Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Бизнес контакти-лекция

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с икономика, финанси, счетоводство, маркетинг.
Брутен вътрешен продукт, безработица, брутен национален доход, валутен курс, лихвени проценти, национален дълг, потребителско търсене, процент на инфлация, търговски баланс, фондов пазар.
Нова тема Отговори
Kotkata68
Глобална котка-идиотка
Глобална котка-идиотка
Мнения: 29946
Регистриран: пет ное 30, 2007 12:06
Репутация: 58101
пол: Жена

Бизнес контакти-лекция

Мнение от Kotkata68 »

ТЕМА 2. Видове и организация на деловите контакти
Според начина, по който се разменя информацията се различават два вида делови контакти:
(1) Устно общуване – осъществява се чрез директен разговор лице в лице или по телефона. Директния разговор писмени може да се осъществи между двама или повече участници от тук то бива – индивидуално (между 2 страни) и групово общуване (между повече от 2 страни)
(2) Писменото общуване (кореспонденчески контакти) се осъществява чрез писма. Кореспонденцията бива входяща или изходяща. Писмата могат да бъдат индивидуални и групови.
Най-голямо значение в бизнеса имат устните делови контакти.Положителни страни на устния вид делово общуване/контакт е че е точен точен, пести време, можем да си съставим мнение за партньора.Отрицателна страна – липсва документ, ако не се води протокол и не се записва казаното, и е възможно да се стигне до неточности и опасности от грешно тълкуване на думите.
Писменото общуване може да приеме различни форми. Изготвя се документ, който може да служи за справка, информация и като доказателствен материал. Обикновено се изготвят в 2-3 варианта и се съхраняват. Недостатък – еднопосочния характер при което получателя на писмото няма възможност да реагира веднага да отговори. За намаляване на недостатъка се използва съвременнат техника, но пак е необходимо време. Друг недостатък е че писмата, съдържащи компрометиращи данни биха могли да попаднат в ръцете на недоброжелатели и да нанесат вреда на имиджа на фирмата. Други недостатъци са бюрокрацията,писма по най-дребни поводи, което усложнява потока на информация на фирмата
Деловото общуване можем да го разделим в зависимост на това къде се обменя информацията:
(1) Вътрешно общуване – отношенията и контактите в нашата организация. Провежда сев три посоки:
- от горе надолу- придобива все по - .голямо значение в деловия свят. Ръководителите търсят мнения;
- от долу нагоре;
- хоризонтално общуване – провежда се между сътрудници на едно йерархично равнище във фирмата.
(2) Външно общуване – свежда се до предаване на информация на лице извън фирмата.това влияе върху имиджа и върху резултатите от дейността. Едно правилно съставено писмо, проведен разговор могат да вържат клиент, да помогнат за сключването на сделка.
В зависимост от използваните средства за комуникиране деловите контакти биват:
• Словесна (вербална) комуникация – устна или писмена – мислите, идеите се изразяват чрез думите, които изговаряме или пишем.
• Несловесна (невербална) комуникация – мислите и идеите се изразяват чрез жестовете или физически знаци и символи
В зависимост от наличието на обратна връзка делвите контакти биват:
• еднопосочна и
• двупосочна
В зависимост от националната принадлежност на участниците:
• на национално и
• на междукултурно общуване
Организация на деловите контакти: Осъществяването на ДК във фирмата е обусловено от нейната организационна структура. Структурата обуславя длъжностите които имат правото да осъществяват делови контакти – от мениджърите и от сътрудници с делегирани права.Организацията зависи от размера на фирмата.
В зависимост от това дали се осъществява и на какво ниво се осъществява:
• Централизирана организация на деловите контакти – деловите контакти се осъществяват от централната организация. Характерно за малките фирми.
• Децентрализирана организация на деловите контакти – осъществявана както от централната организация но така също и от местното ръководство.
Прочетено: 195 пъти

Не ми казвай какво да правя... За да не ти кажа къде да идеш...!

Опознават ме само тези, на които позволя... за останалите съм просто това, което виждат!

Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Икономика”