68% от нашите синдикални членове одобряват въвеждането на учебната дисциплина "Добродетели и религии" и подкрепяме министъра на образованието Красимир Вълчев в тази посока.
Това каза пред журналисти на Националната конференция "35 години Синдикат на българските учители" председателката на учителския синдикат Янка Такева.
По този повод тя обяви, че е написала писмо до Вълчев с предложенията на синдиката.
"Първо предлагаме квалификация на учителите по български език, философски дисциплини и история, които преподават и сега в междупредметната интегративна връзка религиите. Те да бъдат квалифицирани, защото без квалификация не може да стане. Смятаме, че съществена роля за това имат РУО. Искаме от министъра да събере началниците на регионални управления и нас като социални партньори, за да може да дискутираме как и по какъв начин да се извърши тази квалификация, както и кой да я направи", каза Такева.
https://www.24chasa.bg/bulgaria/article/20272698
Прочетено: 39 пъти
Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят. |
Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите. |
Ако не знаете как, кликнете тук |
Янка Такева: 68% от учителите в Синдиката одобряваме предмета "Добродетели и религии"
Re: Янка Такева: 68% от учителите в Синдиката одобряваме предмета "Добродетели и религии"
Задължителен предмет "Добродетели и религии" в първи клас?! Вече наистина не виждам никаква логика зад посоката, която пое образователната политика.
Децата на 7-годишна възраст се намират във фазата на конкретните операции, което означава, че тяхното мислене е фундаментално ограничено до непосредствения им опит и наблюдения. Лесно може да се направи справка по въпроса с теорията на Жан Пиаже за когнитивното развитие, която е една от най-влиятелните концепции в психологията и педагогиката.
В този етап децата все още не са развили способността за абстрактно мислене, което е съществено за разбирането на религиозните концепции. Не може да се изисква абстрактно мислене от дете, което още не го е достигнало, то възприема тези идеи буквално. На тази възраст децата все още трудно разграничават реалност от фантазия, имат склонност към буквално възприемане на информацията и ограничена способност да сравняват различни гледни точки. Как точно ще се представя религиозния плурализъм и различните системи от вярвания, ако децата не могат пълноценно да осмислят защо различни хора имат различни религиозни убеждения?
Още нещо важно. На този етап от своето развитие децата възприемат правилата като абсолютни, дадени от авторитетни фигури. Това може да доведе до некритично възприемане на религиозните учения като абсолютни истини, което противоречи на целите на модерното образование за развитие на критично и рефлексивно мислене.
Изследванията, базирани на теорията на Пиаже, ясно показват, че едва в юношеството, с навлизането във фазата на формалните операции, младите хора развиват необходимите когнитивни структури за пълноценно разбиране и критично осмисляне на абстрактните религиозни концепции и символични системи.
В първи клас много по-голям ефект има въвеждането на структурирана програма за социално-емоционално образование
"Просветеният народ се подчинява, защото така иска; заслепеният от предразсъдъци народ - защото така трябва".
- Mozo
- Skynet Cyber Unit
- Мнения: 295443
- Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
- Репутация: 365161
- Местоположение: Somewhere In Time
Re: Янка Такева: 68% от учителите в Синдиката одобряваме предмета "Добродетели и религии"
Точно това е и целта - индоктринация. Създаването на самоотвержени религиозни фанатици без капчица мисъл.шони написа: ↑вт апр 08, 2025 19:30В този етап децата все още не са развили способността за абстрактно мислене, което е съществено за разбирането на религиозните концепции. Не може да се изисква абстрактно мислене от дете, което още не го е достигнало, то възприема тези идеи буквално. На тази възраст децата все още трудно разграничават реалност от фантазия, имат склонност към буквално възприемане на информацията и ограничена способност да сравняват различни гледни точки.

-
- Подобни теми
- Отговори
- Преглеждания
- Последно мнение
-
-
Красимир Вълчев: Въвеждаме предмета "Добродетели и религии" от 1-ви клас
от Mozo » пон апр 07, 2025 15:14 » в Любопитни новини - 6 Отговори
- 75 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
пон апр 07, 2025 23:36
-
-
-
Вижте Жоро Мазния, който се опита да измами баба Янка (Снимки)
от Mozo » чет мар 27, 2025 17:47 » в Любопитни новини - 0 Отговори
- 20 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
чет мар 27, 2025 17:47
-