Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Автомобилни ремонти, които правим

Разни там колички, камиончета, багерчета и други на колелета :p .
Потребителски аватар
Montoya
Модератор
Модератор
Мнения: 20604
Регистриран: съб фев 15, 2014 11:32
Репутация: 112257
пол: Мъж

Автомобилни ремонти, които правим

Мнение от Montoya »

Това е тема която мисля да започна с разни ремонти, въпросът е дали да е една тема или за всеки ремонт отделна такава да пускам, но мисля, че в една тема ще е по лесно за намиране.
Та, започваме с момент от натовареността, в някой от понеделниците, това са ключовете на чакащите плюс още две на подемниците :mrgreen:
Изображение
Колите ги записваме по график, вчера записахме голф за ремонт на турбо за 03 Април :clap:

Да започна с първото, вчера сменявах накладки и дискове на Дачия логан и се сетих, че Иво каза, че ще е интересно та направих някоя снимка. Само да спомена, че дали са спирачки на 20 годишна Дачия или на две годишно БМВ вниманието което се отделя на почистването и прошнуроването на всичките елементи по спирачната система е абсолютно едно и също. Понеже смятаме, че спирачките и гумите са едни от най важните неща за безопасност сме безкомпромисни.
Първо малко теория. Спирачните дискове монтирани на автомобила в спецификациите си отговарят освен на диаметър и на дебелина. В книгите пише, че дисковете се сменяват след като са се износили до минималната дебелина препоръчана от производителя. Обикновено разликата между нов диск и износен е 2 мм.
Другият вариант за смяна на дискове е ако при спиране се усеща вибрация във волана, т.е най вероятно крив диск или го е надула ръждата отдолу под него. Винаги с дисковете се слагат нови накладки.
Започваме с ръждата която е на главината под спирачния диск, ето с какво обикновено се почва в началото
Изображение Изображение
След дълго почистване с телени четки, шкурки и други шлифовъчни материали трябва да се стигне до това
Изображение Изображение
След като е добре почистена главината се смазва с медна грес
Изображение
Тогава се монтира дискът.
След като дискът вече е монтиран трябва да се обърне внимание на спирачния супорт, онова нещо което държи накладките и спирачния апарат. Като цяло има различни видове с различни пластини, но също основното е маниакално почистване на ръждата и смяна на пластините. Тук проблемът е, че ръждата се подува и блокира накладките в супорта, те спират да се движат, а трябва движението да е леко за да може след като сте пуснали педала на спирачката накладката да се върне милиметър назад и да не опира в диска. Остане ли да опира започва да прегрява и изкривява диска.
Това е супорта на дачията който свалих от колата
Изображение
А това е вече почистен от ръждата
ИзображениеИзображение
И с нови пластини под накладките
ИзображениеИзображение
След като сме го почистили и сменили пластините го монтираме на колата и следва да се обърне внимание на спирачния апарат.
Тази шлифовалка с карбидно борче ползвам за почистване на ръждата
Изображение
На него трябва да му се почисти ръждата под гумичките на водачите ако системата е АТЕ и при необходимост гумите да се сменят с нови, в случая системата е на TRW и трябва водачите да се извадят и да се почистят, отворите в които стоят също трябва да се изчистят до лъскаво вътре за да не блокират.
Това е водачът който извадих
Изображение
Вече почистен и смазан
Изображение
Тук има разни полемики каква грес да се използва за това нещо, повечето майстори работят с медна грес, обаче ние сме забелязали, че медната грес подува всички гумени съединения като уплътнителни маншони, а и има и едни пръстени на самите водачи за да не дрънкат и затова ползваме паста издържаща до 180 градуса, каквато ползват за водачите на новите автомобили в завода производител.
Монтираме накладките и апарата, слагаме гумите и задължително тестваме колата преди издаване на клиента
Готовите спирачки трябва да изглеждат така
Изображение
Това са задните спирачки на едно БМВ, но в общи линии за да се добие представа.

