Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Управление на промените и фирмена култура

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с икономика, финанси, счетоводство, маркетинг.
Брутен вътрешен продукт, безработица, брутен национален доход, валутен курс, лихвени проценти, национален дълг, потребителско търсене, процент на инфлация, търговски баланс, фондов пазар.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 296701
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 368092
Местоположение: Somewhere In Time

Управление на промените и фирмена култура

Мнение от Mozo »

НОВ БЪЛГАРСКИ УНИВЕРСИТЕТ
София

ДИСТАНЦИОННО ОБУЧЕНИЕ
БАКАЛАВЪРСКА ПРОГРАМА
БИЗНЕС АДМИНИСТРАЦИЯ

КАЗУС
УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОМЕНИТЕ И
ФИРМЕНА КУЛТУРА

Дисциплина: Управление на промените и фирмена култура
Преподавател: доц.д-р Елмира Банчева

УВОД

Промяната е вечното и безвъзвратно описание от професионалният и личният живот.Оцеляването в този живот се дължи по-скоро на адаптацията на човека отколкото на тяхната сила.Въдворяването и упражняването на контрол на промяната трябва да се възприеме по-скоро като идея движеща процеса, отколкото като съвкупност от действия възникващи в определен момент.За да се увенчае с успех промяната се нуждае не само от техническа компетентност на ръководителите, но и от действия по отношение на човешките и политическите изменения в организационният живот. Прилагането на нови системи, подходи и решения в действителност представлява целта на управлението на промяната, но много често промените са предизвикани от външни за организацията фактори например като правителствени регламенти и политики.В отговор на тези фактори организацията трябва много бързо да се адаптира към промените за да може да продължи своят жизнен цикъл, да продължи да предоставя конкурентноспособни продукти и услуги.От тук и идва най-честото определение за „управление на промените”, а именно организацията да отговори на външните фактори върху които много често тя не притежава контрол.Когато хората в компанията са ангажирани с промяната, само тогава организацията може да се промени.

ИЗЛОЖЕНИЕ

І.Организационна промяна в „Баланс МВ” ООД според рамката на Маккинзи.

Фирмената култура не бива да представлява схавщането за безупречна система от правила и норми, а като гъвкав механизъм от ценности, който постоянно търпи промени и обновления с цел постигане на съвършенство.В смисъла на организационната култура се има в предвид организацията като обединение от хора, които преследват определени цели.Визирайки организационната култура ние имаме впредвид, ценностите утвърдени в организацията.Човек се причислява към едно дружеството и формално, т.е.по силата на сключения трудов договор и неформално по силата на неговите собствени ценности и тези на организцията.Организационната култура свързва ценностите с инструментите на поведението на идивидите и организацията като цяло.На лице са различни определения за същността на организационната култура като тя представлява лицето на организацията пред външният свят и изяществото на вътрешният свят на организацията.
В днешни дни управленската теория и практика е изправена пред множество предизвикателства.Причината се крие в постоянно променящата се икономическа среда, усъвършенстването на технологиите, използването на ресурсите.Наред с тях се дават предложения за нови идеи и се усъвършенстват старите възгледи и теории. Без да се променяма, би било невъзможно да оцелеем.Съществуват различни определения за понятието промяна като най-общо казано промяната това е преминаване от старото към новото, разлика от предишно състояние.Предмет на нашият анализ е организационната промяна в фирма „Баланс МВ” ООД, която се изразява във внедряването на нова технологична система за обработка на данните.За целта ще бъде използвана теорията на
Моделът 7S, който е създаден през 1980г. от Т.Питърс и Р. Уотърман и представлява напредничъв възглед на управлението и е известен още като рамката на Маккинзи.Моделът може да бъде използван в широк кръг от ситуации, като например:
• Подобряване изпълнението на компанията
• Разглеждане на последиците от бъдещите промени в рамките на организацията
• Обвързване на процеси и отдели по време на сливания или придобивания.
7S моделът е показан на следната фиг.1

Този модел третира взаимозависимостите между 7 променливи:структура, стратегия, системи, способности, стил, служители, споделени ценности.Три от тези взаимозависими фактори са дефинирани като „твърди”елементи, а именно:стратегия, структура, системи.Останалите четири елемента са назовани като „меки”.Схемата изобразява взаимозависимостта на всички елементи и подчертавя как промяната в един води до промени във всички останали.
За да определим взаимозависимостите между седемте компонета на модела 7S ще анализираме действително съществуваща организация, а именно Дружеството с ограничена отговорност „Баланс МВ” с предмет на дейност счетоводни услуги, данъчни консултации, годишно приключване, съставяне на финансови отчети.Предлаганите от организацията услуги са класифицирани в следните направления:
• Пълно счетоводно обслужване
• Личен състав и работни заплати
• Счетоводни и данъчни консултации
• Годишно счетоводно приключване

Целият материал:
Прикачени файлове
Управление на промените и фирмена култура.rar
(42.17 KиБ) Свален 20 пъти
Прочетено: 123 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Икономика”