Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

VR/PCVR игри - впечатления, новини, проблеми

Светът на хардкор геймърите!
Тамболианеца
Пристрастéн
Пристрастéн
Мнения: 889
Регистриран: пет сеп 20, 2019 17:00
Репутация: 10536
пол: Мъж

VR/PCVR игри - впечатления, новини, проблеми

Мнение от Тамболианеца »

Създавам темата като отделна само за VR/PCVR игри, защото това е огромна по съдържане тематика.

След няколко месеца ВиАр-стване окончателно съм убеден - компютърните игри се дeлят на два вида - тези преди появата на VR и сегашният нов свят на VR. Нещо като времената преди и след Новата Ера - BC/AD.

Потапянето, на английски immersion, в даже посредствени игри във VR света е по-вълнуващо, пространствено-осезаемо и по-богато на преживявания и от най-култовите игри на плосък екран от тези преди VR ерата. А когато VR игрите сами по себе си са топ игри, то тогава връщането към плоския екран за игри се оказва все по-досадно и осъзната загуба за лично време.

Нека в тази тема обсъждаме VR/PCVR игри, независимо от хардуерната им платформа.
Най-полезно ще е да се споделят лични впечатления и по този начин ориентират от първо лице и други заинтересувани по тематиката.
Прочетено: 947 пъти
Тамболианеца
Пристрастéн
Пристрастéн
Мнения: 889
Регистриран: пет сеп 20, 2019 17:00
Репутация: 10536
пол: Мъж

Re: VR/PCVR игри - впечатления, новини, проблеми

Мнение от Тамболианеца »

И първа копка по темата.

Наскоро се присъединих към Арчерите :p

Име на играта: In Death:Unchained
Линк към играта: https://www.oculus.com/experiences/ques ... 869949242/
Хардуерна платформа: Oculus
Обем: 1.2 GB
Тип на играта: FPS/Пуцалка
Свободи на движение: 6DOF
Ползвана визуализация за игра: 360 градуса
Реален физически тип на движенията: глава, торс, ръце
Степен за workout: ниска
Подходящ пазител: арена!

Свежа Doom-оподобна пуцалка в Готическа обстановка за прочистване на зомбита, монаси с лъкове, рицари с брони, духове и други твари. Вашите оръжия - лък или арбалет. Прочиствайки лошите като бонуси ви се генерират различни видове стрели, помади за здраве, пари за тях и т.н. Прочиствате докъде ви стигнат силите ... и после отначало.

Хубавото е, че лабиринтът е компютърно генериран за всяко ново ваше начало и няма досадните повторения, както в класическите такива игри преди VR ерата. Постижeнията ви се натрупват спрямо предишните успехи. Ново начало в рамките на една и съща кампания обаче не означава същата трудност. Играта отчита предишните ви постижения и всяко ново начало ви бълва все по-сериозни тумби за прочистване. Този особеност и рандомизацията на лабиринти правят играта безкрайно преграируема докато имате желание да опъвате лъка. На мен лично лъкът ми харесва повече от арбалета, и се уверих както и други, че девелоперите са се постарали да придадат 100% реалистичност на стрелбата с лък - криви на движение на стрелата и зависимост от опън.

Усещането за пространственост и размери е реално, особено като ти наскачат рицарите с брадвите. Не бягайте истински, аз вече изпитах сблъсък с гардероба, след като се вживях един път в повече. :lol: Затова ви и подчертавам, че подходящ пазител(guardian) e арена поне 2х2 метра, а играчът у центъра. Графиката за VR e леко даунгрейдната спрямо PCVR, но въпреки това е добра. Бекграунд музиката е с католически привкус, някъде по високите кули може и да чуете вятъра, всички тези елементи допринасят за потапянето изцяло във атмосферата на играта. След повече от час игра се чувства физическа умора в ръцете както в реалния живот.

В крайна сметка играта е проста по сюжет, и въпреки това VR-ът я прави особено зарибяваща, на плосък екран геймър едва ли би й отделил повече от няколко часа.