Другият вид са барабанни спирачки, там има доста различни неща от дисковите, основното е почистване на ръждата естествено и раздвижване на саморегулиращите механизми и премахването на ръбовете от барабаните.
Нямам много снимки, но ето това е спирачният механизъм на сузуки гранд витара, снимах го заради изключително сложния механизъм обърнат наобратно, жилото дърпа в горния край, обикновено дърпа задната накладка в долния край. Нямам снимка на наредените нови накладки с почистени механизми за съжаление

Изображение
Ако имате въпроси питайте, ще отговарям
Прочетено: 2209 пъти
AsusVivoBook17
CPU 11th Gen Intel(R) Core(TM) i3-1115G4 [/color]RAM 16000MB DDR4; VC-Intel UHD Graphics G4
Потребителски аватар
Montoya
Модератор
Модератор
Мнения: 20604
Регистриран: съб фев 15, 2014 11:32
Репутация: 112257
пол: Мъж

Re: Автомобилни ремонти които правим

Мнение от Montoya »

Този пост сигурно ще е интересен на Зеро. Рециклирахме рейка на мерцедес ML W164, колата с десен волан от Шотландия. За да се извади рейката и се занесе за ремонт е нужно да се свали целият преден мост с все диференциала и полуоските. В тая кола всичко е огромно, гайките и болтовете са в размери от 22,24 и нагоре. Работи се тежко и проблемът Шотландия е същият като проблем Австрия. Ръжда повсеместна и отвиването на всеки един болт и гайка е малко приключение включващо голям бой, трудно влизане на ключовете и използването на тръби и удължения.
Това е вече сваленият преден мост
ИзображениеИзображение
И използвани инструменти и разхвърляни части
Изображение
Тук трябва да се обърне внимание на рециклирането на рейката и кога е необходимо. В случая тази хем се беше разтропала, хем беше прокапала от едната страна.
Специално при мерцедесите, лесно им заминава хидравличната помпа заради замърсено казанче за хидравлична течност. В него има филтър, който като се задръсти оставя помпата без масло, тя задира и пълни системата със стружки, фини, алуминиеви. Като се смени помпата се налага промиване на системата, става с много масло без казанчето и въртене на волана в двете крайни положения, но най добре става с отваряне на рейката и почистване отвътре.
От Зеро разбрах, че на някои мерцедеси филтърът от казанчето се вади и може да се почисти, евентуално замени с нов, но на по старите не се вади и казанчето трябва да се смени с ново. Производителите на автомобили препоръчват смяна на хидравлична течност на 2 години и мисля, че заради избягването на такива проблеми да се спазва тази препоръка. Да кажем че би струвала около стотина лева обаче ще спести много скъп ремонт в бъдеще
AsusVivoBook17
CPU 11th Gen Intel(R) Core(TM) i3-1115G4 [/color]RAM 16000MB DDR4; VC-Intel UHD Graphics G4
Потребителски аватар
Montoya
Модератор
Модератор
Мнения: 20604
Регистриран: съб фев 15, 2014 11:32
Репутация: 112257
пол: Мъж

Re: Автомобилни ремонти които правим

Мнение от Montoya »

Стигнах и до смяната на автоматичните скорости на моята кола Сааб 9-3 от 2003 година.
В общи линии, кутията взе да забива заради разлика в измерените скорости на входящия и изходящия вал, което означаваше приплъзване на пакети или съсипан торк конвертор.
Процедурата не е лека защото трябва да се отстрани цялата генерация, предния мост, източва се маслото от старата кутия, премахват се полуоските, откача се жилото на избирача, премахва се акумулаторът и неговите кутии, откачва се стартерът, през неговия отвор в камбаната се развива торк конвертора от маховика, после се отвиват болтовете на кутията, разкача се от тампона и се сваля на земята. Връщането в обратен ред. Ние успяхме да се справим за 6 часа. Задължително условие при сваляне на скоростна кутия на която и да е кола е смяната на семеринга който уплътнява коляновия вал под маховика. Аз смених и семеринга на кутията под торк конвертора и давта семеринга на полуоските за да се застраховам от течове.
За напълването на нова кутия има описана процедура, която трябва да се спазва
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
AsusVivoBook17
CPU 11th Gen Intel(R) Core(TM) i3-1115G4 [/color]RAM 16000MB DDR4; VC-Intel UHD Graphics G4
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284429
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 335864
Местоположение: Somewhere In Time

