Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Комуникационен процес. Основни елементи на комуникационния микс на фирмата. Реклама – предимства и недостатъци на основните видове, участници в рекламния процес.

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с икономика, финанси, счетоводство, маркетинг.
Брутен вътрешен продукт, безработица, брутен национален доход, валутен курс, лихвени проценти, национален дълг, потребителско търсене, процент на инфлация, търговски баланс, фондов пазар.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 283199
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 332742
Местоположение: Somewhere In Time

Комуникационен процес. Основни елементи на комуникационния микс на фирмата. Реклама – предимства и недостатъци на основните видове, участници в рекламния процес.

Мнение от Mozo »

МАГИСТЪРСКА ТЕЗА

на тема:

„Комуникационен процес. Основни елементи на комуникационния микс на фирмата. Реклама – предимства и недостатъци на основните видове, участници в рекламния процес.”

СЪДЪРЖАНИЕ

Увод......................................................................................................................4

Глава първа – Теоретична част......................................................................8
1. Комуникационен процес................................................................................8
2. Комуникационен микс.................................................................................10
2.1. Елементи................................................................................................10
2.2. План и бюджет.......................................................................................17
3. Реклама..........................................................................................................17
3.1. Същност и функции...............................................................................17
3.2. Видове реклама......................................................................................20
3.3. Елементи на рекламните послания.......................................................23
3.4. Рекламни институции............................................................................25
3.5. Икономически и социални функции на рекламата.............................27

Глава втора – Практическа част..................................................................33
І. Анализ на състоянието на изследваната бизнес организация...................33
1. Обща характеристика и представяне на фирма „Огситрейд” ООД – гр.София.............................................................................................................33
2. Мисия и цели на фирмата.............................................................................33
3. Анализ на състоянието и маркетинговите проблеми на фирмата............34
3.1. Анализ на база системен подход..........................................................34
3.2. Анализ на база ситуационен подход...................................................35
3.3. SWOT анализ.........................................................................................37
4. Стратегии по маркетинговия микс..............................................................37
4.1. Продукт и продуктова стратегия.........................................................37
4.2. Цени и ценова политика.......................................................................39
4.3. Комуникации.......................................................................................38
ІІ. Подготовка и планиране на рекламната кампания във фирма “Огситрейд” ООД.............................................................................................40
1. Обект на рекламата.......................................................................................40
2. Рекламни цели...............................................................................................41
3. Рекламна аудитория......................................................................................41
4. Рекламно послание........................................................................................41
5. Рекламни канали, носители и средства.......................................................42
6. Рекламен бюджет...........................................................................................42

Заключение......................................................................................................43

Литература........................................................................................................44

УВОД

Според многоезичната, мрежово-базирана енциклопедия “Уикипедия” комуникацията “може да се възприеме като комплексна област за подготовка, съставяне и предаване на съобщения. В най-общ смисъл означава информационен процес за обмен и споделяне на значение между хората, породени от съвместна дейност.” 1 Хората са социални същества и поради този факт изпитват потребност и притежават огромен потенциал за социално общуване. Споделянето на значения се случва ежесекундно и е необходимо за нормалното протичане на живота ни, то е допринесло за еволюцията на нашето общество във вида, в който го познаваме днес. Предаването на знания, опит, изразяването на настроения, потребности и т.н. не биха могли да се случат по друг начин освен чрез комуникация.
Организациите също са жив елемент от нашето общество, на тях също им се налага да общуват, за да опознаят заобикалящата ги среда и за да станат познати на средата. Ако една фирма не е своевременно и пълно информирана за авангардните постижения в отрасъла и в съответната област, в която работи, ако не познава пазарните условия за реализация на продукцията си, ако не е запознала клиентите с продуктите си и приложението им, то тя няма шанс да оцелее дълго. Ето защо ефективна маркетингова организация не би могла да съществува без ефективна система за комуниакция, т.е. без информация, връзки с обществеността (пъблик рилейшънс), реклама и други.
Най-новото определение на Американската асоциация по маркетинг от 1985 г. е: „Маркетингът е процес на планиране и осъществяване на концепцията, ценообразуването, стимулирането на продажбите и лансиране на идеи, стоки и услуги за размяна и задоволяване на индивидуални или обществени нужди.”2
За да бъде правилно разбрана същността на маркетинга като бизнес-философия, но и като управленска функция, трябва да се имат предвид три основни момента:
• маркетингът има много важна функция още преди етапа на разработване на новите продукти чрез провеждането на маркетингови изследвания;
• мисията на маркетинга е да свърже по най-ефективния начин потребителското търсене относно даден вид продукт с производството и реализацията на този продукт;
• маркетингът няма смисъл като управленска функция, ако не се постигне взаимоизгодна размяна на ползи - потребителят получава точно това, от което се нуждае, а производителят и търговците генерират печалби, заради положените за производството и пласмента на този продукт усилия.
Функционалната организация на маркетинга се изразява в оптималното съчетаване на всички решения и действия в областта на производствената, ценовата, комуникационната и дистрибуционната политика. Тези дейности се обособяват като подсистеми на маркетинга и формират т.нар. “маркетинг-микс”.
Създателят на понятието маркетинг-микс проф. Найл Бордън, го определя като план-схема за решаване на маркетингови проблеми с подобаващи маркетингови средства. “Съвкупността елементи, средства и методи, прилагани за провеждане на маркетинговата стратегия, наричаме маркетинг-микс (marketing-mix)” 3. Известни са множество маркетингови средства, като класическата схема е създадена от Джеръм Маккарти, който обобщава елементите на микса в четири големи групи: продукт (product), цена (price), дистрибуция (place) и комуникация (promotion).