Реална представа за играта в мое изпълнение: https://icedrive.net/0/daiePEbBXb
(доколкото плосък екран може да я създаде)

Лична оценка за играта: 7/10
Потребителски аватар
beggginer
Доктор
Доктор
Мнения: 6341
Регистриран: нед апр 13, 2008 18:33
Репутация: 33104
пол: Мъж

Re: VR/PCVR игри - впечатления, новини, проблеми

Мнение от beggginer »

Тамболианеца написа:
ср окт 21, 2020 18:06

Наскоро се присъединих към Арчерите :p
Офтопик:
Знаех си, че ще го зарежеш тоя Дебиан все някога! :hello1:
Как да си върнем контрола над Windows 10 Home :violent1:
Изображение
Валсо написа:
съб яну 21, 2023 12:28
Знам какво правя.
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284012
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334827
Местоположение: Somewhere In Time

Re: VR/PCVR игри - впечатления, новини, проблеми

Мнение от Mozo »

Тук мога само да чета, но ще го правя с удоволствие :съгласен:
Изображение
Тамболианеца
Пристрастéн
Пристрастéн
Мнения: 889
Регистриран: пет сеп 20, 2019 17:00
Репутация: 10536
пол: Мъж

Re: VR/PCVR игри - впечатления, новини, проблеми

Мнение от Тамболианеца »

Име на играта: Half-Life:Alyx
Линк към играта: https://www.half-life.com/en/alyx/vr
Хардуерна платформа: PCVR
Обем: ~70 GB
Тип на играта: FPS/Пуцалка
Свободи на движение: 6DOF
Ползвана визуализация за игра: 360 градуса
Реален физически тип на движенията: глава, ръце
Степен за workout: N/A
Подходящ пазител: всякакъв

Играта е за PC, т.е. PCVR, и за първата генерация VR шлемове с кабел.
За играта е необходимо потребителят да има мощно PC, и по-точно мощна видео карта. В моя случай с безжичен шлем я стриймвам през Oculus Link към шлема си.

Играта според мен е най-нормално да се играе в седнало положение, единствена забележка имам към скокообразното въртене положението на тялото, главата иначе се движи плавно.
Пробвах вместо да въртя тялото с контролера, да въртя тялото със стола. Е, самозавързах се с кабела, хаха. С кабел пък я пробвах, щото рутерът ми не е 5GHz и WiFi stream-ът пищи, че връзката му е бавна.

Направих видеоклипче за началото на играта, сега виждам, че един диалог се плеснал върху клипа барбар с курсора на десктопа, ама не пречи да се усети реализма. Все още не съм я изиграл, оставил съм си я за по-натам във времето, и затова само ще засегна реализма в играта. Субтитрите съм ги пуснал, щото много слабо им се разбира на военните какво казват, иначе на практика е далеч по-реалистично без субтитрите.

Най-близката до реализъм игра, която някога съм виждал. Детайлността в играта е потресаваща, при това на видеокарта GTX! За притежателите на RTX с RayTracing и нюанси на светлосенки и отражения ще е още по-зашеметяваща.
Десетки обекти, ако не и стотици, с които играчът може да си взаимодейства. Не само детайлите им са супер подробни, но предметите имат и тежест. Малко повандалствах - някои обекти се вдигат с една ръка, за други трябват две. Килимът има толкова подробни шарки колкото на този у нас ... Цветето обаче ми се опря да го отскубна. Звукът е изумителен и 360 градуса сферично-пространствен. Човек се стряска като види как от Енергото на бъдещето се катерят по покривите да откачат нередовни платци, хаха. Летежът на гълъбите, походката на хората е почти близка до действителността. В двора отзад, ако човек не знае, че това е игра ще си помисли, че е някаква задънена уличка със сгради в стар стил и нормално олющена мазилка. Даже драскотините по вратите са повече от подробни. Може би велосипедът, който вандалски бутнах, дава най-ярка представа за детайлност. Прелитането на хеликоптерите създава усещането, че са истински, тъй като звукът сферично-пространствено ги следва.