Re: Автомобилни ремонти които правим

Мнение от Mozo »

Благодаря за темата! Много безаварийни километри със самолеДа :headbang: :headbang: :headbang:
Изображение
Потребителски аватар
Zeroadhesion
       
Мнения: 19071
Регистриран: нед апр 13, 2008 18:33
Репутация: 36682
пол: Мъж

Re: Автомобилни ремонти които правим

Мнение от Zeroadhesion »

Страхотна тема, ще я следя с удоволствие :headbang: :headbang: :headbang: :hello1: :hello1:
Потребителски аватар
шони
Модератор
Модератор
Мнения: 24841
Регистриран: пон окт 12, 2009 01:16
Репутация: 115825
пол: Мъж

Re: Автомобилни ремонти които правим

Мнение от шони »

Благодарско, Моонт! Истински професионалист! :headbang: Снимките са много добри, обясненията – точни и ясни. Може пък някой да се запали по тоя занаят. Да се ограмоти - пак е файда. А пък аз днес вкарах моя Сценик в сервиз за смяна на ангренажен зъбен ремък, водна помпа, масло, антифриз и др. (дадох списъка на механика). Гледам и тапицерията ѝ е почнала да изтънява, ще почне да прокъсва. 8-[
"Просветеният народ се подчинява, защото така иска; заслепеният от предразсъдъци народ - защото така трябва".
Потребителски аватар
beggginer
Доктор
Доктор
Мнения: 6342
Регистриран: нед апр 13, 2008 18:33
Репутация: 33114
пол: Мъж

Re: Автомобилни ремонти които правим

Мнение от beggginer »

Супер тема, евала!
Как да си върнем контрола над Windows 10 Home :violent1:
Изображение
Валсо написа:
съб яну 21, 2023 12:28
Знам какво правя.
Потребителски аватар
Ivaylo Dimov
Ветеран
Ветеран
Мнения: 1025
Регистриран: вт яну 06, 2015 19:42
Репутация: 7571
пол: Мъж
Местоположение: Shumen, Bulgaria

Re: Автомобилни ремонти които правим

Мнение от Ivaylo Dimov »

Да добавя и аз малко инфо ,за главините е много важно да се почистят защото всяка дори малка неравност може да предизвика изкривяване на спирачните дискове .Появява се едно треперене на волана при спиране дори с ниска скорост 40-50 км /ч...така може да се изкривят дори чисто нови премиум дискове на Zimmermann,ATE,Textar.Задължително е да се подмяня спирачната течност на 2 години защото попива влага и кипва бързо ,освен това предизвиква корозия по буталата на спирачните апарати особено страдат задните защото усилието на спиране е 70/30 предни-задни.Самата течност участва и в трансмисията и съединителя има главен спирачен цилиндър (свързан с педала на съединителя) и спомагателен на самата скоростна кутия .Наричат се на разговорно -долна и горна помпа .Много е важно при ръчна спирачка с червячен механизъм да де ползва всеки ден ,иначе клеясва и задържа .
По въпроса за хидравликата там проблемите идват ....о да пак от ненавременна подмяна на хидравличното масло .В голямата си част автомобилите ползват червено масло за автоматични кутии ATF Dextron ,разбира се има и специфични течности за някои марки MB ползват жълта Pentosin ,VAG и BMW ползват зелена Pentosin CHF 11S.Разбира се и тук има нюанси ,течностите биват минерална ,на синтетична основа и напълно синтетична и не се смесват помежду си .Минералните имат напълно неутрално въздействие върху гумените маншони ,но волана е малко по-тежък ,синтетичните пък са много агресивни към гумени изделия но пък волана е много лек .Разбира се когато има изисквания от производителите за синтетична течност маншоните са от устойчива гума .Хидравличната течност се подмяня на 3-4 години .
HP Elitebook 6930P T9600 4 gb ram Arch Mate 64 bit
Seat Toledo 1.8 20V petrol/LPG
Renault Laguna 1995 1.8 mi petrol/LPG

