БИЗНЕС ПЛАН
за създаване на спортно-възстановителен център “Владислав”
СЪДЪРЖАНИЕ
ТЕОРЕТИЧНА ЧАСТ – БИЗНЕС ПЛАНИРАНЕ………………….……...…….......стр.4
I. ПРАКТИЧЕСКА ЧАСТ – БИЗНЕС ПЛАН ЗА СЪЗДАВАНЕТО НА СПОРТНО- ВЪЗСТАНОВИТЕЛЕН ЦЕНТЪР “Владислав”....................................................стр.15
II. РАЗДЕЛ МИСИЯ, ЦЕЛИ И ЗАДАЧИ НА СПОРТЕН ЦЕНТЪР “Владислав”………….......................................................................……….…..стр.15
III. План за действие………………………………………..……………..….......стр.20
IV. Фактори за успех.......................................................................................стр.21
VII. Услуги извършвани от тонус.......................................................................стр.25
VIII. конкурентоспосбност като фактр за бъдещ успех.................................................................................................................стр.26
Анализ на микроикономическата среда................................................стр.26
Клиенти.....................................................................................................стр.27
Конкуренция.............................................................................................стр.30
IX. Стротегия за действие.................................................................................стр.31
Маркетингова...........................................................................................стр.32
Ценова......................................................................................................стр.32
Рекламна..................................................................................................стр.32
X. SWOT анализ..................................................................................................стр.35
XI. Прогнози за бъдещи продажби..................................................................стр.38
XII. Управление.....................................................................................................стр.38
XIII. Структура на “Владислав” ..........................................................................стр.39
Управление и кадри................................................................................стр.39
XIV. Финансии........................................................................................................стр.41
Очакван доход.........................................................................................стр.43
Печалба...................................................................................................стр.44
XV. Приложение...........................................................................................стр.48
Бизнес планирането е основна класическа функция на фирменото управление. Нещо повече, то е негова сърцевина, защото всички други управленски функции (организиране, координиране, контрол и коригиране) водят началото си от планирането и са органически свързани с него.
Бизнес планирането е ориентирано към бъдещето на фирмата и има за главна задача да я приспособи към промените на външната среда, да определи какво трябва да се прави, кога, как и от кого да се извършва.
Всички фирми - от гигантските корпорации до дребния бизнес, се нуждаят от планиране, за да могат да оцеляват и да се развиват.
Съвременната наука и практика разглежда бизнес планирането като важен инструмент, който служи за:
разкриване на перспективите за развитие на бизнеса, рисковете и опасностите, които го заплашват, и препятствията пред него;
избор на оптимален път за развитие на бизнеса т.е. определяне на целите и избор на стратегии за тяхното постигане;
оценка на потребностите и на възможностите за осъществяване на необходимите инвестиции за стартиране и за развитие на бизнес дейността;
целенасочено осигуряване, разпределение, използване, развитие и контрол на ресурсите които се влагат в бизнеса;
установяване на критерий за контрол и оценка на резултатите от дейността;
повишаване способностите на предприемача да взема управленски решения в обстановка на неопреде-леност, риск и изненади.
Практиката недвусмислено потвърждава, че в планирането до голяма степен са заложени успехът или провалът на една фирма. В днешната динамична и трудно предсказуема обстановка стратегическият бизнес план е нужен повече отвсякога, за да се определят реалистични цели, да се изберат подходящи стратегии на действие, да се употребят по най-добрия начин ресурсите и се използват целенасочено възможностите на фирмата.
Бизнес планирането не е еднократен акт, а непрекъснат широкообхватен процес, който не завършва, не се изчерпва със съставянето на бизнес плановете, а продължава с тяхното изпълнение, измерване и анализ на постигнатите резултати, с извършване на необходимите корекции. Ето защо бизнес планирането се разглежда като цикличен процес, при който се дава конкретен и обоснован отговор на основните проблеми на бизнеса.
Оптималното планово решение на тези проблеми изисква целенасочени проучвания, събиране и анализ на информация, разкриване на алтернативи и избор на най-добрата възможност. Или чрез бизнес планирането се очертава желаното бъдеще и се проектират пътищата и действията за неговото постигане.
От тази комерсиална гледна точка бизнес планът е средство, чрез което:
Ще покажете как и кога похарчените пари в бизнеса ще се възстановят и колко печалба ще Ви донесат?
Ще докажете, че влагате парите пресметливо в печеливш бизнес и при това с премерен риск.
Ще откриете ключовите фактори, от които в най-голяма степен зависи успешното функциониране на Вашия бизнес, т.е. вашите конкурентни предимства.
Ще очертаете своя пазар и уникалните качества на продуктите, които ще предложите на Вашите потенциални купувачи.
Ще постигнете максимален ефект от използването на ограничените ресурси, с които разполагате.
Структурни части и съдържание
Според своя обхват и съдържание бизнес плановете се състоят от стратегически, функционални и оперативни части.
А. Стратегическата част на бизнес плана съдържа стратегическата ориентация на бизнеса: мисията (визията), целите, алтернативите и стратегиите на бизнеса; пазарната и конкурентната позиция
Б. функционалните раздели на бизнес плана доразвиват и конкретизират стратегическия план, отразяват дейностите, ресурсите и резултатите във функционалните (основните) области на бизнеса
В. Оперативните (елементни) части на бизнес плана конкретизират вътрешното съдържание на неговите функционални раздели - направленията на дейностите в съответната област, основните планови задачи, подходите (методите, техниките) за тяхното изпълнение, необходимите ресурси и очакваните резултати.
