Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Взаимодействие на администрация с гражданска организация "Спортни клубове – училища и Министерство на физическото възпитание и спорта"

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с икономика, финанси, счетоводство, маркетинг.
Брутен вътрешен продукт, безработица, брутен национален доход, валутен курс, лихвени проценти, национален дълг, потребителско търсене, процент на инфлация, търговски баланс, фондов пазар.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Montoya
Модератор
Модератор
Мнения: 17356
Регистриран: съб фев 15, 2014 11:32
Репутация: 84294
пол: Мъж

Взаимодействие на администрация с гражданска организация "Спортни клубове – училища и Министерство на физическото възпитание и спорта"

Мнение от Montoya » нед яну 13, 2019 21:19

СУ ”Климент Охридски”
Философски факултет
Дисциплина „Подготовка на проекти - взаимодействие администрация - гражданско общество”

Курсова работа
на тема
”Взаимодействие на администрация с гражданска организация ”
„Спортни клубове – училища и Министерство на физическото възпитание и спорта“

Изготвил: Преподавател:
Димитър Йосифов Тихомира Трифонова 
Фак. №70333
Европейска публична администрация

София
2014
I.
Въведение
Неправителствените организации и гражданските движения са доказана форма за гражданска активност и участие във формулирането и решаването на регионални, съсловни и общонационални проблеми. Реално гарантираната свобода на сдружаване, способността на обществото да мобилизира гражданската енергия в публичен интерес и политиката на насърчаване на гражданските инициативи са категорична характеристика на развитите съвременни демокрации.
Укрепването на гражданското общество за нас е истинската гаранция за необратимостта на прехода към демокрация и пазарна икономика. Гражданската инициатива има творчески потенциал с политически, икономически и социални измерения. Политическата енергия на обществото намира израз не само в дейността на политическите партии, но и в сдруженията за защита на общо демократични принципи, граждански контрол върху публичната администрация, подпомагане на право - охранителните органи в борбата с престъпността и други негативни обществени прояви, разширяване на социалната база на външнополитически инициативи.1

Важна и актуална тема е сферата на образованието, което е обект на дейност от множество организации. Бързите темпове на развитие на икономическата среда, стимулирани от новите свръх технологии неминуемо пораждат нужда от различен вид квалификация на работната ръка, даваща не само предимство, но е и изискване на пазара на труда. Насочеността на обучението в образованието е изоставаща спрямо приложението в реалния живот, което я прави неефективна , а промените в системата са тромави, което налага запълване на нуждите чрез бързо действащи методи и решения, насочени към конкретен проблем.
В желанието си да дадем най-добрата подготовка на новите поколения за бъдещето, ги принуждаваме да се ангажират с много допълващи дейности, което заема почти цялото време на индивида. Нежеланите резултати са факти, подкрепени от статистически данни: т. нар. „цивилизационни болести“ - наднормено тегло, диабет, сърдечни проблеми, нервни разстройства, нарушения в опорно-двигателния апарат и множество други. Те се пораждат от обездвижване, липса на активни физически занимания, заменени от модерната виртуална среда – игри, забавления, социални мрежи в интернет пространството. Този начин на живот поражда проблеми с общуването, социопатия, заблуда за действителността на обкръжаващата среда.
Решението на ситуацията е директното общуване между хората, при което се обменят мнения, опит, всякаква разнопосочна информация, които разширяват погледа и дават на човека нов поглед за света и мястото ни в него. Обикновено хората се събират на приятелски начала, но когато интересите добият определена посока, се обособяват групи, които задоволяват потребностите в по-висока степен. Съвременният ритъм на живот ни налага да имаме познания и подготовка в редица области, ако желаем да сме успешни в развитието си. Съзнавайки необходимостта от сериозна подготовка и в желанието си да подсигурим по-добро бъдеще за нашите деца, натоварваме и тях с нашите амбиции, като ги включваме в специализирани групи по интереси за тяхното обучение и придобиване на важни умения и познания. Това са курсове по чужди езици, наука, изкуство, приложни дейности, спорт.

Вниманието ни ще бъде насочено към спортните занимания в образователната система.
Системните спортни занимания са дейност, научно обоснована и доказваща необходимостта от двигателна активност, поради което е част от задължителната образователна програма. Часовете за физическо възпитание и спорт в нея обхващат запознаването с няколко точно определени традиционни вида спорт и свързаните с тях двигателни умения и постижения, обвързани с норматив. Разпределението на часовете по предмети в учебната програма е строго определен и недостатъчен за пълноценна физическа подготовка.
Създаването на отделни курсове, школи и обучения със спортна насоченост се явява необходимост, породена от недостиг на възможности, ограничен избор, неудовлетворени желания. Създадените по предназначение организации предоставят нови и съвременни условия и методи, съобразени с интересите и модерните направления в света и разкриващи голям диапазон за избор, доказване и реализация на възможности и желания.
Със създаването на нов вид държавна структура за управление на спортните дейности след 1992г. се промени и националната система за физическо възпитание и спорт, която от изцяло осигурена от държавата премина към нова структура от самостоятелни организации – субекти със статут на юридически лица. В резултат се появиха множество спортни клубове, самостоятелно осъществяващи дейност по Закон за физическото възпитание и спорт.


II.
1. Взаимодействие училища – спортни клубове
Водени от общи интереси и съобразявайки се с установените правни норми, двете страни представляват и удовлетворяват интересите на групи хора, като за общата цел предоставят собствените възможности, изразени в конкретна форма.

Директор – представлява и управлява училище – учебна дейност, кадри, персонал, материална база. Осъществява връзката с външни организации, в частност спортни клубове и администрира реда и организирането на договорените дейности. Тук се среща интересно явление – интересите на гражданското общество се прокарват двустранно – веднъж в лицето на, институцията извършваща дейност от обществен интерес, повторно - от страната на НПО, удовлетворяваща конкретни нужди на определен кръг заинтересовани хора.

Целият материал тук:
Взаимодействие на администрация с гражданска организация Спортни клубове – училища и Министерство на физическото възпитание.rar
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Прочетено: 36 пъти
HP EliteBook 8560p
CPU - Intel(R) Core(TM) i5-2540M CPU @ 2.60GHz; Chipset-Intel 6 Series/C200 Series; RAM-8320 MB DDR3; VC-Radeon HD 6400M/7400M Series; SSD Samsung EVO 650 120GB; HDD- Samsung HN-M500MBB

Нова тема Отговори

Върни се в “Икономика”