КУРСОВА РАБОТА
ПО УЧЕБНАТА ДИСЦИПЛИНА
„Международен маркетинг“
СЪДЪРЖАНИЕ:
1. Общо представяне на предприятието
2. Маркетингови концепции
3. Настоящи и целеви пазари
4. Доставчици, териториален обхват и пласментни стратегии
5. Форми и методи за комуникационно въздействие
6. Продукт и цена
7. Крайно обобщение и изводи
1. Общо представяне на предприятието
Предприятието „Престиж 96" е създадено през 1996 г. във Велико Търново с предмет на дейност производство и търговия със захарни изделия, както и други дейности. Капиталът на дружеството е 5000 лв. Фирмата е създадена като повечето производители от реалния сектор, първоначално с цел търговия. През 1996 г. с тази дейност се заемат Антон Танев и Георги Георгиев. Те започват скромно - купуват продукти от захарния завод в Горна Оряховица (благодарение на който Търново може да претендира не само за стара, а и за сладка столица), пакетират ги и ги продават. Фирмата започва да изпитва недостиг на продукция, затова се ориентира и към внос от Турция. В края на първата година служителите са вече 50, закупена е и първата производствена машина. Постепенно се купуват активи, преминава се към собствено производство, мисли се за нови продукти, марки и начини за налагането им на пазара. Да се правят сухи пасти изглежда лесно - блатче, кремче, шоколадче и готово.
Двамата съдружници обаче не се задоволяват с миниатюрните обеми, характерни за повечето участници на този пазар. И през 2012 г. стигат до етап, в който от компанията им се заинтересуват няколко чуждестранни фонда. В резултат се стига до една от малкото в България сделки, при която финансов инвеститор придобива дружество за производство на храни. В началото на миналата година контролният пакет акции от „Престиж 96" стават собственост на Citi Venture Capital International (част от Citigroup) и NBGI Private Equity (поделение на National Bank of Greece). Производството на „Престиж 96” се реализира и е разположено във Велико Търново. От октомври тази година то се осъществява в изцяло нов завод, който работи по последни технологии и стандарти за качество. Офисите на компанията се намират в София и Велико Търново.
„Престиж 96“ е сред най-големите производители на сладкарски изделия у нас. Компанията е сред най-големите производители на хранителни изделия в страната. Тя предлага изключително богата продуктова гама в шест основни категории – вафли, бисквити, сухи пасти, пурички, мюсли барове и торти. Марки на „Престиж“ са: Траяна, Мираж, Роден край, Троя, Ная, Споко, Хипер, Престиж, Мюсли, Царевец, Макси, Ваффи, Morning coffee, Парадайз, Принцеса.
2. Маркетингови концепции
• Ако наблюдаваме действията на фирма „Престиж 96“ на вътрешния пазар, можем да заключим, че тя използва две концепции:
• поизводствената маркетингова концепция с цел привличане на повече клиенти, с ниски и средни доходи, предпочитащи евтини и качествени продукти.
• търговската маркетингова концепция, тъй като фирмата активно залага на своята рекламна кампания, която подтиква потребителите към тази марка, следователно това води до нарастване на нейните продажби и я утвърждава като пазарен лидер.
• Ако наблюдаваме действията на фирмата на външния пазар, можем да заключим, че тя използва:
• мултинационалният (многонационалният) маркетинг подход, т.к. той отчита специфичните особености на клиентите и на пазарите зад граница, като предприятието производител приспособява своите продукти, маркетинг програми и маркетинг инструменти към конкретно действащите условия и изисквания на въпросните пазари и клиенти. В доказателство на това може да се посочи и мнението на изпълнителния директор на фирмата , който смята, че налагането на собствена марка на чужд пазар, например в Западна Европа, е възможно, „ако имаш правилния продукт на правилното място".
3. Настоящи и целеви пазари
Ако разгледаме вътрешния пазар на „Престиж 96“, ще забележим, че фокусът е върху средния клас потребители, защото там е масовото търсене и логично продажбите са най-големи.
Клиентите са най- важния фактор с пряко въздействие според фирмата, тъй като смисълът на стопанската дейност на предприятието се заключва в задоволяване на човешките потребности. Потребителите са тези, които до известна степен определят показатели като количество, качество, цена и други. Клиентите на „Престиж“ са главно отделните лица и домакинства, които закупуват продукцията предимно за лично потребление. Тези потребители са привлечени основно от конкурентната цена и доброто качество на продуктите. Целевия пазар на фирмата е насочен предимно към потребители от 5 до над 65 годишна възраст.
Целият материал:
Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят. |
Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите. |
Ако не знаете как, кликнете тук |
Анализ на фирма по международен маркетинг
- Mozo
- Skynet Cyber Unit
- Мнения: 283771
- Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
- Репутация: 334117
- Местоположение: Somewhere In Time
Анализ на фирма по международен маркетинг
- Прикачени файлове
-
- Анализ на фирма по международен маркетинг.rar
- (46.62 KиБ) Свален 37 пъти
-
- Подобни теми
- Отговори
- Преглеждания
- Последно мнение
-
-
Пест анализ на фирма за шоколадови изделия
PEST анализ на фирма за шоколадови изделия
Макросредата е свъразана с фактори, които едно предприятие няма как да промени. Климатът, релефът,... - 0 Отговори
- 147 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
нед апр 23, 2023 01:31
-
-
-
Бояна Бозаджиева: Лена Бориславова предизвиква международен скандал
от Mozo » вт авг 22, 2023 12:26 » в Любопитни новиниАко позицията на Лена Бориславова, че Радев тайно е сключил договор с Боташ за руски газ, е позицията и на правителството, то следват поне един... - 0 Отговори
- 20 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
вт авг 22, 2023 12:26
-
-
-
Системи на българска фирма ще унищожават опасните отпадъци на всички големи болници в САЩ
от Mozo » пет фев 09, 2024 11:46 » в Любопитни новиниНов тип инсталация на старозагорската компания Елфи Тех след броени седмици ще бъде транспортирана в САЩ, за да преработва безотпадно опасните... - 0 Отговори
- 24 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
пет фев 09, 2024 11:46
-
-
-
Търсещият милиони от бивша фирма на Асен Василев се оказа директор на негова офшорка
от Mozo » пон яну 22, 2024 12:44 » в Любопитни новиниСагата с бившата фирма на финансовия министър Асен Василев „СТВ Консълтинг“ се заплита още повече. Сега става ясно, че американският гражданин... - 0 Отговори
- 14 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
пон яну 22, 2024 12:44
-
-
-
Бивша фирма на Асен Василев продала имот точно преди да ѝ се наложи да плаща дълг
от Mozo » чет яну 11, 2024 15:48 » в Любопитни новиниФирма, еднолична собственост на финансовия министър Асен Василев до влизането му във властта, предвидливо продала скъп имот, преди да ѝ се наложи да... - 0 Отговори
- 18 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
чет яну 11, 2024 15:48
-