Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Една гледна точка за руската военна мощ

Нещо, което ви е направило впечатление и искате да споделите своето мнение.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
шони
Модератор
Модератор
Мнения: 24807
Регистриран: пон окт 12, 2009 01:16
Репутация: 115505
пол: Мъж

Една гледна точка за руската военна мощ

Мнение от шони »

https://voinaimir.info/2017/03/%D1%82%D ... x8yOc4H_xI
В последните 10 години в медийното пространство на руския интернет, буквално навсякъде се срещат информации за отчети и новости във връзка с грандиозното превъоръжаване на руската армия, изправянето от колене, постягането на ботуша и всякакъв тип послания.
Прочетено: 930 пъти
"Просветеният народ се подчинява, защото така иска; заслепеният от предразсъдъци народ - защото така трябва".
karhaot
Дарител
Дарител
Мнения: 460
Регистриран: пон яну 15, 2018 19:12
Репутация: 2505
пол: Мъж

Re: Една гледна точка за руската военна мощ

Мнение от karhaot »

Content Encoding Error

The page you are trying to view cannot be shown because it uses an invalid or unsupported form of compression.

Please contact the website owners to inform them of this problem.

О-па-а. Сега вече се отваря нормално.
karhaot
Дарител
Дарител
Мнения: 460
Регистриран: пон яну 15, 2018 19:12
Репутация: 2505
пол: Мъж

Re: Една гледна точка за руската военна мощ

Мнение от karhaot »

Донякъде компетентен се чуствам да взема отношение към авиацията.
И така:
Още през 80-те СССР решава да приложи подхода, възприет от САЩ - тежък изтребител (F-15=Су-27), допълнен и поддържан от по-лек такъв (F-16=МиГ-29).
ПАК-ФА би трябвало да замени Су-27 като тежък изтребител и да противодейства на F-22A в един бъдещ конфликт. Но, както правилно е посочено, Т-50 (спряган за Су-51) остава само проект и то неуспешен проект.
От тук нататък не съм съвсем съгласен с автора, защото:
"Както може да се види за основен изтребител на ВКС се е възнамерявало да се наложи Су-35С с поддръжката на първият самолет от пето поколение Т-50 (ПАК ФА)..."
Приемането на Су-35С на въоръжение е "принудително решение", взето именно заради провала на ПАК-ФА.
Вярно е, че този самолет се явява модернизация на Су-27, но това изобщо не "говори повече от достатъчно"!
По принцип с модернизация не се прескача в по-горно поколение, но последните модификации от по-старото поколение са много близки до първите от новото такова. Личното ми мнение е, че Су-35С е смъртоносно опасен и отсъпва само на F-22A в далечния въздушен бой. Виж, в близкия ще се хванат за гърлото и "кой кого".
Су-30 не се явява "един вид икономичен вариант на проекта ПАК ФА." Най-малкото заради това, че предхожда ПАК-ФА. Че Индия нещо мърмори знаех, но защо точно не. Мерси за информацията.
"Всички останали Миг-29 са с отдавна изтекъл ресурс и в болшинството си дори не са предвидени за модернизация."
Ако са с отдавна изтекъл ресурс, никой няма да ги пусне да летят. С изтичащ ресурс са. И да, не са предвидени за модернизация. Никой не планира да модернизира и да експлотира дълго такива самолети (освен Ниб де :p ).
И поради тази причина, не се е планирало, а се планира да бъдат заменени с МиГ-35 - дълбоко модернизирани 29-ки ново производство. Моделът изобщо не е "в начална фаза на тестовете", а е твърде добре изтестван - той същия МиГ-29М и МиГ-33. Това, което не се знае, е в каква точно конфигурация ще бъде поръчан - дали с радар Жук А - с АФАР (но показал незадоволителни резултати в индийския конкурс) или с традицонен Жук М. И ще има ли двигатели с ПВТ (Променлив Вектор на Тягата) като Су-35 или без ПВТ - предвид по-ниската цена на експлоатацията.
Като цяло съм съгласен със заключението за провала на превъоръжаването с по-модерни оръжия.
Но категорично не съм съгласен, че:
"Оръжието от съветската епоха, дори и в производство в неговите последни години, си е все същото старо съветско оръжие. Това, че сме произвели сега същия лък като на дядо си, а не ползваме неговия срещу мускета на противника едва ли е от значение."
Оръжието от съветската епоха си е много добро оръжие, продукт на една суперсила, с която като равни говореха единствено САЩ. Аналогията е неуместна, би трябвало да се каже " произвели сме по-хубава аркебуза от тази на дяда и можем да си я ползваме срещу мускета на врага."
Потребителски аватар
beggginer
Доктор
Доктор
Мнения: 6341
Регистриран: нед апр 13, 2008 18:33
Репутация: 33104
пол: Мъж

