Сериозно?Runner написа: ...Честно казано, аз не съм виждал сертификат на Джойтек, но ако попаднете на такъв, ще се радвам да го споделите с мен...


Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят. |
Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите. |
Ако не знаете как, кликнете тук |
Сериозно?Runner написа: ...Честно казано, аз не съм виждал сертификат на Джойтек, но ако попаднете на такъв, ще се радвам да го споделите с мен...
Ти да не очакваше книжка с картинки? Разгледай им официалния сайт и ще видиш всички продукти как изглеждат, както и ще намериш всички данни за тях.Runner написа:Като казах, че не съм виждал, нямах предвид, че нямат, а че не съм се интересувал за техните сертификати. Между другото, бегло погледнах в основните български сайтове - никъде не видях някой да си е пуснал сертификатите за цигарите на видно място. А причината да не се прави е, че има хора, които ще ги копират и ще ги преправят за собствените си нужди. За това и ние не сме качили нашите, но скоро ще го направим, като ще са с воден знак, за да не могат да бъдат копирани.
Иначе точно за което говорех - изброени са само основните модели (Ego, Ego-T и т.н), за които сертификатите отговарят. Никъде не пише, как точно излгеждат, колко mAh са или какво пише на самите цигари.
Nice search skillsangelche написа: Сериозно?Ами ето, заповядай, радвай!
![]()
Тц, мама има такава цигара, а адресът е изписан върху опаковкатаZeroadhesion написа:Nice search skillsangelche написа: Сериозно?Ами ето, заповядай, радвай!
![]()
![]()
![]()
Производителя и фримата вносител са изписани на етикетите на самите продукти. Няма фирма, включая Метро, Кауфланд, Лидл и т.н., която да изписва такива детайлна информация на сайтовете си или рекламните брошури. Няма такова нещо като "закона ви задължава". Моля, мислете повече, преди да пускате дребнави и заядливи коментари. А ако някой иска да получи повече информцация - има достатъчно телефони в сайта, както и форми за контакт - винаги може да се обади и да пита!Freyja написа:Да оставим настрана малко сертификатите и брошурките понеже на мен ми стана интересно, защо алкохолните и цигарени продукти нямат подробно описание в което фигурира страна на произход и производител.След като сте написали "вносен" алкохол,потребителите трябва да знаят от къде е внесен.Всъщност подробно описание липсва при повечето продукти включая и ядките.Мисля,че закона ви задължава да дадете подробна информация на български език за стоките:произход,съдържание,свойства,срок на годност и където се налага-особености при употреба.
Преди да квалифицираме кой и дали мисли да видим каква е разликата м/у рекламната брошура и щанда за продажба.В случая Лидл има рекламна брошура,която насочва потребителите към реален ,физически щанд на който те могат да прочетат задължителната за всички търговци информация на бълг.език поставена върху самата опаковка или на отделен етикет.Тъй като вашият магазин е електронен,това което наричате "рекламна брошура" е всъщност щанд в магазин.Runner написа:Производителя и фримата вносител са изписани на етикетите на самите продукти. Няма фирма, включая Метро, Кауфланд, Лидл и т.н., която да изписва такива детайлна информация на сайтовете си или рекламните брошури. Няма такова нещо като "закона ви задължава". Моля, мислете повече, преди да пускате дребнави и заядливи коментари. А ако някой иска да получи повече информцация - има достатъчно телефони в сайта, както и форми за контакт - винаги може да се обади и да пита!Freyja написа:Да оставим настрана малко сертификатите и брошурките понеже на мен ми стана интересно, защо алкохолните и цигарени продукти нямат подробно описание в което фигурира страна на произход и производител.След като сте написали "вносен" алкохол,потребителите трябва да знаят от къде е внесен.Всъщност подробно описание липсва при повечето продукти включая и ядките.Мисля,че закона ви задължава да дадете подробна информация на български език за стоките:произход,съдържание,свойства,срок на годност и където се налага-особености при употреба.
Във вашият случай това са КЗП и БАБХ.Глава втора.
ЗАДЪЛЖЕНИЯ ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ИНФОРМАЦИЯ
Обща информация
Чл. 4. (1) Доставчикът на услуги на информационното общество е длъжен да предоставя безпрепятствен, пряк и постоянен достъп на получателите на услугите и на компетентните органи до следната информация:
1. името или наименованието си;
2. постоянния си адрес или седалището и адреса си на управление;
3. адреса, на който упражнява дейността си, ако е различен от адреса по т. 2;
4. данни за кореспонденция, включително телефон и адрес на електронна поща, за осъществяване на пряка и навременна връзка с него;
5. данни за вписване в търговски или друг публичен регистър;
6. информация за органа, осъществяващ контрол върху дейността му, когато тази дейност подлежи на уведомителен, регистрационен или лицензионен режим;
Чл. 48. (1) Договор за продажба от разстояние е всеки договор, сключен въз
основа на предложение от страна на доставчика до потребителя като част от
система за продажба на стоки или предоставяне на услуги, при която от датата
на отправяне на предложението до сключването на договора страните не са във
физически контакт помежду си.
