Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят. |
Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите. |
Ако не знаете как, кликнете тук |
Автомобилни случайни неща
- Валсо
- Дарител
- Мнения: 11144
- Регистриран: нед мар 03, 2019 20:29
- Репутация: 40293
- пол: Мъж
- Местоположение: /home/$USER
- Контакти:
Автомобилни случайни неща
Прочетено: 2196 пъти- Валсо
- Дарител
- Мнения: 11144
- Регистриран: нед мар 03, 2019 20:29
- Репутация: 40293
- пол: Мъж
- Местоположение: /home/$USER
- Контакти:
Re: Автомобилни случайни неща
В една геймърска група в дискорда преди един час се зароди дискусия относно джантите в реалния свят и искам по-разбиращите от мен, като напр. Монтоя, да си кажат мнението дали съм прав в логиката си. Дискусията беше на тема дали джантите с по-голям радиус допринасят за по-доброто ускорение на колата или е точно обратното.
Моята логика е такава - по-голям радиус означава повече материал (стомана, желязо или от каквото там ги правят масовите в днешно време), следователно повече килограми и оттук - по-бавно ускорение, макар и само със стотни или хилядни. А гумата съответно е доста по-лека от джантата, така че колкото по-нисък радиус на джантата и по-висок профил на гумата, толкова по-бързо ще ускорява. Моето мнение е, че ако искаш джанта с по-голям радиус, трябва да е карбонова, защото карбонът принципно е по-лек като тегло от стоманата или алуминия.
Моята логика е такава - по-голям радиус означава повече материал (стомана, желязо или от каквото там ги правят масовите в днешно време), следователно повече килограми и оттук - по-бавно ускорение, макар и само със стотни или хилядни. А гумата съответно е доста по-лека от джантата, така че колкото по-нисък радиус на джантата и по-висок профил на гумата, толкова по-бързо ще ускорява. Моето мнение е, че ако искаш джанта с по-голям радиус, трябва да е карбонова, защото карбонът принципно е по-лек като тегло от стоманата или алуминия.
- Mozo
- Skynet Cyber Unit
- Мнения: 284400
- Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
- Репутация: 335784
- Местоположение: Somewhere In Time
Re: Автомобилни случайни неща
Сигурно са спорели за това, че с по-голям размер изминаваш повече разстояние за едно и също завъртане.
- Валсо
- Дарител
- Мнения: 11144
- Регистриран: нед мар 03, 2019 20:29
- Репутация: 40293
- пол: Мъж
- Местоположение: /home/$USER
- Контакти:
Re: Автомобилни случайни неща
Не, не, ставаше въпрос за ускорението на колата от 0 до 100, както и за ускорението след това.
Re: Автомобилни случайни неща
Трябва да си намерите видеото на Александър Блох от АМС в което обяснява. Диаметърът на джантата и гумата са пряко свързани с преобразуването на нютоните от двигателя в нютон метри и предаването на мощността от двигателя към настилката. С това е свързано и диаметърът на джантата и размерът на гумата. Различно е, примерно във Ф1 до миналата година бяха с 13 цолови джанти и високи гуми, от тази са с 18 цолови джанти но с по ниски гуми и диаметърът на колелото е запазен в почти същите граници.
Драгстерите също са с огромни високи гуми с джанти с не много голям диаметър. Нещата са индивидуални за всяка кола, като трябва да се има предвид и това, че примерно трябва да се набутат и големи спирачки, а тях няма как да ги сложиш в малка джанта. Факт при цивилните коли е, че заради спирачките най вече вече дори и 16 цоловите джанти не са масовка, а се слагат от 17 нагоре. Развитието на техниката и гумата е такова, че преди 10 години трябваше специален тунинг на арките и главините за да монтираш 19 цола джанта с много ниски гуми, сега 19 и 20 цола са стандарт за високия клас коли, има и немислими до преди няколко години коли с 21 цолови гуми.
Преди години ако си гледал Пич оправи ми колата, като тунинговаха някой джип му слагаха 20-21 цола джанти, сега порше, бмв и мерцедес имат такъв размер на леките си коли
Драгстерите също са с огромни високи гуми с джанти с не много голям диаметър. Нещата са индивидуални за всяка кола, като трябва да се има предвид и това, че примерно трябва да се набутат и големи спирачки, а тях няма как да ги сложиш в малка джанта. Факт при цивилните коли е, че заради спирачките най вече вече дори и 16 цоловите джанти не са масовка, а се слагат от 17 нагоре. Развитието на техниката и гумата е такова, че преди 10 години трябваше специален тунинг на арките и главините за да монтираш 19 цола джанта с много ниски гуми, сега 19 и 20 цола са стандарт за високия клас коли, има и немислими до преди няколко години коли с 21 цолови гуми.
Преди години ако си гледал Пич оправи ми колата, като тунинговаха някой джип му слагаха 20-21 цола джанти, сега порше, бмв и мерцедес имат такъв размер на леките си коли
AsusVivoBook17
CPU 11th Gen Intel(R) Core(TM) i3-1115G4 [/color]RAM 16000MB DDR4; VC-Intel UHD Graphics G4
CPU 11th Gen Intel(R) Core(TM) i3-1115G4 [/color]RAM 16000MB DDR4; VC-Intel UHD Graphics G4
- Mozo
- Skynet Cyber Unit
- Мнения: 284400
- Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
- Репутация: 335784
- Местоположение: Somewhere In Time
Re: Автомобилни случайни неща
От цялата тая работа печелят производителите на гуми. Щото вместо да дам 700 лева както аз сега давам за моите 14-ки, ще трябва да дам 1400 за 17-ки. Абсолютно ненужна тъпотия е с това гонене на размери. Аз не искам да карам всъдеход...
