Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Сравнителен анализ на официалните уеб сайтове на 2 туристически курорта - Златни Пясъци и Бодрум

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с туризма.
Познавателен туризъм, рекреационен туризъм, културен туризъм, лечебен туризъм, бизнес туризъм, спортен туризъм, планински туризъм, селски туризъм, риболовен туризъм, екотуризъм, религиозен туризъм, секс-туризъм, социален туризъм, материална база, природни ресурси, туриистически потоци.
Нова тема Отговори
Kotkata68
Глобална котка-идиотка
Глобална котка-идиотка
Мнения: 29946
Регистриран: пет ное 30, 2007 12:06
Репутация: 58101
пол: Жена

Сравнителен анализ на официалните уеб сайтове на 2 туристически курорта - Златни Пясъци и Бодрум

Мнение от Kotkata68 »

В настоящата курсова работа е направено сравнение на представянето на два морски курорта в Интернет – българския курорт Златни Пясъци и турския курорт Бодрум. За целта са използвани по три сайта за двата курорта.

Използвани сайтове за българския курорт:
1. http://www.goldensands.bg
2. http://www.goldensands-bg.com
3. http://www.beachbulgaria.com

Използвани сайтове за турския курорт:
1. http://www.bodrum-info.org
2. http://www.bodrum-bodrum.com
3. http://www.bodrumlife.com


1. Език
Сайтовете http://www.goldensands-bg.com и http://www.goldensands.bg боравят с български, английски, немски и френски език (като вторият още с: руски, японски, китайски, полски, унгарски, датски и испански!). А сайта http://www.beachbulgaria.com е изцяло на английски език. Турските сайтове са на английски език, като вторият и третият боравят и с турски език. В сайтовете и на двата курорта са описани голям брой най-разнообразни услуги и така се запълват възможно най – много пазарни ниши и се цели привличането на различен тип клиентела.

2. Online резервации и цени
Сайтът http://www.goldensands.bg предлага резервации по електронна поща чрез туристическия агент Анонс 94 АД. В http://www.goldensands-bg.com не съществува възможност за електронна резервация – предоставени са телефонен номер и факс за връзка и резервации. В сайта http://www.beachbulgaria.com се предлага най-добрата възможност за резервация online от българските сайтове. Това става чрез избор на конкретен хотел и влизане на следващо ниво с подробна информация за базата, придружена със снимков материал. След описанието на хотела има връзка “RESERVE”, която води до резервационна форма. В този сайт клиентът може да се запознае и с цените на предлаганите услуги, съответно за нисък, среден и висок сезон.
В портала http://www.bodrum-info.org за турския курорт Бодрум на homepage-a e представен пълен списък на хотелите. След като се избере точно определен хотел, наред със снимката и описанието му има e-mail за електронна резервация, а също така под снимката се намира линк към сайта на хотела. Там също може да се направи резервация чрез попълване на резервационна форма. Цени не са дадени. Следващият сайт http://www.bodrum-bodrum.com също предлага препратки към официалните сайтове на хотелите. От там могат да се правят резервации, ако съответната страница предоставя тази опция.
В http://www.bodrumlife.com след избор от главното меню на “Hotels”, до желания хотел може да се достигне чрез избор по определени критерии – по категория, район или азбучен ред. Така се достига до кратко описание на хотела със снимков материал, e-mail за контакт и бланка за резервации. От всички турски сайтове, в този информацията е най-пълна и лесно достъпна.




3. Електронно разплащане
Този тип разплащане не се предлага в нито една от системите.

