Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Математическа школа - представители, методология и обща характеристика. Възгледи на Леон Валрас за общото икономическо равновесие

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с икономика, финанси, счетоводство, маркетинг.
Брутен вътрешен продукт, безработица, брутен национален доход, валутен курс, лихвени проценти, национален дълг, потребителско търсене, процент на инфлация, търговски баланс, фондов пазар.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 283667
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 333887
Местоположение: Somewhere In Time

Математическа школа - представители, методология и обща характеристика. Възгледи на Леон Валрас за общото икономическо равновесие

Мнение от Mozo »

Висше Училище по Агро-Бизнес и Развитие на Регионите

ИСТОРИЯ НА ИКОНОМИЧЕСКИТЕ УЧЕНИЯ


НА ТЕМА

Математическа школа-представители,методология и обща характеристика.
Възгледи на Леон Валрас за общото икономическо равновесие

Съдържание
1.Въведение

2.Методология и обща харектеристика

3.Представители

4.Възгледи на Леон Валрас за общото

икономическо равновесие

1.Въведение

Лозанската школа ,известна още като математическа, въз-
никва в началото на седемдесетте години на 19 век. С излизане-
то на труда през 1874 на нейния основоположник Леон Валрас
„Елементи на чистата политическа икономия или теория за социалното богатство“ се поставят основите на основните
стълбове-идеи,харектеризиращи нейните принципи.Основните
принципи,които използва да изрази икономическите явления са
математически формули и теории,като най-добрия начин,по който могат да бъдат открити закономерностите в икономическия
живот.Тя се опитва да изрази структурата на взаимосвързаните икономически процеси в статична форма,която да представи,
настоящите,но и общовалидни принципи на социално-иконо-
мическия живот.Основен принцип е за статичното равновесие.
Постановките на Лозанската школа не определят динамичните
промени,настъпващи в стопанските процеси.Всъщност Валрас
се опитва да представи цялата икономическа система подчинена
на изключително субективни начала,субективни виждания и представи.Това е основната причина неговите възгледи да не могат да бъдат приети и съответно приложени в реално същест-
вувата икономическа действителност,която постоянно се проме-
ня и оформя конюктурата на пазара.

2.МЕТОДОЛОГИЯ И ОБЩА ХАРЕКТЕРИСТИКА


Главни теоритици на Лозанската школа са Леон Валрас и Вилфред Парето.Особено развитие школата получава в Италия.Тук привървеници на Математическата
школа са Луиджи Аморзо и Енрико Барне.Към предтста-
вителите на школата могат да се отнесати някои шведски икономисти като Густав Касел и до известна степен Енри-
ко Барне.
В икономическата литература често Лозанската школа се определя като математическа,тъй като нейните
представители си служат с математически методи.
Нейните методологични принципи имат за задача да
теоретично да я причислят към така наречената „чиста“
политическа икономия.Всъщност чрез методологичния инструментариум се цели политическата икономия да се
превърне в една-единствена наука,чийто принципи да се
подчиняват на естествения ред на на природните закони.
В такъв случай в икономическата наука следва да не се имат предвид приложните модификации на икономическите теории.
На тази основа нейните представители проявяватстремеж да раз-
глеждат само онези проблеми политическата икономия,които
са чисто теоретични и нямат практическо приложение.Чистата политическа икономия трябва да се превърне в синоним на точ-
на математическа наука.От гледна точка на изучаването на проблемите на политическата иконмия това е невъзможно.Главен
проблем на политическата икономия за представителите на Мате-
матическата школа е преди всичко изготвянето на точен механи-зъм,работещ при всякакви обстоятелства,за формиране на цени в
условия на съвършена конкуренция.Те обръщат особено внима-
ние на размяната и установвяването на пазарни механизми,които
да имат математическа доказателственост.Точното функционира-
не на пазара е основен двигател на стопанския прогрес.С тази цел създават теорията за търсенето и теорията за „равновесието на
потребителя“.Двете теории са най-важните фактори за развитието
на пазарните механизми.Една от най-важните предпоставки в ме-
тодологичния инструментариум на Лозанската школа е схващане-
то за „зависимостта“.

Целият материал:
Прикачени файлове
Математическа школа - представители, методология и обща характеристика.rar
(14.66 KиБ) Свален 5 пъти
Прочетено: 197 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Икономика”