Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Анализ на фирма по международен маркетинг

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с икономика, финанси, счетоводство, маркетинг.
Брутен вътрешен продукт, безработица, брутен национален доход, валутен курс, лихвени проценти, национален дълг, потребителско търсене, процент на инфлация, търговски баланс, фондов пазар.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 283771
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334117
Местоположение: Somewhere In Time

Анализ на фирма по международен маркетинг

Мнение от Mozo »

КУРСОВА РАБОТА


ПО УЧЕБНАТА ДИСЦИПЛИНА
„Международен маркетинг“

СЪДЪРЖАНИЕ:

1. Общо представяне на предприятието

2. Маркетингови концепции

3. Настоящи и целеви пазари

4. Доставчици, териториален обхват и пласментни стратегии

5. Форми и методи за комуникационно въздействие

6. Продукт и цена

7. Крайно обобщение и изводи

1. Общо представяне на предприятието
Предприятието „Престиж 96" е създадено през 1996 г. във Велико Търново с предмет на дейност производство и търговия със захарни изделия, както и други дейности. Капиталът на дружеството е 5000 лв. Фирмата е създадена като повечето производители от реалния сектор, първоначално с цел търговия. През 1996 г. с тази дейност се заемат Антон Танев и Георги Георгиев. Те започват скромно - купуват продукти от захарния завод в Горна Оряховица (благодарение на който Търново може да претендира не само за стара, а и за сладка столица), пакетират ги и ги продават. Фирмата започва да изпитва недостиг на продукция, затова се ориентира и към внос от Турция. В края на първата година служителите са вече 50, закупена е и първата производствена машина. Постепенно се купуват активи, преминава се към собствено производство, мисли се за нови продукти, марки и начини за налагането им на пазара. Да се правят сухи пасти изглежда лесно - блатче, кремче, шоколадче и готово.
Двамата съдружници обаче не се задоволяват с миниатюрните обеми, характерни за повечето участници на този пазар. И през 2012 г. стигат до етап, в който от компанията им се заинтересуват няколко чуждестранни фонда. В резултат се стига до една от малкото в България сделки, при която финансов инвеститор придобива дружество за производство на храни. В началото на миналата година контролният пакет акции от „Престиж 96" стават собственост на Citi Venture Capital International (част от Citigroup) и NBGI Private Equity (поделение на National Bank of Greece). Производството на „Престиж 96” се реализира и е разположено във Велико Търново. От октомври тази година то се осъществява в изцяло нов завод, който работи по последни технологии и стандарти за качество. Офисите на компанията се намират в София и Велико Търново.
„Престиж 96“ е сред най-големите производители на сладкарски изделия у нас. Компанията е сред най-големите производители на хранителни изделия в страната. Тя предлага изключително богата продуктова гама в шест основни категории – вафли, бисквити, сухи пасти, пурички, мюсли барове и торти. Марки на „Престиж“ са: Траяна, Мираж, Роден край, Троя, Ная, Споко, Хипер, Престиж, Мюсли, Царевец, Макси, Ваффи, Morning coffee, Парадайз, Принцеса.

2. Маркетингови концепции

• Ако наблюдаваме действията на фирма „Престиж 96“ на вътрешния пазар, можем да заключим, че тя използва две концепции:
• поизводствената маркетингова концепция с цел привличане на повече клиенти, с ниски и средни доходи, предпочитащи евтини и качествени продукти.
• търговската маркетингова концепция, тъй като фирмата активно залага на своята рекламна кампания, която подтиква потребителите към тази марка, следователно това води до нарастване на нейните продажби и я утвърждава като пазарен лидер.
• Ако наблюдаваме действията на фирмата на външния пазар, можем да заключим, че тя използва:
• мултинационалният (многонационалният) маркетинг подход, т.к. той отчита специфичните особености на клиентите и на пазарите зад граница, като предприятието производител приспособява своите продукти, маркетинг програми и маркетинг инструменти към конкретно действащите условия и изисквания на въпросните пазари и клиенти. В доказателство на това може да се посочи и мнението на изпълнителния директор на фирмата , който смята, че налагането на собствена марка на чужд пазар, например в Западна Европа, е възможно, „ако имаш правилния продукт на правилното място".

3. Настоящи и целеви пазари
Ако разгледаме вътрешния пазар на „Престиж 96“, ще забележим, че фокусът е върху средния клас потребители, защото там е масовото търсене и логично продажбите са най-големи.
Клиентите са най- важния фактор с пряко въздействие според фирмата, тъй като смисълът на стопанската дейност на предприятието се заключва в задоволяване на човешките потребности. Потребителите са тези, които до известна степен определят показатели като количество, качество, цена и други. Клиентите на „Престиж“ са главно отделните лица и домакинства, които закупуват продукцията предимно за лично потребление. Тези потребители са привлечени основно от конкурентната цена и доброто качество на продуктите. Целевия пазар на фирмата е насочен предимно към потребители от 5 до над 65 годишна възраст.

Целият материал:
Прикачени файлове
Анализ на фирма по международен маркетинг.rar
(46.62 KиБ) Свален 37 пъти
Прочетено: 511 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Икономика”