Re: Една гледна точка за руската военна мощ

Мнение от beggginer »

karhaot написа:
ср мар 06, 2019 22:33
Донякъде компетентен се чуствам да взема отношение към авиацията.
И аз, и аз. Имам около сто летателни часа, като пасажер в пътнически авиолинии.

Боингите са по-джиджани от Еърбъсите. :така да знаеш:

Сериозно, какъв професионален опит имаш в летенето?
Как да си върнем контрола над Windows 10 Home :violent1:
Изображение
Валсо написа:
съб яну 21, 2023 12:28
Знам какво правя.
karhaot
Дарител
Дарител
Мнения: 460
Регистриран: пон яну 15, 2018 19:12
Репутация: 2505
пол: Мъж

Re: Една гледна точка за руската военна мощ

Мнение от karhaot »

Никакъв. Затова и казвам " донякъде компетентен". Интересът към бойната авиация се породи покрай хобито ми (авиомоделизъм) - или пък хобито ми се породи покрай интереса към авиацията?
Вече не помня :усмивка1:.
Но се интересувах от тези неща и все още се интересувам :lol:.
Потребителски аватар
beggginer
Доктор
Доктор
Мнения: 6341
Регистриран: нед апр 13, 2008 18:33
Репутация: 33104
пол: Мъж

Re: Една гледна точка за руската военна мощ

Мнение от beggginer »

Интересът ми към порното предразполага, че донякъде съм Роко Сифреди. :lol:

Браво за хобито. Семеен приятел, за съжаление вече не между живите, беше летец от ВВС и имаше модели на витрината у дома си. Като малчуган навремето, съм ги гледал с ококорени очи и съм попивал всяка негова дума. До ден днешен си ги спомням, като на кино - Су 27 и Ф 16.
Как да си върнем контрола над Windows 10 Home :violent1:
Изображение
Валсо написа:
съб яну 21, 2023 12:28
Знам какво правя.
Потребителски аватар
Nibelung
Философ с чук в ръка
Философ с чук в ръка
Мнения: 19524
Регистриран: пон апр 14, 2008 01:19
Репутация: 48382
пол: Мъж

Re: Една гледна точка за руската военна мощ

Мнение от Nibelung »

karhaot написа:
ср мар 06, 2019 22:33
Но, както правилно е посочено, Т-50 (спряган за Су-51) остава само проект и то неуспешен проект.
Личното ми мнение е, че Су-35С е смъртоносно опасен и отсъпва само на F-22A в далечния въздушен бой.
Т-50 е концепт. Пробна платформа за създаване върху нея (след отстраняване на недостатъците й) на различни самолети на модулен принцип. Армата е същото нещо.
Руснаците възприеха модулния принцип от западноевропейските производители на автомобили и го внедряват в производството на оръжия.
А колко е опасен Ф-22 ще се види, когато влезе в бой с руски ПВО/самолети с руски екипажи.
Ний тука сички парле ву франсе

Изображение
karhaot
Дарител
Дарител
Мнения: 460
Регистриран: пон яну 15, 2018 19:12
Репутация: 2505
пол: Мъж

Re: Една гледна точка за руската военна мощ

Мнение от karhaot »

