Ако пътувате повече, вероятно ще срещнете едно необичайно техническо решение - някои шофьори вкарват обикновени тенис топки в пружините на задното окачване. На пръв поглед това изглежда като трик за подсилване на износено шаси, но експерти предупреждават, че подобно решение може да струва много повече, отколкото изглежда.Според опитни автомонтьори основната цел на такава намеса е да се намалят провисналите пружини и временно да се подобрят ударопоглъщащите характеристики на автомобила, особено ако често се транспортират тежки товари. В някои случаи това наистина избягва контакта с асфалта и леко намалява натоварването на окачването. Практиката показва, че при определени условия ресурсът на износените елементи на шасито може да бъде удължен.
https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... avtomobila
Прочетено: 121 пъти
Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят. |
Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите. |
Ако не знаете как, кликнете тук |
Безопасно ли е да се поставят тенис топки в пружините на автомобила
Безопасно ли е да се поставят тенис топки в пружините на автомобила
"Просветеният народ се подчинява, защото така иска; заслепеният от предразсъдъци народ - защото така трябва".
- Mozo
- Skynet Cyber Unit
- Мнения: 295475
- Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
- Репутация: 365253
- Местоположение: Somewhere In Time
Re: Безопасно ли е да се поставят тенис топки в пружините на автомобила
Нямам пружини отзад, торсионът не е мръднал вече близо 30 години





Re: Безопасно ли е да се поставят тенис топки в пружините на автомобила
Ще мръдне торсионът, не се притеснявай
Земното притегляне работи надолу, тогава става зле положението

AsusVivoBook17
CPU 11th Gen Intel(R) Core(TM) i3-1115G4 [/color]RAM 16000MB DDR4; VC-Intel UHD Graphics G4
CPU 11th Gen Intel(R) Core(TM) i3-1115G4 [/color]RAM 16000MB DDR4; VC-Intel UHD Graphics G4
- Mozo
- Skynet Cyber Unit
- Мнения: 295475
- Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
- Репутация: 365253
- Местоположение: Somewhere In Time
Re: Безопасно ли е да се поставят тенис топки в пружините на автомобила
Е, изработил си е изработеното, или 30 години ти се виждат малко
Бахти и боклуците, правят ги да издържат само 30 години, нали
Когато и да се счупи, все е ок, работил е безпроблемно достатъчно дълго







Re: Безопасно ли е да се поставят тенис топки в пружините на автомобила
Ти си извадил някакъв луд късмет, на малко карана и не тормозена кола. Това ако го юрнеш на каране ще се разпадне пред очите ти за нула време.
П.С Откакто работя в тоя сервиз съм направил над 100 задни моста на торсиони, предимно рено канго, рено меган и лагуна. Малко по добри но и по сложни са тия на пежо и ситроен
П.С Откакто работя в тоя сервиз съм направил над 100 задни моста на торсиони, предимно рено канго, рено меган и лагуна. Малко по добри но и по сложни са тия на пежо и ситроен
AsusVivoBook17
CPU 11th Gen Intel(R) Core(TM) i3-1115G4 [/color]RAM 16000MB DDR4; VC-Intel UHD Graphics G4
CPU 11th Gen Intel(R) Core(TM) i3-1115G4 [/color]RAM 16000MB DDR4; VC-Intel UHD Graphics G4
- Zeroadhesion
- Мнения: 19267
- Регистриран: нед апр 13, 2008 18:33
- Репутация: 39477
- пол: Мъж
Re: Безопасно ли е да се поставят тенис топки в пружините на автомобила
Съсипа му хатъра, сега как ще се хвали, че неговото гардже е най-хубаво?Montoya написа: ↑нед май 11, 2025 20:47Ти си извадил някакъв луд късмет, на малко карана и не тормозена кола. Това ако го юрнеш на каране ще се разпадне пред очите ти за нула време.
П.С Откакто работя в тоя сервиз съм направил над 100 задни моста на торсиони, предимно рено канго, рено меган и лагуна. Малко по добри но и по сложни са тия на пежо и ситроен

- Mozo
- Skynet Cyber Unit
- Мнения: 295475
- Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
- Репутация: 365253
- Местоположение: Somewhere In Time
Re: Безопасно ли е да се поставят тенис топки в пружините на автомобила
Напротив, няма нищо общо с "моето гардже". И полото е моето гардже, ама не го хваля, щото е боклук и пръчка. И минавам около 10К на година, кара се предимно в София, което е страшна амортизация вече 17 години. Ходи също по планини, морета, не е като да е спряна колата. Не може всички да сме таксиметрови шофьори.
Иначе е нормално като си в сервиз да ти минават различни неща за правене. Полото се кара по същия начин, по същите маршрути, де му правихте всичко и изръсих 2500 за ремонти и консумативи, вече тропа отвсякъде, чудя се кога пак да ви го мъкна. Лагуната 17 години смених едни амортисьори и то без нужда (за всеки случай, щото съм тъп), един външен накрайник и на 2-3 години биалетки за по 10 лева парчето (дори последните 5 още не съм сменял, доста учудващо, още не лопат). А не е като да я пазя много, много. Всички спират и минават едва, едва през легнали полицаи, аз си перкам с 60 и в 90% от случаите минавам така. Ем, не ще да се счупи и ѝ няма нищо. Ти с твоята, ако минаваш така в продължение на година, какво ще ѝ се случи? Ще започне ли да се разпада пред очите ти? Ся, какво да си кривя езика като не се чупи? Ок, страшен боклук е, правя си я всеки ден тайно в мазето