(2) Доставчик по ал. 1 е всяко физическо или юридическо лице, което в рамките
на своята търговска или професионална дейност сключва договор за продажба
от разстояние с потребител.
Това означава,че не аз трябва да ви звъня и питам за какво служи например "енергийната гривна" а тази информация да бъде предоставена от вас без аз да се набутвам за телефони или губя време за имейли.Чл. 52. (1) Доставчикът е длъжен преди сключването на договора да предостави
своевременно на потребителя следната информация:
1. името и адреса на доставчика;
2. основните характеристики на стоките или услугите;
НАРЕДБА ЗА ИЗИСКВАНИЯТА ЗА ЕТИКЕТИРАНЕ НА НЕХРАНИТЕЛНИ СТОКИ
(приета с ПМС No 131 от 1999 г.; обн.,ДВ,бр.60 от 2 юли 1999 г.)
Раздел I
Общи положения
Чл.1. С наредбата се определят изискванията за етикетиране на нехранителни стоки, предлагани на потребителите.
Чл.2. Наредбата не се отнася до изискванията за етикетиране на нехранителни стоки, за които са в сила специални изисквания за етикетиране, посочени в друг нормативен акт.
Раздел II
Изисквания при етикетирането
Чл.3. (1) Нехранителните стоки се предлагат на потребителите с етикет(и), прикрепен към стоката или опаковката є, написан на български език или и на български език.
(2) Етикетът на нехранителните стоки съдържа следните задължителни данни:
1. производител, вносител, ако стоката е от внос (наименование, търговска марка);
2. наименование на стоката, контролен номер, в случай че има такъв, или друг идентификационен номер;
3. страна на произход;
4. цена.
(3) В зависимост от вида на стоката се обозначават:
1. състав или основни характеристики;
2. предупреждения, рискове при употреба;
3. изисквания за съхраняване, манипулиране и употреба;
4. указания за ползване, когато е необходимо.
Чл.4. Информацията, която трябва да бъде предоставена за стоките, предлагани на потребителите, с изключение на задължителните данни по чл.3, може да бъде изразена и чрез всеобщо познати указания посредством международно приети знаци и символи.
Чл.5. Когато нехранителни стоки се поставят в транспортни опаковки, транспортните опаковки се етикетират или маркират с данни за наименованието на стоката, името и адреса на производителя или на вносителя, ако стоката е от внос, нетното тегло и броя на единичните опаковки, както и със задължителните предупредителни знаци за транспортиране.
Всички тютюневи изделия, които предлагаме са с лепенки за вредата от употребата им и акцизен бандерол! Няма продукт, който ще получите от нас и на него да няма описани законовите изисквания към него!Freyja написа:Във вашият случай това са КЗП и БАБХ.Глава втора.
ЗАДЪЛЖЕНИЯ ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ИНФОРМАЦИЯ
Обща информация
Чл. 4. (1) Доставчикът на услуги на информационното общество е длъжен да предоставя безпрепятствен, пряк и постоянен достъп на получателите на услугите и на компетентните органи до следната информация:
1. името или наименованието си;
2. постоянния си адрес или седалището и адреса си на управление;
3. адреса, на който упражнява дейността си, ако е различен от адреса по т. 2;
4. данни за кореспонденция, включително телефон и адрес на електронна поща, за осъществяване на пряка и навременна връзка с него;
5. данни за вписване в търговски или друг публичен регистър;
6. информация за органа, осъществяващ контрол върху дейността му, когато тази дейност подлежи на уведомителен, регистрационен или лицензионен режим;
"Безпрепятствен,пряк и постоянен достъп" означава че информацията трябва да е достъпна без поискване и човешка намеса,защото ако аз хипотетично се отровя от ваша водка трябва да зная кого имам право да сезирам за извършване на проверка без да влизам във връзка с вас.
Второ:
Относно тютюневите изделия:
Чл.30(2)
Забранява се продажбата на тютюневи изделия:
7. (изм. - ДВ, бр. 110 от 1996 г.) без посочени върху опаковката задължителни елементи за информиране на потребителите на български език и кодировката на тютюневите изделия на българския и чуждестранния производител;
14. (нова - ДВ, бр. 57 от 2004 г.) с потребителски опаковки, неотговарящи на изискванията за етикетиране, маркировка и външно оформление;
В този смисъл например тютюнът Bali Shag/mellow taste virginia/не отговря на изискванията за етикетиране при продажба на щанд.
