Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Бизнес план за спортно възстановителен център

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с икономика, финанси, счетоводство, маркетинг.
Брутен вътрешен продукт, безработица, брутен национален доход, валутен курс, лихвени проценти, национален дълг, потребителско търсене, процент на инфлация, търговски баланс, фондов пазар.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 283774
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334137
Местоположение: Somewhere In Time

Бизнес план за спортно възстановителен център

Мнение от Mozo »

БИЗНЕС ПЛАН


за създаване на спортно-възстановителен център “Владислав”


СЪДЪРЖАНИЕ


ТЕОРЕТИЧНА ЧАСТ – БИЗНЕС ПЛАНИРАНЕ………………….……...…….......стр.4

I. ПРАКТИЧЕСКА ЧАСТ – БИЗНЕС ПЛАН ЗА СЪЗДАВАНЕТО НА СПОРТНО- ВЪЗСТАНОВИТЕЛЕН ЦЕНТЪР “Владислав”....................................................стр.15

II. РАЗДЕЛ МИСИЯ, ЦЕЛИ И ЗАДАЧИ НА СПОРТЕН ЦЕНТЪР “Владислав”………….......................................................................……….…..стр.15

III. План за действие………………………………………..……………..….......стр.20

IV. Фактори за успех.......................................................................................стр.21

VII. Услуги извършвани от тонус.......................................................................стр.25

VIII. конкурентоспосбност като фактр за бъдещ успех.................................................................................................................стр.26


Анализ на микроикономическата среда................................................стр.26
Клиенти.....................................................................................................стр.27
Конкуренция.............................................................................................стр.30

IX. Стротегия за действие.................................................................................стр.31

Маркетингова...........................................................................................стр.32
Ценова......................................................................................................стр.32
Рекламна..................................................................................................стр.32

X. SWOT анализ..................................................................................................стр.35
XI. Прогнози за бъдещи продажби..................................................................стр.38

XII. Управление.....................................................................................................стр.38
XIII. Структура на “Владислав” ..........................................................................стр.39

Управление и кадри................................................................................стр.39

XIV. Финансии........................................................................................................стр.41

Очакван доход.........................................................................................стр.43
Печалба...................................................................................................стр.44

XV. Приложение...........................................................................................стр.48
Бизнес планирането е основна класическа функция на фир­меното управление. Нещо повече, то е негова сърцевина, защо­то всички други управленски функции (организиране, координи­ране, контрол и коригиране) водят началото си от планирането и са органически свързани с него.
Бизнес планирането е ориентирано към бъдещето на фир­мата и има за главна задача да я приспособи към промените на външната среда, да определи какво трябва да се прави, кога, как и от кого да се извършва.
Всички фирми - от гигантските корпорации до дребния бизнес, се нуждаят от планиране, за да могат да оцеляват и да се развиват.

Съвременната наука и практика разглежда бизнес планирането като важен инструмент, който служи за:
разкриване на перспективите за развитие на бизнеса, рисковете и опасностите, които го заплашват, и пре­пятствията пред него;
избор на оптимален път за развитие на бизнеса т.е. определяне на целите и избор на стратегии за тяхното постигане;
оценка на потребностите и на възможностите за осъ­ществяване на необходимите инвестиции за стартира­не и за развитие на бизнес дейността;
целенасочено осигуряване, разпределение, използва­не, развитие и контрол на ресурсите които се влагат в бизнеса;
установяване на критерий за контрол и оценка на ре­зултатите от дейността;
повишаване способностите на предприемача да взе­ма управленски решения в обстановка на неопреде-леност, риск и изненади.

Практиката недвусмислено потвърждава, че в планирането до голяма степен са заложени успехът или провалът на една фир­ма. В днешната динамична и трудно предсказуема обстановка стратегическият бизнес план е нужен повече отвсякога, за да се определят реалистични цели, да се изберат подходящи стратегии на действие, да се употребят по най-добрия начин ресурсите и се използват целенасочено възможностите на фирмата.
Бизнес планирането не е еднократен акт, а непрекъснат широкообхватен процес, който не завършва, не се изчерпва със съставянето на бизнес плановете, а продължава с тяхното изпълнение, измерване и анализ на постигнатите резултати, с извършване на необходимите корекции. Ето защо бизнес планирането се разглежда като цикличен процес, при който се дава конкретен и обоснован отговор на основните проблеми на бизнеса.

Оптималното планово решение на тези проблеми изисква целенасочени проучвания, събиране и анализ на информация, разкриване на алтернативи и избор на най-добрата възможност. Или чрез бизнес планирането се очертава желаното бъдеще и се проектират пътищата и действията за неговото постигане.
От тази комерсиална гледна точка бизнес планът е средс­тво, чрез което:
Ще покажете как и кога похарчените пари в бизнеса ще се възстановят и колко печалба ще Ви донесат?
Ще докажете, че влагате парите пресметливо в пече­ливш бизнес и при това с премерен риск.
Ще откриете ключовите фактори, от които в най-голяма степен зависи успешното функциониране на Вашия бизнес, т.е. вашите конкурентни предимства.
Ще очертаете своя пазар и уникалните качества на про­дуктите, които ще предложите на Вашите потенциални купувачи.
Ще постигнете максимален ефект от използването на ограничените ресурси, с които разполагате.