Реална представа за играта в мое изпълнение: https://icedrive.net/0/a0wgiKftjs
(доколкото плосък екран може да я създаде)

HL:Alyx вдига летвата във VR толкова високо, че може би ще минат години преди за всички други игри това да им стане основата за реализъм.

Лична оценка за играта: 10/10
Тамболианеца
Пристрастéн
Пристрастéн
Мнения: 889
Регистриран: пет сеп 20, 2019 17:00
Репутация: 10536
пол: Мъж

Re: VR/PCVR игри - впечатления, новини, проблеми

Мнение от Тамболианеца »

Име на играта: Beat Saber
Линк към играта: https://www.oculus.com/experiences/rift ... 726278670/
Хардуерна платформа: VR/PCVR
Обем: 700 MB
Тип на играта: VR ритъм
Свободи на движение: 6DOF, реално се ползват 5DOF
Ползвана визуализация за игра: 360 градуса, реално се ползват 180 градуса
Реален физически тип на движенията: ръце, китки, понякога клякания
Степен за workout: от слаб до умерен
Подходящ пазител: всякакъв
Позиция за игра: стояща

Beat Saber може би е най-споменаваното заглавие на игра въобще във VR света към момента.

Изключително проста по замисъл игра, която обаче е изключително завладяваща.
Накратко - под ритъма на музика цепиш с виртуални лазерни мечове виртуални кубове.

Beat Saber предлага кампания, солова игра и тренировки по картите, а от няколко дни насам и мултиплеър.
Играта идва с 42 карти, сиреч различни музикални парчета и различни подредби кубове. Потребител може да закупува също нови периодично излизащи музикални пакети, както и да подкачва десетки други свободни през sideload-инг.

Нивата на трудност са пет - easy, normal, hard, expert, expert+. За всяко ниво подредбата на кубовете за цепене е различна - като брой и разпределение, но все пак статична и 100% повтаряема за съответното ниво. Отделно постиженията на играча във всяко ниво се оценяват според уменията му да цепи кубовете най-прецизно по скалата E-D-C-B-A-S-SS, където SS е най-високото ниво. Тяхнaта пък стойност се базира на процентност успеваемост:
SS=[91%, 100%], S=[81%, 90%], А=[71%,80%], B=[61%, 70%], C=[46%, 60%], D=[31%,45%], E<30%.

В началото - преди месеци и преди да започна да я играя, като гледах в Тубата как други цепят кубовете си мислех, тия са корифеи. Към днешна дата докосвам S нивата на ниво експерт. Всичко се оказва въпрос на практика. Тялото придобива рефлекси, времето пред играча сякаш се забавя, успехите стават повече от неуспехите.

Музиката - преобладаващо е ритмична с ясно изразени ударни инструменти - pop, trance, funk, disco, rap, rave. По мои наблюдения други жанрове като metal, rock, classics просто не са за тази игра. Има и такива парчета, но някак си не вписват ритмично. Kaтo говоря за ритмичност, може би перфектното съчетание на ритмичност и цепене на кубове е на hard нивото. На expert започват да се появяват доста, доста асинхронни кубове спрямо ритъма на музиката. Удоволствието от цепенето им си остава, но удоволствието от музиката намалява. Друго което забелязах е, че на expert нивото започнаха да ми се появяват тук-там random лагове, изразяващо се в пропуск да разцепиш кубче, което визуално виждаш, че го цепиш. Обяснението е просто, BS е създадена за PCVR, а портът й към VR със собствен процесор - Quest се задъхва на високите нива чрез латентности водещи до пропуски. Намерих малък workaround да подобря нещата, като изключвам всички индикатори в играта, тъй наречения HUD. Но на expert+ не мисля, че и това ще помогне.

Кампанията - в началото е интересна, после след 15-то ниво я намразих и спрях към 19-то. Някакви болни мозъци измислили алогични нива, като да местиш най-малко ръце, или пък да правиш определен брой нарочни пропуски, за да минеш ниво.

