Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Медия планиране

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с икономика, финанси, счетоводство, маркетинг.
Брутен вътрешен продукт, безработица, брутен национален доход, валутен курс, лихвени проценти, национален дълг, потребителско търсене, процент на инфлация, търговски баланс, фондов пазар.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 283761
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334107
Местоположение: Somewhere In Time

Медия планиране

Мнение от Mozo »

МЕДИА ПЛАНИРАНЕ
Основни показатели:
1. Достигане (Reach- R)- % от аудиторията, който е изложен на въздействието на рекламата за определен период от време t. R1+ и R3+
Coverage (в хиляди)
2. ЧЕСТОТА (Frequency F)- брой пъти, през които индивидуален член на целевата аудитория е изложен на въздействието на рекламата за определен период от време t
3. Възможности за виждане OTC- комулативните експозиции постигнати за определен период от време t; обикновено се използва при медиа планирането вместо честота;
4. Общи (бруто) рейтингови точки (GRPs)- обобщен показател за постигане на медиа плана; калкулира се като произведение на достигането по честотата; GRPs= R x F
5. Eфективна честота- хипотетичен показател, който се опитва да оцени необходимия брой OTS, за да се постигне ефект върху целевата аудитория
GIs= (в хиляди)€ (0,2; 0,5)
GIs= Cover (000s) x F – замества GRPs
6. CPP= Total Costs/ GRP – разходи за единица рейтингова точка
7. CPM (CPT) = (Стойност на рекламното място × 1000)/ Тираж
8. CPEP ( Cost per Effective Point)= Total Costs/ R3+ %
CPRP (Costs per Rating Point)= Total Costs/ R%

ЗАДАЧИ:
ЗАДАЧА 1.
6000 души са видели рекламата 1 път, 7000 души са видели рекламата 2 пъти, 4000 души са видели рекламата 3 пъти, 2000 души са видели рекламата 4 пъти, 1000 души са видели рекламата 5 пъти, 6 реклами не е видял нито един човек, 3000 души не са видели нито една реклама. Изчислете средната честота nа рекламата, R1+, R3+
РЕШЕНИЕ:
Брой видени реклами
Брой зрители
Относителен дял в %
0
3000
13,04%
1
6000
26,09%
2
7000
30,43%
3
4000
17,39%
4
2000
8,7%
5
1000
4,35%
6
0
0
Общо:
23 000
100

1. Събираме всички потребители ( тези,които са видели рекламата и тези, които не са я видели), за да получим колко е размера на цялата целева аудитория. Численост на целевата аудитория= 3000+ 6000+ 7000+ 4000+ 2000+ 1000= 23 000 души
2. Изчисляваме какъв е относителния дял на групите потребители, видели рекламата съответен брой пъти. ( пример: (3000/23 000)*100= 13,04%)
3. Изчисляваме R1+ = 100% - относителния дял на потребителите, които не са видели нито една реклама; R1+= 100 – 13,04%= 86,96%
4. Изчисляваме R3+ = R1+ - относителен дял на потребителите, които са видели рекламата по-малко от 3 пъти; R3+= 86,96% - (26,09% + 30,43%)= 30,44%
5. Изчисляваме средна честота AvF;
AvF= (1*6000+ 2*7000+ 3*4000+ 4*2000+ 5*1000+ 6*0)/23 000 – 3000 = 2,25
ЗАДАЧА 2.
Брой видени реклами
% зрители видели рекламата
Брой видени реклами
% зрители видели рекламата
0
31,5
6
4,1
1
9,3
7
3,7
2
7,1
8
3,4
3
6,0
9
3,1
4
5,2
10
22
5
4,6

Изчислете: R, R3+, Средната честота, GRPs,
Рекламният бюджет е 2 000 000 лв. и генерира 240 000 000 брутни импресии GI
Изчислете: CPM и CPP
РЕШЕНИЕ:
1. R= 100 – 31,5 ( относителният дял от аудиторията, който не е видял нито една реклама)= 68,5%
2. R3+ = R - дял от аудиторията, който е видял рекламата по-малко от 3 пъти
R3+= 68,5 – (9,3+ 7,1)= 52,1 %
3. Av.F= (1*9,3+ 2* 7,1+ 3*6,0+ 4*5,2+ 5*4,6+ 6*4,1+ 7*3,7+ 8*3,4+ 9*3,1+10* 22)/68,5= (9,3+14,2+18+20,8+23+24,6+25,9+27,2+27,9+220)/68,5= 5, 99
4. GRPs= R*F;
GPRs= 5,99*68,5= 410,3
5. CPT= Total Costs*1000/GIs (общи рекламни разходи/брутни имресии)

Целият материал:
Прикачени файлове
Медия планиране.rar
(7.29 KиБ) Свален 6 пъти
Прочетено: 129 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Икономика”