Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Закони и коментари по тях

Разни там колички, камиончета, багерчета и други на колелета :p .
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 283989
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334717
Местоположение: Somewhere In Time

Re: Закони и коментари по тях

Мнение от Mozo »

Абсолютен факт.
Прочетено: 2734 пъти
Изображение
Потребителски аватар
Montoya
Модератор
Модератор
Мнения: 20596
Регистриран: съб фев 15, 2014 11:32
Репутация: 112157
пол: Мъж

Re: Закони и коментари по тях

Мнение от Montoya »

Понеже гледам, че става въпрос за липса на наредба за легнали полицаи в темата. В София има такава наредба, но изключително малко от легналите полицаи и вдигнатите пешеходни пътеки отговарят на наредбата. 7см височина и поне 4 метра дължина ако правилно си спомням за да може цялата кола да се качи отгоре и да слезе, а не като сега, повечето такива изкуствено създадени бабуни са очегъртани от безброй картери и брони.
Shaker написа:То почти никой не ги спазва законите и то най-вече в София :evil:
Отчайващо е положението в София и не знам как това би се подобрило някога. Следя един канал в ютюб на един пичага, който се е оборудвал с камера и пътува много в София https://www.youtube.com/user/Mandarincho Аз в последно време за работа пътувам по 25-30 км на ден и виждам поне 2-3 които минават на червено, отнемане на предимство, почти никой не дава мигач при престрояване, каране с превишена скорост, избутване от пътя, удари от неспазване на дистанция, пресичане на забранено кръстовище, завои на ляво от средна и дясна лента и още купища нарушения. Нямам камера да ги снимам, иначе също бих направил добър архив
AsusVivoBook17
CPU 11th Gen Intel(R) Core(TM) i3-1115G4 [/color]RAM 16000MB DDR4; VC-Intel UHD Graphics G4
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 283989
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334717
Местоположение: Somewhere In Time

Re: Закони и коментари по тях

Мнение от Mozo »

Отвратително е положението. Ако бях някой 120 килограмов тип, постоянно щях да ги бия :sick: :sick: :sick: Пълно е с боклуци - ПЪЛНО. Какви мигачи, какви пет лева :tard: :tard: :tard: Понеже и мен това с мигачите ме дразни УЛТРА много, понякога се заяждам и им казвам, че не им работят мигачите, а те ме поглеждат и казват, че работят. Тогава им отговарям - ами ползвай ги тогава. Естествено, половината не разбират за какво иде реч, другата половина разбира, но се правят на бабити и така... Последния случай един ми каза, че нямало да дава мигачи, що трябвало да дава. Ми, викам му, така пише в правилника. И оня тъпак, с цялата си наглост, пред детето си, което едва ли беше на повече от пет годинки, ми каза да си го набия където искам тоя правилник, той нямало да го спазва... Не ми се говори - НАПАЛМ!
Изображение
Потребителски аватар
Diananet
Почетен член
Почетен член
Мнения: 4301
Регистриран: съб фев 28, 2015 10:45
Репутация: 63398
пол: Мъж

Re: Закони и коментари по тях

Мнение от Diananet »

Крушките имат само десетина хиляди часа животец, а при включване и изключване, заради преходните процеси (нещо, което хапсолютно всеки задръстен шофьор го знае) живота се съкращава неколкократно. Е! Как да пускам тогава тея пущини. Аз лично отварям джама и махам с ръка :toothy10:
Почнеш ли да лепиш пари по монитора, докато слушаш музика в youtube - лягай си! Много си пиян!
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 283989
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334717
Местоположение: Somewhere In Time

Re: Закони и коментари по тях

Мнение от Mozo »

:toothy10: :toothy10: :toothy10:

Между другото, направо не е истина - винаги, ама винаги давам мигач, дори на излизане от паркинга пред блока и досега не ми е гръмнала нито една крушка на мигач. На десния фар я сменях, но нито един от шестте мигача не ми е гърмял :-s
Изображение
Потребителски аватар
Shaker
Доктор
Доктор
Мнения: 5121
Регистриран: нед дек 06, 2009 20:18
Репутация: 34627
пол: Мъж

Re: Закони и коментари по тях

Мнение от Shaker »

Мога ли през деня да използвам габаритни светлини вместо къси?
Прочетох една точка от закона и тя е следната:
Чл.70 (3) (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 60 от 2012 г., в сила от 07.08.2012 г.) През деня моторните превозни средства се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини.
Аз това го приемам, че може 8-[
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 283989
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334717
Местоположение: Somewhere In Time

Re: Закони и коментари по тях

Мнение от Mozo »

Ама те габаритите не се водят "светлини за движение през деня" :-k Хич не ги знам какво са искали да кажат с това изречение :roll:
Изображение
Потребителски аватар
Shaker
Доктор
Доктор
Мнения: 5121
Регистриран: нед дек 06, 2009 20:18
Репутация: 34627
пол: Мъж

Re: Закони и коментари по тях

Мнение от Shaker »

Питал съм познати и те са ми казвали, че ако през деня е включена габаритната светлина, то някои катаджии са се били заяждали, че не са пуснати късите светлини :lol:
Сега си карам с къси светлини и не смея да карам само на габарити през деня 8-[
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 283989
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334717
Местоположение: Somewhere In Time

Re: Закони и коментари по тях

Мнение от Mozo »

То и аз винаги на къси карам. И на мен ми се иска на габарити, ама май не става...
Изображение
Потребителски аватар
Montoya
Модератор
Модератор
Мнения: 20596
Регистриран: съб фев 15, 2014 11:32
Репутация: 112157
пол: Мъж

Re: Закони и коментари по тях

Мнение от Montoya »

Не може на габарити, или къси, или светлини за движение през деня. Ако колата не е оборудвана със светлини за движение през деня има една наредба, не и знам точното име, но там е описано къде да се монтират допълнителните светлини и на какви условия трябва да отговарят. Според разстоянията в тази наредба
Дневни светлини – нормативни изисквания

У нас съществуват нормативни изискванията за използване на дневни светлини, съгласувани с международното законодателство. В основата на това стои Правило 87 на ООН: Единни условия, относно одобряване на фарове за движение през деня за моторни превозни средства.