Концепция за четирите “Р”

Някои специалисти разширяват микса до “пет Р”, като включват още и хората (people, personnel), а други разширяват микса до "седем Р". Независимо каква структура и съдържание на маркетинг-микса възприемаме, неговата роля остава една и съща - да гарантира, че услугите, които се предлагат от финансовата институция ще отговорят най-точно и пълно на нуждите на целевия пазар и ще са състоятелни от гледна точка на разработената маркетингова стратегия и корпоративни цели.
Комуникационната политика (известна още като маркетингови комуникации или комуникационен микс) заема едно от ключовите места в маркетинг-микса на фирмата. Като определение за маркетингови комуникации може да се приеме следното - всяка форма на комуникация, използвана от фирмата за информация, създаване на отношение, убеждение или напомняне на хората или на целевите групи за фирмата, нейната търговска марка, стоки, услиги, образи, идеи, обществена дейност и други, както и за влияние върху обществото.4 Чрез избора на най-благоприятната алтернатива или всичките възможни фирмата, организацията или личността провежда своята политика към външната cpeдa, за дa реализират определена цел. Затова кoмуникационната политика доставя нa купувачите само „Върха на айсберга" от информация, нo прикрива долната мy част. Нещо повече, в голяма част от случаите информацията e силно изкривена и даже невярна.”5
Комуникационната стратегия като дългосрочен план за действие, съдържащ главните цели на съответната дейност, трябва да предложи решение как да се изгражда и да се поддържа връзката между фирмата и пазара, за да се достигне до целевите групи, да се въздейства върху тях и да се постигнат общите практически достижими комуникационни цели.
Негативното въздействие на някои ограничения могат да доведат до провал на правилно разработена и целенасочено реализирана комуникационна стратегия. Следователно разработването й трябва да предложи решение как да се изгражда правата и обратна връзка между фирмата и пазара, за да се познават пазарните изисквания и за да се влияе върху пазарните потребности. Това осигурява възможности за правилно адаптиране към пазара чрез системата от прави и обратни връзки с него, със съответните потребителски среди.
Рекламата е само един от елементите на комуникационната политика на фирмата, но играе изключително важна роля в нея.
Още в най-ранни исторически времена търговците са използвали различни начини за разгласа на своите продукти. Първите търговци са закачвали заклано животно на висок стълб, за да известят за офертата си. В по-късни времена по бреговете на плавателните реки и по скалите по търговските пътища са били изписвани послания за информиране и убеждаване на купувачите. Занаятчиите по време на Римската империя и през Средновековието издигнали рекламното убеждаване на по-високо равнище, въвеждайки практиката да означават както стоките, така и стените на стопанските си сгради със специфична маркировка – предвестник на днешната търговска марка. С това търговското убеждаване започнало да се превръща в по-дълготрайно рекламно въздействие, имащо за цел да създава предпочитание и лоялност към конкретни производители или търговци.
Днес почти всеки човек, сблъсквайки се с реклама под някаква форма, си е изградил хипотеза за това що е реклама и що е човек занимаващ се с тази дейност. Това е нормално, защото същността на рекламата я обрича на публичност. Навсякъде и по всяко време хората са засипвани с хиляди обяви, рекламни вести, филми, независимо от това дали ги забелязват, дали им обръщат внимание, или ги търсят сами. Без значение съзнават ли винаги, че прочетеното, чутото, видяното представляват реклама.
Тъй като ролята на рекламата е част от всекидневието на всеки един и ролята й в стопанския, обществения културния живот забележимо нараства, то и хората не могат да бъдат безразлични към нея като към стопански, културен, социален и дори политически феномен. Това я прави обект на всеобщи препоръки и критики, на масово одобрение или отрицание. Рекламата е подложена на непрекъснати удари от три века насам и благоодарение на стремежа да ги избегне е стигнала от панаирджийските крясъци на шарлатанството до честта да спорят изкуство ли е или наука.

Целият материал:
Прикачени файлове
Комуникационен процес.rar
(82.44 KиБ) Свален 33 пъти
Прочетено: 651 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Икономика”