Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Проектиране на интегрирани маркетингови комуникации

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с икономика, финанси, счетоводство, маркетинг.
Брутен вътрешен продукт, безработица, брутен национален доход, валутен курс, лихвени проценти, национален дълг, потребителско търсене, процент на инфлация, търговски баланс, фондов пазар.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 283806
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334300
Местоположение: Somewhere In Time

Проектиране на интегрирани маркетингови комуникации

Мнение от Mozo »

Проектиране и управление на интегрираните маркетингови комуникации
Гл.ас. д-р Пенка Горанова

1. Структура на промоционалния (комуникационния) микс
Промоцията обхваща всички средства за комуникация, чрез които се информира и убеждава съответна потребителска група да приеме продукта на фирмата. Докато маркетинговите комуникации са обобщаващо понятие на всички елементи на маркетинговия микс, то промоцията обхваща специфични средства, които са планирани и изпълняват конкретни цели. Последните произтичат от общите фирмени и маркетингови цели. Промоцията се представя като процес на координиране усилията на фирмата с цел изграждане на ефективни канали за информиране и убеждаване на клиентите при продажбата на стоки, услуги или идеи.1 С други думи промоционалния микс включва комплекс от средства, които се съчетават и взаимно допълват при постигане на т. нар. синергиен ефект ( 2+2=5). Маркетинговата концепция се основава на приспособяване на производството към потребностите на клиентите, а промоционалната концепция е изградена върху идеята да се предизвикат повече потребности у клиентите към продуктите. Това налага координиране на двете концепции и изграждане на концепция за интегрирани маркетингови комуникации, която да обхване 4 “Р” (product, price, place, promotion)2, като всяко едно от тях едновременно конкурира и допълва останалите три. Широката гама на взаимозависимост между маркетинг елементите изисква внимателно планиране, като изборът на един елемент диктува избора на останалите. Промоцията от своя страна е комуникационна функция на маркетинга и като такава през 80-те години на ХХ век се превърна в един от най - мощните негови инструменти.
Комуникацията в маркетинговата политика на една фирма се състои в изпращане на рекламни послания към клиентелата с цел да се промени мисловното й поведение, което впоследствие може да се превърне във фактор за промяна и в реалното й поведение към продукцията на фирмата. Твърде често тя не се осъществява и не се контролира пряко и се свежда до това, което казват дистрибуторите, потребителите и посредниците. Предадените по този спонтанен начин информации, наричани още “реклама от уста на уста”, често имат по-голямо въздействие върху поведението и отношението на клиентелата, още повече, че техния източник понякога се оказва по-обективен, отколкото самата фирма. Комуникационнят микс включва и комплекс от различни средства, чрез които се доставя информацията на съвременния потребител и обществеността, а основните му функции се свеждат до:3
• създаване на образ, престижност на фирмата, което благоприятства деловите контакти и повишава търсенето и продажбите на фирмените стоки;
• информиране за характеристиките на продуктите, техните особености и начините на използването им;
• пораждане интерес към нови стоки и услуги и отграничаването им от останалите по свойства, качество, начин на използване, полезност;
• запазване популярността на съществуващите стоки и услуги, като добрият техен имидж е основа за извършване на повторни покупки;
• оказване помощ на потребителите с необходимата информация, особено при въвеждане на нови продукти и услуги на пазара;
• повишаване ролята на културното обслужване, която е свързана с добрата мотивираност на персонала, бързина на доставките, точност и акуратност във взаимоотношенията с потребителите
• обосноваване на цените на стоките и услугите, което предполага високо качество и полезност на продуктите;
• осигуряване на следпродажбена обслужвяне, като доставка, монтаж, инструктяж за използване, гаранционен срок, сервизно обслужване и доставка на резервни части, разсрочено плащане и отбиви от цените.
В своята дейност фирмата използва следната структура на комуникационния микс:
• Разгласа - представлява първо ниво на комуникация и се определя като предоставяне на информация, която не е емоционално обагрена със стопанска цел.4 Представя се чрез средствата за масова информация..
• Реклама - според Американската асоциация па маркетинг това е всяка платена форма на нелично представяне на идеи, стоки и услуги от страна на явен спонсор.5 Следователно рекламата предоставя косвено информация за определени стоки и услуги, която е платена от възложителя. Определението, възприето от Европейската асоциация на рекламните агенции обоготява първото и смята , че ”Рекламата е всяка платена форма на контролируемо въздействие, осъществявано чрез средствата за масова комуникация по представяне и налагане на стоки и услуги в интерес на явен източник” 6. Ключовите думи тук са контролируемо въздействие и масова комуникация.Въздействието е характерна черта на съвременната реклама, с която тя се различава от разгласата, нецеляща заплануван търговски ефект. Контролируемостта на рекламата означава, че рекламодателят контролира изцяло комуникацията по време, насоченост, начин на представяне, естество и съдържание. Следователно той казва на аудиторията ни повече, ни по-малко от това, което му е нужно.
• Връзките с обществеността се представят като обмислено, планирано и постоянно усилие за установяване и поддържане на взаимно разбиране между фирмата и обществеността. 7 С други думи, това са система от дейности, при която се цели въздействие върху конкретна аудитория с цел да се създаде благоприятно отношение към продукта на фирмата.
Средствата за въздействие се разделят на:
• средства за масово въздействие -пресконференции, брифинги, симпозиуми, изложби, конкурси;
• средства за индивидуално въздействие- курсове за квалификация,придружаване на клиенти, организиране на делови срещи, връчване на медали.
• Лични продажби - такава форма на комуникация в бизнеса, където лице в лице търговският представител представя стоката и се опитва да убеди потенциалния клиент да я купи. Ефективни са , когато:
- фирмата е малка и няма средства за реклама;
- потребителите са концентрирани в географско отношение;
- личното въздействие на търговския агент може да спомогне за установяване на лични контакти и изгодни сделки;
- стойността на 1-ца изделие е висока;
- когато се налага демострация на стоката;
• Стимулиране на продажбите - включва дейности, които насърчават потребителите да купуват чрез материални средства и финансови предимства.Основните средства за стимулиране са :
• безплатно пускане на мостри;
• временно намаление на цените;
• подаръци, премии, конкурси;
• операция”привличане на вниманието”- състой се в улесняване на прекия контакт между клиент и стоката чрез заемане на привилегировано място. Близка е до мърчиндайзинга, но се различава по временния характер на използване на средствата за стимулиране;
• стимулиране на дистрибуторите.
Комуникационната политика има за цел да стимулира потребителското търсене чрез създаване и поддържане на благоприятна представа за фирмата и положително отношение към нейните постижения.