Re: Автомобилни случайни неща
И те печелят от това, но мощните автомобили а и не само те се нуждаят от големи спирачки, от там и по големите джанти, които пък позволяват гуми с широчина до и около 300 мм, което пък води до по добра устойчивост, сцепление и т.н.т
То и нормалните коли с двигатели около 100 до 150 коня минаха на 16 и 17 цола понеже стават все по тежки заради системите в тях, пък има изисквания за по добри спирачки.
За пример стандартен автомобил клас голф около 2000-та година спира от 100 до 0 за 40+ метра.
Същият клас автомобили към момента са по тежки с 200-300 кг и въпреки това спират за 32 до 36 метра което се дължи освен на спирачките и на гумите
То и нормалните коли с двигатели около 100 до 150 коня минаха на 16 и 17 цола понеже стават все по тежки заради системите в тях, пък има изисквания за по добри спирачки.
За пример стандартен автомобил клас голф около 2000-та година спира от 100 до 0 за 40+ метра.
Същият клас автомобили към момента са по тежки с 200-300 кг и въпреки това спират за 32 до 36 метра което се дължи освен на спирачките и на гумите
AsusVivoBook17
CPU 11th Gen Intel(R) Core(TM) i3-1115G4 [/color]RAM 16000MB DDR4; VC-Intel UHD Graphics G4
CPU 11th Gen Intel(R) Core(TM) i3-1115G4 [/color]RAM 16000MB DDR4; VC-Intel UHD Graphics G4
- Валсо
- Дарител
- Мнения: 11144
- Регистриран: нед мар 03, 2019 20:29
- Репутация: 40293
- пол: Мъж
- Местоположение: /home/$USER
- Контакти:
Re: Автомобилни случайни неща
Пред мен Икарус и зад мен Икарус. Икарус навсякъде е най-добре!
- Валсо
- Дарител
- Мнения: 11144
- Регистриран: нед мар 03, 2019 20:29
- Репутация: 40293
- пол: Мъж
- Местоположение: /home/$USER
- Контакти:
Re: Автомобилни случайни неща
Btw, снощи за първи път в живота си видях Е30 комби! Е30-ките съществуват от толкова години, а дори не знаех, че имало и комбита. У нас досега не бях виждал комби и затова мислех, че Е30-ките са само седани.
- Mozo
- Skynet Cyber Unit
- Мнения: 284400
- Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
- Репутация: 335784
- Местоположение: Somewhere In Time
Re: Автомобилни случайни неща
E30, E60, E180 само кочини
- Валсо
- Дарител
- Мнения: 11144
- Регистриран: нед мар 03, 2019 20:29
- Репутация: 40293
- пол: Мъж
- Местоположение: /home/$USER
- Контакти:
Re: Автомобилни случайни неща
Ах, то и рендето е в категорията на прахосмукачките, където са и БМВ-тата, ама сега не говорим за това.
- Mozo
- Skynet Cyber Unit
- Мнения: 284400
- Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
- Репутация: 335784
- Местоположение: Somewhere In Time
Re: Автомобилни случайни неща
Само дето посещенията в сервиза са 1:100, но ти си виден автомобилен експерт и не мога да споря с теб
- Валсо
- Дарител
- Мнения: 11144
- Регистриран: нед мар 03, 2019 20:29
- Репутация: 40293
- пол: Мъж
- Местоположение: /home/$USER
- Контакти:
Re: Автомобилни случайни неща
You don't get it, do you? Всичко що не е американско и няма
8-цилиндрови американски кончета под капака за мен не е кола, а прахосмукачка.
Ето още една прахосмукачка.
- Mozo
- Skynet Cyber Unit
- Мнения: 284400
- Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
- Репутация: 335784
- Местоположение: Somewhere In Time
Re: Автомобилни случайни неща
Нещо жестоко си се объркал - европейските спортни коли са ДАЛЕЧ по-добри от американските. Онези са само надути на външен вид, да, красиви са, но не могат да стъпят на малкия пръст на европейските и това е всеизвестен факт, така че прахосмукачките са американски
Re: Автомобилни случайни неща
Е понаправиха ги и американците, откакто изоставиха карбуратора на голямото хеми и му наредиха турбини и суперчарджъри вече вървят и те, а с развитие на технологиите ги направиха и със стабилно окачване. Лидерите са Шеви корвет, не знам, последното май беше Ц7
Хубавото им е че ги правят бързи като европейските, но с по големи багажници и са на цена на ежедневка до 100 хил долара.
Хубавото им е че ги правят бързи като европейските, но с по големи багажници и са на цена на ежедневка до 100 хил долара.
AsusVivoBook17
CPU 11th Gen Intel(R) Core(TM) i3-1115G4 [/color]RAM 16000MB DDR4; VC-Intel UHD Graphics G4
CPU 11th Gen Intel(R) Core(TM) i3-1115G4 [/color]RAM 16000MB DDR4; VC-Intel UHD Graphics G4
-
- Подобни теми
- Отговори
- Преглеждания
- Последно мнение
-
- 2 Отговори
- 44 Преглеждания
-
Последно мнение от Валсо
пон окт 09, 2023 16:24
-
-
"Случайни минувачи": Нотариуса и адвокатът му се оказаха свидетели по дело на върховен прокурор
от Mozo » пон фев 19, 2024 14:13 » в Любопитни новини - 0 Отговори
- 22 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
пон фев 19, 2024 14:13
-
-
- 2 Отговори
- 58 Преглеждания
-
Последно мнение от шони
нед сеп 10, 2023 11:07
-
- 1 Отговори
- 42 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
пон дек 25, 2023 20:01
-
- 0 Отговори
- 29 Преглеждания
-
Последно мнение от шони
съб юни 17, 2023 12:46