Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Организационно устройство на фирма ”Дионисополис – Балчик” ЕООД

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с туризма.
Познавателен туризъм, рекреационен туризъм, културен туризъм, лечебен туризъм, бизнес туризъм, спортен туризъм, планински туризъм, селски туризъм, риболовен туризъм, екотуризъм, религиозен туризъм, секс-туризъм, социален туризъм, материална база, природни ресурси, туриистически потоци.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284398
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 335774
Местоположение: Somewhere In Time

Организационно устройство на фирма ”Дионисополис – Балчик” ЕООД

Мнение от Mozo »

СУ “Св. Климент Охридски”
Стопански факултет
Специалност - Икономика


ПО
ОСНОВИ НА УПРАВЛЕНИЕТО

Тема:
Организационно устройство на фирма
”Дионисополис – Балчик” ЕООД

Организацията и нейната околна среда

Местоположение
Хотелски комплекс “Балчик” се намира в центъра на град Балчик, не далеч от крайбрежната улица на града, пристанището и Ботаническата градина. Това обстоятелство го прави изключително привлекателен за ваканционни туристи.
Хотел “Балчик” предлага на гостите си изключителна възможност целогодишно да осъществяват ваканционен туризъм, съчетан със здравословна храна, първокласно обслужване и красива природа.
Изборът на местоположението на хотела е обусловен от благоприятните природно-климатечни ресурси. Курортът е разположен в близост до морския бряг, за който е присъщ умерения климат, слънчево и топло лято, мека зима. Съчетанието на красива и чиста природа, тишина и спокойствие правят мястото изключително подходящо за развитие на туристическа дейност и по-специално на ваканционен и спортен туризъм.
Върху избора на местонахождението на хотела влияние има и факта, че в близост няма промишлено производство, което да замърсява околната среда, а също и добрата инфраструктура в района.
Основен момент за избора на локализация е:
• непосредствена близост до лазурния морски бряг,
• обширна чиста плажна ивица,
• продължителен летен сезон /приблизително 4-5 месеца/,
• близост до риболовни и ловни райони,
• близост до архитектурни и исторически забележителности
Това в съчетание с красивата природа, екологично чистата околна среда, и спокойствието гарантира висока конкурентноспособност на туристическия продукт.
Предлаганите услуги в хотела са съобразени с нуждите, възможностите и предпочитанията на клиентите, формиращи целевия пазар. Като основна задача е доставянето на очакваното удовлетворение за потребителите по-ефективно и по-ефикасно от конкурентите.
Туристическият продукт, който могат да ползват гостите е съобразен със специализацията на комплекса, насочена към създаване на оптимални възможности за рекреация на семейства със или без деца. Основа за формиране целите на организацията е схващането, че съвременният хотел трябва да предоставя широка гама от основни и допълнителни услуги, а туристът може да избира в зависимост от своите предпочитания и финансови възможности.

Макроикономическа среда
Икономическа среда – стабилна към настоящия момент – няма просрочени кредити към банки, няма задължения към персонала, доставчици и други учреждения.
Политико – регулационни фактори – в момента в България все още съществува тежка данъчна система, липсват преференции за дребния бизнес, банковите учреждения отпускат кредити за финансиране на дейността чрез тежка и тромава процедура. Всичко това затруднява развитието на бизенса в страната.
Социални фактори – жизненото равнище непрекъсанто пада, което се отразява неблагоприятно върху склонността на хората към пътувания. От друга страна, установеният стил на живот и модните тенденции във възгледите на по-голяма част от референтните групи в обществото са насочени към ежегодно органиизарне на ваканция – на планина или на море. Това се отразява положително върху туристическата индустрия.
Технологични фактори – в туризма, каткто във всички отрасли на националнато стопанство, при строежа на хотелите навлизат нови технологии, свързани с използването на материали с подобрени функционални характеристики, въвежда се съвременно оборудване за обслужване на клиентите, за почистване на стаите, за икономия на ел. енергия, широко се използват компютърни системи за резервации, счетоводство и мениджмънт.

