Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

ИКЕА - да се разширява ли чрез франчайзинг към Южна Америка?

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с икономика, финанси, счетоводство, маркетинг.
Брутен вътрешен продукт, безработица, брутен национален доход, валутен курс, лихвени проценти, национален дълг, потребителско търсене, процент на инфлация, търговски баланс, фондов пазар.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 296698
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 368022
Местоположение: Somewhere In Time

ИКЕА - да се разширява ли чрез франчайзинг към Южна Америка?

Мнение от Mozo »

Университет за национално и световно стопанство
Факултет „Управление и администрация”
Катедра „Маркетинг и стратегическо планиране”


Казус

по
“Международен маркетинг”

ИКЕА
Да се разширява ли чрез франчайзинг (продаване на права) към Южно -американския пазар?



Съставен от:
Екатерина Веселинова Исаева,
Фак.No:2922418
Специалност: Маркетинг Магистратура



Проверил: гр.София
Доц. Хр. Танушев 04.03.2010г.


Стратегията на шведската компания ИКЕА за продажба на мебели, които изискват самостоятелно сглобяване и транспорт от страна на потребителите е много подходяща за млади семейства, които искат да спестят от средствата за монтаж и превоз, но да не правят компромис по отношение на качеството. Фирмата залага на сериозни проучвания на нуждите на потребителите си като се допитва директно до тях и до дистрибуторите на продуктите. По този начин въвлича в производствения процес и самия краен клиент. В световен мащаб ИКЕА се стремят да разполагат магазините си в страни, в които им подходящи ресурси за изработката на мебелите им. Това от своя страна означава, че те не само че изнасят стоката си в чужбина, но и инвестират на местна почва и по този начин отварят нови работни места. Тази стратегия е подходяща за по- отдалечени страни като Австралия и Китай например, където има дървен материал в изобилие и голям потребителски пазар.
Практиката на компанията да предоставя дизайнерски модели на производители си по цял свят й дава възможността да налага своя продуктова линия в световен мащаб и в същото време да дава свободата на местните производители за работа. Централният офис на фирмата координира рекламният и маркетингов процес от щаб квартирата си в Швеция. ИКЕА предоставят на своите потребители каталози, лентови измерители, списъци за пазаруване и уеб – сайт в Интернет, за да помогне на потребителя с избирането на подходящо оборудване за жилището си. Целта да се подпомогне потребителя във вземането на решение за продукта, който ще му е най – подходящ е от основно значение за фирмата. Поддържат се ниски цени, които са по възможностите на потребители със средно ниво на доходите като обаче това не означава, че продукта е на по – ниско качество, а че продукцията се произвежда на по – високо технологично ниво и се правят икономии от мащаба с вложения в производствена техника. Ценовата политика е основна в маркетинговата стратегия на шведският мебелен гигант. Те разчитат на качествено производство, на компактни опаковки, на инвестиция в региони където има възможност за развитие на евтино производство и добра дистрибуционна политика. ИКЕА се стремят да доставят на производителите по целия свят качествени елементи на ниска цена чрез подбирането на подходящ доставчик. ИКЕА от близо следи работата на доставчиците и по този начин може своевременно да достави до всяко кътче на Земята необходимите елементи.
Фирмата залага не на високи надценки, а на големи обеми продажби, от които генерира своята печалба. Политиката на фирмата потребителите сами да сглобяват мебелите си освен, че им дава възможност да намалят цената на крайния артикул, но също така правят продуктите по – лесни за пренасяне и съхранение в складовите бази. Опаковането на мебелите във вид на плоскости, които са лесни за пренасяне и заемат малко място е в плюс както на самата фирма, така и на потребителя. Това е още едно предимство на ИКЕА пред конкурентите й.
Шведската фирма се стреми да налага изчистеният скандинавски дизайн на мебелите, съчетани с удобство и компактност. От друга страна фирмата проучва местните тенденции и предлага дизайн, който се харесва на локалните потребители. Така например на част от европейските си клиенти предлага т.н. „американски стил”, който им допада. Компанията залага на глобално стандартизирана продуктова стратегия, но това не значи, че се пренебрегват местните предпочитания на потребителите.
По отношение на разширяването на бизнеса си ИКЕА не навлизат директно на някой непознат пазар, а отпускат франчайзингови права на дадена местна фирма след продължително проучване на франчайзингополучателя.

Целият материал:
Прикачени файлове
ИКЕА - да се разширява ли чрез франчайзинг към Южна Америка.rar
(13.18 KиБ) Свален 14 пъти
Прочетено: 72 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Икономика”