МЕДИА ПЛАНИРАНЕ
Основни показатели:
1. Достигане (Reach- R)- % от аудиторията, който е изложен на въздействието на рекламата за определен период от време t. R1+ и R3+
Coverage (в хиляди)
2. ЧЕСТОТА (Frequency F)- брой пъти, през които индивидуален член на целевата аудитория е изложен на въздействието на рекламата за определен период от време t
3. Възможности за виждане OTC- комулативните експозиции постигнати за определен период от време t; обикновено се използва при медиа планирането вместо честота;
4. Общи (бруто) рейтингови точки (GRPs)- обобщен показател за постигане на медиа плана; калкулира се като произведение на достигането по честотата; GRPs= R x F
5. Eфективна честота- хипотетичен показател, който се опитва да оцени необходимия брой OTS, за да се постигне ефект върху целевата аудитория
GIs= (в хиляди)€ (0,2; 0,5)
GIs= Cover (000s) x F – замества GRPs
6. CPP= Total Costs/ GRP – разходи за единица рейтингова точка
7. CPM (CPT) = (Стойност на рекламното място × 1000)/ Тираж
8. CPEP ( Cost per Effective Point)= Total Costs/ R3+ %
CPRP (Costs per Rating Point)= Total Costs/ R%
ЗАДАЧИ:
ЗАДАЧА 1.
6000 души са видели рекламата 1 път, 7000 души са видели рекламата 2 пъти, 4000 души са видели рекламата 3 пъти, 2000 души са видели рекламата 4 пъти, 1000 души са видели рекламата 5 пъти, 6 реклами не е видял нито един човек, 3000 души не са видели нито една реклама. Изчислете средната честота nа рекламата, R1+, R3+
РЕШЕНИЕ:
Брой видени реклами
Брой зрители
Относителен дял в %
0
3000
13,04%
1
6000
26,09%
2
7000
30,43%
3
4000
17,39%
4
2000
8,7%
5
1000
4,35%
6
0
0
Общо:
23 000
100
1. Събираме всички потребители ( тези,които са видели рекламата и тези, които не са я видели), за да получим колко е размера на цялата целева аудитория. Численост на целевата аудитория= 3000+ 6000+ 7000+ 4000+ 2000+ 1000= 23 000 души
2. Изчисляваме какъв е относителния дял на групите потребители, видели рекламата съответен брой пъти. ( пример: (3000/23 000)*100= 13,04%)
3. Изчисляваме R1+ = 100% - относителния дял на потребителите, които не са видели нито една реклама; R1+= 100 – 13,04%= 86,96%
4. Изчисляваме R3+ = R1+ - относителен дял на потребителите, които са видели рекламата по-малко от 3 пъти; R3+= 86,96% - (26,09% + 30,43%)= 30,44%
5. Изчисляваме средна честота AvF;
AvF= (1*6000+ 2*7000+ 3*4000+ 4*2000+ 5*1000+ 6*0)/23 000 – 3000 = 2,25
ЗАДАЧА 2.
Брой видени реклами
% зрители видели рекламата
Брой видени реклами
% зрители видели рекламата
0
31,5
6
4,1
1
9,3
7
3,7
2
7,1
8
3,4
3
6,0
9
3,1
4
5,2
10
22
5
4,6
Изчислете: R, R3+, Средната честота, GRPs,
Рекламният бюджет е 2 000 000 лв. и генерира 240 000 000 брутни импресии GI
Изчислете: CPM и CPP
РЕШЕНИЕ:
1. R= 100 – 31,5 ( относителният дял от аудиторията, който не е видял нито една реклама)= 68,5%
2. R3+ = R - дял от аудиторията, който е видял рекламата по-малко от 3 пъти
R3+= 68,5 – (9,3+ 7,1)= 52,1 %
3. Av.F= (1*9,3+ 2* 7,1+ 3*6,0+ 4*5,2+ 5*4,6+ 6*4,1+ 7*3,7+ 8*3,4+ 9*3,1+10* 22)/68,5= (9,3+14,2+18+20,8+23+24,6+25,9+27,2+27,9+220)/68,5= 5, 99
4. GRPs= R*F;
GPRs= 5,99*68,5= 410,3
5. CPT= Total Costs*1000/GIs (общи рекламни разходи/брутни имресии)
Целият материал:
Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят. |
Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите. |
Ако не знаете как, кликнете тук |
Медия планиране
- Mozo
- Skynet Cyber Unit
- Мнения: 283761
- Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
- Репутация: 334107
- Местоположение: Somewhere In Time
Медия планиране
- Прикачени файлове
-
- Медия планиране.rar
- (7.29 KиБ) Свален 6 пъти
-
- Подобни теми
- Отговори
- Преглеждания
- Последно мнение
-
-
Планиране и прогнозиране
1. Прогнозно-планова дейност в управлението
Планирането и погнозирането заемат основно място в с-мата на управлението и организацията ,защотото... - 0 Отговори
- 49 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
пон ное 27, 2023 11:01
-
-
-
Планиране на кетърингово събитие
ПЛАНИРАНЕ НА КЕТЪРИНГОВО СЪБИТИЕ
Планирането обхваща 3 етапа:
I етап- договаряне на кетърингово събитие
II етап- подготовка на обслужването III... - 0 Отговори
- 22 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
чет мар 07, 2024 01:21
-
-
-
За сваляне - материал по планиране и прогнозиране
от citalistedobromir » нед ное 26, 2023 23:13 » в Заявки за сваляне от ПомагалоЗдравейте, бихте ли свалили следния материал от Pomagalo:
Благодаря предварително! - 1 Отговори
- 63 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
пон ное 27, 2023 11:01
-