Иначе е нормално като си в сервиз да ти минават различни неща за правене. Полото се кара по същия начин, по същите маршрути, де му правихте всичко и изръсих 2500 за ремонти и консумативи, вече тропа отвсякъде, чудя се кога пак да ви го мъкна. Лагуната 17 години смених едни амортисьори и то без нужда (за всеки случай, щото съм тъп), един външен накрайник и на 2-3 години биалетки за по 10 лева парчето (дори последните 5 още не съм сменял, доста учудващо, още не лопат). А не е като да я пазя много, много. Всички спират и минават едва, едва през легнали полицаи, аз си перкам с 60 и в 90% от случаите минавам така. Ем, не ще да се счупи и ѝ няма нищо. Ти с твоята, ако минаваш така в продължение на година, какво ще ѝ се случи? Ще започне ли да се разпада пред очите ти? Ся, какво да си кривя езика като не се чупи? Ок, страшен боклук е, правя си я всеки ден тайно в мазето



Офтопик:

Re: Безопасно ли е да се поставят тенис топки в пружините на автомобила
Братле, просто намали хваленето на тази лагуна. Моето си е курник, дори и на теб съм го казвал, купих го за 2 хил лв, до тук съм на 13 хил за ремонти да го направя пак кола, вече е кола технически изправна с много забележки външни и в салона и въпреки това за 5 години съм минал километрите които ти за 15 години.
Показах ти коли, нови коли които минават по 60-70 хил км годишно. Дори ти показах бмв пета серия което поддържаме от години, откакто го купи на 50 хил през 21 ва година и момента е на 270 хил. На това нещо още не сме сменявали нищо по окачването, само масла и филтри, дискове и накладки, смяна на масло на 15 хил, понякога пропуска човека и я кара с 5-6 хил отгоре. Стандартно веригата му сменихме на двеста и малко хиляди и по акция от бмв му смениха ЕГР и всмукателен колектор.
Новите коли са си нови коли и аз бих си купил нова, ама нямам пари. Вярно, че ако имам бих си купил тази
https://www.mobile.bg/obiava-1174341807 ... percharger ама няма и затова 20+ годишния курник и си трая.
Пак ще ти кажа, много лагуни съм видял и всичките са леща, а натиснат ли се на каране, умират бързо.
Старият ми пасат, велика кола ли беше като само аз му навъртях 530 хил км без никакъв ремонт по мотора, пардон, веднъж смених гарнитура на главата щото знаех, че клингеритовите гарнитури гният за около 200 хил км. Нямаше нужда обаче, смених я на улицата пред нас в Берковица, частите струваха 60 лв, въпреки това колата беше от тия немските, които не се трошат, но си е за хора без никакви претенции.
Сигурно още щях да я имам, но ми писна от липсата на хубави части, китайските не издържат /имаш пресен пример за китайското качество/ и просто го изхвърлих на скрап.
Скоро и лагуната и полото и сааба и ГЛ-а ще го последват.
Та така, говорим си просто. Кажи сега ако имаш една нова кола без значение от марката, френска или немска или шведска или американска с мотор с ресурс по голям от ресурса на лагуната, но два пъти по мощен със същия или по нисък разход на гориво като на лагуната. Кола на която мултимедията е 8-10-12 инчова и е на таблото и няма нужда да ползваш 20 годишния телефон защото се събира в капачето на пепелника, кола с 12 въздушни възглавници и още 20 модерни системи за сигурност, пак ли би избрал лагуната!?
Показах ти коли, нови коли които минават по 60-70 хил км годишно. Дори ти показах бмв пета серия което поддържаме от години, откакто го купи на 50 хил през 21 ва година и момента е на 270 хил. На това нещо още не сме сменявали нищо по окачването, само масла и филтри, дискове и накладки, смяна на масло на 15 хил, понякога пропуска човека и я кара с 5-6 хил отгоре. Стандартно веригата му сменихме на двеста и малко хиляди и по акция от бмв му смениха ЕГР и всмукателен колектор.
Новите коли са си нови коли и аз бих си купил нова, ама нямам пари. Вярно, че ако имам бих си купил тази
https://www.mobile.bg/obiava-1174341807 ... percharger ама няма и затова 20+ годишния курник и си трая.
Пак ще ти кажа, много лагуни съм видял и всичките са леща, а натиснат ли се на каране, умират бързо.
