Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Риск в туризма

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с туризма.
Познавателен туризъм, рекреационен туризъм, културен туризъм, лечебен туризъм, бизнес туризъм, спортен туризъм, планински туризъм, селски туризъм, риболовен туризъм, екотуризъм, религиозен туризъм, секс-туризъм, социален туризъм, материална база, природни ресурси, туриистически потоци.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 296701
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 368092
Местоположение: Somewhere In Time

Риск в туризма

Мнение от Mozo »

УНИВЕРСИТЕТ ЗА НАЦИОНАЛНО И СВЕТОВНО СТОПАНСТВО





Курсова Работа по Дисциплината Управление на Риска в Туризма





Риск от пътнотранспортни произшествия, риск от самолетни катастрофи и превантивна дейност срещу неблагоприятни последици

(Компилация)




Венцислав Горанов # 22211
Туризъм (магистър-неикономист)





София, 2005



Съдържание:




1. Увод 3
2. Фаталните пътнотранспортни произшествия при 8 международните туристи-шофьори

3. Злополуки с нефатални последици 8

4. Шофиране в непозната обстановка 10

5. Пътни условия в други страни 11

6. Актуална информация 15

7. Разработване на национална програма за проучване 17

8. Преходът от проучване към практика 21

9. Подход на сътрудничество 22

10. Сигурността на първо място 23

11. Мерки срещу инцидентите 25
12. Федералната Въздушна Администрация (ФАА) 26







“Защитните диги на съвременната цивилизация са дигите на качеството. Те са необходими, за да се осигури непрекъснато и безопасно функциониране на заобикалящия ни свят. Но за сега те не дават пълна гаранция. Свидетели сме на много недостатъци в качеството, които създават проблеми на милиони хора. Често преживяваме обезпокояващи сътресения, които се дължат на лошо качество – катастрофи с транспортни средства, аварии в промишлени предприятия, продължителни прекъсвания на електроснабдяването и водоснабдяването, прибързани нововъведения, лекарства с фатални последици, масови рекламации на дефектни продукти и т.н. Нарасналото внимание към законодателството, свързано с качеството, показва, че съвременните, промишлено-развити общества стават все по-безкомпромисни по отношение на защитните диги на качеството.”

Проф. Д-р М. Рибов



1. Увод



Качеството по отношение на транспорта на пътници наистина трябва да бъде контролирано по безупречен начин. Пътно-транспортните произшествия с превозни средства са основната причина за смъртните случаи при международните туристи. Това прави сигурността на път основен проблем за решаване от властите, отговорни за туризма. За съжаление, подобно на други области, свързани със здравето на туристите, общата реакция от страна на пътническата и туристическата индустрия е да се избягват коментарите по този проблем и да се оставят нещастните случаи за решаване от застрахователите. В същото време, но по различни причини, международните туристи обикновено биват избягвани от инициативите, свързани със сигурността на пътя, предприемани от транспортните власти. Като се има предвид, че съществуват значителни “скрити” разходи, свързани с международните туристи и пътно-транспортните произшествия, въпросът трябва да бъде в центъра на вниманието както на туристическите, така и на транспортните организации. Тази разработка разглежда въпросите, свързани с пътуването на международните туристи в непозната обстановка, като същевременно се предлага проучване и програма за управление, които да бъдат ръководни насоки в разработването на политиката и планирането в тази област.
Едни от най-често използваните средства за пътуване от туристите са автомобилът и самолета. Образът на пресичащия небето самолет се е превърнал в нещо обичайно не само за туриста, но и за всеки човек. Следите от дим, които оставя след себе си плъзгайки се по небесната шир и мигащите светлини, когато преминава под лунния лик, могат да се забележат във всяка точка на Земното кълбо. С течение на годините самолетът се е превърнал в един от най-бързите и най-сигурни транспортни средства. Без съмнение, обаче, зад фините следи от изгорели газове, оставяни от летателните апарати, се крият хиляди часове на упорит труд, които осигуряват правилното и безотказно функциониране на тези стоманени птици.

В тази работа, също ще се разгледат и определят опасностите при употребата на тези две превозни средства. По-точно това са проблемите на авиоиндустрията в Аржентина и пътно-транспортните произшествия на чуждестранни туристи в Австралия. Тези съществени проблеми винаги водят до няколко наистина негативни факта. А именно:

Първо, докато туроператорите и пътническите агенти са заинтересовани от избягването на негативната реакция от публичността и премълчават всякакви произшествия и наранявания на техните клиенти, медиите не са толкова сдържани. Нараняванията и смъртните случаи при туристите са добра основа за драматични истории, представяни от медиите. Тези сензационни истории могат безвъзвратно да нарушат репутацията на някоя туристическа дестинация.

Второ, ако индустрията не признава произшествията, не може да се състави достоверна информация, която да покаже, че дадена дестинация е относително сигурна, в сравнение с други. Това означава, че сензационните медийни истории не могат да бъдат опровергани или балансирани с точни факти и данни.
Трето, дори незначителните случаи на наранявания или заболявания неизменно ще оказват влияние върху насладата от ваканцията. Тъй като слуховете са един от основните източници на информация при вземането на решение за почивка, случаите на пътнотранспортни произшествия могат значително да повлияят запазването и привличането на нови клиенти в туристическия бизнес. Ако един клиент има лош спомен или опит от своята почивка, разказва това на средно 11 други потенциални клиенти. Един незначителен пътен инцидент или дори наличието на възможност за неговото реализиране могат да станат компрометираща история за дестинацията при завръщането на туриста вкъщи.
Накрая, нараняванията на туристите водят до увеличаване на застрахователните премии (вноски), които на свой ред се покриват от повишаването на цената на туристическия продукт. Избягването на проблема с пътнотранспортните произшествия води само до намаляване на конкурентоспособността на местните агенции за коли под наем на глобалния пазар.
Докато туристическата индустрия е избрала да запази мълчание относно пътнотранспортните произшествия поради създаването на лоша репутация, по съвсем различни причини транспортните власти обикновено не включват международните туристи като целева група в своите инициативи за сигурност на пътя. Отчасти това отразява ниския приоритет, който се отдава на този проблем, поради сравнително малкия брой на нещастните случаи с туристи годишно. Освен това, австралийските власти, отговарящи за сигурността на път, по традиция разчитат на повсеместните мерки, насочени към цялото население, за управление на поведението на шофьорите, като например използването на кампании по масмедиите в подкрепа на програмите за налагане на закона за движението (някои от средствата са тестване за алкохол на случайни шофьори и камерите за засичане на скоростта). Докато този подход на масова реклама се оказва много ефективен за общността, той не е такъв за групи, които не са били подложени на такива кампании и политически тактики, като например международните туристи.
Имайки предвид липсата на специфично внимание, насочено към този въпрос, не е изненадващо, че липсва всякаква достоверна информация, въз основа на която да се предприемат инициативи за управление на риска от пътнотранспортни произшествия при нарастващия брой на международните туристи в глобален мащаб.

Целият материал:
Прикачени файлове
Риск в туризма.rar
(30.06 KиБ) Свален 66 пъти
Прочетено: 1217 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Туризъм”