Така или иначе съм ги зачекнал тия хюндаи, видях случайно няколко снимки от 21-ва година.
Клиентът си го купува евтино и щастлив се вози цели 8 хил км преди появата на лошото чукане в мотора, което още като го чуеш знаеш, че е основен лагер на коляновия вал.
И се започна с изваждането от колата, най лесно в случая е махането на предния мост, полуоските и кардана, охладителната система, инсталацията и останалите горивопроводи и изваждането на мотора със скоростите на куп.







Работата и части много за вадене има при разглобяване и сглобяване на един двигател, този се оказа, че са го събрали за продажба като са подложили медни пластини на основните лагери, което е недопустимо, абсолютно недопустимо, валът се държи в центъра от маслен клин с размер около десета от милиметъра, а като му сложиш подложка, дори и тънка го оставяш без смазване, и пак е изкарал 8 хил км.

















Този двигател се оказа много зле счупен. Заради тия подложки му трябваха нов колянов вал и бутала с биели.
Как процедираме ние. Принципно като разглобим един мотор взимаме блока с коляновия вал, биелите с буталата и ги носим в шлайф базата в доброславци като им казваме да направят необходимото това вътре да се върти и да работи. В случая трябваше да се намери целия коляно мотовилков механизъм и да се пасне в тоя блок, да се направи корекция на тунела по новия вал и да се направят ризи на цилиндрите. Клиентът обаче реши че ще му е по евтино той да се занимава с тия работи и се почна 3 месеца ходене по мъките, носи блока на един майстор, после го занесе при друг, после намери колянов вал но от първа генерация санта фе, наместиха го в блока но с различни от купените от него лагери, намери бутала втора употреба, пилил биелите да ги нагласи да са еднакви на грамове, носил ги на майстора, после на нас донесе уж всичко готово за сглобяване и измито, оказа се, че не е измито, после има някакъв проблем с основата на лагерите на вала, пълна трагедия. Главата я занесе при друг майстор, негов приятел който нямало да му вземе пари, може и да не е взел, но бави главата един месец.
В крайна сметка разнасянето на части напред 0 назад от и към майстори доведе до това, че след като събрахме мотора се оказа че харчи масло, но беше предупреден още в началото, че така не се прави и ние не поемаме гаранция никаква, освен за неправилно сглобяване, което няма как да се случи.
На този освен споменатите до сега работи също беше сцепен изпускателият колектор, но и турбото му беше за ремонт, трябваше му и нова конзола за масления филтър с всички гарнитури и охладител на маслото, нов ангренаж, ремонт на дюзите и още хиляда други работи. Оказа се тотална щета която все пак сглобихме и работеше. Ако все пак този ни беше оставил да си свършим работата всичко щеше да излезе око 5 хил лв към онзи момент и щеше да е перфектен ремонт, а с неговата намеса не си спомням колко каза, но над 6 хил лв е излезнал ремонтът и колата харчи масло като луда.
Не го знам дали още го кара това, не е идвал скоро, но и няма право да идва и да мрънка
