Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят. |
Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите. |
Ако не знаете как, кликнете тук |
Шофьорските курсове
Шофьорските курсове
Ето полезна информация за всички кандидат-шофьори
Записване на курс по кормуване:
За да се запишете за шофьорски курсове е необходимо да си подготвите някои документи предварително, а и да сте осведомени за някои промени в законите. Това ще Ви спести доста неприятности и време. Обучението на курсиста се провежда индивидуално според неговите възможности до постигането на желания резултат! Курса се състои от две части:
* Курса по практика се състои от 24 кормилни часа по управление на автомобила в градски и извън градски условия, съгласно установените нормативни документи. Часовете по практика се провеждат в удобно за вас време!
* Курса по теория се провежда от квалифициран преподавател в оборудван за тази цел кабинет в който се предоставят необходимите материали за подготовка.
Теоретична част най-важната от тях е, че за да бъдете допуснат до обучение и съответно да преминете такова трябва да имате навършени 17 години и 9 месеца ! Не е много приятно, но спокойно за всяко нещо си има времето. Ако вече сте ги навършили продължете с четенето.
Необходимите документи за курса са:
* Медицинско свидетелство - свидетелството важи една година, като е желателно да не е толкова старо!
* Ксерокс копие на личната карта - копие на личната карта от двете и страни
* Такса ДАИ - тази такса се плаща накрая на всеки курс. Внимавайте!!! Обикновенно тази такса е включена в цената на самият курс, но разбирасе има и недобросъвестни колеги, които Ви примамват с "евтини" курсове, а накрая се оказва че трябва да платите тази и още няколко такси!
Желателно е преди започването на курса да се снабдите и с "Закон за движение по пътищата", въпреки че той ще ви бъде предоставен за ползване от инструктура по време на курса. Този учебник ще бъде "дясната" Ви ръка при изучавене на пътните знаци, маркировката, сигналите на регулировчика. Колкото и да Ви се струва излишен - купете си го. Често пъти ставаме свидетели как опитни шофьори с недоумение гледат регулировчика на кръстовището, уверявам Ви не е трудно човек да не изглежда смешен. Даже прочитането му преди започването на самия курс да Ви се стори скучно, това е един безкрайно полезен труд.
Прочетено: 3673 пъти
Записване на курс по кормуване:
За да се запишете за шофьорски курсове е необходимо да си подготвите някои документи предварително, а и да сте осведомени за някои промени в законите. Това ще Ви спести доста неприятности и време. Обучението на курсиста се провежда индивидуално според неговите възможности до постигането на желания резултат! Курса се състои от две части:
* Курса по практика се състои от 24 кормилни часа по управление на автомобила в градски и извън градски условия, съгласно установените нормативни документи. Часовете по практика се провеждат в удобно за вас време!
* Курса по теория се провежда от квалифициран преподавател в оборудван за тази цел кабинет в който се предоставят необходимите материали за подготовка.
Теоретична част най-важната от тях е, че за да бъдете допуснат до обучение и съответно да преминете такова трябва да имате навършени 17 години и 9 месеца ! Не е много приятно, но спокойно за всяко нещо си има времето. Ако вече сте ги навършили продължете с четенето.
Необходимите документи за курса са:
* Медицинско свидетелство - свидетелството важи една година, като е желателно да не е толкова старо!
* Ксерокс копие на личната карта - копие на личната карта от двете и страни
* Такса ДАИ - тази такса се плаща накрая на всеки курс. Внимавайте!!! Обикновенно тази такса е включена в цената на самият курс, но разбирасе има и недобросъвестни колеги, които Ви примамват с "евтини" курсове, а накрая се оказва че трябва да платите тази и още няколко такси!
Желателно е преди започването на курса да се снабдите и с "Закон за движение по пътищата", въпреки че той ще ви бъде предоставен за ползване от инструктура по време на курса. Този учебник ще бъде "дясната" Ви ръка при изучавене на пътните знаци, маркировката, сигналите на регулировчика. Колкото и да Ви се струва излишен - купете си го. Често пъти ставаме свидетели как опитни шофьори с недоумение гледат регулировчика на кръстовището, уверявам Ви не е трудно човек да не изглежда смешен. Даже прочитането му преди започването на самия курс да Ви се стори скучно, това е един безкрайно полезен труд.