Nibelung написа:
чет мар 07, 2019 12:50
Т-50 е концепт. Пробна платформа за създаване върху нея (след отстраняване на недостатъците й) на различни самолети на модулен принцип. Армата е същото нещо.
Руснаците възприеха модулния принцип от западноевропейските производители на автомобили и го внедряват в производството на оръжия.
А колко е опасен Ф-22 ще се види, когато влезе в бой с руски ПВО/самолети с руски екипажи.
ПАК-ФА е опит на "Сухой" да създаде самолет пето поколение със собствени средства и сили. Неуспешен.
Т-14 е връх на руската щуротия - при практически еднакви харктеристики с Т-90МС струва 30-35% по-скъпо.
Руснаците произвеждат единични бройки бойна техника, показват ги по изложенията и се бият в гърдите колко са уникални. И наистина е така - щото са в една бройка :toothy10:. Сега вече ще знам, че това е модулния принцип на западноевропейските производители, звучи много по-добре, така си е. А Ф-22А си остава ненадминат, независимо от това, че първия му полет е през 1992г. Повече от четвърт век концептуално-модулното руско самолетостроене не може да създаде самолет пето поколение. И ако днес все още вършат работа съветските самолети, какво ще стане утре? Или пък вдругиден? Истинския проблем на Русия е, че всичко и е екс-съветско - самолетите, танковете, ПВО-то, почти всичко. Новите разработки се броят на пръсти и твърде често будят удивление, като Т-14 примерно. Или като ония джип, дето му отпраха дръжката, докато го показваха на Путин. Трябва да направят големи инвестиции в ред отрасли, и то сега, за да могат да берат плодовете утре. Правят ли ги? Не знам. Но пък анимации правят доста и току тръбят как еди-коя си ракета можела това, а пък ей тая - онова. Вижте я на филмчето, бе, гледайте каква сме сила!
Потребителски аватар
Nibelung
Философ с чук в ръка
Философ с чук в ръка
Мнения: 19524
Регистриран: пон апр 14, 2008 01:19
Репутация: 48382
пол: Мъж

Re: Една гледна точка за руската военна мощ

Мнение от Nibelung »

karhaot написа:
чет мар 07, 2019 13:59
Ф-22А си остава ненадминат

Вижте я на филмчето, бе
Ненадминат в какво ? В холивудските филмчета ? :evil4:
Ний тука сички парле ву франсе

Изображение
karhaot
Дарител
Дарител
Мнения: 460
Регистриран: пон яну 15, 2018 19:12
Репутация: 2505
пол: Мъж

Re: Една гледна точка за руската военна мощ

Мнение от karhaot »

Nibelung написа:
чет мар 07, 2019 14:22
karhaot написа:
чет мар 07, 2019 13:59
Ф-22А си остава ненадминат

Вижте я на филмчето, бе
Ненадминат в какво ? В холивудските филмчета ? :evil4:
Че има ли за него? Сериозно питам, мислех, че няма. С удоволствие бих хвърлил едно око.
А си остава ненадминат в това, че е (все още) единствения изтребител с:
а) Намалена ЕОП - пустата му технология "стелт". Така пишат за нея, все едно е магия. Пък тя вече не е и секретна и общо взето е известна.
б) Радар AN/APG-77 - първия в света с АФАР (Активна Фазирана Антенна Решетка). Су-35С има класически радар.
в) Носи въоръжението си - 6 ракети AIM-120C и 2 ракети AIM-9Х - в отсеци вътре във фюзелажа. Което му позволява да демонстрира полетни характеристики, близки до максималните. Окичените с ракети самолети (като Су-35С) изглеждат внушително, но това им "яде" от възможностите - увеличено челно съпротивление. И повишава ЕОП естествено. Разбира се, и Ф-22 има възможност да носи още полезен товар под крилото, ако възникне такава нужда.
г) Двигатели F119-PW-100 . Да видим каво казва руското Уики за тях:

"F-22 оснащён двумя турбореактивными двухконтурными двигателями с форсажными камерами (ТРДДФ) Pratt & Whitney F119-PW-100 с тягой 15 876 кгс, и оснащёнными управляемым в вертикальной плоскости вектором тяги. Данные двигатели имеют бесфорсажную тягу около 10 000 кгс и позволяют самолёту совершать полёт на сверхзвуковой скорости без использования форсажа, что является важным тактическим преимуществом.
Сопла двигателей имеют плоскую форму, снижающую заметность самолёта в инфракрасном диапазоне."

