Университет за национално и световно стопанство
По Маркетинг
на тема
„Маркетингово планиране”
Автор на книгата: доц. д-р Галина Пенчева Младенова
Разработил:
Направление:
Поток:
Група:
СЪДЪРЖАНИЕ
ВЪВЕДЕНИЕ................................................................................................................... 3 стр.
Професионална автобиография....................................................................................... 3 стр.
За книгата „Маркетингово планиране”.......................................................................... 4 стр.
ИЗЛОЖЕНИЕ................................................................................................................. 5 стр.
Първа част - Същност и характеристика на маркетинговото планиране
Първа глава: МАРКЕТИНГОВО ПЛАНИРАНЕ – СЪЩНОСТ И ЗНАЧЕНИЕ........ 5 стр.
Втора глава: ПРОЦЕС НА МАРКЕТИНГОВО ПЛАНИРАНЕ-ХАРАКТЕРИСТИКА И ЕТАПИ.............................................................................................................................. 6 стр.
Втора част - Маркетингови анализи
Първа глава: МАРКЕТИНГОВ ОДИТ........................................................................... 8 стр.
Втора глава: АНАЛИЗ НА СИЛНИТЕ И СЛАБИТЕ СТРАНИ, НА ВЪЗМОЖНОСТИТЕ И ЗАПЛАХИТЕ (SWOT АНАЛИЗ)............................................................................... 9 стр.
Трета глава: АНАЛИЗ НА ОТРАСЪЛА И НА КОНКУРЕНТИТЕ........................... 10 стр.
Четвърта глава: АНАЛИЗ НА ПАЗАРА И ПОТРЕБИТЕЛИТЕ................................ 12 стр.
Пета глава: АНАЛИЗ НА РАЗМЕРА И ДИНАМИКАТА НА ПАЗАРА.................. 16 стр.
Шеста глава: АНАЛИЗ НА ПРОДАЖБИТЕ................................................................ 18 стр.
Седма глава: АНАЛИЗ НА МАРКЕТИГГОВИТЕ РАЗХОДИ................................... 19 стр.
Осма глава: АНАЛИЗ „РАЗХОДИ – ОБЕМ – ПЕЧАЛБА”........................................ 21 стр.
Девета глава: АНАЛИЗ НА ПАЗАРНИЯ ДЯЛ............................................................ 23 стр.
Трета част - Маркетингови цели и маркетингова стратегия
Първа глава: МИСИЯ НА ФИРМАТА......................................................................... 24 стр.
Трета глава: МАРКЕТИНГОВА СТАРТЕГИЯ............................................................ 26 стр.
Втора глава: МАРКЕТИНГОВИ ЦЕЛИ.......................................................................27 стр.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ............................................................................................................ 29 стр.
ИЗВОДИ......................................................................................................................... 30 стр.
ВЪВЕДЕНИЕ
Професионална автобиография:
Доц. д-р Галина Младенова е родена на 5.05.1959 г. в град Шумен. Висшето си образование получава в Руската икономическа академия “Г. В. Плеханов”, а през 1988г. защитава дисертация и й е присъдена докторска степен по икономика. Специализирала е в Университета в Лимерик, Ирландия; Университета “Гилдхол”, Лондон; Университета в Лимбург, Белгия, Университета в Слоу, Англия.
От 1990 година е редовен преподавател в УНСС, катедра “Маркетинг и стратегическо планиране”. Доцент е по научна специалност 05.02.26 “Маркетинг”. Преподава дисциплините: “Маркетинг”, “Управление на маркетинга”, “Стратегически маркетинг”, “Маркетинг на финансовите услуги”. Повече от десет години е преподавател в НБУ. Била е директор на магистърска програма “Управление на маркетинга” и на бакалавърска програма “Реклама” в НБУ, член е на Департаментния съвет на департамент "Кино, реклама и шоубизнес". Водила е лекционни курсове в Американски университет – Благоевград, СУ “Св. Климент Охридски”, Международно висше бизнес училище – Ботевград и др. Член е на Факултетния съвет и на Научния съвет на Факултета по управление и информатика в УНСС. Член е на редакционната комисия на сп. “Маркетинг и мениджмънт”.
Доц.д-р Галина Младенова е един от пионерите и водещите специалисти в областта на пазарните анализи и маркетинговото планиране в България. Резултат от дългогодишната й изследователска, преподавателска и консултантска работа в областта на маркетинга са нейните публикации, сред които се открояват:
• “Маркетингово планиране”, 2006, УИ “Стопанство”, 356с.
• “Маркетингови анализи”, 2000, Тракия-М, 220с.
• “Маркетинг във финансовите институции”, 2007, ИСК при УНСС, 210с.
• “Стратегическо маркетингово планиране”, 1998, УИ “Стопанство”, 203с.
