Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят. |
Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите. |
Ако не знаете как, кликнете тук |
изпит по музика
- girl
- Почетен член
- Мнения: 2015
- Регистриран: вт юни 16, 2009 11:10
- Репутация: 248
- пол: Жена
- Местоположение: София
изпит по музика
Някой имал ли е изпит по музика при доц. Манолова в СУ, във ФНПП? Ще ви бъда много благодарна ако ми дадете някаква информация за изпита или да ми пратите някакви материали.
Прочетено: 1487 пъти
Кой е беден, ако е обичан?
- Mozo
- Skynet Cyber Unit
- Мнения: 283739
- Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
- Репутация: 334077
- Местоположение: Somewhere In Time
Re: изпит по музика
За съжаление съм завършил в друг университет и не познавам въпросната госпожа. Какво те интересува по музика?
- girl
- Почетен член
- Мнения: 2015
- Регистриран: вт юни 16, 2009 11:10
- Репутация: 248
- пол: Жена
- Местоположение: София
Re: изпит по музика
Молбата ми е ако някой скоро е имал изпит по музика при доц. Манолова във ФНПП към СУ да ми пише, да помогне и да обясни какъв е теста който тя дава, защото учебникът й е за музикални педагози и изискванията са много високи. За да бъдем допуснати до изпит трябва да разработим и урок (а ние дори не сме имали наблюдения) и да отговорим на 102 въпроса от нейния учебник "Основи на музикалната грамотност" Валентина Б. Манолова, моля ви за помощ !
Някои от въпросите в нейния учебник са:
1. Колко полутона и цели тона има в една октавова група ?
2. В какви случаи бекарът може да бъде знак за повишение с полутон, за понижение с полутон, за повишение с цял тон, за понижение с цял тон? Обяснете зашо ?
3. Кокло полутона и цели тона се съдържат между следните тонове: до-ре, си-до, ма-фа диез, сол-ла, фа-сол бемол.
4. Постройте диатоничните полутонове във възходяща и в нисходяща посока от : ре,додиез, сол бемол, ми, ла, си диез, фа.
5. Постройте и запишете хроматичните полутонове от : сол, си бемол, фа, до бемол, ла диез, фа бемол, ми, ре, до диез.
6. Запишете с ноти и определете какви са полутоновете или целите тонове : си-до, ми-фа, ми бемол-фа, си-диез-до диез, ре-редиез, ла бемол-си.
7. Запишете по двата познати начина и изговорете енхармоничните замени на : ла, до бемол, сол диез, си, фа двоен диез, фа бемол, до диез, си диез, fisis, ceses, dis, heses, eisis, feses, aisis, deses, b, es, cis, fes, g,d.
8. Кой е най-ниският и кой неай-високия тон от звукореда? Запишете ги по двата вече познати начина.
8. Основните степени имат разновидности. Как се получават? Колко разновидности има всяка степен? Има ли изключения ?
10. Посочете и запишете наименованията на всички клавиши от клавиатурата на пианото :
А) с употреба само на диези;
Б) с употреба само на бемоли;
11. Запишете с ноти слените тонове : редиез, фа бемол, сол, до диез, ми, си бемол, ла двоен диез последователно в първа и в малка октавови групи :
А) на виолинов цигулков ключ Сол;
Б) на басов ключ Фа;
12. Напишете :
А) триоли и квинтоли равни на : половина нота, четвъртина нота;
Б) дуоли и квартоли равни на : цяла нота с точка, четвъртина нота с точка, осмина нота с точка;
13. Колко дуоли съставени от осмини ноти са равни на цяла нота с точка? Напишете ги .
14. Кокло триоли съставени от четвъртини ноти са равни на една цяла нота ?
15. Колко квартоли съставени от шестнадесетина ноти са равни на половина нота с точка ?
16. Коко квинтоли съставени от шестнадесетини ноти са равни на цяла нота с точка ?
