БИЗНЕС ПЛАН
ТЕМА:
АВТОСЕРВИЗ ЗА РЕМОНТ НА ЛЕКИ И ЛЕКОТОВАРНИ АВТОМОБИЛИ
ХІ клас при СОУ „Паисий Хилендарски” гр.Пловдив
ПЛОВДИВ
2011г.
1. Резюме
Настоящият бизнес проект се създава за стартиране на малък собствен бизнес - автосервиз за ремонт на леки и лекотоварни автомобили, смяна на масла, монтаж и демонтаж на гуми, както и продажба на консумативи за автомобилите.
Предлаганите услуги ще удовлетворяват потребностите на собствениците - физически и юридически лица - на леки и лекотоварни автомобили, основно втора употреба. При нарастващия брой на новoрегистрираните автомобили в страната, основно нов внос, всички собственици ще се нуждаят от бързо и качествено сервизно обслужване, както и гаранционно след ремонтно обслужване.
Основното ни предимство е, че във фирмата ще работят хора с дългогодишен стаж в областта на управлението, авторемонтните услуги, както и създадените професионални контакти с фирми от същата сфера.
2. Увод
2.1 Лични данни за предприемачите.
Дружеството се състои от трима съдружника.
Първия съдружник притежава собствен бизнес в търговията на дребно. В новата дейност ще разчита на опита си като собственик на авто-сервиз през периода 2004-2010 г.
Втория съдружник е с опит при отчитане на извършените дейности и воденето на отчета на вложените резервни части и материали и складовите им наличности.
И третия съдружник е с на уменията на счетоводител и притежаващ опит при разплащанията ни с персонала, доставчиците и бюджета.
2.2 Данни за планираното предприятие.
ООД- е регистрирано в Пловдивския окръжен съд през м.януари 2011 г.
Фирмата е регистрирана по Закона за ДДС.
Капиталът на дружеството е в размер на петдесет хиляди лева, разделен на 100 дяла по 500 лв. единият. Същият е разпределен както следва:
- за първия съдружник – осемдесет и осем дяла по 500лв единият - 44 000 лв.;
- за втория съдружник - шест дяла по 500лв. единият - 3000 лв.;
- за третия съдружник - шест дяла по 500лв. единият - 3000 лв.
Обслужваща банка: Уникредит Булбанк - клон Пловдив.
Предимство на фирмата са както уменията ни в управлението на малки предприятия, така и натрупания предишен професионален опит в авторемонтната дейност и създадените контакти, управлението на трудовите ресурси и складовите наличности, както и на работата в екип.
3. SWOT анализ
3.1 Данни за пазара.
Пазарното търсене и предлагане определя какви стоки и услуги ще се произвеждат и предлагат. Пазарът е определящият коректив за количеството на предлаганите продукти и тяхната цена.Към настоящият момент предлаганите сервизни услуги не съответстват на пазарното търсене и като количество, и като качество, и позволява разширяване на този сектор от услугите.
ПРЕДИМСТВА
НЕДОСТАТЪЦИ
● Готови помещения;
● Качественно оборудване;
● Опит в дейността;
● Собствен капитал;
● Високо качество и професионализъм;
● Липса на точна информация за потребностите на пазара;
● Недостатъчен опит в след ремонтното обслужване ;
● Липса на опит в оказването на пътна помощ в страната;
3.2 Пазарно проучване.
При провеждане на анкетното ми проучване сме акцентирали върху определяне на бъдещите ми клиенти по групи, интересуващите ги услуги в областта на авторемонтното обслужване и намиране на пазарна ниша за дейността ни. Водещите променливи на проучването са делението на клиентите ни - дали са физически или юридически лица и дали са регистрирани по ЗДДС или не. Мястото на сервиза е подходящо за дейността - в близост до други сервизи и магазини за авточасти и консумативи и в близост до големи транспортни възли и е лесно за достъп от всички райони на града. Сервизното оборудване е от лицензиран производител и позволява да се постигне добро качество на услугите при спазване на технологичността и безопасността при работа. Помещенията позволяват едновременен ремонт на четири автомобила и отделно помещение за балансовата машина,смяната и ремонта на гуми. Складовото помещение е достатъчно за съхранението на нужните резервни части и консумативи. Тези фактори са в основата на определящите клиентският избор въпроси. За подчинени променливи сме определили бързината и комплектността на услугите, при запазване на неизменно добро качество.
