aL4 »

Айде, айде, нямало качествен саунд в Тубата, всички сме били глухи инвалиди...

Тези дни около пращящото ми pulseaudo и прехвърлянето на звук към уредбата, тествах какво ли не за фикс, включително, пусках даже и тестови клипове от Тубата. Като този, "който на съседа му хареса толкова много, че метна камък по прозореца ми да чува по-добре": O:)
https://www.youtube.com/watch?v=4vUtXdXmnRE

Иначе по темата, тествах качеството на браузерите за клауд гейминг - двата единствено поддържани - Chrome & MS Edge.
Като субективно усещане не намирам разлика, но синтетиката твърди друго - под Linux, по-добрият браузер за cloud gaming е Google Chrome спрямо другия вариант MS Edge. Добавих и безполезния(щото никоя GAAS не го поддържа) Firefox за референция.
Изображение

Допълнително тествах и frame drop на тези браузери на 4К видео стрийм по предложението на Теоретика по-горе, пак почти никаква разлика:
Google Chrome - Version 103.0.5060.53, frame drop = 2 / 20000;
MS Edge - Version 103.0.1264.37, frame drop = 9 / 20000;
Firefox - Version 102.0, frame drop = 144 / 20000;

В Мозила какво смятат и правят - не знам, тоя браузер скоропостижно залязва.
Прочетено: 2051 пъти
Hardware: Windows 11 Incompatible Certified!
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284337
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 335724
Местоположение: Somewhere In Time

Re: Cloud Gaming - опит за анализ струва ли си?

Мнение от Mozo »

Енджинът на FF винаги е бил по-бавен, но пък свободата, която все още дава откъм персонализация е незаменима.
Изображение
Потребителски аватар
beggginer
Доктор
Доктор
Мнения: 6342
Регистриран: нед апр 13, 2008 18:33
Репутация: 33114
пол: Мъж

Re: Cloud Gaming - опит за анализ струва ли си?

Мнение от beggginer »

Не теоритик, а практик и не си доразбрал. :lol:

Изображение

Следиш битрейт, с който ти върви клипа от stats, форсираш 4k резолюция с хардуерно ускорение, ако го поддържа хардуера, display manager-а, браузъра, имаш нужните драйвъри, и си следиш ресурсите, докато гледаш видеото.



В моя случай от скрийншота, e 4k 60fps ABR video и 160kbps audio, във FF. Dropped frames се получават при смяна на резолюция, refresh или буфериране. Реално в Wayland и с хардуерно ускорение, производителността във Firefox е с една идея по-висока от във всички останали браузъри. Тествай, ако не ми хващаш вяра :)



chunks са по 8.88mb/s и върви с около 20mbps

Разпъваш го на цял екран, за да ползва целия viewport с който разполагаш (резолюцията на монитора ти) и гледай колко насича, независимо от браузъра. Също си експортни един resource monitor лог с top или tail да видиш какво става със заетите ресурси, докато насича.. Ако гледаш в реално време с htop, ще добавяш допълнителен лаг. Това отчасти е заради ненавсякъде поддържаното хардуерно ускорение във VP9, но алтернативата е H264, където е изцяло софтуерно при резолюция над 1080p. Наследникът H265 вече поддържа 4K HEVC (60FPS), но тук говорим за 120 FPS и е неприложимо за cloud гейминг в текущите условия.