Микроикономическа среда
Хотелски комплекс “Балчик”, собственост на “ДИОНИСОПОЛИС – БАЛЧИК” ЕООД е предназначен преди всичко за семейни двойки със или без деца. Те могат да осигуряват престоя си организирано – чрез използване услугите на туроператорска фирма или да извършват индивидуална резервация. Потребители на допълнителните услуги, предлагани в лоби-бара, ресторанта и басейна на хотелския комплекс са млади хора. Не се изключва и възможността за престой на семейни двойки над 60 годишна възраст, като за тях в ненатоварените сезони се прави допълнително намаление.
Организираните нощувки са осигурени от ръководството на хотела и от няколко основни контрагенти – “Интернешънъл Трейд Корпорейшън” - “ITS” - Белгия, “Дорнекстрак” 26 – 30, “Балкан холидей” и др. на база сключени договори за туроператорски услуги.
Основни конкуренти на хотелския комплекс са хотелите в и около град Балчик, както и големите туристически комплекси по Северното черноморско крайбрежие - КК Албена, “Златни пясъци” и “Св. св. Констонтин и Елена”. Не бива да се отминават и малките целогодишни хотелски комплекси и вили с ограничен брой легла, но с персонално обслужване и широка палитра на услуги. Общото между всички тях е иновацията на предлагания продукт. Различията се отнасят до разнообразие на допълнителни услуги, маркетингова ориентация /ценови отстъпки, рекламни мероприятия, партньорства и др./.
Основни посетители и гости на хотел “Балчик” са:
• Ваканционни туристи – чужденци и българи
• Туристи със специални интереси /исторически ценности, фолклор, спорт, лов и риболов, фотосафари, опознаване на природата и местния стил на живот, развлекателни игри и др./ - българи и чужденци
• Бизнес туристи – чужденци и българи
• Местно население за допълнителни развлекателни услуги
С изключение на ваканционните туристи, чието търсене е силно заменяемо и следователно могат да изберат за своята ваканция всяка една морска дестинация, то останалите категории туристи и гости непременно ще предпочетат дестинация Балчик, ако бизнесът, културният интерес или местонахождението на близки роднини и приятели са свързани с града или района. Извеждайки като предимство качеството на своя продукт, хотел “Балчик” е изключиетлно конкурентен.
Офертите на всяка туристическа фирма трябва да се основават на проучвания относно нейните потенциални клиенти и удобствата, които тя ще трябва да им предостави.
За голяма част от хората хотелът е скъпо и луксозно място, а за други, той е комфотрна сграда. Поради това при проектирането и обзавеждането на хотел “Балчик” се държи на постигането на оптимално съчетание между удобство, уюта и лукса. За значителна част от туристите цената е определящия фактор при избора на хотел за почивка, което налага необходимостта от адаптирана към възможностите на потребителите ценова политика. Голяма част от туристите предпочитат да посещават морски курорти, но значителен процент от тях биха отишли и в планински или във всяко едно място за почивка, независимо от неговото териториално разположение. Това налага провеждането на рекламна кампания и добра промоция за популяризиране дейността на хотела.
От решаващо значение при избора на хотел за почивка е качеството на туристически продукт, включващ добра и разнообразна храна, интересни развлечения, удобство в стаите и възможност за спорт. Също така посетителите предпочитат да имат избор дали сами да организират престоя си в хотела или да се включат в различни анимации. Не на последно място предпочитат в хотелския комплекс да има разнообразни допълнителни услуги, което определя стратегията на ръковдството на хотел “Балчик” да е насочена към разширяване на предлаганите услуги.

Анализ на отрасъла
Съвременният туризъм е динамично развиващ се отрасъл, приоритетен за националното стопанство, с големи перспективи за развитие, обусловени от наличието на благоприятни ресурси. Основна цел на фирмата е тяхното рационално и екологосъобразно използване в района на гр. Балчик. Очаква се туризмът да се превърне в една от най-големите индустрии в света и по външно-търговски постъпления ще си оспорва първото място с информационния бизнес.
Дълбоката икономическа криза в страната се отрази негативно върху развитието на туризма. Необходимо бе да се преодоляват отстъплението от завоюваните пазарни позиции, влошаването на качеството на туристическия продукт, отсъствието на национална туристическа реклама.
Въпреки неблагоприятното влияние на конюнктурата през последните години в туризма се създадоха условия и предпоставки за постигане на растеж, като се утвърди тенденция към финансово – икономическа стабилизация, спиране процесите на декапитализация, увеличаване на реалните приходи и заетостта. Това показва, че разглеждания отрасъл се адаптира бързо към изискванията на пазарната икономика и може да бъде печеливш дори в условията на стопанска криза.


