Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Стратегия за развитие на туристически продукт "Великолепието на армира"

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с туризма.
Познавателен туризъм, рекреационен туризъм, културен туризъм, лечебен туризъм, бизнес туризъм, спортен туризъм, планински туризъм, селски туризъм, риболовен туризъм, екотуризъм, религиозен туризъм, секс-туризъм, социален туризъм, материална база, природни ресурси, туриистически потоци.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 296701
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 368022
Местоположение: Somewhere In Time

Стратегия за развитие на туристически продукт "Великолепието на армира"

Мнение от Mozo »

ПРОЕКТ „ВЕЛИКОЛЕПИЕТО НА АРМИРА“




СТРАТЕГИЯ ЗА РАЗВИТИЕТО НА ТУРИЗМА В ОБЩИНА ИВАЙЛОВГРАД

КОНЦЕПЦИЯ ЗА ТУРИСТИЧЕСКИ ПРОДУКТ „ВЕЛИКОЛЕПИЕТО НА АРМИРА“








2008 ИВАЙЛОВГРАД, БЪЛГАРИЯ

СТРАТЕГИЯ

ЗА РАЗВИТИЕ НА ТУРИЗМА В ОБЩИНА ИВАЙЛОВГРАД




І. ВЪВЕДЕНИЕ

Община Ивайловград разполага с изключителен туристически ресурс, небрежно поставен в един от ъглите на картата на съвременна България сякаш за да покаже, или може би докаже, че ненатрапената хубост на природата, многото слънце в съчетание с даровете на историята - от античността до наши дни, съхранените традиции и култура, чудесните хора и техния патриотизъм, са непреходно богатство което бавно разкрива своя блясък.

Най-източната част на Родопите е територия, все още незасегната от туризъм и предприемачески интереси. Там все още могат да се видят красиви пейзажи и автентични селца, в които времето сякаш е спряло. Селата в Община Ивайловград, в непосредствена близост до границата с Гърция, са малки и отдалечени едно от друго. До някои от тях водят само черни пътища и зимно време остават напълно откъснати от света. Част от тях приличат на истински архитектурни резервати - къщите са строени от камък или кирпич, запазили са някогашната си фасада. Улиците са празни, много от сградите отдавна са необитаеми, но все още носят белези на миналото, стари социалистически табели с лозунги от други времена. Някои села вече са почти необитаеми, хората са си тръгнали оттук преди почти половин век, оставяйки след себе си запустели кирпичени къщи, призрачни вещи и сюрреалистични пейзажи. В други все още има живот и запазени исторически обекти, с които местните се надяват да привлекат туристи[1].

Националната стратегия за устойчиво развитие на туризма в България 2008-2013 г. подчертава, че: “Туризмът е приоритетен отрасъл на българската икономика, който разполага със сериозен потенциал за развитие. През последните години непрекъснато нараства значението му за социално-икономическото развитие на страната и делът му в БВП. Налице са повишени инвестиции в инфраструктурата и подобрения в правната и институционална рамка за неговото развитие.“

В регионален аспект туризмът се развива в съответствие с природните дадености, културата, бита и уменията на населението, както и с неговата икономическа нагласа за управление на ресурса с който разполага. Основно предимство на българската туристическа индустрия е разнообразието на тези дадености, концентрирани върху сравнително малка територия, което позволява доброто съчетаване на отделните видове туризъм. Наред с подобряването на установените морски, планински и балнеоложки курорти, усилията за развитие на туризма, включително нови видове туристически продукти, вече се насочват към по-слабо развити и отдалечени райони, чрез подобряване на туристическото предлагане и инфраструктура.

Част от този процес е и засиленият интерес към туризма в Община Ивайловград, както от страна на местната общественост, така и от местни и външни за общината инвеститори, включително и интереас на различни организации за реализиране на програми по проекти на Европейския съюз, страните-членки и други неправителствени организации.

Стратегията за развитие на туризма в Община Ивайловград е свързана с проект „Великолепието на Армира“, финансиран по програмата ФАР - трансгранично сътрудничество BG 2004/016-782-01.02 по договор BG 2004-782.01.06.03.02 .

Проекта освен основните направления които изгражда, има за задача да разработи Концепция за туристическия продукт „Великолепието на Армира“ и Стратегия за развитие на туризма в Община Ивайловград със специален акцент върху еко-туризма, като задачата включва разработването на алтернативни туристически продукти, рекламна стратегия с план за рекламиране, конкретни дейности и бюджет, и ценообразуване.

Стратегията разглежда и организиране на експедиентски турове за запознаване с продукта на фирми, потенциални контрагенти по организация на туристически пътувания към Ивайловград и региона.
Обществено-икономическите промени в Република България в първото десетилетие на двадесет и първи век,реализирането на ускорен процес на интеграция в Европейския съюз,възраждането на традиционни взаимоотношения с останалите държави от Европа и света, изискват адекватни действия на държавните и местни органи за самоуправление.
Съгласно чл.21 ал.1 т.12 от Закона за местното самоуправление и местната администрация (ЗМСМА) и чл.10 ал.1 ОТ Закона за туризма (ЗТ) Общинските съвети приемат стратегии и програми за развитие на туризма в общините.
Приемането на Стратегия за развитие на туризма в Община Ивайловград и Концепция за туристическия продукт „Великолепието на Армира“ в голяма степен ще допринесе за превръщането на общината в просперираща социална общност с устойчиво развитие, привлекателно място за бизнес и туризъм, увеличаване на приходите от алтернативни дейности, съхранена природна среда и по-богат културен живот.
Целта на Стратегия за развитие на туризма в Община Ивайловград е на базата на разкрити собствени и потенциални ресурси-природни забележителности,историческо и културно наследство,съвременна култура,гостоприемство на хората фолклорни и битови традиции, занаяти, местоположение и комуникации, защитени природни и културни забележителности и инфраструктура да се осигури условия за развитие на туризма като отрасъл с приоритетно значение със значим принос за икономическия растеж в общината.

Целият материал:
Прикачени файлове
Стратегия за развитие на туристически продукт Великолепието на армира.rar
(115.38 KиБ) Свален 35 пъти
Прочетено: 394 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Туризъм”