Трето:
ЗЗП /Раздел 2-Договор за продажба от разстояние:Чл. 48. (1) Договор за продажба от разстояние е всеки договор, сключен въз
основа на предложение от страна на доставчика до потребителя като част от
система за продажба на стоки или предоставяне на услуги, при която от датата
на отправяне на предложението до сключването на договора страните не са във
физически контакт помежду си.
(2) Доставчик по ал. 1 е всяко физическо или юридическо лице, което в рамките
на своята търговска или професионална дейност сключва договор за продажба
от разстояние с потребител.
Кои са според Вас основните характеристики на, да кажем, една водка? Според нас, освновните характеристики са спазени - име, разфасовка, цена. За подробности може да се свържете с нас или фирмата, която предлага въпросния продукт.Freyja написа:Това означава,че не аз трябва да ви звъня и питам за какво служи например "енергийната гривна" а тази информация да бъде предоставена от вас без аз да се набутвам за телефони или губя време за имейли.Чл. 52. (1) Доставчикът е длъжен преди сключването на договора да предостави
своевременно на потребителя следната информация:
1. името и адреса на доставчика;
2. основните характеристики на стоките или услугите;
Ето ви и общата наредба за етикетиране на нехранителни продукти:НАРЕДБА ЗА ИЗИСКВАНИЯТА ЗА ЕТИКЕТИРАНЕ НА НЕХРАНИТЕЛНИ СТОКИ
(приета с ПМС No 131 от 1999 г.; обн.,ДВ,бр.60 от 2 юли 1999 г.)
Отново - благодаря Ви, че ни цитирате закона, предполагам, че ще бъде полезно за потребителите, които не са наясно с него!Freyja написа: Раздел I
Общи положения
Чл.1. С наредбата се определят изискванията за етикетиране на нехранителни стоки, предлагани на потребителите.
Чл.2. Наредбата не се отнася до изискванията за етикетиране на нехранителни стоки, за които са в сила специални изисквания за етикетиране, посочени в друг нормативен акт.
Раздел II
Изисквания при етикетирането
Чл.3. (1) Нехранителните стоки се предлагат на потребителите с етикет(и), прикрепен към стоката или опаковката є, написан на български език или и на български език.
(2) Етикетът на нехранителните стоки съдържа следните задължителни данни:
1. производител, вносител, ако стоката е от внос (наименование, търговска марка);
2. наименование на стоката, контролен номер, в случай че има такъв, или друг идентификационен номер;
3. страна на произход;
4. цена.
(3) В зависимост от вида на стоката се обозначават:
1. състав или основни характеристики;
2. предупреждения, рискове при употреба;
3. изисквания за съхраняване, манипулиране и употреба;
4. указания за ползване, когато е необходимо.
Чл.4. Информацията, която трябва да бъде предоставена за стоките, предлагани на потребителите, с изключение на задължителните данни по чл.3, може да бъде изразена и чрез всеобщо познати указания посредством международно приети знаци и символи.
Чл.5. Когато нехранителни стоки се поставят в транспортни опаковки, транспортните опаковки се етикетират или маркират с данни за наименованието на стоката, името и адреса на производителя или на вносителя, ако стоката е от внос, нетното тегло и броя на единичните опаковки, както и със задължителните предупредителни знаци за транспортиране.
Конкретно този продукт няма такава лепенка-лепенка на български език която да отговаря на правилното етикетиране за тютюневи изделия.Това е все едно аз да сложа такава кутия цигари на витрината което по закон ми е забранено ако никъде няма надпис за вредата от тютюнопушенето.След като имате такава снимка,вие сте длъжен или да и сложите лепенка,или в допълнителната информация да упоменете за тази вреда.Вие сте последен по веригата и сте този който трябва да уетикети продукта по законов начин.Всички тютюневи изделия, които предлагаме са с лепенки за вредата от употребата им и акцизен бандерол! Няма продукт, който ще получите от нас и на него да няма описани законовите изисквания към него!
Повече информация относно коментара за Балишаг може да получите от фирмата вносител, която също има онлайн магазин и там продукта е представен по същия начин. Единстевените продукти, които фирмата вносител предлагат и които имат описаните от Вас изисквания, са тези които са снимани от нас за нашия сайт и след това са свалени от тях и качени в техния сайт
Не виждам някъде да съм написала "водка".Кои са според Вас основните характеристики на, да кажем, една водка? Според нас, освновните характеристики са спазени - име, разфасовка, цена. За подробности може да се свържете с нас или фирмата, която предлага въпросния продукт.
