Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Маркетингово планиране

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с икономика, финанси, счетоводство, маркетинг.
Брутен вътрешен продукт, безработица, брутен национален доход, валутен курс, лихвени проценти, национален дълг, потребителско търсене, процент на инфлация, търговски баланс, фондов пазар.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 283739
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334077
Местоположение: Somewhere In Time

Маркетингово планиране

Мнение от Mozo »

Университет за национално и световно стопанство

По Маркетинг
на тема

„Маркетингово планиране”
Автор на книгата: доц. д-р Галина Пенчева Младенова

Разработил:
Направление:
Поток:
Група:

СЪДЪРЖАНИЕ

ВЪВЕДЕНИЕ................................................................................................................... 3 стр.
Професионална автобиография....................................................................................... 3 стр.
За книгата „Маркетингово планиране”.......................................................................... 4 стр.
ИЗЛОЖЕНИЕ................................................................................................................. 5 стр.
Първа част - Същност и характеристика на маркетинговото планиране
Първа глава: МАРКЕТИНГОВО ПЛАНИРАНЕ – СЪЩНОСТ И ЗНАЧЕНИЕ........ 5 стр.
Втора глава: ПРОЦЕС НА МАРКЕТИНГОВО ПЛАНИРАНЕ-ХАРАКТЕРИСТИКА И ЕТАПИ.............................................................................................................................. 6 стр.
Втора част - Маркетингови анализи
Първа глава: МАРКЕТИНГОВ ОДИТ........................................................................... 8 стр.
Втора глава: АНАЛИЗ НА СИЛНИТЕ И СЛАБИТЕ СТРАНИ, НА ВЪЗМОЖНОСТИТЕ И ЗАПЛАХИТЕ (SWOT АНАЛИЗ)............................................................................... 9 стр.
Трета глава: АНАЛИЗ НА ОТРАСЪЛА И НА КОНКУРЕНТИТЕ........................... 10 стр.
Четвърта глава: АНАЛИЗ НА ПАЗАРА И ПОТРЕБИТЕЛИТЕ................................ 12 стр.
Пета глава: АНАЛИЗ НА РАЗМЕРА И ДИНАМИКАТА НА ПАЗАРА.................. 16 стр.
Шеста глава: АНАЛИЗ НА ПРОДАЖБИТЕ................................................................ 18 стр.
Седма глава: АНАЛИЗ НА МАРКЕТИГГОВИТЕ РАЗХОДИ................................... 19 стр.
Осма глава: АНАЛИЗ „РАЗХОДИ – ОБЕМ – ПЕЧАЛБА”........................................ 21 стр.
Девета глава: АНАЛИЗ НА ПАЗАРНИЯ ДЯЛ............................................................ 23 стр.
Трета част - Маркетингови цели и маркетингова стратегия
Първа глава: МИСИЯ НА ФИРМАТА......................................................................... 24 стр.
Трета глава: МАРКЕТИНГОВА СТАРТЕГИЯ............................................................ 26 стр.
Втора глава: МАРКЕТИНГОВИ ЦЕЛИ.......................................................................27 стр.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ............................................................................................................ 29 стр.
ИЗВОДИ......................................................................................................................... 30 стр.


