Айде, айде, нямало качествен саунд в Тубата, всички сме били глухи инвалиди...
Тези дни около пращящото ми pulseaudo и прехвърлянето на звук към уредбата, тествах какво ли не за фикс, включително, пусках даже и тестови клипове от Тубата. Като този, "който на съседа му хареса толкова много, че метна камък по прозореца ми да чува по-добре": https://www.youtube.com/watch?v=4vUtXdXmnRE
Иначе по темата, тествах качеството на браузерите за клауд гейминг - двата единствено поддържани - Chrome & MS Edge.
Като субективно усещане не намирам разлика, но синтетиката твърди друго - под Linux, по-добрият браузер за cloud gaming е Google Chrome спрямо другия вариант MS Edge. Добавих и безполезния(щото никоя GAAS не го поддържа) Firefox за референция.
Допълнително тествах и frame drop на тези браузери на 4К видео стрийм по предложението на Теоретика по-горе, пак почти никаква разлика:
Google Chrome - Version 103.0.5060.53, frame drop = 2 / 20000;
MS Edge - Version 103.0.1264.37, frame drop = 9 / 20000;
Firefox - Version 102.0, frame drop = 144 / 20000;
В Мозила какво смятат и правят - не знам, тоя браузер скоропостижно залязва.
Следиш битрейт, с който ти върви клипа от stats, форсираш 4k резолюция с хардуерно ускорение, ако го поддържа хардуера, display manager-а, браузъра, имаш нужните драйвъри, и си следиш ресурсите, докато гледаш видеото.
В моя случай от скрийншота, e 4k 60fps ABR video и 160kbps audio, във FF. Dropped frames се получават при смяна на резолюция, refresh или буфериране. Реално в Wayland и с хардуерно ускорение, производителността във Firefox е с една идея по-висока от във всички останали браузъри. Тествай, ако не ми хващаш вяра
chunks са по 8.88mb/s и върви с около 20mbps
Разпъваш го на цял екран, за да ползва целия viewport с който разполагаш (резолюцията на монитора ти) и гледай колко насича, независимо от браузъра. Също си експортни един resource monitor лог с top или tail да видиш какво става със заетите ресурси, докато насича.. Ако гледаш в реално време с htop, ще добавяш допълнителен лаг. Това отчасти е заради ненавсякъде поддържаното хардуерно ускорение във VP9, но алтернативата е H264, където е изцяло софтуерно при резолюция над 1080p. Наследникът H265 вече поддържа 4K HEVC (60FPS), но тук говорим за 120 FPS и е неприложимо за cloud гейминг в текущите условия.
Това е просто база за сравнение. Cloud гейминг услугите използват RTP за видео и аудио стрийминг и UDP за input. Тъй като не може винаги да се подсигури 45-50mb/s какъвто е пика в тяхната компресия на 4К, вместо да се слиза на по-ниска резолюция по време на моментни падове, се прилага по-висока компресия във VP9 или H264 и резултатът са артефактите, за които @Zeroadhesion говореше и лек stutter. Съответно и битрейта се лимитира според ситуацията - т.н. ABR - adaptive bitrate. 10mbps за същата резолюция, която върви с 45mbps създава артефакти, които варират според кодека. Направи друг експеримент - пусни да стриймваш локално видео с 1080p резолюция от OBS Studio с CBR 7000kbps. Свали на 2000kbps и гледай същото видео как изглежда при движещ се кадър. Спадове винаги има при връзка между сървър и клиент. При стандартен видео стрийминг (като в youtube) се контролират и изчистват от размера на буфера (например 4k видео има по-голям буфер, за да не прекъсва при флуктуации). При Cloud гейминг, това не е възможно заради input-а в реално време и единствения начин да се контролира, е динамично, през компресията на codec-а. Сменя се резолюция и битрейт с формула if bitrate <=x then transcode to lower resolution. 1080p>720p. И ако например threshold е зададен на 30000kbps, за 4K>2K; 10000kbps за 2K>1080p, и т.н, преди преминаването на по-ниска резолюция ще имаш най-лошо моментно качество. Може да го тестваш с network throttling от линукс, браузъра или ако щеш рутера си.
Различните провайдъри най-вероятно използват различни кодеци и протоколи за инфраструктурата, но базовия принцип е същия и не може да преодолее проблемите, които самото трасиране създава. Shapers, load balance, geo-location nodes и всичките data центрове на света не могат да доставят същия stutter-free experience и low latency input на високи кадри и опреснителна честота, както един мощен хардуер. И както и преди казах, ако някой може да се доближи до съвършенство вбъдеще, това са NVIDIA, просто защото имат предимство с хардуерното ускорение и директната имплементация.