Re: Шофьорските курсове
Изпит- звучи по страшно отколкото е всъщност! Това е проверката на това как сте усвоявали практическите и теоретичексите занимания, и първата и най-важната крачка за да станете шофьори.
Преди обаче да се явите на изпит трябва да сте си подготвили следните неща:
* лична карта;
* поне два химикала;
* много кураж и спокойствие.
Изпитът се провежда след приключване на обучението. Самият изпит се състои от две части - теоретичен изпит (листовки) и практичен изпит (кормуване). Всяка от частите е еднакво важна, но за да бъдете допуснати до втората част - кормуването задължително трябва да сте преминали с успех първата част - листовките.
Теоретична част - Тук ще бъдат проверени познанията Ви по Правилника за движение по пътищата, както и възможностите Ви за адекватна преценка на теоретични положения от правилника. На теоретичният изпит ще получите две листовки с по 30 въпроса. За да ги попълните вярно разполагате с време от 40 минути, като нанасяте отговорите направо на листовката и нямате право да задрасквате. Преди да започнете с попълването се съсредоточете и спокойно, и много внимателно прочитайте въпросите, като трябва да бъдете убедени в отговора си преди да го отбележите на съответното място. От всичките 60 въпроса трябва да сте направили поне 55 верни за оценка "да", или имате право на не повече от 5 грешки за да преминете към следващата част от изпита.
Практичен изпит - Това е втората част от изпита. След като вече сте показали, че владеете оновните правила за движение по пътищата, е дошло време да покажете как сте усвоили майсторското владеене на автомобила. Точно тук си проличава и основната разлика между самите инструктори т.е. способността на всеки да предаде на своите ученици способноста добре да се; контролира автомобила по време на движение. Изискванията към тази част от изпита са добро боравене с органите на управление - волан, педали, мигачи и скоростен лост. Важно за изпитвания е също доброто ориентиране в пътната обстановка, спазването на всички пътни знаци и най - вече задължително спиране на знака "STOP" (най-често допусканата грешка!). При тази част от изпита изпитващия седи в автомобила на мястото на инструктора и само указва посоката за движение.
Към тази част от изпита подходете с особенно внимание. Не е необходимо да се притеснявате това само ще Ви пречи, обикновенно се минава през места, по които сте минавали много пъти по време на обучението си, познати са Ви както пътните знаци така и натовареността на движението. За да се представите добре в тази част от изпита не се притеснявайте да питате инструктора си по време на обучението си за кръстовища, които са Ви непознати, как трябва да се реагира при пътна ситуация, в която не сте попадали или по въпроси по които имате някакво съмнение.
Ако инстуктора си е свършил добре работата и Вие сте се отнесли с необходимото внимание и уважение към съвместната ни работа, то тези изпити ще бъдат преминати с успех!
Вие вече сте придобили правото да си получите Свидетелството за управление на МПС и вече с гордост и отговорност можете да се наречете водач на МПС.
Пазете останалите участници в движението, бъдете разумни зад волана и помнете, че не винаги по-бързият се справя с работата си по-качествено.
Преди обаче да се явите на изпит трябва да сте си подготвили следните неща:
* лична карта;
* поне два химикала;
* много кураж и спокойствие.
Изпитът се провежда след приключване на обучението. Самият изпит се състои от две части - теоретичен изпит (листовки) и практичен изпит (кормуване). Всяка от частите е еднакво важна, но за да бъдете допуснати до втората част - кормуването задължително трябва да сте преминали с успех първата част - листовките.