Соловата игра е най интересна, няма ги и онези идиотски ограничения като в кампанията. Играчът може да изключва стени, бомби, намалява скорости - като естествено това води до таван на нивото, което може да се постигне.

Тренировките са също много интересни - там пък можеш да започваш от произволна секунда от картата, примерно където се проваляш най-често и го изтренираш. Или пък да намалиш скоростта на картата до 50%, или пък да я увеличиш до 150%. Второто е доста интересно, защото така може да се подготвиш рефлексно за следващото по-високо ниво по скорост, но с по-малко кубове.

Workout - както вече споменах, играта е подходяща за физически упражнения. Но не е пълноценна в това отношение. Играчът тренира предимно ръцете и китките си. Краката, особено при по-високите нива се оказват статични, поради концентрираното внимание да не пропускаш кубове за цепене. В крайна сметка се получава умора от скованост в краката от тази статичност. А ако се опиташ да ги движиш, както е по-лесно на по-долните нива - и пропуските да целиш кубовете заваляват.
Въпреки това Beat Saber се оказва сравнително добра игра за фитнес от нива hard нагоре.
Час - час и половина на ден се равнява примерно на ... един ден косене люцерина, хаха.

В заключение, играта е много интересна и завладяваща. Да имаш VR и да не си я пробвал е като да си отишъл в Рим без да видиш Папата. ;)

Реална представа за играта в мое изпълнение: https://icedrive.net/0/c74hklIOQg
(доколкото плосък екран може да я създаде)

Лична оценка за играта: 9/10
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284012
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334827
Местоположение: Somewhere In Time

Re: VR/PCVR игри - впечатления, новини, проблеми

Мнение от Mozo »

Лудница тотална :mrgreen:
Изображение
Тамболианеца
Пристрастéн
Пристрастéн
Мнения: 889
Регистриран: пет сеп 20, 2019 17:00
Репутация: 10536
пол: Мъж

Re: VR/PCVR игри - впечатления, новини, проблеми

Мнение от Тамболианеца »

Mozo написа:
съб окт 24, 2020 17:26
Лудница тотална :mrgreen:
Не е чак толкова сложно: практика, практика и пак практика.

Има голяма полза да се владее Beat Saber - и котките са вече убедени:

- котка практикуваща Beat Saber:
Изображение

- котка прилагаща Beat Saber:
Изображение
Тамболианеца
Пристрастéн
Пристрастéн
Мнения: 889
Регистриран: пет сеп 20, 2019 17:00
Репутация: 10536
пол: Мъж

Re: VR/PCVR игри - впечатления, новини, проблеми

Мнение от Тамболианеца »

Име на играта: Audio Trip
Линк към играта: https://www.oculus.com/experiences/ques ... 451715693/
Хардуерна платформа: Oculus
Обем: 1.25 GB
Тип на играта: VR ритъм
Свободи на движение: 6DOF, 5DOF на практика
Ползвана визуализация за игра: 360 градуса, 180 градуса на практика
Реален физически тип на движенията: всички части на тялото
Степен за workout: от умерен до екстремален
Подходящ пазител: арена!

VR ритъм игра насочена да ви научи да танцувате. Поне за такава се анонсира. Истината обаче е друга, но да карам поред.

И така играта се появи наскоро за Quest и предоставя впечатляваща визуализация на пътуване по релси на открита платформа, в която играчът се кълчи под ритъма на музиката.
А кълченето се обуславя от различни по тип видове триъгълници, които играчът трябва да удря или следи траекторията им с ръцете си. Пред играча като опция по подразбиране има мадама, която показва как да танцувате спрямо тези триъгълници, но не е задължително да се изпълняват нейните движения. Пропускът да уцелите триъгълници не е толкова фатален, както при BeatSaber примерно. Друга отличителна черта е, че по желание на играча могат да се удрят триъгълниците в стил на BS за повече точки, но и може просто плавно да са следват с ръцете както се танцува - нещо немислимо в BS. Самите обекти за удряне/докосване са 4 вида - дискретни триъгълници, обемни триъгълни пирамиди, шестоъгълни барабани, спагетно-извиващи се обекти за следване в пространството.