Структурни части и съдържание
Според своя обхват и съдържание бизнес плановете се със­тоят от стратегически, функционални и оперативни части.
А. Стратегическата част на бизнес плана съдържа стра­тегическата ориентация на бизнеса: мисията (визията), целите, алтернативите и стратегиите на бизнеса; пазарната и конкурен­тната позиция
Б. функционалните раздели на бизнес плана доразвиват и конкретизират стратегическия план, отразяват дейностите, ре­сурсите и резултатите във функционалните (основните) области на бизнеса
В. Оперативните (елементни) части на бизнес плана кон­кретизират вътрешното съдържание на неговите функционални раздели - направленията на дейностите в съответната област, основните планови задачи, подходите (методите, техниките) за тяхното изпълнение, необходимите ресурси и очакваните резул­тати.
Или в структурно и съдържателно отношение комплекс­ният стратегически бизнес план се състои от органично свър­зани и балансирани помежду си части, обединени от стратеги­ческата ориентация, разпределението на ресурсите, пазарното търсене и конкурентната среда.

При по-големите фирми, които имат обособени структурни звена и/или подразделения, бизнес планирането би могло да протича централизирано, децентрализирано и интерактивно.
При централизираното планиране основните плано­ви задачи и ресурсите на структурните единици се оп­ределят с фирмения план, а те разработват оператив­ни планове за осигуряване на тяхната реализация.
При децентрализираното планиране плановият про­цес се движи от долу на горе - първичните разработки се правят от подразделенията и след това се коорди­нират, балансират и обобщават за фирмата като цяло.
Интерактивният подход съчетава горните два, като пла­нирането се извършва при активно взаимодействие между ръководствата на фирмата и на подразделени­ята с помощта на различни форми на търсене на кон­сенсус по основните проблеми на развитието на дей­ността и нейното ресурсно осигуряване.

Бизнес плановете би­ват: дългосрочни, средносрочни и краткосрочни:
Дългосрочни - за период от 3 до 5 и повече години, които отразяват в прогнозен вид най-важните за фир­мата стратегически проблеми, свързани с нейното раз­витие и положение на пазара, продуктова експанзия и др. Имат концептуален характер, съдържат инвестици­онни проекти и/или целеви програми. Такива планове за малкия бизнес се правят рядко.
Средносрочни - съставят се за период от една до три години. Това са най-широко прилаганите бизнес планове в малкия бизнес.
Краткосрочни планове - отнасят се обикновено за период до една година. Те са конкретни и включват глав­но изпълнителски дейности. Чрез тях може да се плани­ра текущата производствена дейност, рекламната кам­пания и т.н. Съдържат календарни графици, конкретни задачи и програми, техники за диспечериране и др.

Това деление до голяма степен е изкуствено, защото на практика бизнес планът съчетава тези периоди: стратегическа­та част има дългосрочен характер, функционалните раздели -средносрочен, а за отделните елементи (направления на дей­ността) - средносрочни и краткосрочни разработки. За първата година бизнес планът се разработва по тримесечия и/или по ме­сеци, а за втората и третата година - за годината като цяло.
Главният смисъл на дългосрочните стратегически разра­ботки е де се прогнозира кога бизнесът ще навлезе в съответни­те фази, да се избере най-подходящата за всяка от тях страте­гия.
Важно е също така своевременно да се предвидят спаси­телни за бизнеса промени, преди да навлезете във фазата на упадъка.
Недопустимо е срокът, за който се разработва бизнес планът да бъде по-къс от срока на възвръщаемост на инвестираните сред­ства. Това е твърдо изискване на кредитните институции.

Видове бизнес планове според предназначение­то им
Бизнес плановете имат различно предназначение:
Ръководство за осъществяване на ефек­тивен бизнес
Доказателствен документ за искане и от­пускане на кредити за стартиране и раз­витие на бизнеса
Разгърната оферта за установяване на бизнес партньорски взаимоотношения
Бизнес оценка за пазарната стойност на фирмата

Всяко от тези предназначения намира отражение в раз­лични видове бизнес планове:
А. фирмен бизнес план - комплексен вътрешнофирмен планов документ. Той обхваща цялостната дейност на фирмата и служи като ръководство за действие на предприемача. То­зи бизнес план следва да осигури най-благоприятното от въз­можните развития на фирмените дейности и максимализиране на финансово-икономическите резултати. Разработва се в най-разгърнат и най-подбран вид и с реализъм, в който доминират нерешените проблеми, трудностите, рисковете и опасностите. Тъй като този вид бизнес планове съдържат фирмени тайни, те се съхраняват от бизнес предприемача, а до тях има ограни­чен достъп.

Целият материал:
Прикачени файлове
Бизнес план за спортно възстановителен център .rar
(63.18 KиБ) Свален 20 пъти
Прочетено: 251 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Икономика”