Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Бизнес - изследователска задача БИЗ

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с икономика, финанси, счетоводство, маркетинг.
Брутен вътрешен продукт, безработица, брутен национален доход, валутен курс, лихвени проценти, национален дълг, потребителско търсене, процент на инфлация, търговски баланс, фондов пазар.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284429
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 335864
Местоположение: Somewhere In Time

Бизнес - изследователска задача БИЗ

Мнение от Mozo »

Факултет: Управление и администрация
Катедра: Управление
Специалност: Бизнес администрация

бизнес – изследователска задача

Качество на работа на персонала в счетоводна къща „ДДС 09“ ООД

• Пълно описание на организацията и моментна ситуация, в която се намира
• 1. Организационно – правна форма на организацията
Организацията развива дейност като ООД (дружество с ограничена отговорност).
• 2. Предмет на дейност
„ДДС 09” ООД предоставя счетоводни и консултантски услуги, в т. ч. счетоводни и данъчни консултации, счетоводно обслужване на фирми и земеделски производители, водене на ТРЗ и административни услуги за клиентите както на абонамент, така и еднократни и допълнителни услуги извън абонамента срещу допълнително заплащане. Клиентите, към които са насочени услугите на счетоводната къща, са бизнес организации, земеделски производители и физически лица, работещи на свободна практика. Фирмата е регистрирана през 2009г. като ООД от двама съдружници без чуждестранно участие с начален капитал 5000 лв.
• 3. Роли и отдели в счетоводната фирма
Организацията е микропредприятие - към момента във фирмата работят 10 души, както следва:
1. Управител - 1
2. Икономист - 4
3. Оперативен счетоводител - 3
4. Архивист - офис – 2
Във фирмата са заети един управител и девет служители. Поради размера си микропредриятието няма обособени отдели. Всички управленски функции се изпълняват от управителя.
1. 4. Организационна структура на организацията