Може, значи, да лети на свръхзвукова без форсаж. Су-35 не.
Потребителски аватар
Nibelung
Философ с чук в ръка
Философ с чук в ръка
Мнения: 19524
Регистриран: пон апр 14, 2008 01:19
Репутация: 48382
пол: Мъж

Re: Една гледна точка за руската военна мощ

Мнение от Nibelung »

За форсажа - сигурен съм, че Су-35 лети свръхзвуково без форсаж. За радара и ракетите на единия и другия трябва да правя справки колко далекобойни са. Ще проверя и други неща, но дали ще пиша скоро е друг въпрос.
За невидимостта на Ф-22 ще се произнесат руските с-ми, когато му дойде времето.
Ний тука сички парле ву франсе

Изображение
karhaot
Дарител
Дарител
Мнения: 460
Регистриран: пон яну 15, 2018 19:12
Репутация: 2505
пол: Мъж

Re: Една гледна точка за руската военна мощ

Мнение от karhaot »

Бъди добър и подай малко информация. За свръхзвуковата, искам да кажа.
За радара можеш да ми се довериш.
По-далекобойната ракета е AIM-120C-7.
И, ай да му се невиди, Ф-22 и кой да е друг самолет произведен по тази технология не е невидим! Аман от журналя!
Концепцията всъщност е много проста - някои елементи и/или части от планера отразяват лъча на радара в пъти по-силно от целия самолет (без тях)!
Безспорно първенството държи първата степен на турбо-компресора на двигателя - въртящите се "лопатки" на "дъното" на въздухозаборника. Ако човек застане пред въпросния въздухозаборник на кой да е самолет от четвърто поколение - Ф-15 или МиГ-29 да кажем - може да ги види там. Защото въздухозаборника се явява тунелно "продължение" на мотогондолата. Двигателя работи най-добре при равномерен поток на въздуха. Това е възможно чрез регулируем въздухозаборник - при ниска скорост "отвора" му е по-широк, а при висока по-тесен. Но това изисква прав "тунел" на въздухозаборника. И лъча на радара, попаднал на първата (въртяща се) степен на турбокомпресора се отразява не просто без загуба, ами се отразява/излиза по-силно от входящия! И то с характерна модулация, даваща възможност да сеопредели типа на двигателя и от там - и модела на самолета.
Правило първо ( и основно) на "стелт" технологията - "извити" (а не тунелни) канали на въздухозаборниците.
Предимството е очевидно, лъча на радара не може да попадне върху турбокомпресора. А ако и стените на въздухозаборника са "облицовани" с радиопоглъщащ материал...
Това "изяде" главата на "Сухой" при ПАК-ФА - извитите канали правят въздухозаборника нерегулируем и двигателите, създадени за регулируем такъв "висят"! Вече получават неравномерен въздушен поток - и като следствие от това се "давят".
Така е и при Ф-22 - но американците се справиха с "проблема" още през 92-ра!
Правило второ - повърхнините, сключващи прав ъгъл се явяват мощен отразител на радиолъч. Но пък се явяват важен фактор при аероденамиката. Който може , ги разнася под друг ъгъл- Който не, кара под прав.
Номер 3 - ревизионни и технолгични капаци за достъп и ремонт.
В "курсовата" плоскост (право напред) също отразяват страшно много.
Оптималния начин е чрез профил " зиг-заг" - но това пряко влияе върху цената - не е все едно и също, дали ще закриеш отвор с прост четириъгълник, или със сложен многоъгълник.
4- Фанара -"остъклението" изглежда жълтеникаво - от вътрешната страна е "пръснат" тънък слой злато.
5- Характерен "ръб" на носа - основните сигнали на вражеския радар ще се отразяват надолу- нагоре, а не напред.
Днес вече това и баба го знае. И не е въпроса можеш ли да произведеш такъв самолет, а какво точно ще може той? И струва ли си да се бръкнеш?
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Любопитни новини”