17. има ли разлика между относителна и абсолютна трайност на тона? От какво се определя? Посочете примери .
18. При някои ритмически групи има несъвпадане на ритмическия и метричния акценти. В тия случаи какви характерни ритмически групи се получават?
19. Да се построят нагоре и надолу всички прости интервали от тоновете: до,ре,ми,фа,сол,ла,си.
20. Постройте мажорни и минорни тризвучия от всеки от следните тонове : ре, до диез, фа, сол бемол, ла, ре бемол, си.
21. Определете вида на тризвучията като предврително ги запишете с ноти : до диез-ми диез- сол двоен диез;
Си-ре диез- фа-диез;
Ла бемол-до- ми бемол;
Фа диез – ла – до диез;
Сол-си бемол- ре бемол;
Ре-фа диез- ла диез;
Ла- до диез- ми диез;
22. Между кои степени на мажорния лад има диатонически полутонове?
23. Кои са основните толичителни признаци на мажорния лад?
24. Как се обозначават названията на мажорните тоналности – със слогови наименования и с буквени наименования?
25. Кои тоналности са диезни ? А бемолни?
26. Колко на брой са всички мажорни диезни тоналности?
27. От тоники : до диез, ми,сол бемол, си постройте мажорна и след това минорна тоналност.
28. Запишете арматурните знаци на : D dur, Es dur, A dur, Fis dur, B dur, d moll, g moll, cis moll, dis moll, e moll;
29. какъв е редът по който се явяват диезите? А бемолите?
30. В какво се сътои сходството и кои са различията при паралелните тоналности?
31. По колко енхармонични тоналности има всяка тоналност?
32. Кои тоналности имат: 5 бемола, 3 диеза, 2 бемола, 4 диези, 3 бемола?
33. Коко знака имат и какви са те :
34. Запишете размерите и характерното групиране на метричните времена (ако има такова) при следните жанрове:
марш; мазурка; валс; дайчово хоро; право хоро; менует; пайдушко хоро; полка; ръченица; грънчарско хоро.
Някои от въпросите в нейния учебник са:
1. Колко полутона и цели тона има в една октавова група ?
2. В какви случаи бекарът може да бъде знак за повишение с полутон, за понижение с полутон, за повишение с цял тон, за понижение с цял тон? Обяснете зашо ?
3. Кокло полутона и цели тона се съдържат между следните тонове: до-ре, си-до, ма-фа диез, сол-ла, фа-сол бемол.
4. Постройте диатоничните полутонове във възходяща и в нисходяща посока от : ре,додиез, сол бемол, ми, ла, си диез, фа.
5. Постройте и запишете хроматичните полутонове от : сол, си бемол, фа, до бемол, ла диез, фа бемол, ми, ре, до диез.
6. Запишете с ноти и определете какви са полутоновете или целите тонове : си-до, ми-фа, ми бемол-фа, си-диез-до диез, ре-редиез, ла бемол-си.
7. Запишете по двата познати начина и изговорете енхармоничните замени на : ла, до бемол, сол диез, си, фа двоен диез, фа бемол, до диез, си диез, fisis, ceses, dis, heses, eisis, feses, aisis, deses, b, es, cis, fes, g,d.
8. Кой е най-ниският и кой неай-високия тон от звукореда? Запишете ги по двата вече познати начина.
8. Основните степени имат разновидности. Как се получават? Колко разновидности има всяка степен? Има ли изключения ?
10. Посочете и запишете наименованията на всички клавиши от клавиатурата на пианото :
А) с употреба само на диези;
Б) с употреба само на бемоли;
11. Запишете с ноти слените тонове : редиез, фа бемол, сол, до диез, ми, си бемол, ла двоен диез последователно в първа и в малка октавови групи :
А) на виолинов цигулков ключ Сол;
Б) на басов ключ Фа;
12. Напишете :
А) триоли и квинтоли равни на : половина нота, четвъртина нота;
Б) дуоли и квартоли равни на : цяла нота с точка, четвъртина нота с точка, осмина нота с точка;
13. Колко дуоли съставени от осмини ноти са равни на цяла нота с точка? Напишете ги .