Или в структурно и съдържателно отношение комплексният стратегически бизнес план се състои от органично свързани и балансирани помежду си части, обединени от стратегическата ориентация, разпределението на ресурсите, пазарното търсене и конкурентната среда.
При по-големите фирми, които имат обособени структурни звена и/или подразделения, бизнес планирането би могло да протича централизирано, децентрализирано и интерактивно.
При централизираното планиране основните планови задачи и ресурсите на структурните единици се определят с фирмения план, а те разработват оперативни планове за осигуряване на тяхната реализация.
При децентрализираното планиране плановият процес се движи от долу на горе - първичните разработки се правят от подразделенията и след това се координират, балансират и обобщават за фирмата като цяло.
Интерактивният подход съчетава горните два, като планирането се извършва при активно взаимодействие между ръководствата на фирмата и на подразделенията с помощта на различни форми на търсене на консенсус по основните проблеми на развитието на дейността и нейното ресурсно осигуряване.
Бизнес плановете биват: дългосрочни, средносрочни и краткосрочни:
Дългосрочни - за период от 3 до 5 и повече години, които отразяват в прогнозен вид най-важните за фирмата стратегически проблеми, свързани с нейното развитие и положение на пазара, продуктова експанзия и др. Имат концептуален характер, съдържат инвестиционни проекти и/или целеви програми. Такива планове за малкия бизнес се правят рядко.
Средносрочни - съставят се за период от една до три години. Това са най-широко прилаганите бизнес планове в малкия бизнес.
Краткосрочни планове - отнасят се обикновено за период до една година. Те са конкретни и включват главно изпълнителски дейности. Чрез тях може да се планира текущата производствена дейност, рекламната кампания и т.н. Съдържат календарни графици, конкретни задачи и програми, техники за диспечериране и др.
Това деление до голяма степен е изкуствено, защото на практика бизнес планът съчетава тези периоди: стратегическата част има дългосрочен характер, функционалните раздели -средносрочен, а за отделните елементи (направления на дейността) - средносрочни и краткосрочни разработки. За първата година бизнес планът се разработва по тримесечия и/или по месеци, а за втората и третата година - за годината като цяло.
Главният смисъл на дългосрочните стратегически разработки е де се прогнозира кога бизнесът ще навлезе в съответните фази, да се избере най-подходящата за всяка от тях стратегия.
Важно е също така своевременно да се предвидят спасителни за бизнеса промени, преди да навлезете във фазата на упадъка.
Недопустимо е срокът, за който се разработва бизнес планът да бъде по-къс от срока на възвръщаемост на инвестираните средства. Това е твърдо изискване на кредитните институции.
Видове бизнес планове според предназначението им
Бизнес плановете имат различно предназначение:
Ръководство за осъществяване на ефективен бизнес
Доказателствен документ за искане и отпускане на кредити за стартиране и развитие на бизнеса
Разгърната оферта за установяване на бизнес партньорски взаимоотношения
Бизнес оценка за пазарната стойност на фирмата
Всяко от тези предназначения намира отражение в различни видове бизнес планове:
А. фирмен бизнес план - комплексен вътрешнофирмен планов документ. Той обхваща цялостната дейност на фирмата и служи като ръководство за действие на предприемача. Този бизнес план следва да осигури най-благоприятното от възможните развития на фирмените дейности и максимализиране на финансово-икономическите резултати. Разработва се в най-разгърнат и най-подбран вид и с реализъм, в който доминират нерешените проблеми, трудностите, рисковете и опасностите. Тъй като този вид бизнес планове съдържат фирмени тайни, те се съхраняват от бизнес предприемача, а до тях има ограничен достъп.
Целият материал:
Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят. |
Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите. |
Ако не знаете как, кликнете тук |
Бизнес план за спортно възстановителен център
- Mozo
- Skynet Cyber Unit
- Мнения: 283803
- Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
- Репутация: 334290
- Местоположение: Somewhere In Time
Бизнес план за спортно възстановителен център
- Прикачени файлове
-
- Бизнес план за спортно възстановителен център .rar
- (63.18 KиБ) Свален 20 пъти
-
- Подобни теми
- Отговори
- Преглеждания
- Последно мнение
-
-
Пожар евакуира търговски център в Пловдив
от Mozo » чет дек 28, 2023 12:20 » в Любопитни новиниПожар в контейнер за смет създаде напрежение още в първите минути от отварянето на един от големите търговски центрове в Пловдив.
По предварителна... - 0 Отговори
- 18 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
чет дек 28, 2023 12:20
-
-
-
Фиктивен медицински център усвоил 5 млн. лв. от помощи за инвалиди
от Mozo » ср авг 30, 2023 12:46 » в Любопитни новиниБили съставени протоколи и на 27 починали
Медицински център в Пловдив е изготвил 8000 протокола от прегледи на хора с увреждания, за които са... - 0 Отговори
- 18 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
ср авг 30, 2023 12:46
-
-
-
Инвестиции за $1 милиард: Microsoft отвори първи център за данни в Полша
от Mozo » чет май 04, 2023 11:47 » в Любопитни новиниТехнологичният гигант Microsoft откри първия си в Централна и Източна Европа център за облачна обработка на данни. Той се намира във Варшава, Полша и... - 1 Отговори
- 28 Преглеждания
-
Последно мнение от Валсо
чет май 04, 2023 14:51
-
-
-
Бизнес - изследователска задача БИЗ
Факултет: Управление и администрация
Катедра: Управление
Специалност: Бизнес администрация
бизнес – изследователска задача
Качество на работа на... - 0 Отговори
- 40 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
ср ное 22, 2023 11:55
-