Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Безопасно ли е да се поставят тенис топки в пружините на автомобила

Разни там колички, камиончета, багерчета и други на колелета :p .
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
шони
Модератор
Модератор
Мнения: 25588
Регистриран: пон окт 12, 2009 01:16
Репутация: 122369
пол: Мъж

Безопасно ли е да се поставят тенис топки в пружините на автомобила

Мнение от шони »

Ако пътувате повече, вероятно ще срещнете едно необичайно техническо решение - някои шофьори вкарват обикновени тенис топки в пружините на задното окачване. На пръв поглед това изглежда като трик за подсилване на износено шаси, но експерти предупреждават, че подобно решение може да струва много повече, отколкото изглежда.Според опитни автомонтьори основната цел на такава намеса е да се намалят провисналите пружини и временно да се подобрят ударопоглъщащите характеристики на автомобила, особено ако често се транспортират тежки товари. В някои случаи това наистина избягва контакта с асфалта и леко намалява натоварването на окачването. Практиката показва, че при определени условия ресурсът на износените елементи на шасито може да бъде удължен.
https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... avtomobila
Прочетено: 230 пъти
"Просветеният народ се подчинява, защото така иска; заслепеният от предразсъдъци народ - защото така трябва".
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 296702
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 368092
Местоположение: Somewhere In Time

Re: Безопасно ли е да се поставят тенис топки в пружините на автомобила

Мнение от Mozo »

Нямам пружини отзад, торсионът не е мръднал вече близо 30 години :headbang: :headbang: :headbang:
Изображение
Потребителски аватар
Montoya
Модератор
Модератор
Мнения: 21218
Регистриран: съб фев 15, 2014 11:32
Репутация: 118541
пол: Мъж

Re: Безопасно ли е да се поставят тенис топки в пружините на автомобила

Мнение от Montoya »

Ще мръдне торсионът, не се притеснявай :twisted: Земното притегляне работи надолу, тогава става зле положението
AsusVivoBook17
CPU 11th Gen Intel(R) Core(TM) i3-1115G4 [/color]RAM 16000MB DDR4; VC-Intel UHD Graphics G4
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 296702
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 368092
Местоположение: Somewhere In Time

Re: Безопасно ли е да се поставят тенис топки в пружините на автомобила

Мнение от Mozo »

Е, изработил си е изработеното, или 30 години ти се виждат малко :p Бахти и боклуците, правят ги да издържат само 30 години, нали :mrgreen: Когато и да се счупи, все е ок, работил е безпроблемно достатъчно дълго :headbang: :headbang: :headbang:
Изображение
Потребителски аватар
Montoya
Модератор
Модератор
Мнения: 21218
Регистриран: съб фев 15, 2014 11:32
Репутация: 118541
пол: Мъж

Re: Безопасно ли е да се поставят тенис топки в пружините на автомобила

Мнение от Montoya »

Ти си извадил някакъв луд късмет, на малко карана и не тормозена кола. Това ако го юрнеш на каране ще се разпадне пред очите ти за нула време.
П.С Откакто работя в тоя сервиз съм направил над 100 задни моста на торсиони, предимно рено канго, рено меган и лагуна. Малко по добри но и по сложни са тия на пежо и ситроен
AsusVivoBook17
CPU 11th Gen Intel(R) Core(TM) i3-1115G4 [/color]RAM 16000MB DDR4; VC-Intel UHD Graphics G4
Потребителски аватар
Zeroadhesion
       
Мнения: 19276
Регистриран: нед апр 13, 2008 18:33
Репутация: 39577
пол: Мъж

Re: Безопасно ли е да се поставят тенис топки в пружините на автомобила

Мнение от Zeroadhesion »

Montoya написа:
нед май 11, 2025 20:47
Ти си извадил някакъв луд късмет, на малко карана и не тормозена кола. Това ако го юрнеш на каране ще се разпадне пред очите ти за нула време.
П.С Откакто работя в тоя сервиз съм направил над 100 задни моста на торсиони, предимно рено канго, рено меган и лагуна. Малко по добри но и по сложни са тия на пежо и ситроен
Съсипа му хатъра, сега как ще се хвали, че неговото гардже е най-хубаво? :toothy10:
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 296702
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 368092
Местоположение: Somewhere In Time

Re: Безопасно ли е да се поставят тенис топки в пружините на автомобила

Мнение от Mozo »

Напротив, няма нищо общо с "моето гардже". И полото е моето гардже, ама не го хваля, щото е боклук и пръчка. И минавам около 10К на година, кара се предимно в София, което е страшна амортизация вече 17 години. Ходи също по планини, морета, не е като да е спряна колата. Не може всички да сме таксиметрови шофьори.