14. Кокло триоли съставени от четвъртини ноти са равни на една цяла нота ?
15. Колко квартоли съставени от шестнадесетина ноти са равни на половина нота с точка ?
16. Коко квинтоли съставени от шестнадесетини ноти са равни на цяла нота с точка ?
17. има ли разлика между относителна и абсолютна трайност на тона? От какво се определя? Посочете примери .
18. При някои ритмически групи има несъвпадане на ритмическия и метричния акценти. В тия случаи какви характерни ритмически групи се получават?
19. Да се построят нагоре и надолу всички прости интервали от тоновете: до,ре,ми,фа,сол,ла,си.
20. Постройте мажорни и минорни тризвучия от всеки от следните тонове : ре, до диез, фа, сол бемол, ла, ре бемол, си.
21. Определете вида на тризвучията като предврително ги запишете с ноти : до диез-ми диез- сол двоен диез;
Си-ре диез- фа-диез;
Ла бемол-до- ми бемол;
Фа диез – ла – до диез;
Сол-си бемол- ре бемол;
Ре-фа диез- ла диез;
Ла- до диез- ми диез;
22. Между кои степени на мажорния лад има диатонически полутонове?
23. Кои са основните толичителни признаци на мажорния лад?
24. Как се обозначават названията на мажорните тоналности – със слогови наименования и с буквени наименования?
25. Кои тоналности са диезни ? А бемолни?
26. Колко на брой са всички мажорни диезни тоналности?
27. От тоники : до диез, ми,сол бемол, си постройте мажорна и след това минорна тоналност.
28. Запишете арматурните знаци на : D dur, Es dur, A dur, Fis dur, B dur, d moll, g moll, cis moll, dis moll, e moll;
29. какъв е редът по който се явяват диезите? А бемолите?
30. В какво се сътои сходството и кои са различията при паралелните тоналности?
31. По колко енхармонични тоналности има всяка тоналност?
32. Кои тоналности имат: 5 бемола, 3 диеза, 2 бемола, 4 диези, 3 бемола?
33. Коко знака имат и какви са те :
34. Запишете размерите и характерното групиране на метричните времена (ако има такова) при следните жанрове:
марш; мазурка; валс; дайчово хоро; право хоро; менует; пайдушко хоро; полка; ръченица; грънчарско хоро.
Кой е беден, ако е обичан?
- girl
- Почетен член
- Мнения: 2015
- Регистриран: вт юни 16, 2009 11:10
- Репутация: 248
- пол: Жена
- Местоположение: София
Re: изпит по музика
Някой може ли да ми помогне с част от въпросите??? Plsssssssssss
Кой е беден, ако е обичан?
Re: изпит по музика
Пробвай в някакъв музикален форум, мацко. Тук пеем само, когато се напием и обикновено тогава се разминаваме с нотната стълбица.
-
- Глобална котка-идиотка
- Мнения: 29946
- Регистриран: пет ное 30, 2007 12:06
- Репутация: 58101
- пол: Жена
Re: изпит по музика
Не е точно така. Мозо има и образованието и предполагам желанието да и помогне, стига да намери време де.beggginer написа:Пробвай в някакъв музикален форум, мацко. Тук пеем само, когато се напием и обикновено тогава се разминаваме с нотната стълбица.
Не ми казвай какво да правя... За да не ти кажа къде да идеш...!
Опознават ме само тези, на които позволя... за останалите съм просто това, което виждат!
Опознават ме само тези, на които позволя... за останалите съм просто това, което виждат!
- girl
- Почетен член
- Мнения: 2015
- Регистриран: вт юни 16, 2009 11:10
- Репутация: 248
- пол: Жена
- Местоположение: София
Re: изпит по музика
Ок, аз отивам да чета, а ако някой може и има желание да помага нека го направи. Ще му бъда благодарна
Кой е беден, ако е обичан?
