Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Комуникационен модел на Хл Ласуел

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с икономика, финанси, счетоводство, маркетинг.
Брутен вътрешен продукт, безработица, брутен национален доход, валутен курс, лихвени проценти, национален дълг, потребителско търсене, процент на инфлация, търговски баланс, фондов пазар.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284339
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 335734
Местоположение: Somewhere In Time

Комуникационен модел на Хл Ласуел

Мнение от Mozo »

Комуникационен модел на Х. Ласуел


През 1948 г. социолога Х. Ласуел публикува статия за структурата и функциите на социалната комуникация, разглеждана в контекста на политическата пропаганда. Изследвайки масовата комуникация и пропагандата, Ласуел обуславя 5 компонента и петте съответни нива на анализ, които трябва да се вземат в предвид, при анализирането та комуникацията:
Комуникатор /източник/ - На това ниво се провежда анализ на контрола;
Посланието – Ниво на анализ на съдържанието;
Канала /по какъв начин се изпраща посланието/ - Анализ на медията /средството/;
Получателя – Анализ на аудиторията;
Ефект – Анализ на ефектите/резултата/.

ИЗТОЧНИК СЪОБЩЕНИЕ КАНАЛ АУДИТОРИЯ ЕФЕКТ

Кой(казва)? Какво? Как? На кого? С какъв ефект?

Комуникаторът. Въпреки че, Ласуел се интересува предимно от масовата комуникация, той заявява, че във всяка форма на комуникация има някой или нещо, което комуникира(изпраща някакво съобщение).
Анализ на контролът. Поради прилагането на моделът на Ласуел към масмедиите въпросът „Кой?” се свързва предимно с анализ на контрола:
Кой притежава вестника?
Каква е политическата им ориентация (на собственика и на главния редактор и т.н.)?
Дали фактът, че са социалисти стои в основата за техните атаки срещу демократите?
Как решава редактора какво да излезе в новия брой?
Собствениците или главния редактор обект ли са на някакви правни ограничения?

Целият материал:
Прикачени файлове
Комуникационен модел на Хл Ласуел.rar
(6.49 KиБ) Свален 5 пъти
Прочетено: 31 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Икономика”