Теоретична част - Тук ще бъдат проверени познанията Ви по Правилника за движение по пътищата, както и възможностите Ви за адекватна преценка на теоретични положения от правилника. На теоретичният изпит ще получите две листовки с по 30 въпроса. За да ги попълните вярно разполагате с време от 40 минути, като нанасяте отговорите направо на листовката и нямате право да задрасквате. Преди да започнете с попълването се съсредоточете и спокойно, и много внимателно прочитайте въпросите, като трябва да бъдете убедени в отговора си преди да го отбележите на съответното място. От всичките 60 въпроса трябва да сте направили поне 55 верни за оценка "да", или имате право на не повече от 5 грешки за да преминете към следващата част от изпита.
Практичен изпит - Това е втората част от изпита. След като вече сте показали, че владеете оновните правила за движение по пътищата, е дошло време да покажете как сте усвоили майсторското владеене на автомобила. Точно тук си проличава и основната разлика между самите инструктори т.е. способността на всеки да предаде на своите ученици способноста добре да се; контролира автомобила по време на движение. Изискванията към тази част от изпита са добро боравене с органите на управление - волан, педали, мигачи и скоростен лост. Важно за изпитвания е също доброто ориентиране в пътната обстановка, спазването на всички пътни знаци и най - вече задължително спиране на знака "STOP" (най-често допусканата грешка!). При тази част от изпита изпитващия седи в автомобила на мястото на инструктора и само указва посоката за движение.
Към тази част от изпита подходете с особенно внимание. Не е необходимо да се притеснявате това само ще Ви пречи, обикновенно се минава през места, по които сте минавали много пъти по време на обучението си, познати са Ви както пътните знаци така и натовареността на движението. За да се представите добре в тази част от изпита не се притеснявайте да питате инструктора си по време на обучението си за кръстовища, които са Ви непознати, как трябва да се реагира при пътна ситуация, в която не сте попадали или по въпроси по които имате някакво съмнение.
Ако инстуктора си е свършил добре работата и Вие сте се отнесли с необходимото внимание и уважение към съвместната ни работа, то тези изпити ще бъдат преминати с успех!
Вие вече сте придобили правото да си получите Свидетелството за управление на МПС и вече с гордост и отговорност можете да се наречете водач на МПС.
Пазете останалите участници в движението, бъдете разумни зад волана и помнете, че не винаги по-бързият се справя с работата си по-качествено.
Re: Шофьорските курсове
само да кажа ,че в момента ги карам курсовете и часовете са 30 теория и 31 кормуване.
испитите са вътрешен и външен, теория и практика,целия курс отнема два месеца,поне за сега ...от догодина ще има и тренажори а цените щеса умопомрачителни...ако някой още се колебае да се мята,че после няма да има искарване (заради сумите които ще струва)
испитите са вътрешен и външен, теория и практика,целия курс отнема два месеца,поне за сега ...от догодина ще има и тренажори а цените щеса умопомрачителни...ако някой още се колебае да се мята,че после няма да има искарване (заради сумите които ще струва)
- Ми_ми
- Адвокат на Дявола
- Мнения: 19479
- Регистриран: чет авг 23, 2007 12:21
- Репутация: 6801
- пол: Жена
- Местоположение: на Земята
Re: Шофьорските курсове
М, чудесно, значи са ги увеличили малко часовете, но още трябва, защото е подигравка и пародия с тези 25 кормилни часа дето бяха, а и липсата на полигон в целия курс просто не мога да разбера защо е допусната?! На полигона се усеща колата и се добиват умения, които на кръстовището или на булеварда не може никой да ме убеди, че човек се научава да владее автомобила И още нещо адски важно - паркирането! Много обучаващи не обръщат внимание на паркирането поради малкото часове които са им отпуснати, но точно заради това сме свидетели на комично-трагични ситуации от рода на...готина мацка с готин автомобил и о, ужас ми моля някой да ми паркира колата, защото аз не могаааа..... емииииииииииии ужасно е това, не бива
" Заговори, че да те видя." - Сократ
Re: Шофьорските курсове
така сие...ама лошото е ,че не връщат полигона а само тренажор... а той неможе да ти помогне за истинската ситуация... а паркирането,да ти кажа поне това ми стана ясно си е от инструктора.... някой просто ти прекарват времето и те пускат на испит па кото сабя покаже...и ако ги помолиш те учат на паркиране,факт ,че има момичета с които кормувам и неискат да паркират и отговора е "ок, само после не ме обвинявай",а е длъжен да те научи не да те пита искаш или не искаш... такаче и шофьорите са точно такива каквито са ги обучили,да неговоря за купените книжки... признавам си напрао ме е страх в града зад волана ама трябва
- Ми_ми
- Адвокат на Дявола
- Мнения: 19479
- Регистриран: чет авг 23, 2007 12:21
- Репутация: 6801
- пол: Жена
- Местоположение: на Земята
Re: Шофьорските курсове
Да, страшно си е, ноо се свиква.