Към момента Audio Trip предлага 11 музикални парчета, всяко естествено различно по конфигурация, брой и гъстота на триъгълниците за различните степени на трудност. Всеки момент се очакват нови - обещано лично от девелоперите.

Въпреки че са само 11 към момента - всичките са перфектни. Отново музиката е в жанрове - pop, trance, funk ... индийски ритми. Последното е доста интересно, 2 парчета са и се танцуват завладяващо.
Включените 11 парчета могат да се изиграят, както селективно в различен ред, така и в къс(quick trip) или дълъг(full trip) вариант за всяко парче. Дългият вариант за всички взети заедно парчета е малко над час общо време. Девелоперите също така предоставят и свободна платформа всеки да си прави собствени парчета, състоящи се от - собствена музика, изграждане пейзажи, редене на триъгълници и стени, според които играчът да си движи тялото.

Включените пейзажи са уникални за всяко парче и създават неповторимо усещане за пътуване през пространство и време - оттам и наименованието на играта - Audio Trip.

Играта се състои от три степени на трудност - beginner, regular, expert. Beginner e доста добро VR попадание да се учат съвременни free-style танци. Но на regular ниво AudioTrip се превръща в качествено нова игра - VR игра подходяща за фитнес/workout и там преградите предизвикващи към промяна положението на тялото са в пъти повече. На експерт пък сложността спрямо regular още повече се усложнява и абсолютно всички части на тялото се привеждат в движение - перфектна възможност за много-много интензивен фитнес.

Като интензивност за фитнес - на beginner ниво 1 час игра на Audio Trip се равнява на 2 часа BeatSaber/hard за постигане на същата умора. На regular ниво - и само 5-6 парчета в дългия си вариант могат доста да изморят играча. Играта също така предлага и тракер за 'изгорени' калории.

В заключение - Audio Trip e доста свежа VR игра за танцуване и особено фитнес в обстановка на К-19 карантина. А неповторимата атмосфера и удоволствието от движения, които предизвиква карат играча отново и отново да я превърта.

Реална представа за играта в мое изпълнение: https://icedrive.net/0/1eOjCj1Iaj
(доколкото плосък екран може да я създаде)

Добавка:
1. Корекция - парчета са вече 15.
2. Докато горният клип е за демонстрация за фитнес и ниво regular, то следващият е за демонстрация танц на ниво beginner и най-вече какво представлява ... индийски транс :)
https://icedrive.net/0/94nQLrAPrV

Лична оценка за играта: 10/10
Последна промяна от Тамболианеца на ср окт 28, 2020 21:38, променено общо 2 пъти.
Потребителски аватар
beggginer
Доктор
Доктор
Мнения: 6341
Регистриран: нед апр 13, 2008 18:33
Репутация: 33104
пол: Мъж

Re: VR/PCVR игри - впечатления, новини, проблеми

Мнение от beggginer »

Beat saber брато. Ей тва е началото на края
Как да си върнем контрола над Windows 10 Home :violent1:
Изображение
Валсо написа:
съб яну 21, 2023 12:28
Знам какво правя.
Тамболианеца
Пристрастéн
Пристрастéн
Мнения: 889
Регистриран: пет сеп 20, 2019 17:00
Репутация: 10536
пол: Мъж

Re: VR/PCVR игри - впечатления, новини, проблеми

Мнение от Тамболианеца »

Име на играта: Dirt Rally
Линк към играта:
Хардуерна платформа: PCVR ретрофит
Обем: 50 GB
Тип на играта: VR състезание/симулация
Свободи на движение: 6DOF, 3DOF+ на практика
Ползвана визуализация за игра: 360 градуса
Реален физически тип на движенията: само главата
Подходящ пазител: възможно най-малкия
Положение за игра: седящо

Днес с изненада установих, че една от най-старите ми игри купувана от Steam за Линукс - Dirt Rally (2015) била ретрофитната миналата година за VR.
Естествено последва и проба. За съжаление SteamVR не работи под Линукс, имало обаче някакви тайни врътки от Линукс комуната :lol:, хич и не ми се занимава.
Преинсталирах я под Windows 10 и тръгна отмах с VR.