Samsung A5 2017 Rize-Q Android 10 Lenovo Vibe K5 Lineage OS 8.1 Alcatel Pixi 4 9003 6.0.1 Arcas Njoy CianogenMod 12.1
Потребителски аватар
Montoya
Модератор
Модератор
Мнения: 20604
Регистриран: съб фев 15, 2014 11:32
Репутация: 112257
пол: Мъж

Re: Автомобилни ремонти които правим

Мнение от Montoya »

шони написа:
ср мар 15, 2023 17:44
Благодарско, Моонт! Истински професионалист! :headbang: Снимките са много добри, обясненията – точни и ясни. Може пък някой да се запали по тоя занаят. Да се ограмоти - пак е файда. А пък аз днес вкарах моя Сценик в сервиз за смяна на ангренажен зъбен ремък, водна помпа, масло, антифриз и др. (дадох списъка на механика). Гледам и тапицерията ѝ е почнала да изтънява, ще почне да прокъсва. 8-[
Това принципно е работа за един ден, обаче вземи кажи на майстора да ти смени семерингите на коляновия и разпределителния вал, ама да ги смени, не да ги погледне и да каже сухи са, щото ще протекат след 20 хил км и ще трябва пак труд за ангренаж да плащаш, да не говорим, че протече ли масло на ремъка ще счупиш мотора преди да забележиш нещо нередно
Ivaylo Dimov написа:
ср мар 15, 2023 18:27
собено страдат задните защото усилието на спиране е 70/30 предни-задни
На френските коли поне до към 2010 година спирането започва от задните колела. Понеже няма нито един производител с читав механизъм за регулиране на челюстите почти всеки път се налага смяна на механизма ако не може да се раздвижи или се е изкривила някоя пластинка и въпреки всичко като се сложат нови накладки и механизъм това просто не работи и трябва да се регулира на ръка през едната от дупките за болтовете на джантата. Не го ли направиш плътно педалът при натискане пропада 5 см примерно и тогава почва да лови. Така много лесно се разбират задните спирачки дали са приключили, седнеш ли и натиснеш педала, веднага се разбира, а и в повечето случаи има едно скърцане отзад при натискане на педала защото накладката опира в щита отзад.
Mozo написа:
ср мар 15, 2023 10:29
Много безаварийни километри със самолеДа
Аз май попаднах на най зле, т.е изобщо не поддържаната кола на света.
Купих я за само 2 хил лв с ясното съзнание, че ми трябват още поне хиляда да я запаля само и от там като се почна, единствено не съм вадил буталата от мотора, абсолютно всичко е пипнато и ремонтирано, цялата периферия на мотора, спирачки, окачване, брави на вратите, механизми на прозорците, фаровете, бронята и последно скоростната кутия, обаче ми е влезнала под кожата и ми прави яко кеф на душата и продължавам да наливам в нея :headbang:

П.С Днес и утре сменяваме почти цяла шкода октавия 4х4, та ще пусна някоя снимка с обяснение тия дни
AsusVivoBook17
CPU 11th Gen Intel(R) Core(TM) i3-1115G4 [/color]RAM 16000MB DDR4; VC-Intel UHD Graphics G4
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284429
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 335864
Местоположение: Somewhere In Time

Re: Автомобилни ремонти които правим

Мнение от Mozo »

Кеф цена няма, колата си заслужава :headbang: :headbang: :headbang:
Изображение
Потребителски аватар
Montoya
Модератор
Модератор
Мнения: 20604
Регистриран: съб фев 15, 2014 11:32
Репутация: 112257
пол: Мъж

Re: Автомобилни ремонти които правим

Мнение от Montoya »

