Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Маркетингово проучване на пазара на недвижимите имоти в град Казанлък

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с икономика, финанси, счетоводство, маркетинг.
Брутен вътрешен продукт, безработица, брутен национален доход, валутен курс, лихвени проценти, национален дълг, потребителско търсене, процент на инфлация, търговски баланс, фондов пазар.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284122
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 335143
Местоположение: Somewhere In Time

Маркетингово проучване на пазара на недвижимите имоти в град Казанлък

Мнение от Mozo »

ИКОНОМИЧЕСКИ УНИВЕРСИТЕТ – ВАРНА
ЦЕНТЪР ЗА „МАГИСТЪРСКО ОБУЧЕНИЕ“

КУРСОВА РАБОТА

ПО ДИСЦИПЛИНАТА „МАРКЕТИНГ НА
НЕДВИЖИМИ ИМОТИ“

НА ТЕМА:

Маркетингово проучване на пазара на недвижими имоти в Казанлък



Разработил: ……………… Проверил:…………………
/ / / /
Специалност: НИИ
Курс: Група:
Фак.№

С Ъ Д Ъ Р Ж А Н И Е


УВОД …………………………………………………………………………..3
1.Обща характеристика на град Казанлък……………………………………4
2. Маркетинг – същност, функции и задачи ………………………………....7
3. Сегментиране на пазара на недвижимите имоти аспекти и стратегии ….9
4. Анализ на търсенето, предлагането и цените на жилищните имоти в град Казанлък………………………………………………...……………………..11
5. Анализ на пазара на наемите в град Казанлък..………….……….………16
6. Оценка на потенциала на жилищните имоти в град Казанлък..………...19

ЗАКЛЮЧЕНИЕ…………………………………………………..…………..20
ИЗПОЛЗВАНА ЛИТЕРАТУРА…………………………………..……….…22

УВОД
Маркетинга е процеса на планиране и изпълнение на концепции за ценообразуване, придвижване и дистрибуция на идеи, стоки и услуги с цел създаване, изменение и удовлетворение на индивидуални и организационни цели. Това е начин за намиране на идеи за продажба на стоки и услуги и реализиране на дадена печалба.
За маркетинга интерес представляват благата, които са продукт на човешката дейност. Вариантът за използване на недвижимите имоти като блага в пазарната икономика е в качеството им на стока.
Маркетингът разглежда стоката преди всичко като полезност. Полезността на недвижимите имоти е способността им да удовлетворяват потребностите на собственика на дадено място и в течение на съответен период от време.
Недвижимата собственост представлява съществен елемент от материалната основа на бизнеса в България.
Недвижимият имот е “сложна вещ”, която включва в себе си три основни елемента: земя, усъвършенствания към земята и принадлежности към недвижимия имот.
Обект на настоящата курсова работа e град Казанлък.
Предмет на разработката е маркетинговото изследване на пазара на жилищните имоти в град Казанлък за периода от 2014-2016 година.
Основната цел, която си поставям в настоящата разработка е решението на следните задачи :
Характеризиране пазара на жилищните имоти в град Казанлък;
Характеризиране на сегментирането на недвижимите имоти(анализ на търсенето,предлагането и цените)
Анализ на продавачите и купувачите на жилищни имоти;
Оценка на потенциала на жилищни имоти.
1. Обща характеристика на град Казанлък
Град Казанлък е разположен във физическия център на България, в западната част на Казанлъшката котловина. Населението му е около 69 700 души. Градът е център на Долината на розите и тракийските царе и атрактивна туристическа дестинация. Тук се намира най-голямата и най-добре запазена в страната Тракийска гробница, включена в списъка на ЮНЕСКО – Казанлъшката гробница, както и Музеят на розата. В района на Казанлък има два резервата и пет защитени местности, множество удивителни творения на природата и вековни гори. Градът се намира в периферията на най-големия и изключителен с красотата си резерват в Стара планина – “Джендема”, включен в Национален парк “Централен Балкан”. Границите на парка стигат почти до Казанлък на запад.
Rosa Damascena, или маслодайната роза, е най-голямото богатство на Казанлъшкия регион. Тя е пренесена по българските земи от Азия преди столетия. Днес тя е един от символите на България. Под влияние на уникалните климатични и почвени условия постепенно се е обособила като самостоятелен вид, различаващ се от маслодайните рози, отглеждани в другите страни. Така в началото на XIX в. тя получила името „Казанлъшка” маслодайна роза, а Подбалканската долина вече се нарича Долината на розите и Долината на тракийските царе.
Празникът на Розата е един от най-забележителните фестивали в България, посветен на красотата и цветята. Празнува се за първи път през 1903 г., като оттогава традиционно се провежда през първия уикенд на юни. От две години периодът е променен по инициатива на кмета на град Казанлък – Галина Стоянова. Празникът на Розата се провежда в периода 12 май – 4 юни, с продължителност 1 месец. Това е периодът, през който цъфти маслодайната казанлъшка роза. Днес Празникът на Розата се е превърнал в международно празненство, в което се забавляват хиляди туристи и гости на града. Програмата включва избор и коронясване на Царица Роза, ритуалите “розобер” и “розоварене”; празнично шествие – карнавал, международен фолклорен фестивал “Младежта на Балканите” и др.
Коефициентът на безработица в град Казанлък през 2016 година е 4,9%, сравнение с 2015 година когато е бил 5,1%, където се наблюдава намаляване на безработните лица в града. Безработицата е по-нисъка от средната за страната – 10,0%.
Таблица 1
Средногодишно равнище и брой на безработни лица в община Казанлък за периода 2014 – 2016 г.
Показатели
2014 г.
2015 г.
2016 г.
Средногодишен брой безработни лица
2309
1745
1235
Средно равнище на безработица, %
6,7
5,1
4,9
 
Източник: Дирекция „Бюро по труда“ град Казанлък

Недвижимата собственост е предпочитаният начин да се инвестират средства и да се очакват все още добри печалби в бъдеще, тъй като за повечето хора сигурността на спестяванията им не се намира в банките. Особено голямо влияние оказват прекалено ниските лихви на депозитите, ниските лихви по кредитите и засиленото кредитиране от страна на банките. Ето защо този сектор на икономиката претърпя най-големи промени през последните десетина години – бърз ръст на цените и на темповете на строителството.

Целият материал:
Прикачени файлове
Маркетингово проучване на пазара на недвижимите имоти в град Казанлък.rar
(61.37 KиБ) Свален 6 пъти
Прочетено: 79 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Икономика”