4. Информационна обезпеченост и начин на представяне на информацията
От гледна точка на наличието на текстови и снимков материал при едно общо сравнение може да се каже, че така избраните сайтове са равнопоставени. Българските сайтове дават по-пълна информация за хотелите и са по-богати по отношение на нагледно представяне на настанителната базата. Предимството на турските сайтове е по отношение на допълнителната и по-обща информация за курорта.
От българските сайтове, в първия са представени голям брой хотели, но информацията не е пълна за всички. Основно по-подробна информация с богат снимков материал има за висококатегорийните хотели.
Тъй като сайтът http://www.goldensands-bg.com е на акционерното дружество “Златни Пясъци” АД, т.е тук са представени собствени хотели, информацията в него е на много добро ниво по отношение степен на детайлизация. За всеки хотел има подробно описание и много снимки както на настанителната база, така и на всички допълнително предоставяни услуги. Тук най-подробно от всички български сайтове се обръща внимание на допълнителната информация за курорта и останалите аспекти за една пълноценна почивка.
Най-подробен и добре развит от българските сайтове по отношение информация за хотелите е последният избран - http://www.beachbulgaria.com. Тук освен достатъчно изчерпателната информация за хотелите под формата на текст и снимки, клиентът може да се информира и за цените на услугите. Той сам може да си направи резервация чрез изключително детайлизирана, но същевременно лесна за попълване бланка. Разплащането може да се осъществи по 4 начина – на място в хотела, чрез банков трансфер, с кредитна карта или като се използва пътнически чек.
Недостатъкът на този сайт е, че представя малка част от хотелите в курорта, като 2* хотели въобще не са включени.
От всичко това става ясно, че този сайт е насочен основно към привличане на чуждестранни туристи с доходи над средните.
Първият от турските сайтове е портал и в него има съвсем кратка информация за хотелите – основно тя се отнася до локацията им. Представени са само с по една снимка на външната фасада. Основният акцент тук е препратката към официалния сайт на съответния хотел.
В http://www.bodrum-bodrum.com хотелите са подредени по райони, като информацията е дори по-оскъдна от тази в първия сайт. Изброени са множество хотели по имена, но за малка част от тях (главно хотели от висока категория) има предоставен линк към собствена страница. Липсва каквото и да е текстово описание и нагледен материал.
Сайтът http://www.bodrumlife.com предоставя ясна и добре организирана информация за хотелите, която е напълно достатъчна за всички туристи с изключение, разбира се, на особено взискателните. Сайтът не е особено богат откъм снимков материал, но пък предоставя точни координати за връзка с хотелите – адрес, телефон, електронна поща и възможност за online резервации.
И в шесте сайта почти всички услуги са визуализирани, като при българските това е направено с повече снимков материал. Като цяло българските сайтове са по – детайлизирани и изчерпателни от турските. Също така текстовото описание на всеки хотел е много по – дълго и подробно отколкото в турските сайтове.
Предимството на турските сайтове е в основната информация за курорта. И в трите сайта има препратки към историята на града, което е естествено, тъй като Бодрум е естествено възникнало селище с богато историческо минало, а не изкуствено съзаден курорт. Потребителят има достъп до интригуваща и добре илюстрирана информация за града, което има силно въздействие върху туристите.
Предлаганите услуги и в двата курорта са описани добре в информационните системи. Но все пак що се отнася до допълнителна информация (прогноза за времето, карта на курорта, месни ястия, ресторанти, природа, допълнителни услуги и забавления, забележителности и т.н. ) турските сайтове дават изключително подробна информация. Включени са всякакви аспекти свързани с курорта. В това отношение българските сайтове също дават информация, но на едно значително по-ограничено ниво на детайлизация. В първите два от тях се дава информация за хотели и друг вид настаняване, ресторанти, спорт, атракции, нощен живот, ловен туризъм, екскурзии, за децата, за самия курорт и други. Само третият сайт не дава толкова подробна информация – при него е наблегнато на представяне на хотелите и то не за всички, които се намират в курорта.

5.Навигация
И в шестте сайта информацията е подредена логически, представена е достатъчно точно и ясно и следователно системите се използват лесно. Потребителят намира основните неща на очакваното място – лентата за навигация е в ляво или централно разположена, снимките на курортите са в гормата част на екрана, а рекламните банери са в дясно или в края на страницата.
В http://www.goldensands.bg има търсачка. В другите два български сайта няма. От турските сайтове http://www.bodrum-info.org и http://www.bodrum-bodrum.com имат търсачка.