Това е просто база за сравнение. Cloud гейминг услугите използват RTP за видео и аудио стрийминг и UDP за input. Тъй като не може винаги да се подсигури 45-50mb/s какъвто е пика в тяхната компресия на 4К, вместо да се слиза на по-ниска резолюция по време на моментни падове, се прилага по-висока компресия във VP9 или H264 и резултатът са артефактите, за които @Zeroadhesion говореше и лек stutter. Съответно и битрейта се лимитира според ситуацията - т.н. ABR - adaptive bitrate. 10mbps за същата резолюция, която върви с 45mbps създава артефакти, които варират според кодека. Направи друг експеримент - пусни да стриймваш локално видео с 1080p резолюция от OBS Studio с CBR 7000kbps. Свали на 2000kbps и гледай същото видео как изглежда при движещ се кадър. Спадове винаги има при връзка между сървър и клиент. При стандартен видео стрийминг (като в youtube) се контролират и изчистват от размера на буфера (например 4k видео има по-голям буфер, за да не прекъсва при флуктуации). При Cloud гейминг, това не е възможно заради input-а в реално време и единствения начин да се контролира, е динамично, през компресията на codec-а. Сменя се резолюция и битрейт с формула if bitrate <=x then transcode to lower resolution. 1080p>720p. И ако например threshold е зададен на 30000kbps, за 4K>2K; 10000kbps за 2K>1080p, и т.н, преди преминаването на по-ниска резолюция ще имаш най-лошо моментно качество. Може да го тестваш с network throttling от линукс, браузъра или ако щеш рутера си.

Различните провайдъри най-вероятно използват различни кодеци и протоколи за инфраструктурата, но базовия принцип е същия и не може да преодолее проблемите, които самото трасиране създава. Shapers, load balance, geo-location nodes и всичките data центрове на света не могат да доставят същия stutter-free experience и low latency input на високи кадри и опреснителна честота, както един мощен хардуер. И както и преди казах, ако някой може да се доближи до съвършенство вбъдеще, това са NVIDIA, просто защото имат предимство с хардуерното ускорение и директната имплементация.

Тук разединението ни е на базата какво е качество, а всеки има своите индивидуални разбирания за това. Ако можеш да направиш компромис и не искаш да играеш игри с висока резолюция и кадри, на високо-честотен монитор, Cloud гейминга е по-евтин и леснодостъпен вариант да пробваш най-новите заглавия, които изискват мощен хардуер, в пъти по-скъп от инвестицията в Cloud gaming акаунт. Не твърдим, че това е лошо, а че си има своите недостатъци.
Как да си върнем контрола над Windows 10 Home :violent1:
Изображение
Валсо написа:
съб яну 21, 2023 12:28
Знам какво правя.
Потребителски аватар
tmp_ZMx2fK6aL4
Ветеран
Ветеран
Мнения: 1013
Регистриран: пон фев 21, 2022 15:29
Репутация: 10440
пол: Мъж

Re: Cloud Gaming - опит за анализ струва ли си?

Мнение от tmp_ZMx2fK6aL4 »

Хаха.
Ей, от 100 кладенаца вода ще донесеш, само и само да ми докажеш и убедиш, че клауд гейминга не става за нищо. Бих те посъветвал да се 'охарчиш' с 10 за средния или 20 евро на високия план за тест за един месец, вместо да философстваш теоретично.

По темата.
Видях че Стийм са влезли в летни продажби до 7 юли и напазарувах с 80% отстъпка една Assetto Corsa да поджиткам тестово облачно.
И вместо да философствам теоретично, направих запис на играта под GFN за Priority планa, който тествам.
Играта я пробвах и под Линукс с браузер, и с GFN приложението под Windows. Разлика в картината няма, но пърформанса през браузер е леко занижен, може би е на 95% от това през приложението. Записът тук е под Windows, защото се оказа, че GFN приложението си имало статистиката за стрийминга, за която се философства по-нагоре в постовете.

Качих пълния тест, за да се види качеството на стрийминга в за времето на теста - 7:30 мин и колко фрейма са дропнати. Съгласно плана ми GFN ми предостави гарантираният минимум с RTX 2080 за играта.
Накъсването на звука се дължи на OBS, когато OBS записва буферите си по диска.
Без употребата на OBS - няма накъсване на звука за стрийминга, проверих.