ВЪВЕДЕНИЕ

Професионална автобиография:
Доц. д-р Галина Младенова е родена на 5.05.1959 г. в град Шумен. Висшето си образование получава в Руската икономическа академия “Г. В. Плеханов”, а през 1988г. защитава дисертация и й е присъдена докторска степен по икономика. Специализирала е в Университета в Лимерик, Ирландия; Университета “Гилдхол”, Лондон; Университета в Лимбург, Белгия, Университета в Слоу, Англия.
От 1990 година е редовен преподавател в УНСС, катедра “Маркетинг и стратегическо планиране”. Доцент е по научна специалност 05.02.26 “Маркетинг”. Преподава дисциплините: “Маркетинг”, “Управление на маркетинга”, “Стратегически маркетинг”, “Маркетинг на финансовите услуги”. Повече от десет години е преподавател в НБУ. Била е директор на магистърска програма “Управление на маркетинга” и на бакалавърска програма “Реклама” в НБУ, член е на Департаментния съвет на департамент "Кино, реклама и шоубизнес". Водила е лекционни курсове в Американски университет – Благоевград, СУ “Св. Климент Охридски”, Международно висше бизнес училище – Ботевград и др. Член е на Факултетния съвет и на Научния съвет на Факултета по управление и информатика в УНСС. Член е на редакционната комисия на сп. “Маркетинг и мениджмънт”.
Доц.д-р Галина Младенова е един от пионерите и водещите специалисти в областта на пазарните анализи и маркетинговото планиране в България. Резултат от дългогодишната й изследователска, преподавателска и консултантска работа в областта на маркетинга са нейните публикации, сред които се открояват:
• “Маркетингово планиране”, 2006, УИ “Стопанство”, 356с.
• “Маркетингови анализи”, 2000, Тракия-М, 220с.
• “Маркетинг във финансовите институции”, 2007, ИСК при УНСС, 210с.
• “Стратегическо маркетингово планиране”, 1998, УИ “Стопанство”, 203с.
Множество са публикациите й в съавторство, научните статии и доклади на семинари и международни научни конференции. Участва в различни вътрешни и международни проекти.
Наред с академичната работа Галина Младенова се изявява и като консултант в областта на разработването на маркетингови стратегии и програми, пазарни анализи, обучение на маркетинговия персонал на водещи фирми, опериращи в България.


За книгата „Маркетингово планиране”
Тази книга е резултат от почти десетгодишна изследователска, преподавателска и конслултантска работа в областта на маркетинговото планиране. Тя е замислена така,че да обогати изучаващите Маркетинг и да служи успешно на тези, които ежедневно „правят” маркетинг във фирми от различен ранг и в различни обласи на икономиката.
Целта на тази книга е доста различно от повечето книги и учебници в обласста на меркетингово планиране. В нея се изхожда от необходимостта, на първо място, четящият да вникне в дълбоката и сложна природа на маркетинговото планиране, да осъзнае неговата роля и значение за фирмения посперитет и на тази основа – да разбере логиката на процеса и необходимостта от детайлно изучаване на методологията и инструментариума на маркетинговото планиране.
В книгата се акцентира върху необходимостта от изпреварващи решения и проактивен стил на дейсвие – съвременната фирма трябва не само да проследява промените около себе си и да реагира на тях, а да ги предвижда или даже да ги предизвиква.

ИЗЛОЖЕНИЕ
Първа част
Същност и характеристика на маркетинговото планиране

Първа глава: МАРКЕТИНГОВО ПЛАНИРАНЕ – СЪЩНОСТ И ЗНАЧЕНИЕ
Достъпните в страната публикации, изясняващи маркетинговото планиране – основна съставна част от управлението в сферата на маркетинга, която оказва съществено въздействие върху ефективността от цялостната маркетингова дейност в една организация, са доста ограничени.
В тази връзка в рамките на книгата са представени обобщено и систематизирано същността и характерните особености на маркетинговото планиране в съответствие и въз основа на идеите на изтъкнати учени и практици в разглежданата област.
На първо място в статията се представят някои от по-популярните дефиниции за маркетингово планиране, дадени от различни автори. Изясняват се взаимовръзките между посочения вид планиране и стратегическото фирмено планиране, мястото и ролята на маркетинговото планиране в корпоративното планиране, както и причините, поради които маркетингът и маркетинговото пла ниране имат съществено значение за фирменото планиране. Представени са задълбочено въздействието и двустранните връзки между маркетинга и маркетинговото планиране от една страна и останалите функционални области от управлението на една организация, както и на планирането в техните рамки, от друга. По-нататък в статията са дадени различни дефиниции за маркетингов план на известни учени и практици в разглежданата област. Направена е детайлна класификация на различните видове маркетингови планове на базата на често използвани в специализираната литература и практика критерии, като са изяснени и характерните особености на тези планове. След това е представен един вариант за основни елементи в структурата (съдържанието) на маркетинговия план, който от една страна отразява мненията на голяма част от специалистите в представяната област, а от друга страна има и универсално приложение в различните видове стопански и нестопански организации. Накрая в статията са изяснени детайлно характерните особености на стратегическото и оперативното маркетингово планиране, взаимовръзките между тях, както и причините, поради които практиците, занимаващи се с разглеждания вид планиране, трябва да познават добре спецификата на тези два вида маркетингово планиране, както и да могат да правят ясно разграничение между тях.

Целият материал:
Прикачени файлове
Маркетингово планиране.rar
(148.38 KиБ) Свален 63 пъти
Прочетено: 493 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Икономика”