Друг основополагащ документ е Директива 76/758/ЕИО на Съвета от 27 юли 1976 г. за сближаване на законодателствата на държавите членки относно:

габаритните светлини;
предните габаритни светлини;
задните габаритни светлини;
стоп-светлините на моторни превозни средства и техните ремаркета.

В българското законодателство изискванията са заложени в Наредба № 86 от 2004 г. за одобряване типа на габаритни светлини, стопсигнали и дневни светлини на моторни превозни средства и техните ремаркета.

В настоящата статия обръщаме внимание на изискванията към монтажа и използването на дневни светлини, когато фабрично такива не са били монтирани.
Дневни светлини – одобрение на типа

Накратко казано – монтираните на МПС дневни светлини трябва да са преминали успешно през специални процедури по оценяване на съответствието с нормативните изисквания и да са сертифицирани като такива. Това се документира както чрез придружаващите документи, така и с маркировка върху самите дневни светлини. Така например върху стъклото на техническото средство трябва да има фигура с вписана в него буква Е, последвана от цифра. Под фигурата има цифров код, идентифициращ конкретния сертификат за съответствие.

Пример:
Дневни светлини - одбрение на типа
Дневни светлини – одбрение на типа

като а³12 mm.

В показания пример разглежданите дневни светлини са сертифицирани в Нидерландия под номер 001015. Ако означението е „Е1“, това значи, че сертификата е от Германия и т.н. Дневни светлини, сертифицирани в България по реда на Наредба 86/2004 г. биха носили означение „Е34“.
Дневни светлини – изисквания към монтажа

Дневните светлини трябва да са две на брой. Изискванията към местоположението им се определят, както следва:

по широчина: точката от видимата повърхност по направление на базовата ос, която е най-отдалечена от средната надлъжна равнина на превозното средство, не трябва да се намира на повече от 400 mm от най-крайния външен ръб на превозното средство; разстоянието между вътрешните краища на двете видими повърхности по направлението на базовите оси не трябва да е по-малко от 600 mm; това разстояние може да е намалено до 400 mm, когато цялата широчина на превозното средство е по-малка от 1300 mm;
по височина: на не по-малко от 250 mm и на не повече от 1500 mm от земната повърхност;
по дължина: на предната част на превозното средство. Това изискване се счита за изпълнено, ако излъчваната светлина не причинява неудобство на водача, пряко или непряко, чрез огледалата за обратно виждане и/или чрез други отразяващи повърхности на превозното средство.

Те трябва изцяло да са видими в хоризонталната равнина: 20° навън и 20° навътре; във вертикалната равнина: 10° нагоре и 10° надолу,като са насочени напред.
Та те така. Не може на габарити.
AsusVivoBook17
CPU 11th Gen Intel(R) Core(TM) i3-1115G4 [/color]RAM 16000MB DDR4; VC-Intel UHD Graphics G4
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 283989
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334717
Местоположение: Somewhere In Time

Re: Закони и коментари по тях

Мнение от Mozo »

Да, вярно, че обсъждаха на времето къде, на каква височина, ама кой щял да ги мери, с линийки ли ще ходят...
Изображение
Потребителски аватар
Montoya
Модератор
Модератор
Мнения: 20596
Регистриран: съб фев 15, 2014 11:32
Репутация: 112157
пол: Мъж

Re: Закони и коментари по тях

Мнение от Montoya »

Принципно би трябвало да ги премерят в пункт за годишен преглед, когато минава колата, но всички знаем системата с годишните прегледи
AsusVivoBook17
CPU 11th Gen Intel(R) Core(TM) i3-1115G4 [/color]RAM 16000MB DDR4; VC-Intel UHD Graphics G4
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 283989
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334717
Местоположение: Somewhere In Time

Re: Закони и коментари по тях

Мнение от Mozo »

Болна тема...
Изображение
Потребителски аватар
Льо
Луд за връзване
Луд за връзване
Мнения: 13887
Регистриран: нед мар 10, 2013 09:19
Репутация: 47124
пол: Мъж
Местоположение: Пловдив

Re: Закони и коментари по тях

Мнение от Льо »

Бази ква престъпна тема ..... Закона не се коментира, а се спазва. Има едни спецове в държавната администрация, които единствени имат право да тълкуват законите, но и те не ги коментират, наричат се методисти.
"Много трудно се обяснява на глухи, показва на слепи и спори с идиоти"
Потребителски аватар
rmadjev
Регистриран
Мнения: 6
Регистриран: пет окт 05, 2018 20:50
Репутация: 130
пол: Мъж

Re: Закони и коментари по тях

Мнение от rmadjev »

Не съм сигурен дали тук е мястото, но ми се струва че има връзка с законите. Та моята кола се води товарна(тоест 3+1 вместо 4+1,данъка е минимален), и до миналата година минавах на ГТП 2пъти в годината защото беше 10+ години. Но май месец като отидох на преглед ме зарадваха, че закона бил променен и вече независимо на колко години е колата минаваш само 1 път в годината на ГТП.
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Авто-мото”