Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Стратегическо управление на фирмата

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с икономика, финанси, счетоводство, маркетинг.
Брутен вътрешен продукт, безработица, брутен национален доход, валутен курс, лихвени проценти, национален дълг, потребителско търсене, процент на инфлация, търговски баланс, фондов пазар.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 296700
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 368022
Местоположение: Somewhere In Time

Стратегическо управление на фирмата

Мнение от Mozo »

СА „ Д. А. Ценов” – Свищов


Задача №3
Стратегическо управление на фирмата


Фирма
,,ДАНИЕЛ ПРОПЪТРИ ЛИМИТЕД” ЕООД.- гр.София.






Изготвил:Антоанета Венелинова Ангелова,
спец: ИБИ, курс: 3, гр. 39, фак. № 126039
I. Фирма ,,ДАНИЕЛ ПРОПЪТРИ ЛИМИТЕД” ЕООД.- гр.София.
Фирмата се намира в гр. София, кв. Казичене, ул. ,,Оборище” 76. Дейността на фирмата е изработка, доставка и монтаж на алуминиева дограма. Фирмата е официален представител на ,,Стилмет”- алуминиеви профили etem и аксесоари за изграждане на алуминиева дограма, консумативи за стъклопакети, алуминиеви ламели за външни ролетни щори, atalbond- за външна облицовка на сгради.
II. SWOT анализ на фирмата.
1. Силни страни:
- Фирмата е определила компетенцията в дейността, която се занимава.
- Фирмата се отличава с добри конкурентни способи.
- От страна на потребителите, фирмата среща добро отношение, тъй като има висока заинтересованост на потребителите, точно към тази фирма.
- Фирмата разполага с висококачествено оборудване и адекватни машини.
- Ниски цени.
- Фирмата има доказани предимства с богатия си асортимент от продукти, технологията на изработка и качеството на предлаганите продукти.
Фирмата е защитена от силен коккурентен риск, тъй кат се обновява системно и умее да поддържа интереса към себе си.
2. Слаби страни:
- Слабостите на фирмата се показват в пиковите дни на работа. Организацията заслабва, поради натовареност на всеки член на организацията.
- ,,Сезонното текучество”. През топлите месеци текучеството на фирмата е по – натоварено, тъй като повечето клиенти желаят в този период да си поставят алуминиева дограма или друг вид артикул на тази фирма.
- Слаба мотивираност на персонала (работниците). В стремежа си фирмата да максимилизира своята печалба, не обръща достатъчно внимание на интересите на работниците си. Липсват възможности (до момента) за йерархично израстване в организацията.
- Конкуренцията е от голямо значение за фирмата.
- Намален е контрола върху силата на управление от страна на работниците.
3. Възможности:
- Поради доброто си финансово положение фирмата има възможност да разширява дейността си.
- Има възможност в натоварените си периоди временно да увеличава персоналът си.
- Имат възможност да предлагат намаления (промиции).
Напр: ,, Ако поръчате от нас всичките си врати и/или прозорци, доставката е безплатна и т. н. ‘’
4. Заплахи:
- Заплахите на фирмата могат да будат множество нови фирми, които се насочват в развитието на такъв бизнес, които предлагат сходни продукти, на по – ниски цени в стремежа си да привлекат повече клиенти, дори да съзнават вероятността да са на загуба.
- Търсенето на тези стоки и услуги не са ежедневно.

III. Определяне на стратегическата позиция на фирмата.
1. Кои фактори отличават печелившите фирми от губещите в бранша?
◦ Съвременната материална база.
◦ Качественото производство на предлаганите продукти.
◦ Спазването на срокове за изпълнение на поръчките.
◦ Спазване на договореностите с клиентите.
◦ Отговотно отношение към работата.
◦ Индивидуалния подход към жсеки клиент.
◦ Висококвалифицирани кадри.
◦ Коректност и професионализъм и т. н.
2. Какви предимства предлага фирмата на потребителите?
- Политиката на дружеството е насочена към усъвършенстването на системата за управление на качеството за нарастване удовлетвореността на клиентите, чрез задоволяване на изискванията им. Едно от предимствата на фирмата е прилагането на нови, съвременни технологии за изработка на алуминиева дограма, консумативи и др. , както и прилагането на нови практики за управление на човешките ресурси, подобряване на системата на управление. Друго важно предимство е квалификацията и преквалификацията на работниците. Инвестицията ж човешки ресурс е гарант за по – добро качество и конкурентност на производството на фирмата, както и добрата организация на самия процес. Изключително важно е успешното завършване на проектите и качественото и надеждно изпълнение на алуминиевите продукти и предлаганите цени.
3. Настъпиха ли промени в бизнеса през последните 5 год. ?
- Да, през последните 5 години фирмата се развива в положителна насока, въпреки увеличилата се конкуренция. Това се вижда от увеличения обем на продажби и увеличеният пазарен дял. Настъпило е разширяжане на пазарите, което проличава от разширения предмет на дейност на фирмата. През последните години фирмата регистрира значителен ръст на приходи, като използва както собствени, така и привлечени инвестиционни средства. Извършени са квалификация на работниците и служителите при въвеждането на нови материали и технологии на работа, които неминуемо са довели до повишаване качеството на работа на дружеството. Крайните потребители залагат на добре познатото име в стойтелния бранш, тъй като у нас все още са единици фирмите с изграден имидж и идентичност.
4. Свързана ли е стратегията с модела на дейности в миналото?
- Да, свързана е, но не пряко. Дружеството не променя основния си замисъл от създаването си. Наблюдава се развитие и промяна в положителна насока, както и разрастване на първоначалния предмет на дейност.
5. Кои фактори мислите че ще се променят в близките 5 години?
- За в близките 5 години, мисля че факторите, които ще се променят са свързани с нововъведенията в машините и съоръженията, технологията, както и намаляване на инвестициите, свързани с неплатежоспособността на населението; Ще се промени и качеството, към по-добро и цената; Ще се повишат и заплатите и очакванота допълнителна квалификация на заетите; Ще се извърши отсейване на по – добрите стройтелно фирми, които ще могат да отговарят на потребностите на клиентите, които пък от своя страна ще бъдат засегнати и от наблюдаваната финансова криза и все по – малките ипотечни кредити и увеличаването на лихвените проценти (%) на банките.
6. От каква информация ще се нуждае в бъдеще управляващия екип?
-За в бъдеще информацията, от която ще се нуждае фирмата е свързана с качеството на материалите, с които работи, защото ако маатериалите не са качествени няма как ние да направим качествен продукт; машините и съоруженията спомагащи за изпълнение на поетите ангажименти, подборът на персонал и др.

Целият материал:
Прикачени файлове
Стратегическо управление на фирмата.rar
(12.1 KиБ) Свален 19 пъти
Прочетено: 90 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Икономика”