Тук разединението ни е на базата какво е качество, а всеки има своите индивидуални разбирания за това. Ако можеш да направиш компромис и не искаш да играеш игри с висока резолюция и кадри, на високо-честотен монитор, Cloud гейминга е по-евтин и леснодостъпен вариант да пробваш най-новите заглавия, които изискват мощен хардуер, в пъти по-скъп от инвестицията в Cloud gaming акаунт. Не твърдим, че това е лошо, а че си има своите недостатъци.
Хаха.
Ей, от 100 кладенаца вода ще донесеш, само и само да ми докажеш и убедиш, че клауд гейминга не става за нищо. Бих те посъветвал да се 'охарчиш' с 10 за средния или 20 евро на високия план за тест за един месец, вместо да философстваш теоретично.
По темата.
Видях че Стийм са влезли в летни продажби до 7 юли и напазарувах с 80% отстъпка една Assetto Corsa да поджиткам тестово облачно.
И вместо да философствам теоретично, направих запис на играта под GFN за Priority планa, който тествам.
Играта я пробвах и под Линукс с браузер, и с GFN приложението под Windows. Разлика в картината няма, но пърформанса през браузер е леко занижен, може би е на 95% от това през приложението. Записът тук е под Windows, защото се оказа, че GFN приложението си имало статистиката за стрийминга, за която се философства по-нагоре в постовете.
Качих пълния тест, за да се види качеството на стрийминга в за времето на теста - 7:30 мин и колко фрейма са дропнати. Съгласно плана ми GFN ми предостави гарантираният минимум с RTX 2080 за играта.
Накъсването на звука се дължи на OBS, когато OBS записва буферите си по диска.
Без употребата на OBS - няма накъсване на звука за стрийминга, проверих.
Вече надобрял, инсталирах за референция и локално играта - 'само' 25 гиги е този дребосък.
Едно кръгче на същата карта, кола и в същото часове време за сравнение.
Видеокартата е GTX1660S, макс настройки. https://icedrive.net/s/93khggu5v1Q82gaPw59CVYvDuvFz
За мен картината и пърформанса на тази конкретна игра е приемливо и на практика еднакво и в двата режима - клауд и локално.
Кви кладенци, бе пич? Аз ти обяснявам как работи, ти ми казваш, че ти дават статистика.
Как искаш да намериш разлика, когато играеш racing игра на 60 херца и 1080p? Естествено, че ще е пренебрежимо малка, когато играеш извън пиковото натоварване на сървърите и собствената си мрежа.
Играй FPS и се върти на 360, спъни си интернета моментно, и гледай какво е interlacing.. Направи същото в локална среда и ми кажи пак, че няма разлика.
Макар и официално все още да не се поддържа като услуга е възможна за осъществяване - свързване на VR към GFN.
Единственото (все още) неудобство е, че трябва да се ползва Уиндоус десктоп, под Линукс няма как да стане.
И така - за 300 еврака за най-евтиния VR шлем с 2К резолюция на 90 Hz опресняване и слаба карта в компа от GTX10 или GTX16 сериите можеш да запуснеш VR към RTX30 стрийминг. А екранът във VR може да си го направиш огромен - на практика да се чувстваш като на първи ред в киносалон, т.е. чак да въртиш глава да го обхванеш.
Продължавам с тестовете.
Linux, Devuan, Google Chrome, GFN RTX20xx видеокарта, графика високи настройки.
Тест за осезаеми лагове при интензивна FPS графика на една велика игра изпълнена на една качествена клaуд гейминг платформа. Отново отличен резултат.
Пореден тест.
Linux, Void, Google Chrome(flatpak), GFN с предоставен RTX20xx, максимални настройки.
War Thunder - един, ако не и най-добрият военен симулатор въобще.
Страхотно качество на детайла - видимост в далечината, отражения във водата, ветрец, сенки. Чак на листата жилките им се виждат.
Никакви лагове.
Във връзка с горния гейм War Thunder и прогресът му към 8K резолюция, имам питане към сегашни притежатели на RTX30хх карти. Успявате ли да запускате някакво видео или стрийминг на 8К без да ви насича?
При моята видеокарта GTX1660S, въпреки че уж поддържа 8К насича и стриймингът от Тубата (100 Mbit мрежа) и 8К видеото свалено локално и запуснато през mpv - пищи ми че професорът (Ryzen 1700) и/или видеокартата ми са слаби...
За референция мога да ви посоча 2 клипа от Тубата, които са ми тестови за 4К и 8К:
Е ти ако ползваш само GeForce Now и искаш да ти вървят 8К видеа и да не изсипваш 5+ бона за PC като мене, ще ти свърши работа и Mac Mini М1 с 16G ram за 2 бона.
Съдийската колегия на Висшия съдебен съвет (ВСС) започва отново процедурата за избор на председател на Върховния административен съд (ВАС). В дневния...
Двама мъже, обвиняеми за опит за убийство, бяха признати за виновни. Те бяха осъдени на 17 години затвор. Наказанието следва да се изтърпи при строг...