А, какво се прави на този тренажор? Аз май не мога да си го представя много много....
А, какво се прави на този тренажор? Аз май не мога да си го представя много много....
" Заговори, че да те видя." - Сократ
Re: Шофьорските курсове
ами де дазнам,само инструктора обясни ,че било компютърна симулация и имаш фиктивни педали и волан към рс-то...т.е сичко е зададени положения и после шяло да има курс на тренажора и после на истиския път... е тогава ще видим как се кара като люк скайукър...страх си ма фаща
- Ми_ми
- Адвокат на Дявола
- Мнения: 19479
- Регистриран: чет авг 23, 2007 12:21
- Репутация: 6801
- пол: Жена
- Местоположение: на Земята
Re: Шофьорските курсове
егати, точно ще сте като джадаите оф, какво ли не измислят, те явно от тренажорите на пилотите са се подвели нещо амааааааа нали се сещаш, че пилотските курсове на сааааааааааа 31 часа, хахах, абе стискам палци, пък ди да даваш тук по някоя и друга пресконференция как протича курса
" Заговори, че да те видя." - Сократ
- dark_angel
- VIP
- Мнения: 10308
- Регистриран: нед ное 02, 2008 14:05
- Репутация: 749
- пол: Жена
Re: Шофьорските курсове
курмуването-ясно,а тези часове по теория?mivaros написа:30 теория и 31 кормуване.
Of all the things I've lost, I miss my mind the most |
- dark_angel
- VIP
- Мнения: 10308
- Регистриран: нед ное 02, 2008 14:05
- Репутация: 749
- пол: Жена
Re: Шофьорските курсове
Преподават ти закона?! Какво включва тази теорияБ
Of all the things I've lost, I miss my mind the most |
- Mozo
- Skynet Cyber Unit
- Мнения: 284314
- Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
- Репутация: 335494
- Местоположение: Somewhere In Time
Re: Шофьорските курсове
Предполагам, че ти обясняват общи работи, като принцип на работа на автомобила, елементарни обяснения за какво е скоростен лост, педали, огледала и такива работи.
- Ми_ми
- Адвокат на Дявола
- Мнения: 19479
- Регистриран: чет авг 23, 2007 12:21
- Репутация: 6801
- пол: Жена
- Местоположение: на Земята
Re: Шофьорските курсове
Ами, в общи линии си на прав път, само дето не ти преподават закона, а го разясняват, а ти сама си го четеш, т.к. не стига времето за преподаване. По време на часовете за теория се решават и листовки, за да имате все пак някаква подготовка за изпита.dark_angel написа:Преподават ти закона?! Какво включва тази теорияБ
" Заговори, че да те видя." - Сократ
- dark_angel
- VIP
- Мнения: 10308
- Регистриран: нед ное 02, 2008 14:05
- Репутация: 749
- пол: Жена
Re: Шофьорските курсове
Супер
Благодаря за информацията
Благодаря за информацията
Of all the things I've lost, I miss my mind the most |
-
- Подобни теми
- Отговори
- Преглеждания
- Последно мнение
-
-
Срокът на шофьорските книжки - 15 години, за над 70-годишните - пет?
от Mozo » пет яну 05, 2024 13:44 » в Любопитни новини - 2 Отговори
- 56 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
пет яну 05, 2024 14:51
-