Такааа, дойде ред да засегна една тема с умрелите двигатели, така или иначе тази седмица имахме клиент който мислеше в грешната посока. Въпросът е, като се счупи моторът, дали да му се прави основен ремонт или да се замени с друг втора употреба!?
Категоричното ми мнение е да се направи 105 процента от възможното двигателят да се ремонтира, ако вече няма никакъв шанс, тогава друг мотор.
Кои са минусите за смяна на двигател?
- Първо, втора ръка двигател нямаш представа изобщо става ли за нещо, докарвали са ни двигател който беше ръждясал и изобщо не можеше да се превърти, а беше продаден за идеално работещ.
- Второ, дори и да се върти, не знаеш този двигател дали харчи масло примерно
- Трето, със сигурност този двигател го продават гол на пушка, само блок, картер и глава. Свалени са всички сензори понякога и ангренажа и водната помпа ги няма, и такъв случай имахме с двулитров дизел на бмв
- Четвърто, Новият двигател трябва да се обслужи целия, смяна на всички гарнитури, семеринги, гумени уплътнители, маслени сепаратори и охладители, трябва да се пре залепят всички капаци които са залепени със силикон, трябва да се смени водната помпа, ангренажният ремък и още куп други неща водещи до сериозни разходи
- Пето, добавя се цена за труд за изваждане на мотора от коша, описаното преоборудване и връщането му обратно
- Шесто, но не на последно място е неудобството да намериш двигател със законни документи за да можеш после да отидеш в КАТ да си смениш талона на колата.
Плюсове? Ми, няма :twisted:
Ето я историята в подкрепа на горното твърдение. Клиент с бмв трета серия Е46 с четири цилиндров 2.0 мотор 143 к.с бензин. Проблемът на тоя двигател е, че има т.нар. валвтроник за променливо газоразпределение, което е един много сложен трети вал при разпределителните валове. За разглобяване на тоя валвтроник има специализиран инструмент на цена доста на хиляда лв и по сервизите го нямат, т.е никой не ги пипа. Ние си купихме този инструмент заради този клиент преди време. Тогава беше изгорило гарнитурата на главата. Направихме го като още по време на сглобяването му казахме, че тоя двигател няма да изкара много и ако може да се отървава от колата. Не ни послуша и двигателят изкара още 20 хил км и отново изгори гарнитурата.
Дойде човекът миналото лято при нас и каза, че намерил едни момчета които си карали бмв-то ама щели да го разпродават на части и той ще купи двигателя в движение. Доста опити направихме да го разубедим, защото от опит знаем, че това нещо е с кофти конструкция, просто не става за нищо.
И така, дойде "новият" "перфектен" двигател
Изображение
Постоя малко на двора докато му дойде време и се заехме със смяната.
Извадихме стария мотор от колата и започнахме да оборудваме новия и докато се опитвахме да сменим челният семеринг на коляновия вал, валът помръдна напред с почти сантиметър, което автоматично означаваше че аксиалния лагер и най вероятно валът е за коша. Голяма греда, мислехме че колата заминава за скрап, ама ни изненадаха, работата стана тройна. Трябваше да разглобим двата двигателя на съставни части като за основен ремонт и да преценим някак от двата двигателя да направим един. Разглобихме всичко и установихме, че на новия двигател коляновия вал не става, а и блокът е повреден, пък и двата вала на двата мотора са различни с различно местоположение на аксиалните пластини на основните лагери.
И двата двигателя бяха с различно износени бутала, занесохме коляновия вал и блока с осемте бутала и мотовилки в шлайф базата, хората след 3 седмици се обадиха, че са набили нови ризи на блока, полирали и шлайфали вала и наредили буталата.
Започнахме сглобяването и отново ударихме яка греда, понеже мием всичко до безобразие както се разбра, установихме пукнатини в полукартера който стяга лагерите на коляновия вал.
Товарим пак всичко в колата и обратно до Доброславци като взехме полукартера от "новия мотор" Някак хората успяха да напаснат едното към другото с нови лагери с различен размер, корекция на тунела на вала и абе страшна разправия.
Ето с какво разполагахме в началото
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
Двата двигателя и чаркалаците събрани някъде из сервиза
Изображение ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
След като всичко беше благополучно събрано започнахме сглобяването първо с измиване на частите до ново
Изображение ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
Тук трябва да кажа, че блокът понеже е алуминиев, трябваше да възстановим с хеликол система за възстановяване на резби всичките резби в блока в които се стягат болтовете на главата, понеже при стягане изпускат резбите и болтовете не се стягат.
Нови части които трябваше да купим, основни и биелни лагери, сегменти за буталата, нови челен и заден семеринг на коляновия вал, нови ангренажни вериги пълен комплект, включително и скапаната верига с пластмасови банани за маслената помпа и балансиращите валове, нова гарнитура за главата, нови болтове за главата, гарнитури за всмукателен и изпускателен колектор, нов клапан за картерна вентилация, нова водна помпа, гарнитура и нов маслен охладител, гарнитури за вакум помпата, гарнитури и водачи за свещите, гарнитури за валвтроник двигателя, гарнитури за окабеляването на валвтроника и гарнитура с нови болтове на капака на клапаните, нови сензори за налягане на маслото и температурата на водата, нови запалителни свещи, нови бобини, гарнитури за клапаните на валвтроника, пистов ремък, обтегач и ролки на ремъка, филтри, масло за мотора и хидравликата, нов антифриз и сигурно още една камара дребни неща за които не се сещам.
Понеже тоя двигател някога е влизало маслото в антифриза се наложи да купим всички водни съединения защото бяха станали на дъвка и се разпадаха. 90% намерихме нови, другите втора употреба читави, втора ръка клапан и помпа за парното и нов съединител щото беше умрял стария.
В крайна сметка събрахме всичко, колата запали, загряхме я и си му я сдадохме за разработка. Сумата за ремонта с все всичките разглобявания и сглобявания на мотори, направихме му и отстъпка щото е пичага клиентът и въпреки това излезе почти 6 хилядарки.
Та те така, ремонтирайте си вашите мотори и само в краен случай сменявайте PDT_Love_18 :headbang:
AsusVivoBook17
CPU 11th Gen Intel(R) Core(TM) i3-1115G4 [/color]RAM 16000MB DDR4; VC-Intel UHD Graphics G4
Потребителски аватар
Montoya
Модератор
Модератор
Мнения: 20604
Регистриран: съб фев 15, 2014 11:32
Репутация: 112257
пол: Мъж