Извинявам се за качеството на шофиране и разхвърляния чакъл по пистата,
но все пак за първи път шофирам на Имола. O:)
https://icedrive.net/s/QS3gghS4CPV3vNWTkzQCiwyhkWPv

Вече надобрял, инсталирах за референция и локално играта - 'само' 25 гиги е този дребосък.
Едно кръгче на същата карта, кола и в същото часове време за сравнение.
Видеокартата е GTX1660S, макс настройки.
https://icedrive.net/s/93khggu5v1Q82gaPw59CVYvDuvFz

За мен картината и пърформанса на тази конкретна игра е приемливо и на практика еднакво и в двата режима - клауд и локално.
Hardware: Windows 11 Incompatible Certified!
Потребителски аватар
beggginer
Доктор
Доктор
Мнения: 6342
Регистриран: нед апр 13, 2008 18:33
Репутация: 33114
пол: Мъж

Re: Cloud Gaming - опит за анализ струва ли си?

Мнение от beggginer »

Кви кладенци, бе пич? Аз ти обяснявам как работи, ти ми казваш, че ти дават статистика.

Как искаш да намериш разлика, когато играеш racing игра на 60 херца и 1080p? Естествено, че ще е пренебрежимо малка, когато играеш извън пиковото натоварване на сървърите и собствената си мрежа.

Играй FPS и се върти на 360, спъни си интернета моментно, и гледай какво е interlacing.. Направи същото в локална среда и ми кажи пак, че няма разлика.
Как да си върнем контрола над Windows 10 Home :violent1:
Изображение
Валсо написа:
съб яну 21, 2023 12:28
Знам какво правя.
Потребителски аватар
tmp_ZMx2fK6aL4
Ветеран
Ветеран
Мнения: 1013
Регистриран: пон фев 21, 2022 15:29
Репутация: 10440
пол: Мъж

Re: Cloud Gaming - опит за анализ струва ли си?

Мнение от tmp_ZMx2fK6aL4 »

Друго страхотно откритие за GFN!

Макар и официално все още да не се поддържа като услуга е възможна за осъществяване - свързване на VR към GFN.

Единственото (все още) неудобство е, че трябва да се ползва Уиндоус десктоп, под Линукс няма как да стане.

И така - за 300 еврака за най-евтиния VR шлем с 2К резолюция на 90 Hz опресняване и слаба карта в компа от GTX10 или GTX16 сериите можеш да запуснеш VR към RTX30 стрийминг. А екранът във VR може да си го направиш огромен - на практика да се чувстваш като на първи ред в киносалон, т.е. чак да въртиш глава да го обхванеш.

https://stealthoptional.com/how-to/how- ... w-service/
Hardware: Windows 11 Incompatible Certified!
Потребителски аватар
tmp_ZMx2fK6aL4
Ветеран
Ветеран
Мнения: 1013
Регистриран: пон фев 21, 2022 15:29
Репутация: 10440
пол: Мъж

Re: Cloud Gaming - опит за анализ струва ли си?

Мнение от tmp_ZMx2fK6aL4 »

Продължавам с тестовете.
Linux, Devuan, Google Chrome, GFN RTX20xx видеокарта, графика високи настройки.
Тест за осезаеми лагове при интензивна FPS графика на една велика игра изпълнена на една качествена клaуд гейминг платформа. Отново отличен резултат.

https://icedrive.net/s/8X7h5z957P7hGuf43WhjAwZVNP1t

GFN почти обезсмисля хардуера ми и Windows 11 инсталацията ми за геймене...
Hardware: Windows 11 Incompatible Certified!
Потребителски аватар
tmp_ZMx2fK6aL4
Ветеран
Ветеран
Мнения: 1013
Регистриран: пон фев 21, 2022 15:29
Репутация: 10440
пол: Мъж

Re: Cloud Gaming - опит за анализ струва ли си?

Мнение от tmp_ZMx2fK6aL4 »

Пореден тест.
Linux, Void, Google Chrome(flatpak), GFN с предоставен RTX20xx, максимални настройки.
War Thunder - един, ако не и най-добрият военен симулатор въобще.
Страхотно качество на детайла - видимост в далечината, отражения във водата, ветрец, сенки. Чак на листата жилките им се виждат. :lol:
Никакви лагове.

https://icedrive.net/s/6TtjAS91kRFR3kBDP94Yw2FtVSu3
Hardware: Windows 11 Incompatible Certified!
Потребителски аватар
tmp_ZMx2fK6aL4
Ветеран
Ветеран
Мнения: 1013
Регистриран: пон фев 21, 2022 15:29
Репутация: 10440
пол: Мъж

Re: Cloud Gaming - опит за анализ струва ли си?

