Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Изследване на пазара на “Олинеза” – град Костинброд

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с икономика, финанси, счетоводство, маркетинг.
Брутен вътрешен продукт, безработица, брутен национален доход, валутен курс, лихвени проценти, национален дълг, потребителско търсене, процент на инфлация, търговски баланс, фондов пазар.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 218810
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 130398
Местоположение: Somewhere In Time

Изследване на пазара на “Олинеза” – град Костинброд

Мнение от Mozo » чет фев 04, 2016 21:59

Аграрен Университет
гр. Пловдив
Факултет по Икономика

Социология

К у р с о в а р а б о т а

На тема: Изследване на пазара на “Олинеза” – град Костинброд

Изготвил: Костадин Хенриев Гудин
Специалност : Аграрна икономика , 3-ти курс , 2-б група
Факултетен номер: 1126

Проверил: гл. ас. Стефан Видев

Гр. Пловдив подпис:
Дата: 06.06.2007г.

I. Предварителен анализ на ситуацията във фирма “Олинеза” ООД гр. Костинброд

1 Предмет на дейност на фирмата:
Фирма “Олинеза” ООД е създадена през 1994 г. с дейност производство и търговия с хранителни продукти. Разполага със цех за производство на консервирани продукти, склад за готова продукция, склад за суровини и материали, лаборатория за контрол на суровини и готова продукция, ремонтна работилница, собствен транспорт и гараж за транспортните средства.

2 История и юридически статут на фирмата:
Името на фирмата произлиза от думите на първите произвеждани продукти - олио и майонеза. Производствената база на фирмата е разположена на площ 20 дка в гр. Костинброд, на 15 км от София. Започва производството на майонези. Капацитетът е до 20 т/денонощие. Произвеждани продукти с марка “Олинеза”: основни продукти, тенденции, нови производства. В началото на 2005 г. стартирахме производство на рафинирано слънчогледово масло. Рафинерията е с непрекъснато действие, технология “Алфа Лавал” - най-модерната в страната, произвеждаща най-качественото слънчогледово олио. Същото вече влагаме в различните видове майонези и бутилираме за пазара с марка “Олинеза”. Във фирмата от 2000 г. функционира модерно оборудвана производствена лаборатория. В нея се извършват всички необходими изследвания за контрол на суровини, производствен процес и готова продукция и издават необходимите сертификати за качество и съответствие.

3 Асортименти:
С търговска марка “Олинеза” се произвеждат широка гама хранителни продукти съгласно един от фирмените принципи: многообразие с качество, а именно:
• различни видове майонези и емулгирани сосове;
• консервирани хранителни продукти: кетчупи, лютеници, конфитюри, доматено пюре, стерилизирани краставички, белени домати, кьопоолу, печени чушки и др.;
• горчици;
• майонезни и млечни салати: руска, снежанка, мексиканска и др.
• бутилирано слънчогледово олио
До този момент продукцията надвишава 300 артикула, предлагани в разнообразни опаковки.

4 Ценоразпис:

Артикул
Разфасовка
Цена
Майонеза
1,5 л. (PVC)
3,60 лв.
Кетчуп
1,5 л. (PVC)
3,90 лв.
Горчица
1,5 л. (PVC)
3,40 лв.
Лютеница
720 мл. (Glass)
1,90 лв.
Доматено пюре
500 мл. (Glass)
1,20 лв.
Течен маргарин
1,5 л. (PVC)
3,00 лв.
Стерилизирани краставички
720 мл. (Glass)
1,09 лв.

“Олинеза” се стреми да поддържа нормални цени на своите продукти, за да бъдат широкодостъпни и конкурентноспособни. Често фирмата си служи с ценови тактики като промоции, преференции за редовните клиенти, за да разширява обема на продажбите. Ценообразуването и поддържането на съобразени с пазарните условия цени са едни от основните задачи на успяващата фирма и са от особено значение за успешния старт и задържане в бизнеса. Избраният от фирмата метод на ценообразуване е „себестойност + печалба”.

5 Основни конкуренти на фирмата от същтия клас:
Един от най- известните пазарни лидери е “Олинеза”, а най–сериозния й конкурент е “Майонеза Краси” – Пловдив. “Олинеза” е утвърдена марка на пазара. Благодарение на мениджърският екип, “Олинеза” отделя голямо внимание на качеството и безопасността на произвежданите храни. В тази връзка от 2001г. е въведена и се прилага система за управление на качеството - версия ISO 9001:2000. От 2002 г. добри производствени практики (GMP), които в края на 2004 г. прераснаха в система за контрол на производството НАССР, версия “RVA 2002”. Двете системи се одитират от LLOYD’S Register.
Във фирмата от 2000 г. функционира модерно оборудвана производствена лаборатория. В нея се извършват всички необходими изследвания за контрол на суровини, производствен процес и готова продукция и издават необходимите сертификати за качество и съответствие.

Предимства на фирмата:
• Производството на майонези е с капацитет до 20 т/денонощие.
• С търговска марка “Олинеза” се произвеждат 10 000 тона готова продукция годишно.
• През изминалата година се увеличи производството на майонези в големи опаковки предназначени за кетъринг и суровина за следващи производства (салати, сосове и др.)
• Тенденция в производството на лютеници е продукта да е с едра консистенция (цели парчета чушки, патладжани и др.), приличащ по вкус, цвят и едрина на домашно заготвени. “Олинеза” разработва такава серия, която ще пусне на пазара за своите клиенти от есента на тази година.

Целият материал:
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Прочетено: 64 пъти
ИзображениеИзображение

Нова тема Отговори

Върни се в “Икономика”