Играта се играе с шлем, но управлението е през клавиатура, не ми се нагласяваше през геймпад и чрез това да ползвам контролерите на шлема, така или иначе в миналото съм я играл с клавиатура. Понеже не си виждам клавиатурата имаше доста забавни моменти в напипването на клавишите - потроших колата още на старта.

За тези, които никога не са играли Dirt Rally - това е игра - рали шампионат в природни условия и с "реални" повреди по всички агрегати на колата.

С VR шлем играта е качествено ново изживяване. Усещането за реално управлявана кола е много близо до действителността, играчът има 82 градуса периферно виждане. Графиката обаче не е 2К (все пак игра от 2015), която шлемът поддържа и малко е грубовата, въпреки това доста приемлива. Единственото, което липсва е физическото усещане за инерция при ускоряване, спиране и завои. Само по този показател играчът би разбирал веднага, че е игра, а не реалност.

Аз вместо да си гледам пътя почнах да се оглеждам, даже потърсих познати лица при публиката с балона, хаха. Естествено миг невнимание и в шубрака, където пък си повредих кормилното управление и нацепих предното стъкло. После всеки остър завой ми беше проблем, та пробих и радиатора - "We are loosing coolant", хохо. А предният ми капак толкова много се нагъна, че физически се надигах от седалката(стола при мен) до тавана на колата за да виждам пътя пред себе си - още един пример как VR променя играта спрямо положението на играча. Това пък ме подсеща за друго - възможно е хора, които са податливи към морска болест, да получат замайване в тази игра. Е, до драйфане едва ли ще стигнат. O:)

Фън с моето изпълнение в POV и без графични подсказки за завоите за по голям реализъм:
https://icedrive.net/0/a5s8rg4hX6

Ей, потроших я тая Ланча. Аз какво съм си мислил, че съм играл досега на полосък екран ... :shock:

Лична оценка за играта: 8/10
Лична оценка за успех за ретрофит към VR: 10/10
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284012
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334827
Местоположение: Somewhere In Time

Re: VR/PCVR игри - впечатления, новини, проблеми

Мнение от Mozo »

Един истински Linux потребител:
staying windows isn't an option here, I've binned my last windows machine and never going back to that garbage. PS4 & PSVR and XP11.50 keep me happy with VR.
:headbang: :headbang: :headbang:
Изображение
Тамболианеца
Пристрастéн
Пристрастéн
Мнения: 889
Регистриран: пет сеп 20, 2019 17:00
Репутация: 10536
пол: Мъж

Re: VR/PCVR игри - впечатления, новини, проблеми

Мнение от Тамболианеца »

Еми ето, ти си същият, нахлупвай един шлем и подкарвай PCVR игрите под Линукс. O:)
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284012
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334827
Местоположение: Somewhere In Time

Re: VR/PCVR игри - впечатления, новини, проблеми

Мнение от Mozo »

Списъкът ми с нормални игри е прекалено дълъг, за да ме вълнува VR, а и едва ли някога ще ме завълнува :)
Изображение
Потребителски аватар
Zeroadhesion
       
Мнения: 19067
Регистриран: нед апр 13, 2008 18:33
Репутация: 36597
пол: Мъж

Re: VR/PCVR игри - впечатления, новини, проблеми

Мнение от Zeroadhesion »

Аз съм голям мераклия за Half-Life:Alyx, но няма да дам 2 бона за шлем.
Другото, което ме човърка - не можаха ли да го направят нормално ходене, на стиковете нали има джойстче :-k
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Всякакви игри”