Служебните правителства са провели нещо като активно мероприятие срещу магистралата и на практика я оскъпиха с повече от 1 милиард лева
С почти едновременното размразяване на важни инфраструктурни проекти, които ще струват около 2,1% от БВП на страната, в родната икономика и политика настана оживление.
Участъкът Бяла - Велико Търново на магистралата Русе - Търново най-после започва да се изпълнява или поне бе обявена обществена поръчка. Тя бе посрещната на нож от ПП-ДБ, след като се оказа, че този проект ще струва рекордните 3,7 млрд. лв. с ДДС. (Виж долу.)
Тези дни стана ясно, че обходът на Габрово с тунела под Шипка, който струва други 358 млн. лв., ще се изпълни в срок, макар и удължаван няколко пъти. След броени месеци ще е готов подробният му технически проект и изпълнителят ще започне да работи по реализация на вече идеята за пробив под Шипка, отлежавала десетилетия.
Други 231 млн. лв. струват едни 14 километра от лот 4 на магистрала “Хемус”, за които
новото правителство издаде разрешение за строеж
и изглежда, че и този проект въпреки четиригодишното забавяне, ще започне да се прави. Задават се и следващите лотове.
Тези общо 4,2 млрд. лв. дотук несъмнено разпалват страстите. Преди броени дни Институтът за пътна безопасност повдигна градуса на напрежението, като зададе логичния въпрос няма ли прокуратурата да потърси отговорност за четирите години забавяне на строителството на “Хемус”. И дали това активно 4-годишно мероприятие не е заплаха за националната сигурност.
От института припомнят само един от аспектите на безвремието, в което изпадна “Хемус”, който обаче е доста показателен. През 2021 г. тогавашната служебна министърка на регионалното развитие и настоящ депутат от МЕЧ Виолета Комитова нееднократно убеждаваше българската общественост, че там
ДНСК е открила строителство без одобрени инвестиционни проекти
и без издадено разрешение за строеж, т.е. незаконно строителство.
При проверките било констатирано, че се извършват строително-монтажни работи, включително изкопи, насипи, пътни легла и съоръжения на участъци 4 и 5 на “Хемус”, и то в земи, за които отчуждаването още не е приключило. Тя даде няколко пресконференции по темата, на едната показа заснети с дрон изображения на строежите. А тогавашният шеф на ДНСК Влади Калинов обяви, че е издал 11 акта за незаконно строителство.
https://www.24chasa.bg/biznes/article/20173897
Прочетено: 39 пъти
Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят. |
Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите. |
Ако не знаете как, кликнете тук |
Май дойде време да се търси отговорност за забавянето на “Хемус”
-
- Подобни теми
- Отговори
- Преглеждания
- Последно мнение
-
- 0 Отговори
- 17 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
чет апр 24, 2025 12:52
-
-
Иван Иванов вади АМ Хемус от политически оборот - построява я
от Mozo » пет фев 28, 2025 12:34 » в Любопитни новини - 0 Отговори
- 54 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
пет фев 28, 2025 12:34
-
-
- 0 Отговори
- 11 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
пет май 09, 2025 13:35
-
-
След твърденията за корупционни схеми за „Хемус“: Отговорът на Росен Желязков
от Mozo » ср мар 19, 2025 11:33 » в Любопитни новини - 0 Отговори
- 45 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
ср мар 19, 2025 11:33
-
-
-
Смърт на АМ „Хемус“: Шофьор падна под виадукта, друг загина при челен удар
от Mozo » вт юли 09, 2024 13:44 » в Любопитни новини - 0 Отговори
- 35 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
вт юли 09, 2024 13:44
-