Множество са публикациите й в съавторство, научните статии и доклади на семинари и международни научни конференции. Участва в различни вътрешни и международни проекти.
Наред с академичната работа Галина Младенова се изявява и като консултант в областта на разработването на маркетингови стратегии и програми, пазарни анализи, обучение на маркетинговия персонал на водещи фирми, опериращи в България.
За книгата „Маркетингово планиране”
Тази книга е резултат от почти десетгодишна изследователска, преподавателска и конслултантска работа в областта на маркетинговото планиране. Тя е замислена така,че да обогати изучаващите Маркетинг и да служи успешно на тези, които ежедневно „правят” маркетинг във фирми от различен ранг и в различни обласи на икономиката.
Целта на тази книга е доста различно от повечето книги и учебници в обласста на меркетингово планиране. В нея се изхожда от необходимостта, на първо място, четящият да вникне в дълбоката и сложна природа на маркетинговото планиране, да осъзнае неговата роля и значение за фирмения посперитет и на тази основа – да разбере логиката на процеса и необходимостта от детайлно изучаване на методологията и инструментариума на маркетинговото планиране.
В книгата се акцентира върху необходимостта от изпреварващи решения и проактивен стил на дейсвие – съвременната фирма трябва не само да проследява промените около себе си и да реагира на тях, а да ги предвижда или даже да ги предизвиква.
ИЗЛОЖЕНИЕ
Първа част
Същност и характеристика на маркетинговото планиране
Първа глава: МАРКЕТИНГОВО ПЛАНИРАНЕ – СЪЩНОСТ И ЗНАЧЕНИЕ
Достъпните в страната публикации, изясняващи маркетинговото планиране – основна съставна част от управлението в сферата на маркетинга, която оказва съществено въздействие върху ефективността от цялостната маркетингова дейност в една организация, са доста ограничени.
В тази връзка в рамките на книгата са представени обобщено и систематизирано същността и характерните особености на маркетинговото планиране в съответствие и въз основа на идеите на изтъкнати учени и практици в разглежданата област.
На първо място в статията се представят някои от по-популярните дефиниции за маркетингово планиране, дадени от различни автори. Изясняват се взаимовръзките между посочения вид планиране и стратегическото фирмено планиране, мястото и ролята на маркетинговото планиране в корпоративното планиране, както и причините, поради които маркетингът и маркетинговото пла ниране имат съществено значение за фирменото планиране. Представени са задълбочено въздействието и двустранните връзки между маркетинга и маркетинговото планиране от една страна и останалите функционални области от управлението на една организация, както и на планирането в техните рамки, от друга. По-нататък в статията са дадени различни дефиниции за маркетингов план на известни учени и практици в разглежданата област. Направена е детайлна класификация на различните видове маркетингови планове на базата на често използвани в специализираната литература и практика критерии, като са изяснени и характерните особености на тези планове. След това е представен един вариант за основни елементи в структурата (съдържанието) на маркетинговия план, който от една страна отразява мненията на голяма част от специалистите в представяната област, а от друга страна има и универсално приложение в различните видове стопански и нестопански организации. Накрая в статията са изяснени детайлно характерните особености на стратегическото и оперативното маркетингово планиране, взаимовръзките между тях, както и причините, поради които практиците, занимаващи се с разглеждания вид планиране, трябва да познават добре спецификата на тези два вида маркетингово планиране, както и да могат да правят ясно разграничение между тях.
Целият материал:
Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят. |
Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите. |
Ако не знаете как, кликнете тук |
Маркетингово планиране
- Mozo
- Skynet Cyber Unit
- Мнения: 283739
- Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
- Репутация: 334077
- Местоположение: Somewhere In Time
Маркетингово планиране
- Прикачени файлове
-
- Маркетингово планиране.rar
- (148.38 KиБ) Свален 63 пъти
-
- Подобни теми
- Отговори
- Преглеждания
- Последно мнение
-
-
Планиране и прогнозиране
1. Прогнозно-планова дейност в управлението
Планирането и погнозирането заемат основно място в с-мата на управлението и организацията ,защотото... - 0 Отговори
- 49 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
пон ное 27, 2023 11:01
-
-
-
Планиране на кетърингово събитие
ПЛАНИРАНЕ НА КЕТЪРИНГОВО СЪБИТИЕ
Планирането обхваща 3 етапа:
I етап- договаряне на кетърингово събитие
II етап- подготовка на обслужването III... - 0 Отговори
- 22 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
чет мар 07, 2024 01:21
-
-
-
За сваляне - материал по планиране и прогнозиране
от citalistedobromir » нед ное 26, 2023 23:13 » в Заявки за сваляне от ПомагалоЗдравейте, бихте ли свалили следния материал от Pomagalo:
Благодаря предварително! - 1 Отговори
- 63 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
пон ное 27, 2023 11:01
-