Мнение от tmp_ZMx2fK6aL4 »

Във връзка с горния гейм War Thunder и прогресът му към 8K резолюция, имам питане към сегашни притежатели на RTX30хх карти. Успявате ли да запускате някакво видео или стрийминг на 8К без да ви насича?

При моята видеокарта GTX1660S, въпреки че уж поддържа 8К насича и стриймингът от Тубата (100 Mbit мрежа) и 8К видеото свалено локално и запуснато през mpv - пищи ми че професорът (Ryzen 1700) и/или видеокартата ми са слаби...

За референция мога да ви посоча 2 клипа от Тубата, които са ми тестови за 4К и 8К:

https://www.youtube.com/watch?v=upFoXg7myu8
https://www.youtube.com/watch?v=linlz7-Pnvw

Как е при вас?
Hardware: Windows 11 Incompatible Certified!
Потребителски аватар
Zeroadhesion
       
Мнения: 19071
Регистриран: нед апр 13, 2008 18:33
Репутация: 36682
пол: Мъж

Re: Cloud Gaming - опит за анализ струва ли си?

Мнение от Zeroadhesion »

През youtube процесорът се натоварва на 60% за 8K a, през mpv си поема GPU всичко и върви без ядове. И при двата варианта върви гладко.

Ryzen 9 5900X & RTX 3080

Същото видео на 4К през youtube, процесорът отива на 8-10%
Потребителски аватар
tmp_ZMx2fK6aL4
Ветеран
Ветеран
Мнения: 1013
Регистриран: пон фев 21, 2022 15:29
Репутация: 10440
пол: Мъж

Re: Cloud Gaming - опит за анализ струва ли си?

Мнение от tmp_ZMx2fK6aL4 »

Мерси.
Мдаааа, одъртял ми е хардуерът значи. :sad:
Hardware: Windows 11 Incompatible Certified!
Потребителски аватар
Zeroadhesion
       
Мнения: 19071
Регистриран: нед апр 13, 2008 18:33
Репутация: 36682
пол: Мъж

Re: Cloud Gaming - опит за анализ струва ли си?

Мнение от Zeroadhesion »

Е ти ако ползваш само GeForce Now и искаш да ти вървят 8К видеа и да не изсипваш 5+ бона за PC като мене, ще ти свърши работа и Mac Mini М1 с 16G ram за 2 бона.
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284337
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 335724
Местоположение: Somewhere In Time

Re: Cloud Gaming - опит за анализ струва ли си?

Мнение от Mozo »

4К, 2-3%:
Изображение

8К, 3-5%:
Изображение

Е, не съм с 30xx, ама пак е някакво инфо:
1080Ti, 9900K.

Локално няма смисъл, ще бачка без ядове.
Изображение
Потребителски аватар
Zeroadhesion
       
Мнения: 19071
Регистриран: нед апр 13, 2008 18:33
Репутация: 36682
пол: Мъж

Re: Cloud Gaming - опит за анализ струва ли си?

Мнение от Zeroadhesion »

То по подразбиране от YT не ти тръгва на 8К, цъкни от зъбното колело 8K и па снимай
Т'ва на заден фон изглежда на 720p, брат...
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284337
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 335724
Местоположение: Somewhere In Time

Re: Cloud Gaming - опит за анализ струва ли си?

Мнение от Mozo »

Хем човек прави нещо по 1000 пъти на ден, хем при очевидни ситуации не се сеща за елементарни неща, много съм кух :lol: :lol: :lol:

Те ти 4К, няма голяма разлика :mrgreen:
Изображение

И 8:
Изображение

Избрано е 8K, ама долу пише 4К на бутона, не знам що.
Изображение
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Всякакви игри”