Въпросът не е вие да ми ги пращате а аз да ви ги връщам,това уверявам ви е повече от неприятно и за двете страни.Крайно време е бг. търговецът да разбере, че е в негов и само в негов интерес да предложи продукта си възможно най-подробно и коректно.А когато това е и изискване на закона,и задължително.Все пак договорът е винаги двустранен, това означава, че ако Вие се чувствате недостатъчно информиран или мислите, че ще бъдете подведен, или нямате време за губене за и-мейли или телефонни обаждания - може да не сключвате договора. Също така, закона Ви позволява без въпроси и причина да върнете закупената стока в 7 дневен срок.
Вносителят - Калиман Карибе има онлайн магазин, който е насочен към крайни потребители. Всички тютюневи изделия посочени там са без въпросните лепенки и не са описани по начина, по който вие искате. Както и да е, това е въпрос, който ще бъде решен от наша страна.Freyja написа:Конкретно този продукт няма такава лепенка-лепенка на български език която да отговаря на правилното етикетиране за тютюневи изделия.Това е все едно аз да сложа такава кутия цигари на витрината което по закон ми е забранено ако никъде няма надпис за вредата от тютюнопушенето.След като имате такава снимка,вие сте длъжен или да и сложите лепенка,или в допълнителната информация да упоменете за тази вреда.Вие сте последен по веригата и сте този който трябва да уетикети продукта по законов начин.
Продуктите ви:Unitas Excellent Virginia 35гр.;Mac Baren Aromatic Choice 40гр.;Mac Baren Cherry Choice 40гр.;George Karelias And Sons 20гр. и др. нямат информация нито за производител,нито за вносител.
Водката беше просто примерен продукт. Останалата информация - размери, цвят, мекота, степен на прегъване, твърдост на метала - всичко е допълнителна информация и няма как да е задължителна.Freyja написа: Не виждам някъде да съм написала "водка".Коментирам гривна за която няма информация от какво е направена-пластмаса,дърво,метал..какво?Нито кой я е произвел или внесъл.
Химикалки,подаръчни комплекти- и там работата е подобна.Нямате размери на някои от химикалките,нямате размери на подаръчните кутии...колко са големи 5см...5метра.Тази информация е задължително да фигурира до снимките на продуктите,както се обосновах по-горе.
Алкохолът ви също няма вносител и производител упоменат срещу всеки продукт.
Изискванията на закона се спазват. За продукти, за които смятате, че няма достатъчно информация, има два варинта - единия е да се обадите или пишете, а другия да не ги купувате.Freyja написа: Въпросът не е вие да ми ги пращате а аз да ви ги връщам,това уверявам ви е повече от неприятно и за двете страни.Крайно време е бг. търговецът да разбере, че е в негов и само в негов интерес да предложи продукта си възможно най-подробно и коректно.А когато това е и изискване на закона,и задължително.
Аз нищо не искам.Има органи които искат подобно етикетиране,това не е моя приумица.Вносителят - Калиман Карибе има онлайн магазин, който е насочен към крайни потребители. Всички тютюневи изделия посочени там са без въпросните лепенки и не са описани по начина, по който вие искате. Както и да е, това е въпрос, който ще бъде решен от наша страна.
Дали е проблем или не,пише в закона за етикетиране на тютюневи изделия,прочетете го и решете сам.Което ме подсеща че в задължителната информация относно надзорниците на вашата дейност,трябва да фигурира и Агенция "Митници".Runner написа:Проблема е, че четете по диагонал - казах, че всички продукти в техния сайт са без маркировка на български относно последствията и вредата от тютюнопушенето. Ако има продукти, които имат такава, то те са взети от нашия сайт и са качени в техния, например тютюна Lexington, който е сниман от нас. Ние сме си позволили да пуснем техен продук без маркировка в сайта, като сме взели пример от тях. Предполагам, че щом са го направили, явно не е проблем. Надали фирма като тяхната, която е вносител на 90% от тютюна за лула в България и на по-голямата част от тютюна за цигари, ще си позволи да не спазва законите. И пак повтарям - техния сайт не е каталог а магазин.
Това не е допълнителна информация а основна.Снимката не може да е информация понеже е невъзможно потребителите да добият представа за материалите от които е направен продукта.Водката беше просто примерен продукт. Останалата информация - размери, цвят, мекота, степен на прегъване, твърдост на метала - всичко е допълнителна информация и няма как да е задължителна.
Пак ви казвам-не е въпросът да не си купя ваш продукт или да ви го връщам,а точно обратното,а вие като търговец би следвало да го знаете най-добре.За продукти, за които смятате, че няма достатъчно информация, има два варинта - единия е да се обадите или пишете, а другия да не ги купувате.