Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Пазарен механизъм за образуване на цените

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с икономика, финанси, счетоводство, маркетинг.
Брутен вътрешен продукт, безработица, брутен национален доход, валутен курс, лихвени проценти, национален дълг, потребителско търсене, процент на инфлация, търговски баланс, фондов пазар.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284031
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334943
Местоположение: Somewhere In Time

Пазарен механизъм за образуване на цените

Мнение от Mozo »

ТЕХНИЧЕСКИ УНИВЕРСИТЕТ – СОФИЯ
СТОПАНСКИ ФАКУЛТЕТ
Катедра: „Икономика, индустриален инженеринг и мениджмънт”




Курсова работа



Тема: Пазарен механизъм за образуване на цените

Изготвил: Мартин Любомиров Коцев
Стопански факултет
Специалност: Публична администрация

Съдържание
I Теоритична част
1. Търсене
1.1 Търсенето на пазара
1.2 Крива на пазарното търсене
1.3 Еластичност на търсенето
2. Предлагане
2.1 Предлагането на пазара
2.2 Крива на предлагането
2.3 Еластичност на предлагането
3. Механизъм за образуване на пазарните цени
3.1 Извеждане кривата на търсенето и предлагането
II Аналитична част
1 – Увеличеното търсене на малък хляб в магазините на „Билла България“
2 – Търсене и предлагане на домати през август месец 2011г.
3 – Предлагането и търсенето на яйца от „свободни“ кокошки
4 – Търсенето и предлагането на риба и рибни продукти.

III Заключение



Търсене
Търсенето е желание за получаване на дадена стока или услуга, което е подкрепено с притежаването на необходимите средства за придобиване на правото на собстженост.В този аспект на търсенето е онова количество от дадена стока или услуга, която купувачите са готови да закупят при определено равнище на цената.
Законът за търсене изразява съществуващата обратна зависимост между цената и броя на купувачите, който са готови да я заплатят.Когато цената расте търсенето спада. Индивидуалното търсене представлява количеството от даден продукт , което индивидът е склонен да закупи за определен период от време.Факторите за индивидуалното търсене могат да се представят с функцията на търсенето Dx: Dx=f(Цх,Д,Цу/х,В,Р,О,..... Др) . Dx е търсеното количество от благото Х; Цх е цената на благото Х;Д са доходите на потребителите, Цу/х са благата който заместват или допълват благото Х.В са вкусовеър на потребителите , Р е реклама на благото и тнт...
Кривата на търсенето се определя от :
1.Цената на стоката- Връзката между нея и търсенето е обратна.
2.Цените на всички стоки на пазара- Те влияят върху търсенето толкова по силно, колкото по здраво са свързани с потреблението на наблюдаваната стока
3. Средният доход на потребителите- Изменението на тези фактори нямат еднозначно въздействие върху търсенето на всички стоки.
4.Потребителските вкусове и предпочитания- Промяната им може да бъде както конкурентен така и дълготрайно въздействащ фактор върху търсенето.
5.Броят на потребителите и вида на населеното място- Колкото са повече толкова търсенето е по голямо

Кривата на търсенето може да се измества наляво или надясно в резултат на промените в неценовите фактори.

Целият материал:
Прикачени файлове
Пазарен механизъм за образуване на цените.rar
(1.48 MиБ) Свален 7 пъти
Прочетено: 48 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Икономика”