Re: Автомобилни ремонти които правим

Мнение от Montoya »

Ето миналия месец, на един братовчед, фордчето на баща му изгори клапан заради харч на масло, човекът ни докара колата да му я направим. Тук също имаше аксиално износване на пластините, но беше износена само пластината а на валът му нямаше нищо, сменихме с нови лагери, нови сегменти, нови клапани, гумички за клапани, реглаж, челен шлайф на главата и обратно всичко вътре, това го правихме на място в колата, не сме вадили мотора навън, което е възможно при липса на проблем в цилиндрите
Е го цялото фордче събрано на една количка :mrgreen:
Изображение
Свалената глава и снимка на валовете за да мога после да върна петите на същите места
ИзображениеИзображениеИзображение
Буталата, преди обработката и след обработката
ИзображениеИзображениеИзображение
Измиване и почистване на глава, картер, блок
Изображение ИзображениеИзображение
И така, фордчето си запали и вече не харчи масло, всички части и труд излезе около 2900 лв, напоследък частите поскъпнаха стабилно, преди две години тоя ремонт стъпваше на около 2 хил лв
AsusVivoBook17
CPU 11th Gen Intel(R) Core(TM) i3-1115G4 [/color]RAM 16000MB DDR4; VC-Intel UHD Graphics G4
Потребителски аватар
Montoya
Модератор
Модератор
Мнения: 20604
Регистриран: съб фев 15, 2014 11:32
Репутация: 112257
пол: Мъж

Re: Автомобилни ремонти които правим

Мнение от Montoya »