Иначе е нормално като си в сервиз да ти минават различни неща за правене. Полото се кара по същия начин, по същите маршрути, де му правихте всичко и изръсих 2500 за ремонти и консумативи, вече тропа отвсякъде, чудя се кога пак да ви го мъкна. Лагуната 17 години смених едни амортисьори и то без нужда (за всеки случай, щото съм тъп), един външен накрайник и на 2-3 години биалетки за по 10 лева парчето (дори последните 5 още не съм сменял, доста учудващо, още не лопат). А не е като да я пазя много, много. Всички спират и минават едва, едва през легнали полицаи, аз си перкам с 60 и в 90% от случаите минавам така. Ем, не ще да се счупи и ѝ няма нищо. Ти с твоята, ако минаваш така в продължение на година, какво ще ѝ се случи? Ще започне ли да се разпада пред очите ти? Ся, какво да си кривя езика като не се чупи? Ок, страшен боклук е, правя си я всеки ден тайно в мазето :lol: :lol: :lol:
Офтопик:
И каквото и да е, вече 100К двигателят не е пипан с пръст. Толкова много години и не пипано нищо по него, само се кара и се сипва масло (един път само е чистен дросел, което не е точно двигател, при това без нужда, защото се оказа, че просто трябва да се смаже жилото на газта). Колко от новите коли ще могат да се похвалят, че след 30 години ще минат 100К без да се пипа нищо по двигателите им? Четем ги как и чисто нови сдават багажа преди 100К. Наистина не разбирам хейта срещу нещо, което е качествено, не си особено обективен. Не защото е мое. И сеатът беше мой - НЯМА, ама НЯМА такъв уникален боклук. Полото същата история. Просто на лагуната този модел е читав и попаднах на модификация с вечния двигател.
Изображение
Потребителски аватар
Montoya
Модератор
Модератор
Мнения: 21218
Регистриран: съб фев 15, 2014 11:32
Репутация: 118541
пол: Мъж

Re: Безопасно ли е да се поставят тенис топки в пружините на автомобила

Мнение от Montoya »

Братле, просто намали хваленето на тази лагуна. Моето си е курник, дори и на теб съм го казвал, купих го за 2 хил лв, до тук съм на 13 хил за ремонти да го направя пак кола, вече е кола технически изправна с много забележки външни и в салона и въпреки това за 5 години съм минал километрите които ти за 15 години.
Показах ти коли, нови коли които минават по 60-70 хил км годишно. Дори ти показах бмв пета серия което поддържаме от години, откакто го купи на 50 хил през 21 ва година и момента е на 270 хил. На това нещо още не сме сменявали нищо по окачването, само масла и филтри, дискове и накладки, смяна на масло на 15 хил, понякога пропуска човека и я кара с 5-6 хил отгоре. Стандартно веригата му сменихме на двеста и малко хиляди и по акция от бмв му смениха ЕГР и всмукателен колектор.
Новите коли са си нови коли и аз бих си купил нова, ама нямам пари. Вярно, че ако имам бих си купил тази
https://www.mobile.bg/obiava-1174341807 ... percharger ама няма и затова 20+ годишния курник и си трая.
Пак ще ти кажа, много лагуни съм видял и всичките са леща, а натиснат ли се на каране, умират бързо.
Старият ми пасат, велика кола ли беше като само аз му навъртях 530 хил км без никакъв ремонт по мотора, пардон, веднъж смених гарнитура на главата щото знаех, че клингеритовите гарнитури гният за около 200 хил км. Нямаше нужда обаче, смених я на улицата пред нас в Берковица, частите струваха 60 лв, въпреки това колата беше от тия немските, които не се трошат, но си е за хора без никакви претенции.
Сигурно още щях да я имам, но ми писна от липсата на хубави части, китайските не издържат /имаш пресен пример за китайското качество/ и просто го изхвърлих на скрап.
Скоро и лагуната и полото и сааба и ГЛ-а ще го последват.
Та така, говорим си просто. Кажи сега ако имаш една нова кола без значение от марката, френска или немска или шведска или американска с мотор с ресурс по голям от ресурса на лагуната, но два пъти по мощен със същия или по нисък разход на гориво като на лагуната. Кола на която мултимедията е 8-10-12 инчова и е на таблото и няма нужда да ползваш 20 годишния телефон защото се събира в капачето на пепелника, кола с 12 въздушни възглавници и още 20 модерни системи за сигурност, пак ли би избрал лагуната!?
AsusVivoBook17
CPU 11th Gen Intel(R) Core(TM) i3-1115G4 [/color]RAM 16000MB DDR4; VC-Intel UHD Graphics G4
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 296702
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 368092
Местоположение: Somewhere In Time

Re: Безопасно ли е да се поставят тенис топки в пружините на автомобила

Мнение от Mozo »

Ама аз напълно те разбирам за какво говориш - разбира се, че няма как да се сравнява стар с нов автомобил нито по отношение на мощност, нито по отношение на стабилност, безопаснот и пр. Тук обаче говорехме за друго - прочете в онази статия как започват да дават дефекти след 60-70К, било двигател, било скоростна кутия, тотален леш, това не е нормално. В същото време нашите държат. Та идеята ми беше - моята, която може и милионник да е, никой не знае, може да изкара 100К без ремонт на двигател и скоростна кутия, а чисто нова - не. Сега разбра ли за какво говорим?

