Продуктов асортимент и жизнен цикъл на продукта
Ι. Увод
ЕТ „Кумир- Си” е фирма, специализирана в производството на месни продукти. Фирмата повече от 10 години е позиционирана на старазагорския пазар като производител на месо (свинско и телешко) и полуфабрикати (кабапче, дом. наденица, карначе, кайма). Реализацията на продуктите й се извършва чрез два фирмени магазина и търговски обекти на дребно за хранителни стоки на териториалния пазар. Фирмата работи с постоянни доставчици- свинекомплекс Нова Загора. До края на 2008-ма година предстои въвеждането на цех с колбаси, в който ще се произвеждат продуктовите групи малотрайни колбаси (кренфирши, биренки, колбас „Камчия”, „Хамбургски”, шунка), трайни ( сух шпек „Бургас”, „Сервилат”), деликатеси ( луканка, сушеница) и варено- пушени ( роле, бекон). Фирмата заема 15% пазарен дял на териториалния пазар.
ЕТ „Кумир- Си” разчита на добрия си имидж и на идеята, че качеството е най- добрата реклама.
ΙΙ. Продуктов асортимент на ЕТ „Кумир- Си”
Продуктовият асортимент е съвкупност от стоки, групирани по съществен признак. За производителя това е съвкупността от всички продукти и техните разновидности, които той предлага на пазара.
Асортиментът има следните характеристики:
Ширина- броят на продуктовите линии
Дълбочина- броят на продуктите включени в продуктова линия
Дължина- броят на всички продуктови единици произведени от фирмата
Взаимосвързаност- връзката между продуктите от различните продуктови линии по отношение на тяхното крайно потребление, канали за дистрибуция, производство
Продуктите се предлагат в разфасовки от 500 гр. и 1 кг. За каймата, 6 и 8 броя в тарелка кебапчета, 350 гр. карначе. В насипно състояние могат да се копуват само във фирмените магазини.
Продуктовият асортимент е като следва:
Ш И Р И Н А
Д Свинско месо Телешко месо Полуфабрикати
Ъ 1. група 1.група
Л врат,св. Без кост шол,т. без кост кайма
Б св. Котлет, бонфиле карначе
О 2. група 2. група дом. наденица
Ч рагу, св. ребра т. с кост кебапче
И шарено месо
Н 3. група
А карантия
ΙΙΙ. Жизнен цикъл на основните продуктови групи на „Кумир- Си”
За пръв път понятието жизнен цикъл на продукта (ЖЦП) се използва от Теодор Левит през 1965г. Според него пазарният живот на продукта (жизнен цикъл) преминава през няколко основни етапа от внедряването му на пазара до неговото отпадане (извеждане). При характеризиране на фазите на жизнения цикъл (ЖЦ) се има в предвид: продажби, печалба, цени, конкуренция, канали за реализация и т. н. Изучаването на ЖЦ позволява на маркетолозите да предвидят промените и да разработят най- подходящата за съответната фаза стратегия.
Целият материал:
Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят. |
Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите. |
Ако не знаете как, кликнете тук |
Продуктов асортимент и жизнен цикъл на продукта
- Mozo
- Skynet Cyber Unit
- Мнения: 295549
- Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
- Репутация: 365456
- Местоположение: Somewhere In Time
Продуктов асортимент и жизнен цикъл на продукта
- Прикачени файлове
-
асортимент и жизнен цикъл на продукта.rar
- (9.63 KиБ) Свален 69 пъти