• 5. Принципите, които следва фирмата са:
• Конфиденциалност
• Гъвкавост
• Ориентираност към клиента
• Лоялност
• Отговорност и грижа към служителите
• Устойчиво развитие
2. Описание на областта и насоката на изследването
Областта на настоящето научно изследване е качеството на работа на персонала, в т. ч. фактори, които влияят върху качеството на работа на персонала.
Обект на научното изследване е персоналът на фирмата.
Целта на настоящето изследване е да анализира качеството на работа на персонала на фирмата, да разкрие факторите, влияещи върху работата на персонала и съответно да се посочат възможни решения.
Конкретен изследователски проблем.
Значението на човешкия фактор се проявява на всички равнища и във всички равнища и във всички подсистеми на управление на фирмата, а неговото състояние се превръща все повече в равностоен фактор на конкурентоспособност в условията на една пазарно ориентирана икономика. Проблемът на настоящето бизнес изследване е как да се повиши качеството на работа на персонала в счетоводна къща „ДДС 09“. Налице е отклонение между фактическото и желаното състояние на фирмата. Това става, когато персоналът на фирмата не е оптимално мотивиран. Също така обучението на персонала е от съществено значение. Слабата или прекомерната мотивация са предпоставки за възникването на такова отклонение. Проблемът е установен в резултат на увеличени оплаквания и недоволства от страна на клиентите и драстично увеличение на допусканите счетоводни грешки от персонала.
3. Предварително проучване на практиката
Успехът на една фирма е в ръцете на неговия персонал, ето защо е необходимо осигуряването на най - правилните кадри за постигането на стабилна ефективност на фирмата.
Примери от световната бизнес практика
В съзнанието на японеца икономическата организация е не само производствена, а и социална институция, която е гарант за неговото и на семейството му съществуване. В японската фирма успешно се съчетават традицията, дисциплината, подчинението, колективизмът. Бизнесменът се ръководи от максимата „икономическата организация – това е персоналът”. Неговият проблем не е да се принуждават работниците към трудова активност, а да се създават условия, които способстват за това. В тези условия е същността на японския модел на управление на персонала.
Веднъж постъпил на работа работникът периодично се премества в различни отдели, за да се запознае с работата в тях. В Япония все още е разпространена системата на доживотно наемане. Така служителят се чувства сигурен, че има работа и това го кара да работи интензивно, качествено и да спазва стриктно правилата на организацията. Благосъстоянието на семейството му зависи от финансовите резултати на компанията, което също го стимулира за активна работа. Размерът на заплатата пряко зависи от отработените във фирмата години, без значение от продуктивността на фирмата - принцип, познат като „nenko”. На ръководни длъжности се издигат само тези, които са преминали успешно през всички по-нисши стъпала и са показали необходимите умения за работа с хората.
Най-често управленските решения се взимат колективно чрез консенсус по предложен проект от ръководителите от по-ниско равнище. Работниците получават премии и акции, които им осигуряват участие в собствеността и печалбата. Японската заплата и схемите за повишения, в частност отразяват основно плод на колективните усилия на всички работници, и че не трябва да се набляга на индивидуалния принос.
Отличителни черти на японския стил са:
• Колективен дух. Работници, работодатели и правителство работят заедно за една преуспяваща Япония.
• Преимущество на груповите пред личните цели. Всички са отговорни за работата вместо само един. Японският метод спомага за намаляването на съпротивата срещу правилата и процедурите и така не се налага употребата на власт и авторитет, след като екипът сам определя целите и средствата за тяхното постигане.
• Обучение в компанията. Обучаващите програми са продължителни, за запознаването с всеки етап от операциите на фирмата. Прилагат се обучение на теория (в клас) и на практика (на работните места). Повечето японски фирми изискват обучаващите се да водят дневник през този период, а в края му да представят отчет за своите преживявания и впечатления. В другите страни мениджърите обучават основно директно на постоянното си работно място.
• Търпение. Японските лидери мислят в пет и десет годишни планове. Близките отношения между работодателите и правителството позволяват следването на дългосрочни планове.
• Лоялност. Поради политиката на „постоянно наемане” голяма част от работниците имат гарантирано работно място до пенсионирането си. Когато финансовите резултати не са добри, всички получават по-ниски заплати и премии, вместо да последва намаление на персонала. В Япония този подход повишава лоялността към компанията.
Типичната японска философия е представена в стила на управление в „Матсушита” (една от най-големите компании в света, позната с марката си Panasonic). Една от ценностите, които Коносуке Матсушита определя още през 30-те години отразява най-добре японския начин на правене на бизнес: „Ако не можем да създадем печалба, то ние извършваме един вид престъпление срещу обществото. Ние взимаме неговия капитал, неговите хора, неговите суровини и без добра печалба ние използваме ценните ресурси, които могат да бъдат използвани по-добре другаде.”
Управленският стил на Toyota е различен от типично японския, както и от американския стил на управление, въпреки, че Toyota е японска компания, която се е учила и черпила опит от американските си конкуренти. Може да се представи чрез двата основни стълба, които крепят всичко останало:
• Непрекъснатото усъвършенстване (т.нар. "кайзен") и
• Уважението към хората.
Мениджърите на Toyota осъществяват на практика "кайзен", провокират към постоянни подобрения, усъвършенствания и промени, създават атмосфера на самообучение на хората и среда, която се възползва от промените. Осъществяват на практика "уважението към хората" чрез гарантиране на сигурност и въвличане в екипна работа. Мотивират хората, определят им цели и печелят съпричастието на всички.
Toyota е превърнала управленското съвършенство в стратегическо оръжие, но нейният успех в крайна сметка се основава на способността й да създава ръководители, екипи и култура, да разработва стратегии, да изгражда връзки с доставчиците и да поддържа самообучаваща се организация. Стила на Toyota представлява 14 принципа разделени в четири категории, всички започващи с П – подходящата комбинация от далновидна философия, процеси, хора и решения на проблемите.
• Философия (Philosophy)
Философията на Toyota e компанията да се възприема като средство за добавяне на стойност за клиентите, служителите, обществото. Тази философия е одухотворена още от основателя на Tоyota – Сакичи Тойода, но е предавана от поколение на поколение.
• Процес (Process)
„Процесът” се отнася до основното, което следва да се прави, вече десетки години наред в Toyota, като наставничество, предаване на опит, преимуществени дългосрочни инвестиции пред краткотрайни печалби, време, което се отделя за постигане на консенсус.
• Хора и партньори (People and partners)
Хората и партньорите са също в сърцевината на работата в Toyota. Уважението към тях, усилията и инвестициите за тяхното развитие - всичко това се възвръща стократно, защото и персоналът, и партньорите стават по-уверени и по-съвършени в работата за Toyota.
• Решаване на проблемите (Problem solving)
В решаването на проблеми в Toyota също има определен стил. За да не се случва „гасене на пожар” (възникване на ненадейни, внезапни проблеми, вследствие на ненавременното им разрешаване) в Toyota проблемите се решават веднага и много задълбочено, а не повърхностно.
Моделът 4П на стила на Toyota изглежда по следния начин:

Петте водещи принципа на Сакичи Тойода са типично в стила на Японския дух:
• Винаги бъди верен на своите задължения, като по този начин допринасяш за компанията и за общото добро.
• Винаги бъди любознателен и креативен, в стремежа си да изпреварваш времето.
• Винаги бъди практичен и избягвай лекомислието.
• Винаги се стреми да изградиш топла и приятелска, домашна атмосфера на работа.
• Винаги имай уважение към духовните неща, и помни да бъдеш благодарен през цялото време.

Целият материал:
Прикачени файлове
Бизнес - изследователска задача БИЗ.rar
(1.67 MиБ) Свален 7 пъти
Прочетено: 48 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Икономика”