6. Дизайн
И в шесте системи са спазени някои от основните правила за web дизайна. Навигационните ленти се намират в лявата част на дисплея с изключение на двата турски сайта http://www.bodrum-info.org и http://www.bodrum-bodrum.com, където лентата е в центъра на страницата.
В цветово отношение се различават доста. Първият български сайт http://www.goldensands.bg използва ярки цветове, фонът е в жълт цвят . Другите два сайта са по – семпли като използват за фон белия цвят. В http://www.beachbulgaria.com навигационната лента е в блед син цвят, който добре се съчетава с другите два по-тъмно сини нюанса в горната част на страницата.
За разлика от българските, турските сайтове са доста по-разнообразни в цветово отношение. Тъй като първият и вторият от тях са портали, в тях изобилстват рекламни банери. Те променят цялостното впечатление и придават леко неприятен ефект – създават чувство за хаотичност на информацията. С най-добра визия е http://www.bodrumlife.com. Фонът е бял, основните акценти от навигационната лента са подчертани със сива лента с оранжев кант – доста стилно съчетание.
По принцип се предпочитат по-семпли сайтове със светли цветове – те се считат за по-лесно запомнящи се. Многоцветните страници често се бъркат и лесно се забравят.
Единствен от всички сайтове http://www.goldensands-bg.com е озвучен. Тази нова тенденция се приема много добре, ако ефектът е направен качествено. В случая в далечина се чува разбиването на морските вълни в брега. Този допълнителен ефект е изключително актуален за сайт, представящ морски курорт и по никакъв начин не е натрапващ се или дразнещ, напротив – предразполага за едно морско настроение. В турските сайтове този подход не е приложен.

7. Интеграция на системата – в кои висшестоящи системи като портали и рекламни площадки има линкове към разглежданите системи. Това дава информация каква е възможността, която крайният потребител има за по-лесен достъп до тях.
Сайтът http://www.goldensands.bg използва следните ключови думи: Travel, hotel,resort, reservations, booking, accomodations, sea, coast, golden,sands, goldensands, zlatnipiasaci, zlatni,piasaci, travel, tourism, tourizm, sport, explore, vacation, holiday, varna, balneology.
Сайтът http://www.goldensands-bg.com използва следните ключови думи: Golden Sands, Bulgaria, Varna, Black Sea, Hotel, Admiral, Morsko Oko, Sirena, Iglika, Zlatna Kotva, Sofia, Tourism, Vacation, Holiday, Resort, Beach, Sand, Coast, Accommodation, Disco, Night Club, Restaurant, Information, Sport, Wellness, Fashion, Entertainment.
Сайтът http://www.beachbulgaria.com използва следните ключови думи: beaches ,beach holidays , sea , resorts, sun, sand, party, fun.
Сайтът http://www.bodrum-info.org използва ключовите думи: Bodrum, bodrum, BODRUM, bodroum, budrum, badrum, bedroom, Turkey, turky, Turquie, Turquia, guide, info, hotels, hotel, hotel info, holidays, holiday, Tuerkei, Tьrkei, shops, map, maps, shopping, hotels informatin, free chat room, chat, bezienswaardigheden, Bilder, city, hotel, airport, Flughafen, pictures, segeln, tourism, Tourism, Touren, tours, antique, ancient, holidays, Turkey travel, Folklore, cuisine, Herodot, Herodotus, Mausoleum, turkish, Bild, Bilder, pics, Fotos, images, Photos, Halikarnassus, Halicarnassus, Halicarnassos, diving, sailing, sail, gulet, vacation, Video, Segeln, Blue Cruise, travel, history, town, night life, tourist, touristic, tourism, internet, aegean sea, map, Blue Cruise, Foto, Fotos, Photo, Photos, Plan, panorama, view, panoramic, blue voyage, Weather, clima, climate, weather, Gьmbet, Gumbet, photographs, video, movie, disko, bar, discos, disco, restaurants.
Сайтът http://www.bodrum-bodrum.com използва следните ключови думи: Bodrum, bodrum, bodrum hotels, bodrum otel, otel, bodrum accomodation, bodrum night life, Turkey, Turquie, Turquia, guide, info, hotels, hotel, tatil, holiday, bodrum map, bodrum harita, bodrum mavi yolculuk, bodrum information, bodrum airport, bodrum property, bodrum real estate, bodrum pictures, bodrum maps, diving, bodrum sailing, yachting, sail, bodrum gulet, tradition, scuba diving, windsurfing, bodrum history, night life, aegean, mediterranean, weather, gumbet, bitez, turgutreis, bodrum yelken, torba, yalikavak, photograph, disco, bar, restaurant, yacht regatta, blue voyage, heredot, amphitheatre, mausoleum, charter, castle of St Peter.
Сайтът http://www.bodrumlife.com използва ключовите думи: Bodrum, bodrum, bodrum emlak, bodrum tarih, bodrum otel, otel, bodrum pansiyon, bodrum apart, oteller, bodrum arkeoloji, bodrum pansiyonlar, bodrum tatil kцyleri, bodrum arkeoloji, turizm, bodrum tatil, sehir, yalikavak, turgutreis, bitez, gьmbet, ortakent, tьrkbьkь, gцlkцy, gьmьslьk, bodrum dalis, bodrum scuba, bodrum yelken, bodrum gulet, mavi yolculuk, halikarnas, bodrum yat.
И шестте сайта са интегрирани в световните търсачки http://www.google.com, http://www.yahoo.com, http://www.msn.com. Българските сайтове са интегрирани в http://www.gbg.bg ,www.trip.dir.bg, http://www.bulgariantourism.com и др. Турските сайтове са интегрирани и в българският портал http://www.gbg.bg.
Времето за зареждане и на шесте сайта е под 10 сек, т.е., има бърз достъп до тях.