Организационни цели

Маркетингова стратегия
Основна цел на мениджерския екип на “Дионисополис – Балчик” ЕООД е да се максимизират продажбите на туристическия продукт, което изисква високо качество на обслужване, организиране на разнообразни развлечения за гостите и активни рекламни действия за популяризиране на търговската марка. Изхожда се от разбирането, че по-големият пазарен дял ще доведе до по-ниски разходи за единица продукт и по-висока дългосрочна печалба. Поради тези обстоятелства хотелският комплекс се стреми към утвърждаване на търговската марка и заемането на стабилни позиции на пазара. По този начин организацията може да се конкурира с всички, навлизащи след нея на този пазар и е възможно създаването на бариери за навлизане на нови конкуренти.

Основните цели на фирмата са :
• Разширяване на асортимента и повишаване на качеството на предлаганите услуги
• Обновяване и модернизиране на морално и физически остаряла мателиална база
• Налагане на активни форми за маркетинг с цел разширяване на пазарния дял
• Нарастване на предлаганите туристически и допълнителни услуги
• Осигуряване заетостта на персонала при усъвършенстване на организационно – управленческата структура
• Обезпечаване на висок жизнен статус на работещите в обектите, чрез механизми свързващи дългосрочните цели на дружеството с интересите на персонала.

Дългосрочни цели:
1. Лидерство по отношение на качество на предлаганите услуги в избраните части от туристическия пазар в гр. Балчик
2. Утвърждаване в бранша
3. Достигане на оптимален дял от потенциалния пазар в гр. Балчик
4. Осигуряване на преобладаваща част от приходите от чужденци.

Краткосрочни цели:
1. Оцеляване на фирмата
2. Добиване на известност на фирмената марка
3. Достигане на задоволителен дял от пазара на туристически услуги в гр. Балчик


Организационни ресурси, процеси, функции и дейности

Ресурси
Основният туристически продукт на “ДИОНИСОПОЛИС – БАЛЧИК” ЕООД е свързан преди всичко с нощувката – резервации, посрещане, настаняване и камериерско обслужване на гостите. За ресторантьорство основа се явява предлагането на кулинарна храна, закупена продукция и сервитьорско обслужване. Възможни са различни варианти за комбиниране на основните услуги в зависимост от желанията на клиентите – нощувка със закуска, полупансион /нощувка с две хранения/ или пълен пансион /нощувка с три хранения/.
Природни ресурси
Възможност за разкриване на такъв бизнес в избраното място предоставят самите природни ресурси – прекрасна плажна ивица, красива растителност, подходящия климат за почти целогодишен отдих. Не по-малко важна е екологичната чистота на района, възможностите за рентабилно развитие на селски туризъм /спокойствие, връзка с природата, екологично чисти и пресни храни/, наличие на културно – исторически забележителности, а именно близостта до нос Калиакра, ДКИ Двореца-Балчик и други.
В самия курортен град е постигнат нов реалистичен модел на отдих с ефективно съжителство на различни видове собственост. Всичко това отговаря на реално стратегическа концепция за устойчиво развитие на селището. Създаденият пътно – комуникационен режим, чиято интензивност намалява към плажа, води до освобождаване на зоните за активна релаксация и безпроблемно ползване на плажния ресурс.
Новата комуникационна схема, която структурната реформа в туризма неминуемо изисква, изисква и реализация на стратегически идеи за обновяване на многофункционалните пространстранства. До момента е повишено транспортно-комуникационното обслужване на целия град без да се нарушава равновесието на средата.

Целият материал:
Прикачени файлове
Организационно устройство на фирма ”Дионисополис – Балчик” ЕООД.rar
(33.51 KиБ) Свален 8 пъти
Прочетено: 125 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Туризъм”