Мерцедес CLS 320 CDI трябваше да му се сменят ангренажните вериги, които били сменявани преди 30 хил км.
Първо, основното при мерцедес е, че не търпи никакви различни части от оригинални. Просто слагаш нещо афтър маркет и то не работи, мерцедесът разбира някак :evil4:
В случая, понеже това е адски труден ремонт на този преди 30 хил за да не се занимават с него са махнали капака на едната глава, разнитили са едното звено на веригата, купили са една верига, занитили са я за старата, превъртат двигателя и занитват новата верига. Принципно го има като вариант това, възможен е защото се продават отворени вериги. Проблемът обаче е, че когато се е разтегнала вече веригата със сигурност има износени и обтегачи, банани, плъзгачи, зъбни колела и още камара други неща които са пряко свързани с веригата. Ремонтът отне 4 дни, като не сме спирали да работим по него освен за обяд. Един ден само го разглобявах, после 3 дни сглобяване, братчеда сглобява, аз мия катрана и работя по друга кола на другия подемник, трагедия. Проблемът тук е, че трябва да се отвият сигурно над 300 болта, трябва да се премахнат 10 метра тръби, тръбички и маркучлета, трябва да се отстрани цялата горивна система, цялата хидравлична система, ремъци, ролки, рейката, сваля се картера, огромен обем от работа, жената като видя снимките каза че ние сме побъркани и няма как да помник кой болт от къде е свален :toothy10:
Да, но освен че трябва да помниш кое от къде си свали, трябва да помниш и поредността на разглобяване, за да сглобиш в обратен ред защото всяко нещо си има позиция и посока и ако объркаш пътя на един маркуч, освен че разглобяваш пак за да го прекараш от където трябва, защото ако го прекараш от друго място неминуемо ще се скъса. Пускам снимките че нямам време за обяснения
Тук при увеличение трябва да може да се види колко е разтегнат обтегача на веригата, докрай
Изображение
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
AsusVivoBook17
CPU 11th Gen Intel(R) Core(TM) i3-1115G4 [/color]RAM 16000MB DDR4; VC-Intel UHD Graphics G4
Потребителски аватар
Montoya
Модератор
Модератор
Мнения: 20604
Регистриран: съб фев 15, 2014 11:32
Репутация: 112257
пол: Мъж

Re: Автомобилни ремонти които правим

Мнение от Montoya »

Колко добре и бързо работим през годината си личи в последния работен ден преди Коледа, товарим и караме желязото събрано за годината. Тази година 2900 кг скрап, мисля, че е добре за двама човека
ИзображениеИзображение

И новият сервиз който се строи, временно замразен заради липса на пари, може би тази година и да стане и да се пренесем на по широко
Изображение :headbang: :headbang: :headbang:
AsusVivoBook17
CPU 11th Gen Intel(R) Core(TM) i3-1115G4 [/color]RAM 16000MB DDR4; VC-Intel UHD Graphics G4
Потребителски аватар
Ivaylo Dimov
Ветеран
Ветеран
Мнения: 1025
Регистриран: вт яну 06, 2015 19:42
Репутация: 7571
пол: Мъж
Местоположение: Shumen, Bulgaria

Re: Автомобилни ремонти които правим

Мнение от Ivaylo Dimov »

6 бона за ремонт на 20 годишна кошница ,като сметнем и ремонта преди 20 хил.км.....за толкова пари се купува приличен и запазвн автомобил :куку: :куку: .....А като знам и как ръждясват тия коли ,ша я нарежа лично с ножицата за ламарина и на отпадъци.
HP Elitebook 6930P T9600 4 gb ram Arch Mate 64 bit
Seat Toledo 1.8 20V petrol/LPG
Renault Laguna 1995 1.8 mi petrol/LPG

Samsung A5 2017 Rize-Q Android 10 Lenovo Vibe K5 Lineage OS 8.1 Alcatel Pixi 4 9003 6.0.1 Arcas Njoy CianogenMod 12.1
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Авто-мото”