Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Май дойде време да се търси отговорност за забавянето на “Хемус”

Нещо, което ви е направило впечатление и искате да споделите своето мнение.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 295424
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 365161
Местоположение: Somewhere In Time

Май дойде време да се търси отговорност за забавянето на “Хемус”

Мнение от Mozo »

Служебните правителства са провели нещо като активно мероприятие срещу магистралата и на практика я оскъпиха с повече от 1 милиард лева

С почти едновременното размразяване на важни инфраструктурни проекти, които ще струват около 2,1% от БВП на страната, в родната икономика и политика настана оживление.

Участъкът Бяла - Велико Търново на магистралата Русе - Търново най-после започва да се изпълнява или поне бе обявена обществена поръчка. Тя бе посрещната на нож от ПП-ДБ, след като се оказа, че този проект ще струва рекордните 3,7 млрд. лв. с ДДС. (Виж долу.)

Тези дни стана ясно, че обходът на Габрово с тунела под Шипка, който струва други 358 млн. лв., ще се изпълни в срок, макар и удължаван няколко пъти. След броени месеци ще е готов подробният му технически проект и изпълнителят ще започне да работи по реализация на вече идеята за пробив под Шипка, отлежавала десетилетия.

Други 231 млн. лв. струват едни 14 километра от лот 4 на магистрала “Хемус”, за които

новото правителство издаде разрешение за строеж

и изглежда, че и този проект въпреки четиригодишното забавяне, ще започне да се прави. Задават се и следващите лотове.

Тези общо 4,2 млрд. лв. дотук несъмнено разпалват страстите. Преди броени дни Институтът за пътна безопасност повдигна градуса на напрежението, като зададе логичния въпрос няма ли прокуратурата да потърси отговорност за четирите години забавяне на строителството на “Хемус”. И дали това активно 4-годишно мероприятие не е заплаха за националната сигурност.

От института припомнят само един от аспектите на безвремието, в което изпадна “Хемус”, който обаче е доста показателен. През 2021 г. тогавашната служебна министърка на регионалното развитие и настоящ депутат от МЕЧ Виолета Комитова нееднократно убеждаваше българската общественост, че там

ДНСК е открила строителство без одобрени инвестиционни проекти

и без издадено разрешение за строеж, т.е. незаконно строителство.

При проверките било констатирано, че се извършват строително-монтажни работи, включително изкопи, насипи, пътни легла и съоръжения на участъци 4 и 5 на “Хемус”, и то в земи, за които отчуждаването още не е приключило. Тя даде няколко пресконференции по темата, на едната показа заснети с дрон изображения на строежите. А тогавашният шеф на ДНСК Влади Калинов обяви, че е издал 11 акта за незаконно строителство.

https://www.24chasa.bg/biznes/article/20173897
Прочетено: 39 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Любопитни новини”