Малко се ъпгрейднах - NVidia GTX 1660 Super.
И естествено мументалически бенчмарк.
В случая използвах и момента да сравня Windows и Linux към една видео карта и едни и същи бенчмарк.
Върнах системния партишън на Sid от gz-a за целта.
И Windows, и Linux ги ъпдейтнах с последните им NVidia драйвери, излезли преди седмица.
A. Сравнение в категория Benchmark 1080P - High
Windows DirectX:
Windows OpenGL:
Linux Sid OpenGL:
Б. Сравнение в категория VR Ready, Maximum, Oculus Rift
Windows:
Linux Sid:
Количествен анализ:
1. OpenGL за Linux е с 8% по-бавен от DirectX Windows;
2. OpenGL на Windows e с 1.5% по-бавен от OpenGL на Linux;
3. VR Linux e с 14% по-бавен от VR Windows.
Междинни изводи:
1. NVidia влагa повече усърдие в драйверите на Windows, отколкото на Linux, както е и видно от резултата.
2. Native и VR игрите под Windows вървят по-бързо от native & VR игрите под Linux, за Wine разликата ще е още по-фрапираща.
Генерален извод - въпреки че като ОС Windows e по-бавен от Linux, за геймене Windows остава по-бърз, а ползването на Linux за същото e в ущърб на притежателя на хардуера, осакатявайки бързодействието с некачествени драйвери.