- Mozo
- Skynet Cyber Unit
- Мнения: 283739
- Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
- Репутация: 334077
- Местоположение: Somewhere In Time
Re: изпит по музика
Божеее, много са въпросите... Я кажи кой те затруднява, че нямам намерение да отговарям на всичките . Бтв, така като ги гледам, всичките въпроси са от Музикална теория на Парашкев Хаджиев .
- girl
- Почетен член
- Мнения: 2015
- Регистриран: вт юни 16, 2009 11:10
- Репутация: 248
- пол: Жена
- Местоположение: София
Re: изпит по музика
В момента се опитвам да схвана акордите... :плач: А диатоничните и хроматичните тонове и полутонове са ми пълна мъгла.
Кой е беден, ако е обичан?
- Mozo
- Skynet Cyber Unit
- Мнения: 283739
- Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
- Репутация: 334077
- Местоположение: Somewhere In Time
Re: изпит по музика
Диатоничните и хроматичните са много леснички. "Диатоничен" е този тон, който ти е заключен между две съседни степени. Да речем C-D. "Хроматични" са тези, които са заключени между една от петте разновидности на една и съща степен, т.е. C-C## е хроматичен. Питай, ако не ти се е изяснило, ще ти дам още примери. Питай за нещо конкретно, защото на всичките въпроси трябва да отговарям сто часа .
Офтопик:
- girl
- Почетен член
- Мнения: 2015
- Регистриран: вт юни 16, 2009 11:10
- Репутация: 248
- пол: Жена
- Местоположение: София
Re: изпит по музика
Как да определя наименованието на акордите? Пример: ми, сол, до; сол, до, ми; до, ми сол; в смисъл защо ми, сол, до е в терцово хармонично положение и в октавово мелодическо положение? Знам, че между ми и сол има тон и половина и затова е в терцово хармоническо положение, т. е. отброяват се тоновете между ми и сол. Нали така? Но как да определя мелодическото положение? Как се отброява в конкретния случай ( при ми, сол, до)? От горе на долу ли? Между ми и до ли? Не ми е ясно.
Кой е беден, ако е обичан?
- Mozo
- Skynet Cyber Unit
- Мнения: 283739
- Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
- Репутация: 334077
- Местоположение: Somewhere In Time
Re: изпит по музика
Ами, вземаме прост пример за акорд тризвучието до-ми-сол. Когато основният тон е в долния глас, в частност "до", то тогава имаме основно хармоническо положение или още "квинтакорд". Терцово хармоническо е когато терцовият тон е в долния глас - ми-сол-до или още "секст акорд". Квинтово хармоническо положение имаме когато в основата е квинтовия тон - сол-до-ми или още "кварт-секстакорд". Основно мелодично положение е обратното - когато в най-горния глас стои основния тон, терцово когато терцовият глас е в мелодията, а квинтово когато квинтовия е в мелодията (най-горе).
- Mozo
- Skynet Cyber Unit
- Мнения: 283739
- Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
- Репутация: 334077
- Местоположение: Somewhere In Time
Re: изпит по музика
Дали ме разбра . Ще опитам с един пример:
Пак вземаме до-ми-сол. Както вече се разбрахме, до-ми-сол е в основно хармоническо положение, защото имаме изпълнено налице условието основният тон да е в баса - "до". В същото време той отговаря и на условието квинтов тон в мелодията - "сол", което дава възможността да се определи и като в квинтово мелодично положение . По-лесно не мога .
Пак вземаме до-ми-сол. Както вече се разбрахме, до-ми-сол е в основно хармоническо положение, защото имаме изпълнено налице условието основният тон да е в баса - "до". В същото време той отговаря и на условието квинтов тон в мелодията - "сол", което дава възможността да се определи и като в квинтово мелодично положение . По-лесно не мога .
-
- Подобни теми
- Отговори
- Преглеждания
- Последно мнение