Определените от нас цени за различните услуги, са конкурентни, но не най-ниски, за запазване на фирмения имидж. Освен това за корпоративни клиенти дали представлява интерес абонаментно обслужване.
3.3 Конкуренти.
Проучването на конкурентите съм извършил чрез анкета сред потенциални клиенти и на основа на издадени от други автосервизи документи за извършени услуги.
Анкетата сме провели въз основа на следните показатели:
1.Предлагани авто-сервизни услуги;
2.Местонахождение на сервиза;
3.Цена на предлаганите услуги.
4.Качество на извършваните ремонти и услуги;
5.Професионализъм при работа;
6.След ремонтно гаранционно обслужване;
7.Лоялна конкуренция.
3.3.1 Анкета
1. Как избрахте Вашият автосервиз и откъде научихте за него-телевизия, радио, вестници , рекламна брошура или познати?
2.През последните 3 месеца Вашият автомобил /автомобили/имали ли са нужда от текущо обслужване или ремонт?
3. Какъв вид е обслужването /смяна на масло, гуми, ремъци, свещи или друго/ и ремонта /текущ, среден или основен/?
4. Удовлетворени ли сте от качеството, бързината и цената на извършваните досега услуги?
5. Бихте ли сменили сервиза си?
6. Какво друго очаквате от новия автосервиз?
- качество
- професионализъм
- след гаранционно обслужване
7. Регистрирани ли сте по ЗДДС ?
8. Подходящо ли е местонахождението на сервиза?
9. Бихте ли желали след ремонтна гаранционна поддръжка за извършените услуги и вложените авточасти и консумативи?
10. Интересувате ли се от абонаментно сервизно обслужване?
11. Имате ли нужда от сервизна помощ в рамките на страната и необходимост от теглене на повреден автомобил?
12. Денонощна ли да бъде тази помощ?
13. Познавате ли други, които биха се нуждали от такива услуги?
14. Бихте ли ни препоръчали на Ваши познати и колеги?
Целият материал:
Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят. |
Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите. |
Ако не знаете как, кликнете тук |
Автосервиз за ремонт на леки и лекотоварни автомобили - бизнес план
- Mozo
- Skynet Cyber Unit
- Мнения: 295546
- Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
- Репутация: 365456
- Местоположение: Somewhere In Time
Автосервиз за ремонт на леки и лекотоварни автомобили - бизнес план
- Прикачени файлове
-
Автосервиз за ремонт на леки и лекотоварни автомобили - бизнес план.rar
- (12.8 KиБ) Свален 198 пъти

-
- Подобни теми
- Отговори
- Преглеждания
- Последно мнение
-
-
Бизнес план от Помагало
от kobra666 » съб апр 05, 2025 17:41 » в Заявки за сваляне от ПомагалоЗдравейте!
Моля за съдействие за свалянето на тези материали от Помагало. - 1 Отговори
- 127 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
съб апр 05, 2025 17:47
-
-
-
Бизнес план на фирма
БИЗНЕС ПЛАН
НА
ЕТ „Х”
Име на фирмата: ЕТ „Х”
Адрес: ул.”Н.Коперник”
София - 1111
България
Телефон: + 359 2 964 32 31
Регистрация:... - 0 Отговори
- 430 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
съб апр 05, 2025 17:45
-
-
-
Бизнес план за велоцентър
БИЗНЕС ПЛАН
“Създаване на велоцентър”
ОТКРИВАНЕ НА ВЕЛОЦЕНТЪР НА ООД „БАЍК ФРЕНД“
ПРЕДСТАВЯНЕ НА ФИРМАТА
Представяне на фирмата
Фирма „Баѝк... - 0 Отговори
- 431 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
съб апр 05, 2025 17:47
-
-
-
Бизнес-план на авиоремонтна база
БИЗНЕС ПЛАН
на тема: „ Авиоремонтна база - SwiftSky„
Съдържание:
РЕЗЮМЕ
1.Описание на бизнес идеята
1.1 Мисия
1.2 Цели
2. Маркетинг
2.1 Състояние... - 0 Отговори
- 329 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
пет апр 11, 2025 16:59
-
-
-
Кой продава най-много нови леки коли в България?
Отговорът на този въпрос ни дават сведенията от КАТ за регистрациите на нови автомобили в България, като тук визираме месец април на настоящата... - 0 Отговори
- 56 Преглеждания
-
Последно мнение от шони
нед юни 02, 2024 11:03
-