И не знам дали бих избрал предполагаемата ти кола, ако ще ми се троши на 70К и ще ми струва колкото 30 лагуни, просто няма как да стане. Да, всеки иска по-мощно и модерно, ама сметката не излиза. Или поне за нашия джоб. Онзи ден като идвах към вас таксиджията и той се оплакваше от великиот фолксваген - двоен съединител на 90К, 'земи тея 2 бона...

Иначе и Ники пред теб го каза, когато веднъж си говорехме да вземам друга, не са мои думи - "Иначе да, ако смяташ, че ще си намериш кола, която е с вечен двигател и торсион, който държи 30 години - няма да си намериш, просто колата е много здрава".
Изображение
Потребителски аватар
шони
Модератор
Модератор
Мнения: 25588
Регистриран: пон окт 12, 2009 01:16
Репутация: 122369
пол: Мъж

Re: Безопасно ли е да се поставят тенис топки в пружините на автомобила

Мнение от шони »

Бих добавил и цената на частите. Новите коли и по-новите (до 10 години) са с много скъпа поддръжка. А и доста неща се правят/ настройват/ремонтират само в специализирани сервизи със съответното оборудване (особено при колите от по-висок бранд), а там хич не се шегуват ;). Затова си кърпя старата (моята е на 25 години) и си я карам, пък докъдето изкара. :усмивка1: Иначе аз също заглеждам новите коли, Рено Аустрал, например. ;)
"Просветеният народ се подчинява, защото така иска; заслепеният от предразсъдъци народ - защото така трябва".
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 296702
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 368092
Местоположение: Somewhere In Time

Re: Безопасно ли е да се поставят тенис топки в пружините на автомобила

Мнение от Mozo »

Рено Аустрал не го бях виждал, изглежда яко. Ама си оставаме само с гледането :mrgreen:
Изображение
Потребителски аватар
шони
Модератор
Модератор
Мнения: 25588
Регистриран: пон окт 12, 2009 01:16
Репутация: 122369
пол: Мъж

Re: Безопасно ли е да се поставят тенис топки в пружините на автомобила

Мнение от шони »

Mozo написа:
пет май 16, 2025 12:29
Рено Аустрал не го бях виждал, изглежда яко. Ама си оставаме само с гледането :mrgreen:
Много е як, да, ама ще си остана само с гледането. Не е за моя джоб.
https://www.espaceauto.bg/renault/model ... BYEALw_wcB
"Просветеният народ се подчинява, защото така иска; заслепеният от предразсъдъци народ - защото така трябва".
Потребителски аватар
Montoya
Модератор
Модератор
Мнения: 21218
Регистриран: съб фев 15, 2014 11:32
Репутация: 118541
пол: Мъж

Re: Безопасно ли е да се поставят тенис топки в пружините на автомобила

Мнение от Montoya »

Цените на частите се вдигат, нови, стари коли, всичко се вдига нагоре. Да отидеш на сервиз и да оставиш 1500 - 2000 лв вече е съвсем нормално или поне при нас е така. Вчера Деу калос 2005 година, масла и филтри, два носача, две биалетки, тампони стаб щанга, накладки, компресор климатик, фреон и труд 1500 лв, БМВ Е91 2008 година, масло и филтри на двигател, масло и филтър и буксата на скоростите, автоматик да не тече, зареждане с 55 грама фреон 1300 лв. Стандартен 25 годишен автомобил можеше да му смениш маслото и филтрите за 100 лв, после за 150, после за 2001 сега е между 200 и 300 лв.
4 филтъра средно 80-100 лв /изключваме дизелови филтри които има от 100 до 200 лв цена само за горивен филтър/, 5 литра масло 100 лв, труд 50-60 лв и ето цената между 200 и 300. Евтино няма вече никъде.
Така са и цените на новите автомобили. Не ми се занимаваше да спирам на пауза за да чета рекламата на тва новото рено неуДачия бигстър. Цени от 45 хил лв а отдолу още 5-6 реда много дребен шрифт и за кратко с които ти ръгат още 20 хил към цената.
Преди 10 години за 45 хил лв можеше да купиш голф 7 с някакво добавено обрудване или две пежа 301 или две рена клио, вече за 45 хил само по едно рено или пежо евентуално окуцели или от фолксваген достъпен за тая цена е само Ъп.
Ееех отдавна отминаха времената, комшията ми зъболекар отиде и изкара чисто нова дачия логан от магазина за 10 500 лв
AsusVivoBook17
CPU 11th Gen Intel(R) Core(TM) i3-1115G4 [/color]RAM 16000MB DDR4; VC-Intel UHD Graphics G4
Потребителски аватар
шони
Модератор
Модератор
Мнения: 25588
Регистриран: пон окт 12, 2009 01:16
Репутация: 122369
пол: Мъж

Re: Безопасно ли е да се поставят тенис топки в пружините на автомобила

Мнение от шони »

Да, всичко поскъпна, но и възнагражденията ни – също.
"Просветеният народ се подчинява, защото така иска; заслепеният от предразсъдъци народ - защото така трябва".
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Авто-мото”