Старият ми пасат, велика кола ли беше като само аз му навъртях 530 хил км без никакъв ремонт по мотора, пардон, веднъж смених гарнитура на главата щото знаех, че клингеритовите гарнитури гният за около 200 хил км. Нямаше нужда обаче, смених я на улицата пред нас в Берковица, частите струваха 60 лв, въпреки това колата беше от тия немските, които не се трошат, но си е за хора без никакви претенции.
Сигурно още щях да я имам, но ми писна от липсата на хубави части, китайските не издържат /имаш пресен пример за китайското качество/ и просто го изхвърлих на скрап.
Скоро и лагуната и полото и сааба и ГЛ-а ще го последват.
Та така, говорим си просто. Кажи сега ако имаш една нова кола без значение от марката, френска или немска или шведска или американска с мотор с ресурс по голям от ресурса на лагуната, но два пъти по мощен със същия или по нисък разход на гориво като на лагуната. Кола на която мултимедията е 8-10-12 инчова и е на таблото и няма нужда да ползваш 20 годишния телефон защото се събира в капачето на пепелника, кола с 12 въздушни възглавници и още 20 модерни системи за сигурност, пак ли би избрал лагуната!?
AsusVivoBook17
CPU 11th Gen Intel(R) Core(TM) i3-1115G4 [/color]RAM 16000MB DDR4; VC-Intel UHD Graphics G4
CPU 11th Gen Intel(R) Core(TM) i3-1115G4 [/color]RAM 16000MB DDR4; VC-Intel UHD Graphics G4
- Mozo
- Skynet Cyber Unit
- Мнения: 295475
- Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
- Репутация: 365253
- Местоположение: Somewhere In Time
Re: Безопасно ли е да се поставят тенис топки в пружините на автомобила
Ама аз напълно те разбирам за какво говориш - разбира се, че няма как да се сравнява стар с нов автомобил нито по отношение на мощност, нито по отношение на стабилност, безопаснот и пр. Тук обаче говорехме за друго - прочете в онази статия как започват да дават дефекти след 60-70К, било двигател, било скоростна кутия, тотален леш, това не е нормално. В същото време нашите държат. Та идеята ми беше - моята, която може и милионник да е, никой не знае, може да изкара 100К без ремонт на двигател и скоростна кутия, а чисто нова - не. Сега разбра ли за какво говорим?
И не знам дали бих избрал предполагаемата ти кола, ако ще ми се троши на 70К и ще ми струва колкото 30 лагуни, просто няма как да стане. Да, всеки иска по-мощно и модерно, ама сметката не излиза. Или поне за нашия джоб. Онзи ден като идвах към вас таксиджията и той се оплакваше от великиот фолксваген - двоен съединител на 90К, 'земи тея 2 бона...
Иначе и Ники пред теб го каза, когато веднъж си говорехме да вземам друга, не са мои думи - "Иначе да, ако смяташ, че ще си намериш кола, която е с вечен двигател и торсион, който държи 30 години - няма да си намериш, просто колата е много здрава".
И не знам дали бих избрал предполагаемата ти кола, ако ще ми се троши на 70К и ще ми струва колкото 30 лагуни, просто няма как да стане. Да, всеки иска по-мощно и модерно, ама сметката не излиза. Или поне за нашия джоб. Онзи ден като идвах към вас таксиджията и той се оплакваше от великиот фолксваген - двоен съединител на 90К, 'земи тея 2 бона...
Иначе и Ники пред теб го каза, когато веднъж си говорехме да вземам друга, не са мои думи - "Иначе да, ако смяташ, че ще си намериш кола, която е с вечен двигател и торсион, който държи 30 години - няма да си намериш, просто колата е много здрава".

-
- Подобни теми
- Отговори
- Преглеждания
- Последно мнение
-
- 2 Отговори
- 69 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
съб май 03, 2025 12:13
-
-
Шофьор на автобус в Пловдив зашлеви 10-класник, с приятели замеряли рейса със снежни топки
от Mozo » вт яну 14, 2025 12:25 » в Любопитни новини - 0 Отговори
- 169 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
вт яну 14, 2025 12:25
-
-
-
Поставят знаци на фаталната отсечка, където загина 12-годишната Сияна
от Mozo » чет апр 03, 2025 15:19 » в Любопитни новини - 0 Отговори
- 26 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
чет апр 03, 2025 15:19
-
-
-
Желязков: Искам пълен контрол, хората трябва да пътуват безопасно
от Mozo » ср апр 09, 2025 12:58 » в Любопитни новини - 0 Отговори
- 17 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
ср апр 09, 2025 12:58
-
-
- 0 Отговори
- 41 Преглеждания
-
Последно мнение от шони
съб юли 06, 2024 19:31