8. Изводи

От така направеното дотук сравнение, може да се изведе извода че, както българските сайтове, така и турските имат своите предимства и недостатъци.
Предлаганата информация в българските сайтове е добре подредена, като цяло се засягат много аспекти, но основният акцент е върху хотелите. За тях информацията е най-изчерпателна и придружена с богат снимков материал. Липсва добре представена информация за курорта и допълнителсните условия и услуги.
Турските сайтове са доста подробни от гледна точка на допълнителната информация за курорта, но при тях липсва така добре детайлизирано и визуализирано представяне на хотелите. Това представяне е от първостепенно значение за крайния клиент, тъй като настаняването е основна услуга и повечето туристи се интересуват най-вече от тези условия.
Българските сайтове, борявят с много повече езици от турските, което е предпоставка за ползване от много повече клиенти. За турските сайтове би било добре, ако освен турски и английски ползват и още няколко езика – руски, френски, немски.
Би било добре българските сайтове да се интегрират в повече чужди портали – това би довело до привличането на много нови клиенти, които иначе нямат информация за курорта и лесно биха стигнали до сайтовете чрез тези портали.
Що се отнася до дизайна и цялостната визуализация, българските сайтове са много по-семпли, добре подредени, без натрапващи се банери и голямо цветово разнообразие. Това ги прави по-лесно запаметяващи се и по-приятни за ползване. От турските сайтове само http://www.bodrumlife.com може да конкурира българските в това отношение.
Общ недостатък и на шесте сайта е липсата на система за електронно разплащане. В сайтовете, които не предоставят възможност за електронна резервация би трябвало тя да се въведе. Също така, във всеки сайт би следвало потребителят да намира информация за цените на предлаганите услуги. Ценова листа има само в един сайт (http://www.beachbulgaria.com) от избраните шест.
Като цяло и шестте системи предоставят необходимата информация, която всеки потребител търси, когато планира своята почивка. Но по отношение на ефекта на въздействие и впечатляване на клиентите с цел привличането им в курорта, българските сайтове са с по-добра маркетингова стратегия.
.
..............
Прочетено: 448 пъти

Не ми казвай какво да правя... За да не ти кажа къде да идеш...!

Опознават ме само тези, на които позволя... за останалите съм просто това, което виждат!

Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Туризъм”