Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Ролята на неправителствения сектор в изпълнението на социалната политика

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с икономика, финанси, счетоводство, маркетинг.
Брутен вътрешен продукт, безработица, брутен национален доход, валутен курс, лихвени проценти, национален дълг, потребителско търсене, процент на инфлация, търговски баланс, фондов пазар.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284318
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 335664
Местоположение: Somewhere In Time

Ролята на неправителствения сектор в изпълнението на социалната политика

Мнение от Mozo »

ЕВРОПЕЙСКИ КОЛЕЖ ПО ИКОНОМИКА И УПРАВЛЕНИЕ

РЕФЕРАТ

НА ТЕМА:

Ролята на неправителствения сектор в изпълнението на социалната политика

Социалната политика зависи до някаква степен от типа управление на страната. Социалната политика е от изключително значение за една страна, тъй като е пряко свързана с развитието на страната и показва най-добре капацитета на управлението и отношението държава - обикновен човек.За това голяма роля имат Неправителствените организации.
Неправителствените организации участват в процеса на подготовка на законодателството, като посочва държавно-обществените консултативни органи като Националния съвет за рехабилитация и социална интеграция, Съвета за социално подпомагане и Националния съвет за закрила на детето. Макар по принцип съществуването на подобни органи да е похвално, на практика степента, до която те действително насърчават неправителствените организации да допринасят за развитие на политиките, е ограничена.Необходима е по-голяма прозрачност в отношенията между НПО и правителството, за да се осигури широк и реален процес на консултация. Много често текстовете на законопроектите се предоставят на НПО на много късен етап от тяхното обсъждане и това възпрепятства извършването на сериозен и изчерпателен анализ. В някои случаи, както при Закона за вероизповеданията, изобщо не са проведени консултации с НПО. До този момент няма нито един пример за иницииране на политика, която да е възникнала в Националния съвет за рехабилитация и социална интеграция или в рамките на Обществения съвет към Парламентарната комисия по въпросите на гражданското общество.Също така се забелязват структурни ограничения в начина, по който се учредяват подобни консултативни органи. В случая с Националния свет за рехабилитация и социална интеграция, участието на НПО на хора с увреждания се възпрепятства от изискването за брой членове и брой регистрирани клонове в цялата страна. Не се отдава необходимото внимание на дейностите, постиженията и влиянието на НПО на общностно ниво, както и не се извършва оценка на реалната им експертност. Националният съвет за закрила на детето е само един консултативен орган към Държавната агенция за закрила на детето, който има право да подава предложения към МТСП. Но единствено МТСП взима решението дали да подаде тези предложения към Министерския съвет – което на практика означава, че НПО участват в този процес твърде индиректно.
В България няма традиция в партньорства между организациите на гражданското общество, между бизнеса, както и между тези два сектора и една от причините е, че такива партньорства не са били изисквани от финансиращите програми като условие за достъп до средства.Като особено слаба се преценява степента на организираност на сектора на неправителствените организации за представяне на интересите и лобиране във връзка със структурните фондове. Само три национални неправителствени организации участват в работните групи за Националния план за развитие и оперативната програма за регионално развитие (Националното сдружение на общините, Фондацията за реформа в местното самоуправление и Българската асоциация на агенциите за регионално развитие). Досега по тази програма не са предвидени мерки, които да адресират пряко неправителствения сектор. Представители на неправителствените организации има и в работните групи на другите оперативни програми, но липсва механизъм за координирано формулиране на позиции и защита на интересите като цяло както на национално, така и на регионално ниво. Отделни неправителствени организации са имали достъп до специализирано обучение във връзка със структурните фондове, но липсва цялостна програма за развитие на техния капацитет или за достъп до информация. Поставено е началото на партньорство между организациите в различни сфери, т.нар. фамилии на неправителствените организации, в т.ч. в областта на регионалното развитие. Като позитивен опит в самоорганизирането на неправителствените организации може да се посочи Организацията на българските НПО, работещи за опазване на околната среда и устойчиво развитие, която е разработила и действен механизъм за излъчване на представители в различни работни групи, комисии, комитети или съвети чрез номиниране и гласуване чрез интернет.
Сътрудничеството между неправителствените организации за съвместни проекти се смята за ограничено. Въпреки това има редица примери за добри
практики със значителен потенциал.

Целият материал:
Прикачени файлове
Ролята на неправителствения сектор в изпълнението на социалната политика.rar
(10.23 KиБ) Свален 3 пъти
Прочетено: 26 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Икономика”