2. Елементи на комуникационния процес. Подходи в управлението.
2.1. Елементи на комуникационния процес.
Комуникацията се определя като междуличностен процес, зависи от социалната среда, в която протича и от хората, отправящи съобщенията. С развитието на съвременния бизнес проблемът с информацията става все по-значим както за фирмите, така и за обществото. Уилбър Шрам определя комуникацията като процес на установяване на общност или единство в мненията на предаващия и приемащия информацията.8 Следователно са налице две основни характеристики: първата, че комуникацията е процес, със структура и елементи, а втората – тя се осъществява при постигната общност в мненията на получателя и изпращача. Американският учен Клод Шенън представя обществената комуникация като система от три елемента (източник, съобщение и адресат) и два процеса – кодиране и декодиране. Най-разпространеният модел на комуникационния процес има следния вид на фиг.1:


Фиг.1. Модел на комуникационния процес (Клод Шенън)

Основните елементи на комуникационния процес са:
• Източникът ( комуникаторът) може да бъде организация или личност, която изпраща информацията. Правилният му избор гарантира успехът на пазара.Комуникацията обслужва на първо място комуникатора в лицето на търговеца ( производителя), който има какво да каже на потенциалния потребител за характеристиките на своята стока. Възприятията на аудиторията от страна на източника зависят от неговия професионализъм, степен на постигнато доверие и атрактивност. Всичко това оказва съществено влияние върху начина на приемането на съобщението. В много случай комуникацията е едностранна, с изключение на обратното изпращане на талони, купони и др. средства за връзка. Комуникаторът не е в състояние да извършва наблюдение за реакциите на потребителите отностно посланието и по косвен начин установява дали то е успешно.

Целият материал:
Прикачени файлове
Проектиране на интегрирани маркетингови комуникации.rar
(124.77 KиБ) Свален 3 пъти
Прочетено: 177 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Икономика”